Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
xAncalagonx

Hva bør du ikke gjøre i BC2?

Recommended Posts

Det som ikke er lurt, er å springe som idiot etter en fyr for å knife han. Man ender heller opp med å bli drept av sniper.

Hopp ut i tide, dro på meg 5 suicides som heli-pilot i går.

Finn deg et gjemmested før du skriver lange avhandlinger i chat, det er alltid en sniper som har deg på kornet.

Gjøre stunts med jeepen som tilslutt ender med sjølvmord og epic fail, føler seg ikkje så stor i hatten då :)

4. Magnumrunder i sniper virker for meg meningsløst, du dreper allikevel ikke på ett skudd. Merkelige saker.

Du dreper de med 1 skudd i brystet bare de er nærme nok :) Se i den tabellen som ble pasta her et sted

- Sette seg som gunman i helikopter og stole på at piloten faktisk kan fly.

Nå godt som sitter jeg på E-knappen klar til å baile in case piloten syntes det er smart å kjøre heliet rett i bakken. =)

meg + noobtube + vegg = suicide,

hoppe ut av heli og noobe med fallskjermen som gjør at jeg krasjer med et hus og dør.

kjøre vannscooter på land og presterer å kverke meg selv, kompisen min overlevde

springe inn i et hus som faller sammen.

Hvis du vil sanke masser med poeng, så kjører du medic med begge medkit unlockene på (+range og +regen speed). Så er det bare å henge ett par meter bak resten av laget og pøse ut med medkit'er.

Jeg får skitdårlig K/D på den måten, men har aldri hatt så mye poenger som når jeg kjører det oppsettet.

Fant ut en annen ting som heller ikke er så lurt...

.. hvis du kommer deg bak fiendens linjer, så ikke sitt bak deres tanks eller bradley og skyt på folk... da rygger han deg bare ned... enten det nå var bevisst eller ikke, pannekake ble det ihvertfall :)

Noen som har noen gode tips om ting du bør unngå i BC2?

Selv har jeg opplevd disse:

1) Ikke brenn av med en MG ut vinduer i hus. Da går det noen få sekunder så får du en RPG, 40mmgl eller tanks-skudd rett i veggen og det VIL drepe deg. Enkelte ganger får du alle 3 på en gang også.

stå heller midt ute på den åpne sletten

2) Hold deg unna vegger. Er fint å krype langs veggene og ha dekket ene siden ikke sant? Nei... vegger tar livet av deg dersom noen planter en RPG, 40mm, granat, C4 eller hva som helst annet i veggen ved siden av deg. Vegger er dessuten ufattelig enkle å sikte på med 40mmgl dersom du ser en luring langs veggen.

stå heller midt ute på den åpne sletten

3) Busker er fine å gjemme seg bak, men dersom noen på andre laget spammer Q (call out / spot) knappen, så lyser du opp selv om du sitter bak busken, og da får du 100 kg med kuler etter deg iløpet av få sekunder. Steiner, murer og slikt, som er mer solide, vil motvirke at du blir spotta, med mindre de ser deg i scope, eller har skutt og truffet deg en gang og to. Har merket at du av og til ikke får bruke Q, men hvis du setter en kule i dem, så funker det etterpå.

stå heller ute på den åpne sletten

4) Storme frem med kniven i beste MW2 stil fungerer IKKE! Har prøvd dette ett par ganger bare for moro, og i desperasjon når jeg har tømt magasinet i både pistol og rifle... dauer hver gang!

skjul deg heller i en busk....eller....nei

5) Å plante 45kg C4 på objektet (M-COM stasjoner) er IKKE lurt. Har gjort dette ett par ganger, der jeg følte meg lur mens jeg satt bak veggen og venta på at noen skulle armere bomben. Begge gangene kastet de inn en granat først, og hva skjer så? ... ALL C4'en blir detonert, jeg dauer såklart, og M-COM stasjonen blir blåst i biter, eller ihvertfall nesten totalt ødelagt... og hvis jeg mot formodning skulle overleve, så raser hele huset ned i hodet på meg. IKKE sjakktrekk nei.

sitt heller bak en busk...nei faen....

