Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
scavenger

BF:BC2 SKRYTETRÅDEN

Recommended Posts

Som en av de flotte gamle tar jeg på meg ansvaret her.

Battlefield: Bad Company 2 har gjenopplivet et lidende community!

Man kan være uenig, men det er et faktum. Flere og flere (inkludert meg selv) kommer nå tilbake til spillserien vi elsket, alt takket være denne "konsoll-porten".

Det er mye man kan være uenig eller kritisk til, f.eks unlocks, global ranking og et til dels forenklet gameplay og nye "kule" effekter som ikke er så veldig kul når gameplay skal i fokus. Jeg tenker bl.a her på den ufattelig tåpelige snøblind tv-skjermen i T90en.

Alt dette til side, det ser ut som om de ekte pc-gamerne er tilbake! Gamere fra tiden da IRC var det viktigste i vårt community, forum var noe relativt nytt og spennende og ASE (All Seeing Eye) var kongen av serverbrowsere (senere kjøpt opp av Yahoo) og man kunne starte spillene sine fra dette programmet. Simpelt og enkelt var det den gangen, gjerne enklere enn i dag vil noen påstå.

Hva alt dette betyr er uvesentlig, det viktige er at gamle vennskap gjenopplives og kjente navn kommer fram fra støvet! Jeg har personlig gjenopptatt kontakt med flere døde vennskap, og gleder meg som en unge over hver gang jeg ser et kjent navn på slagmarken.

Battlefield: Bad Company 2 er ikke et drittspill!

Spillet man antar er portet fra konsoll til PC er nå mer populært på PC enn på konsoll. Mye kan tyde på at spillet er designet litt for mye slik vi ønsker det, og litt for lite slik konsoll-kids ønsker det. Dette er jo i seg selv uhyre positivt. Statistikken taler for at det om mulig er en konsoll-port av det tekniske grunnlaget, men det føles absolutt ikke som konsoll i måten gameplay foregår.

Avansert grafikk, den beste lyden jeg har opplevd i et spill (selv om noen lyder minner mistenkelig om BF1942 og DC lyder), fete klassekombinasjoner og et av de raskeste innlastingene av spill jeg har opplevd siden jeg begynte å spille pc-spill i 91/92. Det sier sitt, det er mye som skal lastes inn her!

Gameplayet flyter bra, det meste virker rimelig balansert og unlocks fungere overraskende godt. Det vil si man trenger erfaring for å velge taktisk rett utrustning for jobben man ønsker å utføre. Dimensjonen for klankamper her er utrolig dype. Det eneste som mangler er (som nevnt tidligere) en viss form for demo funksjon og fungerende anti-cheat. Demodelen kan i mine våte drømmer kombineres med en funksjon ala HLTV (live stream av spill som kjører på Half-Life motoren).

Battlefield: Bad Company 2 har en framtid!

Når spillet kan regnes som en større slager på PC enn konsoll som plattform sier det vel sitt. Hvor mange slike tilfeller forekommer i dagens marked? Det er så ille i dag at strengt talt bare MMO's har flertall på PC som plattform, men selv her snuser jo konsollene på en mulighet til mer penger i kassen. Det er hevet over all tvil for min del, DICE kommer til å plastre, utvikle og utvide dette spillet med mer funksjonalitet over tid. En indikator på dette er den automatiske oppdateringsprosessen i spillet. Jeg er overbevist om at dette spillet fungerer for DICE som en måte å teste ut det vi kan vente fra BF3, noe jeg aldeles ikke ser på som negativt, men som jeg håper sikrer et solid fokus på å føre BFBC2 videre som et solid spill for PC plattformen (med forbehold om at BF3 er tiltenkt pure PC, noe vi trolig kan forvente etter salgstallene på PC så langt).

ScAVenGer

Enig i så mye du sier her, er generelt dritt lei av folk som griner over at dette er "porta fra konsoll" til PC og at dette skal ha ødelagt hele opplevelsen, TULL! Grafikken og lyden i seg selv er nok til å kjøpe spillet. Men, som om ikke dette var nok kommer det med fullspekket action og masse humor i SP delen (noe mindre en forgjengeren men likevel).

Veldig enig,har ikke kost meg så mye med ett krigs spill siden DC tiden(og ASE var genialt)

Håper på litt små forbedringer som andre har nevnt,og trengs ikke bli nevnt igjen :D

Det med laste tiden har jeg ikke merket,siden laptoppen ikke er helt "våken",regner med bedre tider snart :)

Så enig så enig! Digger dette spillet :)

Får jo blod i bamsen hver gang jeg river et hus med M1 Abramsen min tongue.png

Må si jeg ikke skjønner dere som sier dette spillet er laget for konsoll. Jeg har prøvd spillet på både PC og Xbox, og synes det er knappet bedre på PC. Men ettersom PCen min ikke kan kjøre dette spillet, velger jeg å kjøpe det til xbox. Noe det er godt mulig jeg hadde gjort uansett, siden de fleste vennene mine spiller der. :) Uansett, tull at dette er et konsollspill. Ser frem til å høre litt skryting av folk her..

Spillet er rått. Det er intenst, store maps og viktigst av alt. Selvom du føler deg liten der ute, føler du også at du har en innvirkning på hvordan kampen utarter seg! Å få til det er en bra prestasjon av DICE.

Må de bare patche det opp så blir dte perfekt :)

Spillet er genialt og jeg ser en lang framtid med det. Men de bugsa som er nå er veldig sløvt av Dice. Spillet har en helt standard browser som henter inn info om stats og friendssystem. Er ingenting krevende ... dette hadde vi feilfritt for over 15år siden. Nå har spillet vært ute over en uke og ingenting er fikset enda.

