Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
FRlTZ

Tips tråden

Recommended Posts

Ok, da starter jeg.

Q tasten, ekstremt undervurdert, og ekstremt buggete :)

Bruk Q, selv om du tror du har fienden, om du bommer, eller dør av ett streif skudd så ser kanskje andre den røde markøren som løper over skjermen.

Bruk Q, kanskje du kan få støtte av andre enheter, tex UAV, tanks eller ett helikopter.

Bruk Q, så ALLE kan hjelpe til med og vinne mappet så effektivt som mulig :-)

Ble nesten ett dikt :)

Join en squad som prøver å faktisk ta objektivet, og spawn på dem :)

Om du er alene på et objektiv, hold deg i live!!

Guest Ghillie Girl

Ser du hardware i basen, f.eks Bradley, tanks, helo osv, så hopp inn og gjør nytte av det.

Altfor mange ganger jeg ser hardware stående igjen i basen, og som til slutt havner i hendene til fienden.

Hvis du tar en ATV, Humvee/Vodnik/Cobra, APC, Blackhawk eller stridsvogn, følg litt med på om noen ber om å sitte på. Er så jævlig kjedelig å måtte jogge fra main spawn til første cap på Atacama bare fordi en eller annen nisse ikke kunne vente fem sekunder med å gi gass :)

Hvis du tar en ATV, Humvee/Vodnik/Cobra, APC, Blackhawk eller stridsvogn, følg litt med på om noen ber om å sitte på. Er så jævlig kjedelig å måtte jogge fra main spawn til første cap på Atacama bare fordi en eller annen nisse ikke kunne vente fem sekunder med å gi gass :)

Når runden starter, sjekke hva squaden din gjør før du spawner. Selv med treig maskin, kan du være raskere på plass ved et objectiv hvis du spawner med squad istedenfor ved basen.

Guest Ghillie Girl

Dette er vel noe du lærer nokså tidlig i forsvaret ihvertfall... men ikke gidd å stå i klynger.

3 mann som sitter på hverandre er å be om å spise 40mm, granater, mortar og UAV.

Spesielt etter at du respawned på noen i squaden din, så beveg deg og ikke lim deg fast til dem.

Spesielt viktig i tette kratt eller bebygde områder at alle man hjelper til å dekke forskjellige sider. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg kommer inn i en bygning og ser 3 mann kjempe om å skyte ut av det samme vinduet. Da blir det fort å leke med kniven hvis det er fiender, eller bare pusle seg ut av huset igjen med ett oppgitt stønn :)

At folk med noen ATI grafikkort bruker lengre tid å loade kartet som forårsaker at du spawner alene i basen og må løpe deg ihjel for å komme til fronten. Det burde vært en felles start etter et minutt eller to til problemet blir fikset. :)

Guest Ghillie Girl

Synes du det er så ille da?

Synes det er greit at alle løper inn først og enten dauer eller kverker alle fiendene, så kan du liksom bare marsjere rett inn i MCOM og sette bomba. Som regel er de få overlevende fiendene så skada at du bare trenger skyte opp i luften så segner de om.

På de større banene så er det jo litt verre, men kjøretøy respawner forholdsvis raskt, dessuten gjør det sikkert ikke noe om du får litt trim heller :)

Synes du det er så ille da?

Synes det er greit at alle løper inn først og enten dauer eller kverker alle fiendene, så kan du liksom bare marsjere rett inn i MCOM og sette bomba. Som regel er de få overlevende fiendene så skada at du bare trenger skyte opp i luften så segner de om.

Hæ? Jeg har aldri opplevd at man bare kan marsjere rett inn til en MCOM fordi resten av laget ditt løp inn og døde der eller drepte noen der.

Jeg har ATI, og på CQ maps så venter jeg heller til de har cappa et flag med å spawne (eventuelt spawne på squad mates)

Guest Ghillie Girl

Jeg spiller for det meste Rush. Synes Conquest ender opp med for mye leting etter fiender.

Som recon eller assult med C4 er det utrolig fett å feste C4 på en ATV og kjøre inn i tanks eller folkemengder. For å så hoppe av og sprenge :)

Fly Kamp Helikopter, Ikke Kjør FINT! Kjør Dirty, kjører du for stille blir du lett truffet av et eller annet. Altid ha med en 2nd Pilot i Helikopteret å.

Ikke forvent at han som kjører heli er edru.
Er det galt å blande alkohol og Battlefield også nå?

Man må jo ha en liten siktewhisky.

Er bare litt irriterende når du skal treffe med tracerdarten som gunner og sjåføren har mark i røven. :)

Jeg hater heli, så du får ingen sympati fra meg. Jo mer inkompetente helifolka er, jo gøyere er det å være på bakken.

Tenke på de som prøver å reparere når du kjører tanks eller APC. Har utallige ganger forsøkt å spille litt på lag. og fikse skadede tankser, for enten å bli kjørt ifra eller rygget avårde ifra.

...Da står man der liksom alene for seg selv... Tapp to ganger på "C" for å se hvem som står rundt deg.. skønner at du må bevege deg litt til tider, men ta hensyn. Legg opp spillestilen til hvorvidt man har engieer rundt seg =)

Siden dette skulle vere en "Tipps og TriX" tråd så må vell noen si de litt mer upopulære sakene også?

-40mm granater er ikke særlig populære, men de er syykt ekkektive om du har 4 av de (perk) og eksplosive perk..

-Carl Gustav med eksplosive perk er enestående mot folk i urbane områder.. Uslåelig på panama og white.

-Som det var nemt lenger oppe er M60 med 4x scope KRAFTIG bra, husk å bare "tappe" på avtrekkeren, ta treffer hvert skudd nyaktig hvor du sikter. Foretrekker da å bruke magnum skudd foran gripp-uppgrade.

Med sistnevnte kan man fyre av fullauto om noen kommer nær, med magnum har man en autosniper uten like =)

De tre over er vell de 3 som stadig ønskes "nerfet", vi for se hva som skjer....

-Mortar til Recon er også meget bra om den brukes riktig, bruk explosive perk om du har den, og bruk den mot kjøretøy, eller på plasser hvor du vet det ofte campes (se etter dette når du spiller ellers)

Nå er jeg begynt å bli litt gammal, så aim'en er ikke det den en gang var. Men jeg treffer like bra med MG36, som med M60.

Medic er genialt hvis du vil opp i rank kjapt. Spamme medipacks, og stå litt bak en klynge med snipere som dør jevnlig. Revive er like mange poeng som kill.

Nå er jeg begynt å bli litt gammal, så aim'en er ikke det den en gang var. Men jeg treffer like bra med MG36, som med M60.

Medic er genialt hvis du vil opp i rank kjapt. Spamme medipacks, og stå litt bak en klynge med snipere som dør jevnlig. Revive er like mange poeng som kill.

jo jo, men M60 gjør mer skade per skudd en MG36, og Magnum kuler gir +25% skade, da øker differansen mellom de to i tallverdi desto mer.

Kann sikkert finne tallene i en eller annen tabell, M60 tar 25 i skade på klosshold, og minimum 20 på avstand, usikker på MG36...

20 +25% =25 d.v.s. M60 tar alle på max 4 skudd på lang avstand med magnum, og hver kule treffer nyaktig hvor du sikter så lenge du tapper rikktig.

(-bodyarmour som git +25 i helse (tallverdi) Treffer meget bra me MG36 også om du tapper, riktig nok de da... men trenger to 2-3 skudd mer, har det mye å si!