Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
FRlTZ

HW.no's test av Fermi - nVidia GTX 480

Recommended Posts

vel, fakta er fakta.

nVidia er for sent ute, med et kort som er for varmt og trekker for mye strøm.

Mya av de samme tabbene 3Dfx gjorde med Voodoo 5 5500 / 6000 (kortet med 4 stk VSA100 brikker).

klart kortet er raskt, men det ER tross alt, 6 mnd for sent ute.

Skal dette være noe bra kort, må det senkes iallefall 800,- her i Sverige, om det skal sees og være konkuranse dyktig.

alle setter vel på custom kjølere?

De som følger med korta pleier å suge uansett.

Pleier, men ikke kjøleren på XFX ATI HD5970 kortet, den er stille og effektiv. Når det kommer til 9800gx2 kortet så finnes det ikke customkjølere.

Enkelt og greit, Fermi er verdens raskeste singel-kjerne kort. Det stemplet har de, og vil mest sannsynlig beholde en liten stund.

ATI har garantert noe på lager, kanskje 5870 2GB får seg en liten boost på frekvensene? Kanskje de slipper 5880? Hvem vet, men det er ikke det störste forspranget de må ta igjen.

Vedrörende den teknologiske siden så er det så utrolig likegyldig.. hvor mange % tror dere virkelig bruker noe av det? De fleste kjöper kortet, slenger det i pcen og vil se höy fps.. og kalle en PC med ATI for en "grå" PC Avaen er helt utrolig, til og med og komme fra en så nistristfanboy som du er..

Jeg föler ikke at PCen min er spesiellt grå? Ta gjerne og utdypt for meg hva som gjör nvidia kortet så mye bedre til skrivebordsbruk fremfor ATI?

Og til deg FRITZ.. 8800GTX var et slikt kort du prater om.. og bare fordi man har tilgang på teknologi så betyr det ikke at det er nödvendig?

Og hvorfor skal nVIDIA lage et kort som ikke trenger og bli byttet ut? Snakk om og ta livet av sin egen virksomhet.. det blir som om de som lager lyspärer skal produsere evigvarende pärer..? De er ikke tjent med det.

Så vil nok se dette racet mellom ATI og nVIDIA en stund fremover, helt til en går konkurs eller det melder seg på noen flere.. smile.png

Avean er nVidia fanboy, uansett hva alle andre i verden sier. La han få kose seg i glansen litt nå.

ATI slår tilbake, garantert. Fermi er uansett svært skuffende kontra ATI kortene.

Og ja, mine 2 siste kort har vært nVidia... Neste blir ikke det.

8800 GTX var kortet som faktiskt sjokkerte ATI, når kortet kom, hadde ATI ingen reel mostander, og de var på den tiden plaget fremdeles med VPU recover issue og elendige drivere.

Siden den tiden, har ATI blitt voksen, de har tatt lære av feilene de gjorde, samt feil konkurenter gjorde, som S3.

ATI's nåværende kort, har over 6 mnd's ledelse på nVidia, og det betyr - kortere tid til nytt kort, ny teknologi og nye...eye candy saker.

MEN

her er Acet til ATI -

Dems nåværende kort er raske, kjølige trekker ikke for mye strøm, og fabriks viftene, er noen av de beste på markedet, både på støy og kjøle nivå.

ATI's kort har rett pris i forrhold til verdien, dem behøves ikke engang og senke prisen så mye som en mikro tanke med tanke på konkuranse fra nVidia, for nVidia's Fermi, er feilprisa, for varmt, bråker ALT for mye, og trekker for mye strøm.

Kortene til nVidia, skal de bli konkuranse dyktige, uansett ytelse, så koster det med bråkete vifte, mye strøm og varme, for selv med custom vifter, må du regne med opp mot 75% viftebruk i IDLE tillstand, og det betyr = bråk.

Jeg var nVidia fan-boy, helt til jeg så testen som var lekket på nettet for en måned siden, jeg hadde faktiskt regna med at Fermi skulle hamle opp direkte med ATI's top kort, MINST, med så lang forsinkelse.

Skulle Fermi vært bra, og med den prisen det har idag, skulle ytelsen vært på høyde opp mot ATI's 5970. men desverre, MYE røyk, ingen ild fra nVidia.

og andre konkurenter kommer nå dette året på markedet mot nettopp, nVidia.

ATI er som jeg har skrevet, kongen, DE dikterer pris og ytelse, akkurat nå, er nVidia bare med for turen...

Watercooling here I come.. Uansett.. Skuffet over GTX 480. Ekstremt varmt, og lager mye støy..

Holder meg til ATI, 5870 + vannkjøling er neste kjøp!