Dere vet det sikkert, men sier det uansett :)

Sitter i T90 eller han Abraham, så trykk på "c" for view change. Har fremdels siktet, i form av ganske stor firkant.

For de som plages velding med detta, seff fungerer nok ikke med HC servere da!

cheers, ouT!

Bump :)

Vet noen om det er en mappe BC2 lagrer screens i ?

Må jo laste opp awsome BC2bilder om man skal skryte i skrytetråden :)

Faen for et spill! Blir aldri lei! :)

Er alltid noe nytt som skjer hver runde, opplever nye ting hele tiden, fikk faenmeg hele "battlefield følelsen" i kroppen med en gang jeg fikk meg inn på min første server. :)

Håper bare på de små forbedringene etterhvert.

Battlefield: Bad Company 2 :blush:

OT:

Og bare for og mobbe MW2 litt, fant et litt artig bilde, noen som har kødda med reklamen for de nye mapsa;

Orginalen: http://turl.no/8d7

http://i40.tinypic.com/2qta13d.jpg

Edited by s1ppr

Jeg er helt for å mobbe MW2. Ikke fordi jeg er BF fanboy, men fordi MW serien aldri blir noe annet enn en billig CS/Urban Terror klone. MW2 baserer seg på spillmekanikker og prinsipper utviklet fra tiden jeg startet å game online, med Q1/Q2 :)

Bildene: funny because it is true! :)

Venter i spenning på nye oppdateringer!

Blir glad når jeg leser innlegget ditt scav, det er sånn det skal være! Gleder meg til å teste spillet i helgen, men mest til å fragge gamle kjenninger!

Som en av de flotte gamle tar jeg på meg ansvaret her.

Battlefield: Bad Company 2 har gjenopplivet et lidende community!

Man kan være uenig, men det er et faktum. Flere og flere (inkludert meg selv) kommer nå tilbake til spillserien vi elsket, alt takket være denne "konsoll-porten".

Det er mye man kan være uenig eller kritisk til, f.eks unlocks, global ranking og et til dels forenklet gameplay og nye "kule" effekter som ikke er så veldig kul når gameplay skal i fokus. Jeg tenker bl.a her på den ufattelig tåpelige snøblind tv-skjermen i T90en.

Alt dette til side, det ser ut som om de ekte pc-gamerne er tilbake! Gamere fra tiden da IRC var det viktigste i vårt community, forum var noe relativt nytt og spennende og ASE (All Seeing Eye) var kongen av serverbrowsere (senere kjøpt opp av Yahoo) og man kunne starte spillene sine fra dette programmet. Simpelt og enkelt var det den gangen, gjerne enklere enn i dag vil noen påstå.

Hva alt dette betyr er uvesentlig, det viktige er at gamle vennskap gjenopplives og kjente navn kommer fram fra støvet! Jeg har personlig gjenopptatt kontakt med flere døde vennskap, og gleder meg som en unge over hver gang jeg ser et kjent navn på slagmarken.

Battlefield: Bad Company 2 er ikke et drittspill!

Spillet man antar er portet fra konsoll til PC er nå mer populært på PC enn på konsoll. Mye kan tyde på at spillet er designet litt for mye slik vi ønsker det, og litt for lite slik konsoll-kids ønsker det. Dette er jo i seg selv uhyre positivt. Statistikken taler for at det om mulig er en konsoll-port av det tekniske grunnlaget, men det føles absolutt ikke som konsoll i måten gameplay foregår.

Avansert grafikk, den beste lyden jeg har opplevd i et spill (selv om noen lyder minner mistenkelig om BF1942 og DC lyder), fete klassekombinasjoner og et av de raskeste innlastingene av spill jeg har opplevd siden jeg begynte å spille pc-spill i 91/92. Det sier sitt, det er mye som skal lastes inn her!

Gameplayet flyter bra, det meste virker rimelig balansert og unlocks fungere overraskende godt. Det vil si man trenger erfaring for å velge taktisk rett utrustning for jobben man ønsker å utføre. Dimensjonen for klankamper her er utrolig dype. Det eneste som mangler er (som nevnt tidligere) en viss form for demo funksjon og fungerende anti-cheat. Demodelen kan i mine våte drømmer kombineres med en funksjon ala HLTV (live stream av spill som kjører på Half-Life motoren).

Battlefield: Bad Company 2 har en framtid!

Når spillet kan regnes som en større slager på PC enn konsoll som plattform sier det vel sitt. Hvor mange slike tilfeller forekommer i dagens marked? Det er så ille i dag at strengt talt bare MMO's har flertall på PC som plattform, men selv her snuser jo konsollene på en mulighet til mer penger i kassen. Det er hevet over all tvil for min del, DICE kommer til å plastre, utvikle og utvide dette spillet med mer funksjonalitet over tid. En indikator på dette er den automatiske oppdateringsprosessen i spillet. Jeg er overbevist om at dette spillet fungerer for DICE som en måte å teste ut det vi kan vente fra BF3, noe jeg aldeles ikke ser på som negativt, men som jeg håper sikrer et solid fokus på å føre BFBC2 videre som et solid spill for PC plattformen (med forbehold om at BF3 er tiltenkt pure PC, noe vi trolig kan forvente etter salgstallene på PC så langt).

ScAVenGer

Respect....Bra innlegg

Godt skrevet.

Skulle bare ønske spillene kunne gå litt tregere, slik at talgebass kunne holdt følge.

Godt skrevet.

Skulle bare ønske spillene kunne gå litt tregere, slik at talgebass kunne holdt følge.

Hehe, når jeg klarer det skal det da også være mulig for deg. I hardware går alt tregt, spesielt tårnet :)