Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
zpam

Dine førsteinntrykk!

Recommended Posts

Kommer ikke spillet i natt kl 00? Mitt funker enda ikke på steam. Har pre-loadet

steam og andre unlocker i natt, folk som har forhåndsbestilt fra en del uliek butikker har kunnet spille det i snart halvannet døgn :)

Bare meg som syntes man rank'er litt fort? Savner at man måtte ha mer poeng (ja, er klar over at det blir vanskeligere) men husker godt rank-lista til BF2 før updates kom. Føler dette blir like enkelt som COD "/

Rank system i et FPS er i seg selv såpass døvt at jeg for min del med glede ser at man ranker opp og gjør seg ferdig med dritten så fort som mulig. Husker enda med skrekk de gangen jeg spilte BF2 og satt meg i en tank, fikk hets fordi jeg ikke var typ brigade general eller noe sånt.

Nok en grind, denne gangen utenfor WoW.

Ellers er spillet supert :)

Har du mange n00b-prosesser som kjører?

Antivirus f,eks!

lastet inn nye drivere til hw i det siste?

Ikke til noe annet enn skjermkort og chipset. Er det noe annet man burde oppdatere?

Noen som har tutla med FOV ? Satte min opp fra default 55 til 70, kanskje litt lite. Kjører 1280x1024. Noen som har en bedre setting ? Forøvrig hærlig :) opplevelse, smooth grafikk. Kjører w7 64. Forøvrig så kom det en ny driver til Nvidia i går.

Edited by DtK.Valiant

Jeg har en mistanke om at de som spiller på nettet allerede er HOMO!!!!!!!!!

Ja, ideen å kjøpe over Steam er ikke så fenomenal som den var da jeg gjorde det!

Hvordan får folk spilt? Jeg kjøpte det på steam og har lasta det ned nå, men det står jo bare "unreleased" der... :)

de som har kjøpt spillet i butikk, fått det i posten eller kjøpt det via EAstore kan spille på nettet

@crazy: Jeg har preloadet på steam, mulig det er for at jeg har US som sted i steam...

Edit: 65% preloadet...

Ingen som har noen erfaringer fra PS3? Har fått noen tilbakemeldinger, og de er way mer posetive enn hva jeg ser fra enkelte PC-gamere her inne.

@crazy: Jeg har preloadet på steam, mulig det er for at jeg har US som sted i steam...

Edit: 65% preloadet...

du får ikke spilt, jeg har selv preloadet. det gjorde jeg igår.

hvis du ser på bc2 sida på steam store så står det This game will unlock in approximately 3 hours

Har aldri kunnet skrive til folk som er i live når du er død. Kunne ikke det i BF2, kunne ikke det i 1942. Den eneste forskjellen er altså at du ikke kan skrive i det hele tatt når du er død nå, og det gir faktisk mening.

Her tek dykk grunnelig feil ! Spilte 42 for 2 minutter siden, og endlel av geniet er jo at man kan faktisk skrive "lol" og "neste gang" osv... når man er død.. det er jo det som var med på å bygge opp det fantastiske tøsemiljøet rundt bf42,sosialisering på høyt nivå !!

Noe som Dice syns var dumt så de fjernet det i bf2,og sletter chatting idet hele i en seinere patch til bc2(spår jeg)

Ingen som har noen erfaringer fra PS3? Har fått noen tilbakemeldinger, og de er way mer posetive enn hva jeg ser fra enkelte PC-gamere her inne.

forteller vel mere om forskjellen på en console gamer og en pc gamer :):D

Single playern er runna, og den var najs.

Men! Multiplayern er helt ubrukelig atm. Spillte Beta helt fint uten hverken ping eller HW lagg.

Nå har jeg konstant CPU lagg (har cpu som er VELL over minimum grensen) og alle har skyhøy ping. detta var dårlig gitt...

her MÅ det være noe rart hos deg, alle jeg har snakket med kjører smoothere nå enn på beta

Alt jeg vet er at jeg har en Duall core CPU som kjører på 2.4 Ghz til vanlig. og bare for å teste har jeg klokka den til over 3Ghz og det lagger fortsatt som bare juling. Har flott FPS, men i følge performance manager ligger CPU bruken å dabber mellom 90-100% som gjør at jeg konstant hikstrer. ellers har jeg lyse nett, og pinger vanligvis mellom 1-15ms til bf.no sine servere :)

om noen skulle ha noen gode råd ville jeg vert veldig takknemelig :D

Det kan høres ut som det er en feil med driver eller hardware hos det hvis det er så ekstremt med hakking hele tida. CPU kan være en flaskehals, men det forutsetter at du har en bra skjermkort!?

Jeg har testa en del rundt CPU brukt på betaen med de 3 maskinen jeg har stående, og BC2 er et spill som krever unormalt mye av CPUen.

På den ene maskina sitter en Core2 Extreme dual core på @ 3.6ghz og den går faktisk 100% når det er som verst på multiplayer. Dette resulterer i lagging. Ikke hele tiden, men da det er som mest action.

En tilsvarende maskin jeg har med Quad Core @ 3.4Ghz og samme skjermkort (8800GTX) bruker aldri mere enn 70 % av cpu ved spilling, og lagger ikke i det hele tatt. Begge systemene går med 4 gb ram og samme driver.

Forutsatt at du har en bra skjermkort (med riktige drivere) og minimum 4gb ram vil jeg anbefale og teste fullversjon og se om det fortsatt hakker. Hvis det gjør det så oppgrader til quadcore.

Edited by [ATP] Torp

Men dere folkens! Sørg for at dere har installert skikkelige drivere til hovedkortet også - ikke bare skjermkort og lydkort. Databusser på hovedkortet er også avhengig av skikkelige drivere. :)

Edit: Dårlige drivere til nettverkskort har blitt satt i direkte sammenheng med lagg i spill - viktig poeng der også! :D

Kurre: Hvilken CPU er det du har?

Hvis det er en AMD-flerkjerne, så kan det være verdt å sjekke om du har en driver som heter "AMD Dual-Core Optimizer" installert. Den fikser en del timing-relaterte problemer med noen spill som gjerne fører til hakking o.l. Du finner den på support.amd.com.

De har fortsatt ikke fiksa joystick, rudder og throttle. Kommer vel.

Jeg hører det finnes gode simulatorer for sånt.

Stor skuffelse så langt.

Får opp en dialogboks som forteller meg at jeg ikke har noen tilkobling til internett. Spiller BF2 helt fint så der tar nok programmet feil. Da er det å vente til det kommer en løsning....

Regner nok med at det vil være noen barnesykdommer helt i begynnelsen. Sånn sett kan jo de som har kjøpt via steam være glade for at de som fikk spille før gjorde siste generalprøve for dere :)

feil !

:D Jeg er blitt gammel og grå, så hukommelsen svikter litt i blant. Men jeg har rett om BF2 da, i alle fall.

Noen som husker BF1942 da det kom? Utrolig at det spillet i det heletatt overlevde den releasen :)