Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Gorgoroth

Hardcore

Recommended Posts

Dette er noen grunnlag til at Hardcore er mye mer morsomt.

1. Mye mer Realisme feks i Normal mode må man ha 2 skudd med alle Bolt snipere og hele 4 skudd med en 357 magnum Revolver

Noe som er HELT tragisk.

2. De som sier at MG3/G3 er dårlig prøv den på hardcore mode i steden.

3. Ja det er kjedelig og bli tatt ut av en sniper med et skudd. men det er langt i fra OP de har sine svakheter de også.

har klart det fint mange ganger og ha veldig bra K/D score med en G3 Feks null porblem.

4. du bruker minst 4 skudd med Colt M1911 45 Cal for å drepe på Normal mode og MP-443 og Berretta M9 er jo helt tragisk på Normal mode

5. UAV Hellfire Rakketen må du treffe nesten direkte med for å drepe. den er laga for å ta ut Tanks..... RPG/Carl Gustav/AT4 samma opplegget

kunne holdt på i evigheter

Jeg foretrekker HC fordi det er lettere å drepe folk. Det går jo begge veier, men når jeg spiller softcore er det sjeldent jeg føler det som en fordel at jeg tåler mye men at det er vanskelig å drepe er en konstant ulempe.

HC gjør jo endel våpen aktuelle som er helt ubrukelig i softcore.

Men er et par ting jeg savner i HC. Minimappet er ekstremt praktisk for å kunne orientere seg i forhold til laget sitt kjapt og effektivt. Spotting er jo også bra siden det oppfordrer til teamplay.

Spiller kun på Hardcore, jeg finner Softcore alt for urealistisk... Liker ikke konsptet med å tømme magasinet i hodet til en person for å drepe han/hun. Det med snipers og one shot er ikke noe problem, en CG tar seg av det : D

Føler egentlig at Recons har en vanskeligere jobb på HC (Spiller del Recon selv) da de bli så sinnsykt lett drept.

Som Standalone skriver så savner jeg Minimap og Spoting. Spoting kan jeg egentlig leve uten, men minimapet er definitivt savnet, det ødelegger liksom for feks motion sensor.

Spiller kun på Hardcore, jeg finner Softcore alt for urealistisk... Liker ikke konsptet med å tømme magasinet i hodet til en person for å drepe han/hun. Det med snipers og one shot er ikke noe problem, en CG tar seg av det : D

Føler egentlig at Recons har en vanskeligere jobb på HC (Spiller del Recon selv) da de bli så sinnsykt lett drept.

Som Standalone skriver så savner jeg Minimap og Spoting. Spoting kan jeg egentlig leve uten, men minimapet er definitivt savnet, det ødelegger liksom for feks motion sensor.

Spotting er jo must i enkelte situasjoner. F.eks når jeg kjører rundt i Atacama med en quadbike rigget med c4. Er vanskelig å se tankser når jeg suser forbi ute i ørknen. xD

I Atacama trenger man ikke spotting, man trenger friggins heat vision og heartbeat sensor! Man ser jo ikke nesa forran seg på det mappet!

Dette er noen grunnlag til at Hardcore er mye mer morsomt.

1. Mye mer Realisme feks i Normal mode må man ha 2 skudd med alle Bolt snipere og hele 4 skudd med en 357 magnum Revolver

Noe som er HELT tragisk.

2. De som sier at MG3/G3 er dårlig prøv den på hardcore mode i steden.

3. Ja det er kjedelig og bli tatt ut av en sniper med et skudd. men det er langt i fra OP de har sine svakheter de også.

har klart det fint mange ganger og ha veldig bra K/D score med en G3 Feks null porblem.

4. du bruker minst 4 skudd med Colt M1911 45 Cal for å drepe på Normal mode og MP-443 og Berretta M9 er jo helt tragisk på Normal mode

5. UAV Hellfire Rakketen må du treffe nesten direkte med for å drepe. den er laga for å ta ut Tanks..... RPG/Carl Gustav/AT4 samma opplegget

kunne holdt på i evigheter

1. MAN SPILLER IKKE BC2 FOR REALISMEN, OG MAN TRENGER BARE 1 SKUDD MED BOLT SNIPERE HVIS MAN FAKTISK SIKTER LITT.

2. DET ER JO IKKE ET ARGUMENT ENGANG

3. HVORDAN I HULESTE ER DET ET ARGUMENT FOR HARDCORE?

4. SÅ DU PRØVER Å SI AT M1911 ER ENDA MER OP I HARDCORE? FANTASTISK ARGUMENT

5. BLIR JEG DREPT AV UAV FLERE GANGER NÅ SÅ KLIKKER DET FOR MEG, OG DET DU SIER ER AT MAN DØR MYE MER AV UAV I HC? FANTASTISK.

kunne holdt på i evigheter? Du har jo ikke et eneste skikkelig argument. Fint for deg at du foretrekker hardcore, men prøv ihvertfall å argumenter for det når du lager en tråd.

