DtK.Valiant 0 Report post Posted March 15, 2010 Nok om det og tilbake til det tråden handlet om. Merkelig at svenskene la så mye jobb ned i alle våpna utenom de 2 som er svenskproduserte i spillet. Tenker da på Carl Gustav 84MM og AT4'n. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sadolf 27 Report post Posted March 15, 2010 er det bare jeg som er fette lei av og høre secondary fire på tanks gående KONSTANT, på noen maps? helt sykt. skikkelig dårlig lyd effekt er det også. Det er straffen for å bruke integrert lydkort fra Realtek!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Flylover 73 Report post Posted March 15, 2010 Nok om det og tilbake til det tråden handlet om. Merkelig at svenskene la så mye jobb ned i alle våpna utenom de 2 som er svenskproduserte i spillet. Tenker da på Carl Gustav 84MM og AT4'n. Enig. Alle de andre lydene, utenom selve avfyringssmellet, er perfekt. Får gåsehud når jeg hører metalllydene fra CG'en som blir ladet Tror Dice tenkte rakett=svosj svosj. Er ikke CG en "rekylfri rifle"? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dokteur Kill 0 Report post Posted March 15, 2010 Er ikke CG en "rekylfri rifle"?"Rekylfri kanon" er det normale norske uttrykket. Ja, den er for så vidt en rifle i den forstand at den har et riflet løp, men "rifle" brukes litt forskjellig på norsk og engelsk.Og ja, den lager et ganske heftig smell. Men det gjør for så vidt også "rakett"-våpen som RPG7, M-72 og AT-4. Rakettmotoren brenner tross alt ut i løpet av de få millisekundene det tar for prosjektilet å forlate løpet, så det er en rimelig eksplosjonsartet forbrenning Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dipso 0 Report post Posted March 15, 2010 (edited) Står i beskrivelsen ja at CG er mest anti-personell mens RPG er mer antikjøretøy. Men har merket meg at det popper opp "Vehicle damage +30" enten du bruker CG eller RPG, så ikke helt sikkert hva som gjelder. Også bemerket meg at skaden mot tanks er fortsatt +30 selv om du kjører explosive upgrades også. +30 er antall poeng du får, ikke skaden du gir. Vehicle damage er en poengivende handling, akkurat som +20 squad heal, eller +10 flag defence. etc etc Ang lyden, det er nok et gameplay valg. Tanken er som følger: En rifle skal høres ut som det, en sniper skal høres ut som en sniper og en RPG, ja vel, den skal høres ut som en RPG. Dvs altså de skal gi den lyden menigman forventer, den skal gi en lyd som danner et bilde av hva det er som fyres av mentalt etc etc. Er jo greit sånn gameplaymessig at du hører forskjellen på våpen som avfyres rundt deg og kan justere handlingene dine etter det. Det er nok av med smell fra før av i dette spillet, så jeg kan leve med en CG som sier "whoooush!!"......"BOOOM!" Edited March 15, 2010 by Dipso Quote Share this post Link to post Share on other sites
tykjen 1 Report post Posted March 17, 2010 er det bare jeg som er fette lei av og høre secondary fire på tanks gående KONSTANT, på noen maps? helt sykt. skikkelig dårlig lyd effekt er det også. Det er straffen for å bruke integrert lydkort fra Realtek!! bruker jo XFI.. noe er mycket galt da Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ugle 0 Report post Posted March 17, 2010 har inntrykk av at rpg gjør med skade på tanker, men vetke:P mens gustaf er anti inf deluxebamse: hver sin klasse har jo sin imba sak.. assaoult - noobtube engi - carl gustav medic - m60 sniper - mortar Er Mortar dumt? Faen nå må folk gi seg altså. Det er Battlefield! En slagmark! Man har våpen som er mer kraftigere enn andre, og hvilke recon/sniper har ikke en kikkert så han kan finne ut hvor det er stor fiendtlig aktivitet, for så å gi den beskjeden til arteilleriet? Det er en moderne slagmark, get over it. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Reinsdyr 0 Report post Posted March 17, 2010 har inntrykk av at rpg gjør med skade på tanker, men vetke:P mens gustaf er anti inf deluxebamse: hver sin klasse har jo sin imba sak.. assaoult - noobtube engi - carl gustav medic - m60 sniper - mortar Er Mortar dumt? Faen nå må folk gi seg altså. Det er Battlefield! En slagmark! Man har våpen som er mer kraftigere enn andre, og hvilke recon/sniper har ikke en kikkert så han kan finne ut hvor det er stor fiendtlig aktivitet, for så å gi den beskjeden til arteilleriet? Det er en moderne slagmark, get over it. Det er ikke en slagmark, det er et dataspill. Fjerne respawnpoints også? Kreve et crew på 5 for å kjøre tank og operere kanonrøret samtidig? Realisme har ingen plass i dataspill. Quote Share this post Link to post Share on other sites
