Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
kiltflip

Patchday onsdag

Recommended Posts

xAncalagonx - sjekk andre tråden om avg-bugg med fix - funker som bare det.

Jeg bruker ikke AVG, men F-Secure. Var inne igår på kvelden og forsøkte å legge til noen exceptions uten at det ga noe effekt (la inn hele \my documents mappa). Uansett vil det å skjerme enkelte mapper fra AV'en kun være en midlertidlig løsning på problemet (med mindre man liker å ha blindsoner for AV'en sin på maskinen). EA/Dice må komme opp med en kur for dette uten at spillerne selv skal måtte customize maskinen for kjøring av spillet.

Skal teste litt mer idag å se hva jeg får til opp mot F-Secure. Uansett, med freezelag slik som det vi opplever uten å kjøre "AVG fiksen" så makter jeg rett å slett ikke å spille. Håper jeg får det til så jeg får lagt inn noen timer nå i helgen ihvertfall, men vi får se. Har uansett masser å gjøre i EVE Online, i tillegg til 2.5 sesong med Battlestar Galactica liggende klar i tilfellet BC2 ikke gidder samarbeide med meg :D

Jeg bruker ikke AVG, men F-Secure. Var inne igår på kvelden og forsøkte å legge til noen exceptions uten at det ga noe effekt (la inn hele \my documents mappa). Uansett vil det å skjerme enkelte mapper fra AV'en kun være en midlertidlig løsning på problemet (med mindre man liker å ha blindsoner for AV'en sin på maskinen). EA/Dice må komme opp med en kur for dette uten at spillerne selv skal måtte customize maskinen for kjøring av spillet.

Skal teste litt mer idag å se hva jeg får til opp mot F-Secure. Uansett, med freezelag slik som det vi opplever uten å kjøre "AVG fiksen" så makter jeg rett å slett ikke å spille. Håper jeg får det til så jeg får lagt inn noen timer nå i helgen ihvertfall, men vi får se. Har uansett masser å gjøre i EVE Online, i tillegg til 2.5 sesong med Battlestar Galactica liggende klar i tilfellet BC2 ikke gidder samarbeide med meg :D

Gi gjerne en lyd hvis du får det til. Jeg har også F-Secure, og har samme problemet.

En "hurtigfix" for å teste om det er AV er jo å avinstallere den..

at folk har anti virus aktivt mens de spiller fortjener extra lag. er det noe jeg bestandig har gjort i de siste 10år, så er det og slå av realtime protection ALLTID når jeg spiller.

-Knife er skjedd noe med, ble faktisk endel artige knife fights når flere en meg bomma som bare det :D

Ja! Jeg har slitt mye med kniven nå, sto rett bak en som satt i ro, gikk helt inntil ham og skulle knife han i ryggen. Det funket ikke - to ganger på rad! Det kom blod men han døde ikke. Det gjorde derimot jeg, så rakk ikke å teste om alle gode ting var tre. :D

Gi gjerne en lyd hvis du får det til. Jeg har også F-Secure, og har samme problemet.

Menyvalgene du har i F-Secure kan være anderledes enn de jeg har, avhenging av hvilken versjon osv du har.

Uansett, det funka for meg etter at jeg la inn denne fiksen.

http://img683.imageshack.us/i/fsecurefiks.jpg/

Det du også kan gjøre først er å søke etter BFBC2 mappa gjennom windows explorer så vet du stien direkte, istedenfor å lete igjennom mappene inne i F-Secure.

Funker for meg nå, null freezelag når jeg respawner.

Så får vi se om haglene oppfører seg bedre idag.

at folk har anti virus aktivt mens de spiller fortjener extra lag. er det noe jeg bestandig har gjort i de siste 10år, så er det og slå av realtime protection ALLTID når jeg spiller.

Jeg kan være behjelpelig med tips om anti-virus og sånt for windows om du trenger noen input!

Jeg kan være behjelpelig med tips om anti-virus og sånt for windows om du trenger noen input!

XD

Enig at 40 mm nerf er unødvendig, men den har dobbelt så mange prosjektiler som Saiga og Spas, og like mange som de resterende. Når det er sagt, så er ikke 40 mm egentlig veldig mye mer dødelig enn en kal. 12 hagle. De har samme mengde prosjektiler (i virkeligheten såvel som i spillet), men 40 mm sprer seg veldig mye mer. Nå er den fremdeles litt kraftigere pr prosjektil enn de andre haglene, så altfor gale er det ikke. Husker jeg tok en hel squad av samme klan med 40 mm shotgun i et hus (hardcore vel og merke!). Det var stas!

Uansett, folk overlever den litt for ofte nå om dagen (normal modus), så kan hende det er en bug med den?

Edited by Moorwool

Sånn angående patchen har jeg vært i lykkerus siden den kom jeg, på min maskin kjører alt av en eller annen grunn langt smoothere en det noe gang har gjort tidligere, og selv om det nå har dukket opp en del andre våpen-balanser er det imo by far bedre enn ploppe-helvette. Synd med tracern, men jaja.. Uansett utrolig dumt at det kun skal fungere optimalt på enkelte oppsett og dårlig på andre (senest et game for 30 min klagde 1/3 av spillerne over 2-3 sek delay mens alt kjørte glatt hos meg), så tror vel ikke det blir så alt for lenge før vi ser en ny, og forhåpentligvis, mindre patch med mer fokus på tech-issues neste gang.

