Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
peoy

Slutter med snus

Recommended Posts

Jeg sluttet å røyke etter 20 sig om dagen. Tenkte på å begynne med snus, men er det bedre?

Holdt i 5 mnd nå, uten både snus og røyk. Og livet er helt klart bedre. Min belønning har vært

en bedre lunsj hver dag. Før var det tørre brødskiver. Nå er det dagens på coop elns, som koster

omtrent halvparten av en pakke røyk. Og det samme som en pakke snus?

Lykke til ihvertfall ;) Vær sterk.

Det er IKKE bedre å begynne med snus, da holder du deg heller til røyken til du har bestemt deg til å slutte helt ;)

Lunsj er fint :tafse: men en boks med snus varer fra 1-2 dager, mens en lunsj varer i 15 min smile.png

Hehe, men lettere å slutte m lunsj ;) Men det er viktig å belønne seg selv når man har vært flink.

Det overaskende var hvor lett jeg sluttet. Et savn, uten tvil, men har ikke hatt store problem utover det.

Jeg hadde røykt i 22 år, så.....

Jeg sluttet å røyke etter 20 sig om dagen. Tenkte på å begynne med snus, men er det bedre?

Holdt i 5 mnd nå, uten både snus og røyk. Og livet er helt klart bedre. Min belønning har vært

en bedre lunsj hver dag. Før var det tørre brødskiver. Nå er det dagens på coop elns, som koster

omtrent halvparten av en pakke røyk. Og det samme som en pakke snus?

Lykke til ihvertfall ;) Vær sterk.

:tafse:

Captains logg: ok jeg har kjøpt meg en pakke med mini portion, det ble for sterk kost å kutte plutsellig, og har gått 2 dager uten, så har tatt meg en liten snus nå. Så tar jeg en mini portion når jeg kjenner det er som verst ;)

Er bedre å ta det litt rolig å trappe ned på behovet på nikotin.. jeg har vært så sint at jeg måtte ta en mini portion for at humøret ikke skulle gå så mye ut over andre ;)

Holdt på å spise opp tastaturet :tafse:

Jeg for min del snuser, men UTELUKKENDE på fest/fylla (ikke nødvendig å være på fest for å drikke seg drita..:tafse:) så jeg rører ikke snus når jeg er edru... Funker helt fett det. Føler ikke no sug for å ta en pris når jeg er edru pga. at jeg bare forbinder det med fyll (innbiller jeg meg ihvertfall da...) har gjort det de siste 3 årene ca. tenker jeg. Utrolig fin rus hver gang jeg tar den første prisen på en fest. Og den mister jeg hvis jeg hadde gjort det hver dag (nok en innbildning:D) men det funker så jeg er fornøyd, uten at det for dyrt! Btw. ja jeg har en pris inne nå, og ja jeg er brisen/full/drita. Velg det som passer..;)

Jesus christ, lykke til. Jeg har snusa i 6-7 år nå, og har aldri prøvd å slutte. Jeg vil ikke slutte heller, jeg trives med snusen min. Det lengste jeg har gått sammenhengende uten snus var under mestringsøvelsen i militæret. Det kan vel ikke telle heller, for på tredje dagen fikk jeg en posesnus av en fyr som hadde smugla med seg i en skokremboks ;) Å slutte hadde ikke blitt spesielt lett heller, iom. at dama snuser også.

Snus er mana from the heavens, bare synd det er så inn i helvete dyrt.. når prisen for en boks kommer på hundrelappen er det kanskje på tide å vurdere å kaste inn håndkledet ^^

Jeg for min del snuser, men UTELUKKENDE på fest/fylla (ikke nødvendig å være på fest for å drikke seg drita..:tafse:) så jeg rører ikke snus når jeg er edru... Funker helt fett det. Føler ikke no sug for å ta en pris når jeg er edru pga. at jeg bare forbinder det med fyll (innbiller jeg meg ihvertfall da...) har gjort det de siste 3 årene ca. tenker jeg. Utrolig fin rus hver gang jeg tar den første prisen på en fest. Og den mister jeg hvis jeg hadde gjort det hver dag (nok en innbildning:D) men det funker så jeg er fornøyd, uten at det for dyrt! Btw. ja jeg har en pris inne nå, og ja jeg er brisen/full/drita. Velg det som passer..;)

Resultatet på dette blir jo bare at du forbinder snus avhengigheten med alkohol, og ender opp med å drikke oftere for å kunne snuse.... (I verste fall)

:tafse:

Og forøvrig...

Hadde en kamerat på jobben som skulle slutte snuse når han fikk seg bil-lappen.....så gikk det 2 dager, så var det porsjonssnus......Han holder ennå på å "trappe ned".

Anbefaler deg å ikke "trappe ned" uansett hvor sinna du skulle bli. Slutter aldri :duske: Kutt tvert eller gi opp.

Your choice :happybda:

Å kutte ut snusen er jo izy, har klart det hele 5 ganger de siste 2,5 årene, jo! Foran hver eksamensrunde, for meg er det tydeligvis klin umulig å slutte i stressende tider, så tviler på at jeg kan være til hjelp.

Den mest avanserte varianten jeg prøvde var automatisk trekk fra kontoen, men siden kontoen jeg overførte til var (1) min egen og (2) ikke låst/lagt restriksjoner på m.v så røk det til fortere enn fy. Men skal følge med her, snappe opp noen tips til neste forsøk!

En jeg kjenner:

"Jeg snuste i 8 år. I de årene snuste jeg fem (!) bokser i uka x 52 uker x ca. 70 kroner pr boks x 8 år= 145 600 kr."

Snuste fra jeg var en drittunge til jeg var 22. Bestemte meg for å slutte etter å ha forsøkt med tyggis tidligere, samt jeg forsøkte å bytte ut snusen med røyk i en periode for å snu vaner. Det var bare tull.

Sett en dato, og slutt på denne datoen. Nikotin er ikke heroin, så lenge du bestemmer at du ikke skal få "fiksen" din så takler du det, baller kalles det. Jeg har ikke sprukket en eneste gang og nå er det snart 3 år siden jeg sluttet. Jeg har lyst på snus hver dag til morgenkaffen, men det tror jeg er noe jeg må leve med lenge. Det mentale sitter hardt i.

Det viktigste av alt, og detter er viktig, er å ikke gi deg selv grunner til hvorfor det er greit å ta seg en snus akkurat i dag. Det har ikke noe å si om dama dumpet deg, slekten din døde eller jorden går under. Du snuser jo ikke!

Helt til slutt vil jeg tilføye at å slutte av økonomiske grunner slik jeg gjorde (barn på vei og fremdeles student) var ganske enkelt. Når man rett og slett sprekker budsjettet ved å snuse velger jeg en øl eller en god whisky her og der framfor snus :)

Har ikke lyst til å slutte å snuse, spiser ikke godteri så mitt godteri er snus. Nammm!

Hahaha, ser den.. fungerer vel egentlig akkurat likt her, snuser kanskje litt vel mye tho. atm er jeg i overkant av 1 boks om dagen