Ikke stå for nært et hus som ramler sammen.. Jeg ble sugd inn i det av et vakuum som tydeligvis ble dannet da det raste

1) Ikke skyt villt mot et mål, du treffer kansje med bare 2-3 skudd. og du må minst tømme et helt magasin får å drepe et mål

2) ikke Revive teammatene dine når det er en gjeng atmed deg. veldig irriterende når Medics gjør sånn på meg

3) Sniper_-_ aldrig one shot one kill ikke med M95 engang, den skader 99.8 % av livet til Målet men den er ikke One shot one kill

4) Ikke ta sjansen på å kjøre et helicopter når du ikke kan det, spesielt ikke når andre Proffer skal ha det, (TREN først på en server med ingen Players på) vart irritert når en anna @@@@ tok helicopteret da jeg satt på og rygga det bak i en bygning

5) Vær en helt? NEI! du kan ikke bare springe ut i det åpne og tror at du eier noen, altid når jeg springer åpent blir jeg Snipa ned.

6) [TABBE] når du skal trace en tanks, ikke Trac den å bare skyt oppe i lufta. gjorde dette minst 10 Ganger da jeg skulle prøve, (Fikk det fra den Squad Trailer 2) sikt førts på Traceren du plantet, vent på ***Meters (Hvis du er bak en bygning) sikt på den se opp i full fart å skyt.

:)

mye bra her :)

Pass på å ikke sett deg inn i et chopper mens en fiendlig sniper sikter på deg med børsa si...... Det har en tendens til å gjøre litt vondt.

Tja, mitt tips når du spiller RUSH er......RUSH!!! Ofte går det ann å bare løpe gjennom så er du plutselig i basen, og da må du gjerne knive flest mulig. Alle sitter som regel bare og camper bak en haug og da skjer det garantert ingenting...

Ikke glem at du tok med tracer dart i stedt for pistolen.

Det lille sekundet du står å ser på en fyr med rudolfnese før du dør er dog artig.

4) Storme frem med kniven i beste MW2 stil fungerer IKKE! Har prøvd dette ett par ganger bare for moro, og i desperasjon når jeg har tømt magasinet i både pistol og rifle... dauer hver gang!

Spørs hva man mener med storme frem. Hvis man har mulighet til å flankere og komme fra uventede vinkler, er kniving (sprint+lightweight equip+knivanimasjonsboosten) ofte latterlig effektivt. Kan lett rake opp 10 knivkills hvis man har de rette omgivelsene.

3) Sniper_-_ aldrig one shot one kill ikke med M95 engang, den skader 99.8 % av livet til Målet men den er ikke One shot one kill

Hvis man ikke treffer hodet da. : P

Fant ut noe kjekt med firehjulingen, av og til så kan jeg snu meg rundt 180 grader. sånn at jeg ser framover, problemet som skjer da er når jeg hopper av i fart så kjører sjåføren av firehjulingen på meg. Så kompisen min tok road kill på meg 2 ganger på rad :) lo godt når det skjedde

Ha positiv k/d = CamperKid!

Eller ReconKid! Går for det samma egentlig.

6) Skrive noobteam i chatten etter du har tapt for så å ta en liten ragequit.

Der har du et viktig poeng. Ikke vær en idiot og sleng dritt til folk i chatten!

Det værste jeg ser er folk som føler seg ovenpå og kaller andre for noobs fordi de ikke er like flinke.

På dette feltet var MW2 ekstremt! Jeg har aldri opplevd så mye drittslenging som i det spillet.

(sånne tarder er mest sannsynlig tapere irl)

Enig. Nerdrager selv når jeg ser det, må bare klikke litt tilbake på de.

Edited by s1ppr

Ha positiv k/d = CamperKid!

Eller ReconKid! Går for det samma egentlig.

Så når jeg løper inn til fi for å sprenge kassene deres, med m249'en min, og kommer helskinnet ut på andre siden med positiv kd er jeg både camperkid og reconkid?