Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Zagax

Laptopen skrur seg av ved loading

Recommended Posts

Hei!

Jeg har et fryktelig irriterende problem i Bad Company 2. Jeg klarer alltid å komme inn på MP-servere og spille en runde uten noen som helst form for problemer. Men hver eneste gang map nr 2 skal loades blir skjermen svart i 8-10 sekunder, hvorpå laptopen skrur seg av. Ingen feilmelding, ingen blue screen, ingen verdens ting kommer opp. Jeg har sjekket at det IKKE er overoppheting som er problemet. I tillegg kan det nevnes at jeg har den nyeste driveren til skjermkortet mitt. Jeg hadde ikke dette problemet de første ukene etter release, men dukket opp første gang etter noen serveroppdateringer.

Jeg har prøvd å slette Bad Compnay 2 og fjerne alt det som eventuelt skulle ligge igjen, hvorpå jeg har tatt en fresh install. Fortsatt samme problem. I tillegg har jeg prøvd å kjøre BC2 som administrator, uten videre hell. Begge tingene jeg her nevner har jeg lest at har hjulpet noen, men det fungerte ikke for meg. Håper og tror at det finnes en eller annen på dette forumet som har kjennskap til problemet, og forhåpentligvis har noen tips. Er rimelig gira på å få spilt BC2 i mer enn en runde av gangen.

Jeg har følgende oppsett;

Windows 7 Ultimate 32-Bit

Intel Core Duo CPU T6600 @ 2 GHz

Nvidia Geforce GT 130M

4 GB DDR3 RAM

På forhånd mange takk for hjelp!

Virker som om PCen har en defekt på seg.

Oppdater BIOS og drivere, sjekk med PC produsentens support.

Kan hende det hjelper og rulle tilbake skjermkort driveren, men det er mange som fikk problemer etter oppdateringene til ea..

Sjangsen er stor for at det er BFBC2 ... ser i loggen min at siden jeg installerte win7 i januar har jeg hatt 17 unexpected shutdown jeg vet at 3 av dem er strømbrudd (de graver og årner utenfor og strømmen blir skrudd av opptil flere ganger i uken), resten er BFBC2 de siste 2 ukene. Før det hadde jeg Win7RC og jeg husker ikke om jeg hadde noen BSOD ... det er dønn stabilt. Jeg har også lest om mange som opplever det samme. Det synes som om det hjalp å fjerne min sekundære ethernet kobling (har brukt 2 gb porter i teaming). Jeg spiller mange spill som presser utstyret uten problemer (MW2, Far Cry2, Total War etc.), kun BFBC2 crasher hele PCn av og til.

Takker for tilbakemeldinger!

Det er nok tvilsomt at det er et hardwarerelatert problem, ettersom dette kun skjer i BC2, og ikke på andre type spill.

Har prøvd å rulle driveren tilbake osv, men uten hell. Vet at det fortsatt er maaaaaange som sliter med CTD ved loading av map i BC2 - bare så ufattelig synd at det ikke er kommet noen fix for det enda. Hadde det ikke vært for at BC2 er så ufattelig kult når det først fungerer, så hadde jeg droppa det for lenge siden. Men jeg kommer helt klart til å tenke meg om to ganger før jeg kjøper et produkt fra Dice igjen. Makan til frustrasjon over et spill har jeg ikke opplevd på lenge. Jeg krysser fingrene for at det kommer enda en patch i nærmeste fremtid. Håper virkelig dette problemet er ute av verden da.