Ubrukelig tråd, ban user.

Da listen OP legger frem er helt på trynet, vil jeg nøye meg med å si at det eneste semi-positive med "Hardcore" er dmg-modellen. Det eneste negative jeg har å utsette på Normal-mode er at hit-detection og hitboxen i BC2 litt skrantende -- men når samme problemet eksisterer i HC, så må man nesten spørre seg hva man foretrekker; Å drepe/dø 5ms saktere, eller å få en knallert i rognpåsan fra en buskemann som ikke har prøvd å sikte på hodet til folk siden han fikk BC2 og fant frem til "hardcore"-serverne.

Ta frem scoreboarden for å se motionmine eller andre fiender som er spotta i nærheten. Eller du kan åpne mappet side du er mye sniper og se om noen har blitt spotta så kan du se etter dem der spotter er.

Hardcore er et modus som BF serien alltid har klart seg uten, helt til nå. Hvorfor det er introdusert er sikkert kun for å dra med seg MW2 folk og jeg vet ikke hvor fornøyd jeg er for å spille sammen med egoister med ADHD og som er proppa på energidrikk.

Jeg mener at BF serien (også Bad Company) burde klare å stå på egne ben som det spillet det er, uten å måtte blande inn den skiten av HC mode. Med noen enkle justeringer burde det være fullt mulig, men når det er sagt så blir vi sikkert ikke kvitt dritten.

Håper at BF3 blir ETT modus og står på egne ben uten slikt søppel :D

Tror Bloo har mistet penis og fått seg en vagina ettersom han tydligvis har PMS....

Vel, svært mulig dette var noe svake argumeter (@bloo), men jeg er helt enig med trådstarter at HC er meget vanedannende... Gruefult å spille på normal, etter et par timer med HC Spiller kun HC nå, tipper jeg kommer til å fortsette med det en god stund.

Vil du noen bedre argumenter? Jeg tar sjangen på å prøve...

-Ettersom mange flere våpen blir vesentlig mer potente, er det nå langt viktigere å se fienden først, og å komme seg i en god posisjon. Spill-IQ blir mer dominerende (hvor og hvordan man beveger seg, tolmodighet mm.) ikke bare å raske reflekser, og god øye-hånd koordinasjon.

- Det er sant at man blir drept mye av snipere på HC, spesielt autpsnipere er nå gunstig å bruke, men ser samtidig at det er større spenn i de våpenene og taktikkene folk faktisk bruker. Springer man rundt i åpet lende, fortjener man en kule i hodet, etter min mening.

-Kjøretøy er faktisk en trussel igjen, slik som i BF2 for eksempel.. På normal er jo alle kjøretøy en vits... Bare å sitte noen lunde stille så ser de deg ikke, og en mortarstrike tar knekken på hva som helst.

Hardcore er et modus som BF serien alltid har klart seg uten, helt til nå. Hvorfor det er introdusert er sikkert kun for å dra med seg MW2 folk og jeg vet ikke hvor fornøyd jeg er for å spille sammen med egoister med ADHD og som er proppa på energidrikk.

Jeg mener at BF serien (også Bad Company) burde klare å stå på egne ben som det spillet det er, uten å måtte blande inn den skiten av HC mode. Med noen enkle justeringer burde det være fullt mulig, men når det er sagt så blir vi sikkert ikke kvitt dritten.

Håper at BF3 blir ETT modus og står på egne ben uten slikt søppel :D

Helt enig til du klarer å påstå at HC er hjernedødt....

Du må jo ha spist fleinsopp og ronka med gal hand i flere dager for å komme opp med noe slikt...

En BF3 bestående av kun en modus som er i nærheten av dagens HC modus hadde vært bra...

Ha gjerne med minimap, men crosshair er ikke noe savn for meg...

Jeg bruker det nærmest aldri i standard modus heller...

Kan vi ikke bare være venner og spille på det vi liker mest, også lar vi de som ikke liker det vi liker være i fred?

Conker har helt rett.

Personlig syns jeg det er dumt de har med HC men gir faen så lenge jeg slipper og spille det.

Og selve tråden er egentlig like hjernedød og lite gjennomtenkt som hele diskusjonen om hva som er best

Jeg finner det fantastisk at folk i det heletatt kan klare å hisse seg over at man har HC modus med, det er en fult brukbar modus for folk som liker litt mer realisme og klarer å leve uten en hel skrov med hjelpemidler (Les; Minimap og 3D Spotting) Det å rakke ned på en gamemode kun for at man ikke liker den er totalt absurd, det får meg til å lure på om de har vært innom, blitt drept 2-3 ganger og rage quitet.

Det er stor overgang fra Softcore til Hardcore, men enda større overgang tilbake. Jeg for min del er glad for at jeg begynte med Softcore, men som jeg tideligere har nevnt så liker jeg ikke dmg oppsettet på SC, og holder meg dermed til HC der plassering og reaksjon har mye mer å si enn kun aim og våpen.

