Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
BrannMannSam

Battlefield.no BC2 server for forum brukere med egene regler

Recommended Posts

hvordan funker det med reservd slots? kan du bare sett opp 16 nicks på en 16 slot eller kan du ha type 100 nicks på den 16 sloten (og sådan på en 32). For det hadde vært kos og da hadde det nokk funket med 2 rush servere og 2 conquest en av vær kunne vært HC, og det med å legge inn nick (ikke at jeg er pro eller helt vet hva jeg snakker om), men kan du ikke sette opp en slags auto funksjon så admins ikke må sitte 20 min vær dag og add'e folk :)

Bare for å svare det med regler og "ugl" det var sent, kjapt og dårlig skrivet men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du kan svare som en så shitkid :) dvs jeg posta dårlig men jeg mener at det med camping og baserape burde en skjønne når jeg til og med legger til "(jeg vet at camping er det mange som missbruker, men om du sitter på samme idiot spot som ikke hjelper med å spotte eller drepe de som er i veien for objectiv)". (camping missbrukt = bruker det om personer som ikke holder in "W" 24/7, og jeg er enig at noe er taktisk camping som spawn-point osv, men å campe for god KD er idiotisk). Baserape er også fult mulig i BC2 spesilet med sniper på HC rush.

så gjenstår det bare hva Adminsa her på bruket orker å gjøre :blush:

Med killcam (lol) og revenge er det lett å hanskes med campere. Forstår ikke hva problemet er. Skulle det derimot bli et problem kan du sikkert bare høre med en av noobtube gutta og be dem blaste camperen tilbake til EA login.

Med killcam (lol) og revenge er det lett å hanskes med campere. Forstår ikke hva problemet er. Skulle det derimot bli et problem kan du sikkert bare høre med en av noobtube gutta og be dem blaste camperen tilbake til EA login.

Haha :) killcam er idiotisk om ikke noen camper da :)

Hadde vært greit med en server hvor bare norske/bf.no folk spilte.

Men hva skal dere med alle disse reglene? Spill spillet. Hvis du absolutt trenger å bestemme over hvordan andre folk skal spille, så lag en klan og spill klan matcher.

Hadde vært greit med en server hvor bare norske/bf.no folk spilte.

Men hva skal dere med alle disse reglene? Spill spillet. Hvis du absolutt trenger å bestemme over hvordan andre folk skal spille, så lag en klan og spill klan matcher.

... hvorfor skal man ha regler i norge eller verden vis man ikke vil bli drept er der bare å sitte inne da.....

Det vil alltid bli ujevne team om jeg joiner en server, så for meg er forslaget og tanken god selv om jeg måtte holdt meg unna :)

skal lett balansere deg!

..... Det lar seg gjøre med nye verktøyene ute nå. Permission basert på nick.

Hva venter vi på? :)

Folk med makt som kan gjøre det. Det tar 30 sekund å fikse dette på :)

Lag en tråd med påmelding for de som ønsker dette, gjerne link fra frontsiden.

En person legger opp tilgang i BC2 Guardian med alle nickene påmeldt og kun de får til å joine servern.

Evt kjøre på med passord kanskje. Da får vi utelukket mange utlendinger.

Jeg er for forslaget, men ikke reglene.

Siden recon "må" nesten sitte litt lenger på en plass enn de andre kitene.

Hvis man sitter så lenge at man har satt opp telt og begynner å koke kaffe, så har det vel gått over til real shit camping.

Guest Ghillie Girl

Hvis man sitter så lenge at man har satt opp telt og begynner å koke kaffe, så har det vel gått over til real shit camping.

Kommer vel litt an på hvor Recon sitter også da. Til eksempel på Africa Dock (ørken banen med tanksene); hvis en Recon fortsatt sitter på toppen av fjellet der man angriper ned mot byen på stage 2, mens resten av laget er på stage 4 (helt på enden av kaia, siste runde), så kan det vel kalles camping ja.

Har sett at mange som klager på for mye Recons på laget, selv om jeg mange ganger ser både meg selv og andre Recons som løper rundt med både hagle og semi-auto side-ved-side med resten av laget. Folk blir vel overilte når de ser for mange kledd i ghillie, uavhengig om de faktisk er i nærkamp de også.

Men dersom du kjører Recon uten hagle osv, så må du som du sier, sitte i ro en del. Som nevnt flere ganger før bruker jeg henge 20-30m bak resten av gjengen med semi-auto og dekke ryggen deres, eventuelt skyte "over" dem mens vi rykker frem, eller forsvarer.

Hvor man skal trekke grensene for hva som er camping kan fort bli en svær gråsone som ender opp med hovedsaklig synsing.

Så skal det også være sagt at jeg har ofte observert medics med M60, og assaults med 40mmgl som camper verre enn mange recons. De sitter ikke på x12 scope avstander, men dog sitter de langt bak alle andre og spammer 40mm eller sniper med M60, så camping er ikke ekslusivt for Recons.

Det vil alltid bli ujevne team om jeg joiner en server, så for meg er forslaget og tanken god selv om jeg måtte holdt meg unna :)

skal lett balansere deg!

Flørter du med meg? :)

Unnskyld å måtte si det sånn men herregud IQ ??? recon må ikke sitte ett sted og om de gjør det så burde det hjelpe de andre som er inne i felte. Har sakt det før og det hjelper om du leser og det er feil post å diskutere reglene, uansett hva som skjer så er siste ord hos admin :)

Unnskyld å måtte si det sånn men herregud IQ ??? recon må ikke sitte ett sted og om de gjør det så burde det hjelpe de andre som er inne i felte. Har sakt det før og det hjelper om du leser og det er feil post å diskutere reglene, uansett hva som skjer så er siste ord hos admin :)

Nei, jeg er enig i at de ikke trenger å sitte på en plass hele tiden. Det var da det jeg skulle frem til.

