Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
ChoppaBaby

Mediefolk uprovosert skutt av amerikanske styrker

Recommended Posts

Jeg må si jeg hadde en del respekt for det amerikanske millitæret , men svært lite etter 10:07 i videoen.

Det var da ingen våpen der !

Jeg så ingen våpen før den første skyte-episoden heller. Men er mindre sikker.

Steike USAAF. Du er faen ikke snau!

Det der er noe av det jæveligste jeg har sett, det er bare for teit, som en typisk stereoamerikansk parodi.. Håper for guds syld det er fake.

Ingen hemmelighet at det finnes mange gun-nuts i det amerikanske forsvaret, men dette var nesten kvalmende. "It's their own fault for bringing their kids into battle" - fyfaen.

Det går da ikke an å være så uprofesjonell ?

Youtube : 359 views ! Ja , særlig.

Er faan meg dt amerikanske militæret på sitt beste ass! :D

Skjønner ikke at de klarer og sitte og drepe folk og bare le av dt! :D

Helt ärligt har jag nt ngn vidare sympati mot de döda elr de som orsakade deras död.

IMO, Irak är 2fuckd up already.

underhållande rulle tho,<3

fast ne

j/K.

forferdelig, hadde de vært litt mer grundig og ikke vært så jævla blodtørstige kunne de sett ungene sitte forann i bilen og ikke CONFUSA ET KAMERA MED EN RPG!

en enkelthendelse som generaliserer et par år med intensiv krig fra dag til dag, really?

Tragisk episode egentlig.

Tragisk at så mange uskyldige menneskeliv gikk tapt og det er tragisk at pilotene faktisk er så kald som de er.

Nå har jeg sett klippet fra wikileak og for å gå litt i forsvar for pilotene så var det faktisk en rpg helt i begynnelsen av klippet, men de lyger jo faktisk til sentralen når de sier at det er våpen til stede når bilen ankommer og prøver å hjelpe han ene reuters journalisten.

USA USA :D

Håper det er ironi, hvis ikke så er du så kvalm at du bør gå i skammekroken.

forferdelig, hadde de vært litt mer grundig og ikke vært så jævla blodtørstige kunne de sett ungene sitte forann i bilen og ikke CONFUSA ET KAMERA MED EN RPG!

Ja. Men hvis du ser tilbake på 1. gulfkrig så vi noe av det samme. Amerikanske soldater dreper folk unødig fordi de ikke har fått trykket på avtrekkeren enda. Det er en menneskelig feil og jeg håper at de som gjorde det blir straffe og ikke nasjonen selv

Nå har jeg sett klippet fra wikileak og for å gå litt i forsvar for pilotene så var det faktisk en rpg helt i begynnelsen av klippet,

er faktisk et kameraobjektiv og ikke en rpg i følge de som har analysert sakene

og dette er nok dessverre baksiden av medaljen, soldater lærer fra dag en å objektifisere enemy så de ikke skal nøle i avgjørende øyeblikk. Positivt når man er i 1on1 og må handle, helt jævelig i sammenhenger der man under press har muligheten til å velge feil. Når man ønsker å se noe som en trussel så vil man finne noe. Akkurat det samme som skjedde her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655

forøvrig et av de mest undersøkte hendelsesforløp av psykologer som forsker på kontrollrom og såkalt human error,

Nå har jeg sett klippet fra wikileak og for å gå litt i forsvar for pilotene så var det faktisk en rpg helt i begynnelsen av klippet,

er faktisk et kameraobjektiv og ikke en rpg i følge de som har analysert sakene

Hvis du ser i begynnelsen så har en av personene til høyre for journalistene en rpg hengende fra skulderen, det er ikke kamera relatert med mindre kameraobjektiv har blitt rundt 1,5m lang i det siste.

Uansett, de melder inn at det er AK47's tilstede både før og etter de skyter noe som er ren løgn.

Neste gang dere lager en slik tråd, så for guds skyld post i "forum serioux". Så mange unødvendige poster som kunne vær unngått (inkludert denne).

Det her skjer jo hele tiden? Har sett utallige videoklipp fra amerikanske helikoptere som plaffer ned insurgentz mens de flyr rundt. Dette er helt sikkert ikke første gang de tar feil. De ler og morer seg på klippa jeg har sett iaff. Har du vært i krigen lenge nok blir du nok greit syra i hodet, og mange er jo det før de drar inn i armyen der borte.

Finner virkelig personer som kan sitte og spille av filmen forlengs, baklengs og i sakte film mens de sitter i godstolen med en kaffikopp mer enn det fåtallet av soldatene som tar avgjørelsene på stedet i en krigstid gjør i løpet av sekunder?

I forhold til Vietnamkrigen er vel ikke akkurat dette det verste man har sett..

Det er krig, krig er jævlig. Skal slikt skje? Selvsagt skal det ikke skje. Det skjer.

Hvorfor er det her verre enn å bombe landsbyer fulle av sivile? Tragisk enkeltepisode, men sånn er krig. Ting skjer.

Litt mer personlig med en appache-skytter som faktisk sitter oppi der og trekker i avtrekkeren, syns jeg. Dèt og at det faktisk er kommet frem en så detaljert video av det.

Vel, vi har jo bare fått en smakebit av realiteten. Jeg mener, dette er ikke noe nytt. Som andre har nevnt, krig er krig, og krig er dritt. Bush er jo mye verre enn de som tar den avgjørelsen om å plaffe ned den gjengen der.

Må si at jeg kunne fint trodd at kamerautstyret var våpen om jeg ikke hadde fått vite om det før jeg så videoen, men man skulle jo tro at de som faktisk skal trykke på avtrekkeren er trent til å se forskjell. Dessuten så ser jo det ut for meg som om de skyter rett inn i en folkemengde der de mistenker to/tre stykker for å ha våpen.

Uansett vil idiotiske feil alltid forekomme, både i krig og andre steder. Den virkelige skandalen her er at dette faktisk lakk ut. Hoder bør rulle !

Jeg tviler også veldig sterkt på at dette er et enkelttilfelle. Slikt skjer nok hele tiden.

Det kjipeste er jo at videoen ikke ble offentliggjort frivillig. Det viser jo bare at alt er en DIGER KONSPIRASJON og at alle soldater er onde. (49% spøk, selvsagt.)