barezell 21 Report post Posted March 17, 2010 har inntrykk av at rpg gjør med skade på tanker, men vetke:P mens gustaf er anti inf deluxebamse: hver sin klasse har jo sin imba sak.. assaoult - noobtube engi - carl gustav medic - m60 sniper - mortar Er Mortar dumt? Faen nå må folk gi seg altså. Det er Battlefield! En slagmark! Man har våpen som er mer kraftigere enn andre, og hvilke recon/sniper har ikke en kikkert så han kan finne ut hvor det er stor fiendtlig aktivitet, for så å gi den beskjeden til arteilleriet? Det er en moderne slagmark, get over it. sier ikke at det er dumt, jeg sier at hver av klassene har en styrke som er greit imba og at det derfor balanserer seg ut ganske greit til tross for at det fortsatt er irritasjons momenter. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skosål 0 Report post Posted March 18, 2010 Assault skulle aldrig fått ammo box Problemet med GL var allerede stort nok i BF2. En god grunn til å kjøre hw er at noobtubers gjør ca 0 skade Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest Ghillie Girl Report post Posted March 18, 2010 Lyden av en CG når den avfyres er hverken ett pang eller swish. Du hører en skikkelig klang i selve CG'en rett etter at den er avfyrt. Dessuten er det heller ikke så lurt å stå bak den som skyter, med mindre du føler behov for instant-solarium. Vært moro om de faktisk la inn det i spillet så man må tenke litt lenger når man fyrer av CG for å unngå teamkills, eventuelt tenke litt før man stiller seg bak en med CG på skulderen. Om ikke på standardserverne, så hadde det vært ett bra element av realisme for en hard-core server. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MoonDawg 1 Report post Posted March 18, 2010 Vel man kan iallefall tenke seg om før man stiller seg FORAN en som sikter med CG. Utrolig hvor mange ganger jeg får EPIC fail fordi jeg sprenger meg selv i luften da noen hopper foran idet jeg trekker av. Og synes vel ikke "klang" best beskriver CG irl. litt avhengig om man skyter spreng eller heat, men det er et bra drønn, kjennes i hele kroppen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest Ghillie Girl Report post Posted March 18, 2010 Vel man kan iallefall tenke seg om før man stiller seg FORAN en som sikter med CG.Utrolig hvor mange ganger jeg får EPIC fail fordi jeg sprenger meg selv i luften da noen hopper foran idet jeg trekker av. Og synes vel ikke "klang" best beskriver CG irl. litt avhengig om man skyter spreng eller heat, men det er et bra drønn, kjennes i hele kroppen. Kommer jo litt an på om det er du som skyter eller om du står ved siden av også, i tillegg til ammo du bruker. Kjennes veldig anderledes ut å skyte selv enn når du er ved siden av som lader. Vet ikke åssen de har gjort lyden i spillet, er det samme lyd som spilles av enten man skyter selv eller står ved siden av? Tror ikke jeg har følgt spesielt med på det i forhold til de forskjellige våpnene utenom Recon riflene. Skal prøvekjøre noen våpen idag og se om det er noe/store forskjeller på lyd om man er den som skyter eller står ved siden av, sånn rent bortsett fra at lyden her høyere når du skyter selv. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dokteur Kill 0 Report post Posted March 18, 2010 Tror det er samme lyden som spilles uansett. Litt rart at de har vært såpass sløve med lyddesignet til PV-våpnene når de har lagt så mye arbeid i resten av lyden til spillet (jeg digger at de har tatt med smellet fra supersoniske kuler som bryter lydmuren - veldig få spill tar med den lille detaljen). Dessuten er det heller ikke så lurt å stå bak den som skyter, med mindre du føler behov for instant-solarium. Vært moro om de faktisk la inn det i spillet så man må tenke litt lenger når man fyrer av CG for å unngå teamkills, eventuelt tenke litt før man stiller seg bak en med CG på skulderen.Det gjelder for så vidt alle PV-våpnene (ok, AT-4 kan jo være tenkt som en variant av AT4-CS), selv om CG nok er den som har den verste bakblåsten (er det ikke 75 eller 100 meter sikkerhetsavstand bak den?).Men realistisk bakblåst hadde nok bare ført til ny verdensrekord i teamkills. I et spill som ARMA hvor alt er større og tettheten av folk er mye mindre, så går det nok fint. I BC2 er folk ofte så tettpakka at det hadde i praksis gjort PV-våpnene nærmest ubrukelige på noen av kartene. Denne diskusjonen minnet meg for øvrig på den geniale scenen i True Lies hvor en fyr prøver å avfyre en bærbar luftvernrakett fra inni en varebil. Nå fikk jeg lyst til å se den filmen igjen Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest Ghillie Girl Report post Posted March 18, 2010 Denne diskusjonen minnet meg for øvrig på den geniale scenen i True Lies hvor en fyr prøver å avfyre en bærbar luftvernrakett fra inni en varebil. Nå fikk jeg lyst til å se den filmen igjen Tja, da har du jo også den ene Rambofilmen (husker ikke hvilket nummer i rekka den er), der han later som han er død mens han sitter i cockpiten på ett helikopter, og akkurat når Hind'en henger i lufta foran seg så hopper han opp og fyrer av en RPG eller LAW (glemt hvilken) med ca. 50cm klaring bak seg. