Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Nuu

Hvorfor valgte du ditt nick?

Recommended Posts

Så jeg har nettopp begynt å spille BC2 og sliter litt med nick og sånt. Så jeg lurte litt på hvordan dere andre (alle some spiller spill der et killer Nick er et must) kom opp med nickene deres. Jeg har prøvd i et par timer og ender alltid opp med noe som alltid er tatt eller som høres helt på jordet :D Hvis noen har et tips eller to så ville det vært meget fint! :)

- Nuu <3

Fritz...hmm...da mine foreldre ble skillt, var jeg i en identitets krise, og min bestevenn var da en "hobbynazi" på den tiden, han kom opp med at jeg er av arisk opprinnelse så han gikk rundt og kalte meg Fritz resten av året.

Noen år senere når jeg startet og spille online, trengte jeg ett nick som hadde mere frykt over seg enn "Killer"..

Fritz var rette intrykket, kicket fra flere servere bare pga nicket.

spesielt på Israelske servere, "Change nick Fritz, or are you a Nazi" - kick/ban

Da fant jeg mitt nick, samt med bra skills og mye flaks, så erre ikke noe problem :-)

Jeg kaller meg Steiner etter sgt. Steiner i WWII filmen Cross of Iron. Jeg tok nicket da jeg skulle begynne å spille Bf42. Opretta klanen CoIS og døpte alle med navn ifra WWII eller Sven Hazels bøker :) Det hadde jo løst ditt problem da http://www.multigamer.no/forum_battlefield/public/style_emoticons/default/smile.png' class='bbc_emoticon' alt='' />

Hei Nuu, velkommen til oss. Endret litt på trådtittelen for å bedre reflektere hva du var ute etter, og flyttet den hit til BC2-avdelingen. smile.png

Selv valgte jeg "Henrix" som er en omskriving av etternavnet mitt. Kalte meg vel først Henrix1, men droppet 1-tallet etter en stund. Har ett par "fakenick" også, men de er mer subtile.

Valgte det aldri selv.. det bare ble sånn etter noen fuktige måneder med Bombay Saphire. Rullgardina gikk visst fort ned, så da begynte folk å kalle meg bajbaj..

takk Henrix og takk til dere andre også, tror jeg fant det nicket jeg var ute etter. Nå trenger jeg bare å vente på fix fra EA. Klarer knapt å komme inn på en eneste server :D Fikk til å spille en hel runde på Battlefield.no server får den gikk ned for noen minutter siden :)

Jeg er veldig nøye på navn og særlig nick! Nå har jeg hatt dette en del år.

Hadde AuroN tidligere men etter FFX måtte jeg skifte, kunne ikke registrere meg noenplass.

Jeg brukte 3-4 uker med å bla meg gjennom ordbøker og alt mulig greske uttrykk for vann og vind. (Ja jeg er jævlig nøye på navn!)

Hadde nærmest gitt opp til jeg satt meg på dass, stirret på badekaret. Der var det en shampoo som var laget av Avian. Så tenkte jeg ..hmm variasjon av det.... Avean .

Det symboliserer også vind, luft...det elementære....så da ble Avean født biggrin.png

Jeg kalte meg mR.MaXiMuS som cs kid, inspirert av gladiatoren Maximus. Jeg ble kalt maxi og skifta over til det.

Litt morsomt å tenke på faktisk hvordan jeg fikk nicket mitt som også brukes av venner, skolekamerater og noen foreldre:P

I 5-7 klasse så var jeg utrolig sippete og klagde og whina HELE tiden vist vi måtte gjøre noe, så da starta en venn å kalle meg sippe, etter det så startet jeg å spille Battlefield 2 og skulle velge navn men noen hadde tatt sippe så da ble navnet sippe10, etter det startet jeg med wow og velgte å bruke nicket sipps, så det er derfor jeg bruker nicket sipps i Bad companyt 2 or IRL men det hender jeg kaller meg sipp/sippe også.

Husker på ungdomskolen så var det noen i parallellklassen som ikke viste hva det ekte navnet mitt var før i slutten av 9'ende:P

Hvis noen har et tips eller to så ville det vært meget fint! :)

Hva med...Nuu?

Jeg kalte meg mR.MaXiMuS som cs kid, inspirert av gladiatoren Maximus. Jeg ble kalt maxi og skifta over til det.

Den snille kjempen.

Mitt fornavn, Alexander - A...ander = Lex

Heller ikke noe minus at han skalla fyr'n i Metropolis også har det kallenavnet av samme grunn.

Begynte med pwnage i tidlig alder, og var med på en konkurranse i dc. Der slakta jeg bokstavelig talt alle(teamwork hva er det for noe tongue.png), jeg var 14-15 år og fikk kallenavnet slaktern, men som 14tizzer flest så er det jo jævlig fett med Z i nicket så da ble det Zlayer. Holdt meg til det siden da.

Jævlig godt spørsmål.. Det er faktisk så lenge siden at jeg ikke husker det. Men tror jeg "utviklet" d fra tegnefigurem Flubbert tongue.png

Edited by flubby

PRETRY er en fase som jeg gjennomgår etter jeg fant ut at en viss klan faktisk hadde pretry-->try-->member.

Ryern kommer av mitt etternavn Rye samt at det er det kjærringa gauler til meg når hun blir småsint :)

Ellers så nicket jeg Kickass før. Det var egentlig bare et fort og gæli nick som ble sittende noen år smile.png

Crom var så og si umulig å registrere noen steder så da la jeg til noen ekstra bokstaver og det ble Cromsen.

kjapt fortalt:

følte meg urettferdig behandla av stefar min når eg var liten, så eg kalla han ein sofakommandant der han sat i sofaen å kommanderte.

Syntes det var eit artig nick, så eg tok det likagjerna sjølv.

Når bf1942 kom ut digget jeg å fly, så jeg kallet meg Flylover. Var sikkert 11 år eller noe da og tenkte ikke mye på at Fly egentlig betyr Flue tongue.png

Måtte komme opp med et ordentlig nick da jeg begynte med BF42. Inntil da hadde jeg spilt Tribes og Tribes 2 i klan - men med et elendig nick. Valget falt på et nick som:

1. Betyr noe skummelt - Cappadocius kommer fra en RPG-serie kalt Vampire. Cappadocius er en klanleder/gammel vampyr som var litt mer enn gjennomsnittlig opptatt av døden - selv for vampyrer. Også kalt Lord of Death

2. Jeg får ha for meg sjøl uansett hvor jeg skal registrere meg. Har aldri vært borti at jeg ikke får registrert det.

3. Kan enkelt forkortes. Dette er egentlig like greit siden ikke en gang jeg vet helt sikkert hvordan det skal uttales (Doschjius? Dokius?). Airboy hadde litt problemer under kommentering av kamp og fant ut - som alle andre - at man like gjerne bare sier Cappa.

Scavenger fra en fiktiv karaktert.

spesielt på Israelske servere, "Change nick Fritz, or are you a Nazi" - kick/ban

:)