EDIT: Ved nærmere ettertanke kan dette også ha være pga Anti Virus-problemene, får bare håpe de fleste får med seg at de i de fleste tilfeller tar minimalt med tid å fikse da.

Edited by Cpt.Andoven

Hva har skjedd med kniven?!

den virker engang i blandt:p er ikke lenger safe kill. har stabba flere folk med blodsprut og alt uten å få hit. utrolig irriterende.

Synes det på en måte er greit, er vanskelig nok å drepe noen med kniv i virkeligheten. Men ærlig talt, når man står 1 cm bak en sniper som sitter rolig i teltet sitt og drikker kaffe, bør det være lett å ta livet av vedkommede, også med kniven...

Har nesten sluttet å bruke kniven, 40MM-hagla gjør som regel jobben bedre på kort hold. Men så var det dogtagsene da...

Eneste jeg har merket med kniven er at du må sikte litt bedre for å treffe. Har opplevd flere ganger nå at noen forsøker bruke kniv på meg, men en av mine reaksjoner når noen kommer uventet på meg er å klemme inn strafe knappen (opplært med circle-strafing i diverse MMO spill). Så fort jeg tar ett steg til siden så bommer de meg.

Er også mange som fortsatt tror at kniven har "autoaim" slik den hadde før. og at du dermed er garantert 1.stk. kill dersom du bare spammer kniven kjapt nok når du er innen rekkevidde.

For meg virker det som at kniven må siktes inn omtrent som haglene (som har en stor fin sirkel som angir området der du vil treffe). Det vil si, du må "treffe" riktig både sidesvis og i høyden, for å få ett knivtreff og dermed en kill. Sikter du for høyt, lavt eller for langt til siden, så blir det desverre (eller heldigvis?) ikke ett treff.

Stilte meg opp bak en sniper som mysa ut et vindu. To ganger slasha jeg og blodet spruta. Men han sto der fortsatt..?! I stede for å vente på at noen skulle spawne så ble våpenet sikta mot hue. Nekter å tro at det var siktinga min med kniven som hindret knivkill der.

Nå opplever jeg også litt mer lagg enn jeg gjorde før patch som gir endel sære situasjoner.. Men vanskelig å klage på noe spesielt når ting lugger og folk zapper frem og tilbake.

Ang. hit detection, så hadde jeg en frustrerende opplevelse i går; skjøt to stk i hodet med M24 uten å få kill, på tross av at jeg var altfor nære til å få bullet drop og det sprutet av snøen BAK hodet deres. Recon'en snudde seg og skjøt meg i stedet :/

Har opplevd flere ganger nå at noen forsøker bruke kniv på meg, men en av mine reaksjoner når noen kommer uventet på meg er å klemme inn strafe knappen (opplært med circle-strafing i diverse MMO spill). Så fort jeg tar ett steg til siden så bommer de meg.

Dette er noe jeg kan relatere til. Eksempelvis fra den tiden jeg spilte "Planetside" så utviklet jeg reaksjonsevnene mine ved å strafe unna trege prosjektiler, derfor er det lett å hoppe til siden når en med kniv kommer mot meg, dette takket være min erfaring fra "Planetsidet".

Sånn er det å velge feil AV-program... :) Kjøp Eset Nod og slutt å pipe!

Har opplevd flere ganger nå at noen forsøker bruke kniv på meg, men en av mine reaksjoner når noen kommer uventet på meg er å klemme inn strafe knappen (opplært med circle-strafing i diverse MMO spill). Så fort jeg tar ett steg til siden så bommer de meg.

Dette er noe jeg kan relatere til. Eksempelvis fra den tiden jeg spilte "Planetside" så utviklet jeg reaksjonsevnene mine ved å strafe unna trege prosjektiler, derfor er det lett å hoppe til siden når en med kniv kommer mot meg, dette takket være min erfaring fra "Planetsidet".

Ja, det er litt av en prestasjon å klare å trykke på A og D!

Ja, det er litt av en prestasjon å klare å trykke på A og D!

De aller fleste reagerer faktisk med å gå bakover. Dersom du tror det er tull, så kjør hagle/kniv combo i en del rush runder.

Har aldri sagt det var en prestasjon, eller at det var noe magisk. Har kun sagt at måten jeg reagerer på gjør at jeg slipper unna en del kniver, så syrligheter kan du faktisk spare meg for.

De aller fleste er random noobs også, så det overrasker meg ikke.

Var ikke ment å være syrlig, men det hørtes ut som du hadde funnet opp hjulet på nytt, men enhver donkey som har spilt CS kan strafe :)

(opplært med circle-strafing i diverse MMO spill).

Det måtte diverse MMO spill til for og lære deg circle strafing? seriøst? hvordan ikke 10år før? Sorry, men jeg lurer noe jævlig