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dokteur Kill 0 Report post Posted March 18, 2010 Mener det er en LAW. Men forskjellen er at i True Lies, så får det faktisk akkurat den forventede konsekvensen (til stor underholdningsverdi for publikum) Quote Share this post Link to post Share on other sites
FastN 0 Report post Posted March 18, 2010 Norsk sikkerhetsavstand er 60m bak og 40m side i en koneform i fredstid. Minimum 5m til nærmeste loddrette hindring, og skal ikke avfyres i bygg eller lignende med overbygg Lyden er den samme uansett ammo da det er samme ladning i alle typene, bortsett fra panser som har en rakettmotor som starter etter den er skutt, men denne lager bare en suselyd Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dokteur Kill 0 Report post Posted March 18, 2010 I stand corrected (Var i sambandet, vi hadde bare M-72. Som er et skikkelig antiklimaktisk våpen å skyte med, for øvrig.) Quote Share this post Link to post Share on other sites
DtK.Valiant 0 Report post Posted March 18, 2010 (edited) Nå er det noen år siden jeg fyrte av CG'n men, det er jo en "rekylfri kanon" som skyter granater og ikke raketter. Etter avfyring så må du jo ta ut tomhylsa før du putter inn en ny granat. Hadde den ikke vært rekylfri så måtte du jo montert den på et tungt kjøretøy for å i det hele tatt få avfyrt uten å forsvinne bakover i historien. Rart ikke dere husker smellet dere som har sett den i aksjon sjøl. Kanskje dere skjøt så mye med den at dere til slutt fikk "granadeshock lite". Husker flere av gutta i PI tropp som var satt opp med CG slet med hodepine og skallebank etter en lang dag på Steinsjøen. Jeg synes at CG'n smeller noe vanvittig jeg. Basta. Brukte mye 77'n da Doc Jeg var sambandsmann i Infanteri tropp. Husker godt når vi skulle sjekke samband så pleide vi å si "rapporter mine signaler.....over", etter en stund fant vi ut at de fleste ble litt "blinde" så vi begynte å si "reparer mine sandaler...over" eller "ramponer mine analer...over" Svaret var stort sett "sterk og klar over". Noen fulgte nok litt bedre med da dem svarte "gjenta over". Morro var det læl. Edited March 18, 2010 by DtK.Valiant Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest Ghillie Girl Report post Posted March 18, 2010 Carl Gustav øvelsesskyting. God trøkk i skuddet, men jeg husker best igjen den etterklangen, men kanskje mest fordi det er en så spesiell lyd. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dokteur Kill 0 Report post Posted March 18, 2010 Trykkbølgen fra drivladningen går jo først og fremst rett bak og rett frem, så hvordan den høres ut varierer veldig med hvor du står i forhold til våpenet. Merker veldig stor forskjell på når jeg fyrer av min egen AG (da hører jeg stort sett bare lyden av sluttstykket) og når fyren ved siden av gjør det. Da hører (eller kanskje mer kjenner) jeg sjokkbølgen fra munningen i mye større grad. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DtK.Valiant 0 Report post Posted March 18, 2010 (edited) Kjære vene det der var en 20MM øvelse granat ikke 84MM. Ellers så går smellet rett ut og til siden, derfor virker ikke smellet så stort for skytter eller lader. Samme med AG og når du skyter selv. Når jeg lå og var lader på CG så var det ikke mere enn et flatbanka myggf****hår mellom panna mi og CG'n, alt for og komme nærmest mulig. Edited March 18, 2010 by DtK.Valiant Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dokteur Kill 0 Report post Posted March 18, 2010 Kjære vene det der var en 20MM øvelse granat ikke 84MM.De skyter 84mm HE senere i videoen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DtK.Valiant 0 Report post Posted March 18, 2010 Her igjen slik jeg husker det, heia Japan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
FastN 0 Report post Posted March 18, 2010 Er fult klar over at Carl Gustav skyter granater og ikke raketter, og skrev heller ikke det. Som skrevet over: FFV551 is the primary HEAT round and is a rocket-assisted projectile (RAP) Quote Share this post Link to post Share on other sites