Det er kanskje like greit at admin har siste ord.

skal lett balansere deg!

Flørter du med meg? :blush:

Zell er en løssluppen tøyte. Han flørter med alt og alle :)

Skulle ønske folk kunne tenke litt mer fremover enn 1cm :)

Greitnok å nevne en regel mot camping men tenk på hvordan dette skal håndheves da.

Hvordan skal en admin se om en Recon hjelper laget sitt eller ikke ved å campe?

Vet i Rush at mange går Recon og ender opp med at laget taper pga det. Men Recon er også en av de viktigste klassene siden de kan ta ut folk som prøver å defuse bombene, de har C4 og kan ta ut tanks samt de er eneste spillet med UAV ! (Pokemon ballene)

Mye av poenget med Recon er å holde seg nettopp skjult :)

Men er selvsagt imot at folk camper hele runder uten at de gjør noe nytte, men hvordan skal en admin håndheve dette?

Tenk på slikt før dere innfører nye regler, just a tip! :blush:

Hva venter vi på? :blush:

En person legger opp tilgang i BC2 Guardian med alle nickene påmeldt og kun de får til å joine servern.

Jeg liker ikke å ta gleden fra folk, men når Avean fremstiller ting som om vi ikke gidder å gjøre noe som er så enkelt, så føler jeg det er på tide å si ifra. Guardian, som er verktøyet Avean sikter til, er ustabilt, ikke fordi det er dårlig eller noe, men ganske enkelt fordi BFBC2-serverne i seg selv er ustabile. Å gi tilgang til server basert på nick er fullt mulig, men å tro at "Det tar 30 sekund å fikse dette" er FEIL, FEIL og ikke minst FEIL. Det krever at en eller annen må følge med i en tråd for å legge inn hver bruker manuelt, det krever at man følger opp Guardian ganske ofte siden løsningen er ustabil og stopper opp fra tid til annen, spesielt viktig når spillserveren har tatt seg en restart.

Vi ser på mulighetene for å kunne gi våre faste spillere ett bedre spilltilbud fortløpende, men det er ikke bestandig det som høres enkelt ut for dere nødvendigvis fungerer like bra i praksis. :)

Hva venter vi på? :blush:

Jeg liker ikke å ta gleden fra folk, men når Avean fremstiller ting som om vi ikke gidder å gjøre noe som er så enkelt, så føler jeg det er på tide å si ifra. Guardian, som er verktøyet Avean sikter til, er ustabilt, ikke fordi det er dårlig eller noe, men ganske enkelt fordi BFBC2-serverne i seg selv er ustabile. Å gi tilgang til server basert på nick er fullt mulig, men å tro at "Det tar 30 sekund å fikse dette" er FEIL, FEIL og ikke minst FEIL. Det krever at en eller annen må følge med i en tråd for å legge inn hver bruker manuelt, det krever at man følger opp Guardian ganske ofte siden løsningen er ustabil og stopper opp fra tid til annen, spesielt viktig når spillserveren har tatt seg en restart.

Vi ser på mulighetene for å kunne gi våre faste spillere ett bedre spilltilbud fortløpende, men det er ikke bestandig det som høres enkelt ut for dere nødvendigvis fungerer like bra i praksis. :)

*Liker henrix* :blush:

I dont! :)

Aldri skrevet dere er late, bare at det trengs folk med makt for å gjøre det :)

Ja det kreves en person for å følge med, men går også an å bare sette passord og lage en felles tråd her.

Ikke mye arbeid men er selvsagt helt opptil dere. Bare kommer med forslag for å hjelpe dere.

En annen ting er om det å bruke tredjepartsverktøy til å begrense tilgang til en ranket server er noe mer lov enn å gjøre det samme med passordbeskyttelse. Men det må nesten de som faktisk har oversikt over kontrakten med EA vurdere.

For min del virker det i hvert fall som et brudd på intensjonen selv om det kanskje omgår ordlyden...

skal lett balansere deg!

Flørter du med meg? :blush:

Zell er en løssluppen tøyte. Han flørter med alt og alle :)

hva! someone holds a grudge!

hva! someone holds a grudge!
Jeg trodde vi hadde noe eget og spesielt :)

tror ærlig talt ikke på at mange her inne ønsker å spille på uranka servere over tid.. :)

Guest Ghillie Girl

Jeg liker godt å spille public. Litt mer fare for at lag blir ujevne, ikke bare tallmessig med på skills også, men jeg liker hvordan hver runde blir spilt anderledes når alle tenker forskjellig.

Det jeg tror kanskje kunne vært en ide er ikke at hele serveren er beskytta av ett passord, men at det kjøres mer låste squads for de som er på forum. Da får du jo samarbeid samtidig som du kan spille på en ranka server. Problemet blir jo å finne ut hvilken server alle er på osv.

Vet ikke om squads blir locka og du kun kan invitere nye squad members, eller om du kan sette passord på squaden slik at de som kan passordet kan joine?

Får teste det nå i helga.

Det går an å låse et squad og så invitere enkeltspillere inn i det. Tror ikke det er en passordfunksjon, men jeg har ikke testet så veldig mye. Foretrekker egentlig å kunne squadhoppe litt for å kunne spawne på taktisk viktige steder.