Jeg sier på ingen måte at SC er dårlig, tvert i mot, det tilbyr folk som ikke liker å bli drept av 3 kuler en modus hvor de kan trives. Jeg finner det bare så utrolig merkelig at folk må rage over HC når de ikke trenger å spille det i det hele.

Personlig kunne jeg tenkt meg en semi-hardcore mode.

1. Jeg liker fremdeles både map og spotting. Det gir meg noe mer enn MW2-droningen :D

2. Weapon damage er litt for høy i HC, men samtidig for lav i vanilla. En mellomting hadde vært topp.

3. Nå skal jeg drikke varm melk med honning og synes synd på meg selv over halsbetennelse. HYYYYYL!

Men seriøst .. håper virkelig man får noe servertool etter hvert til å pusle med dette selv. Hadde kunnet bli seriøst tøft å finne en mellomting mellom: "hei jeg tåler alt" og "oi jeg tåler ikke at noen ser stygt på meg".

:D :D

Helt enig til du klarer å påstå at HC er hjernedødt....

Hjernedødt er ikke ett ord jeg har brukt, så det er dine ord :D

Har testet HC selv, men det er jo alt for enkelt å ta ut folk der. Bare skru alle detaljer til ett minimum (under- og overgrowth spesiellt), juster litt på brightness og/eller kontrast, og du kan ta ut folk over en lav sko.

det er en fult brukbar modus for folk som liker litt mer realisme og klarer å leve uten en hel skrov med hjelpemidler (Les; Minimap og 3D Spotting)

Joda, det er helt realistisk at man tar i bruk et våpen som er standard utstyrt med red dot og får opp en stor ring når man sikter.... :D Det er så mange elementer som er "uferdige" at her mistenker jeg at de har måttet presse gjennom en spillmodus for kunne ha noe å slå i bordet med som fenger MW2 spillere. Hvor lite man har tenkt på det er jo helt tydlig når browseren ikke har ett filter for det en gang- Helt klart noe skvip som er pushet ut i hui og hast...

Poenget mitt er at en HC mode skulle vært totalt unødvendig i ethvert BF spill og spillet burde heller vært justert slik at man fant en gyllen middelvei. Slik det er nå, splitter man egentlig opp spillerne i to leire og man mister en del av særpreget som BF serien alltid har hatt. Et ekstremt lite gjennomtenkt trekk fra DICE og/eller EA.

Skjønner at folk ikke liker Hardcore Mode.

Men jeg ser ikke moroa med og bruke et helt Magasin med en Thompson for en drepe

Stakkar de som bruker SMGr helt ubrukelig

Hva er poenget med denne tråden?

Spill det du foretrekker selv, ikke prøv å tving ditt syn på andre, og ikke sleng dritt fordi noen har andre meninger enn deg selv.

Hva tror dere egentlig dere oppnår ved å liste opp argumenter for å spille en spesiell game mode? Folk klarer å gjøre opp sine egne meninger. Selv om argumentene FOR hardcore hadde vært aldri så overbevisende, hadde jeg fremdeles ikke kommet til å spille det.

Hvorfor ikke? Fordi jeg ikke liker det.

Tror nok de fleste gamle klanfolk sverger til vanilla mens folk som ikke vet bedre sverger til HC mode

For et overbevisende argument.

Da er vel alle klanspillere som liker vanilla glad i å få negerkuk i røven ?

Er vel et argument som er på ditt nivå

Hva er poenget med denne tråden?

Spill det du foretrekker selv, ikke prøv å tving ditt syn på andre, og ikke sleng dritt fordi noen har andre meninger enn deg selv.

Hva tror dere egentlig dere oppnår ved å liste opp argumenter for å spille en spesiell game mode? Folk klarer å gjøre opp sine egne meninger. Selv om argumentene FOR hardcore hadde vært aldri så overbevisende, hadde jeg fremdeles ikke kommet til å spille det.

Hvorfor ikke? Fordi jeg ikke liker det.

La meg bruke din egen logikk mot deg:

Om du ikke liker denne tråden, hvorfor må du så absolutt kommentere i den? For å lufte meninger? I såfall så gjør du jo akkuratt det samme OP gjorde. Jeg skjønner liksom ikke helt hva du vil oppnå med å skyte deg selv i foten etter :/

La meg bruke din egen logikk mot deg:

Om du ikke liker denne tråden, hvorfor må du så absolutt kommentere i den? For å lufte meninger? I såfall så gjør du jo akkuratt det samme OP gjorde. Jeg skjønner liksom ikke helt hva du vil oppnå med å skyte deg selv i foten etter :/

Ikke bruk logikken min mot meg, finn på din egen! :D

Nei, men seriøst, OP forteller oss at HC er mye mer morsomt. Min logikk er at folk selv bestemmer seg for hva de synes er morsomt. Du bruker ikke min logikk mot meg, du bruker det du feilaktig tolket som min logikk mot meg.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...