Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Vladskij

Battlefield 3 tråden

Recommended Posts

Så denne i dag:

Hei, takenapas,

Du er blant våre mest verdsatte og betrodde Battlefield-spillere, og vi er glade for å kunne invitere deg til å delta i Battlefield 3 Alpha-testingen. Alle instruksjoner du trenger for å delta er oppgitt nedenfor.

Bare synd alphatestingen er stengt... noen som vet hvordan det er med betatesting?

Beta kommer i starten av September vil jeg tro? :blink:

Alphaen var ikke ett så stort tap, mest frustrasjon over mangler på ting og det faktum at det var ett Rush map..

Beta kommer i starten av September vil jeg tro? :blink:

Alphaen var ikke ett så stort tap, mest frustrasjon over mangler på ting og det faktum at det var ett Rush map..

Sant nok. Det jeg irriterte meg mest over, var squad-systemet.

Håper betaen vil inneholde et nytt kart, kanskje noen flere kjøretøy, og selvsagt conquest!

Ja squad systemet var hårreisende dårlig, men det godtar jeg siden det var E3 builden vi spilte.. og til E3 trengte de strengt tatt ikke noe mer :blink:

Ja squad systemet var hårreisende dårlig, men det godtar jeg siden det var E3 builden vi spilte.. og til E3 trengte de strengt tatt ikke noe mer :blink:

Jeg vet ikke om det var dårlig eller bare bugga jeg. Jeg likte det at man i alle fall ikke kunne spawne på alle lenger, selv om det er litt loko at SL kan spawne på alle. Er jo veldig "kjekt" at man kan spawne på alle i BC2, men det fjerner jo ethvert "strategisk" element i BC2. Hvem som helst kan hoppe på et ATV eller i et heli og spawne opp en helt squad bak på kartet.

Hva var det ellers som var så elendig med squads'a bortsett fra at det bugga (jeg kunne ofte ikke spawne på noen)?

Vel det som plaget meg mest var at det ikke var noen oversikt i det hele tatt.

Man kunne ikke velge egen squad, som gjorde at å spille med folk man kjente ble umulig(var jo på samme server, but still).

Og selv om jeg var i en squad som hadde SL, kunne jeg fortsatt ikke spawne på han 50% av tiden.

Noe annet som jeg syns ble for dumt er det at SL fikk poeng når noen spawnet på han.

Og ja, jeg er klar over at det var Alfaen. Håper bare inderlig at det er ordnet til betaen, så kan vi få til noe skikkelig lagspill.

Squad systemet ødela alt for min del, bf uten mulighet for TP med kompiser er jo kjempekjipt : (

Buggingen er jeg enig i. Jeg regner med at man kan velge squad i den ferdige versjonen, så det ser jeg bort i fra. Det med poengene er jeg enig i, men samtidig så spiller det liten rolle da jeg bare ler av statshorer som er opptatt av poeng, kdr etc. Tanken er vel at man skal forsøke å "premiere" at SL tenker på resten av squad'en og holder seg i live samt velger å være et sted det er interessant å spawne, men det kommer neppe til å fungere som tiltenkt.

Buggingen er jeg enig i. Jeg regner med at man kan velge squad i den ferdige versjonen, så det ser jeg bort i fra. Det med poengene er jeg enig i, men samtidig så spiller det liten rolle da jeg bare ler av statshorer som er opptatt av poeng, kdr etc. Tanken er vel at man skal forsøke å "premiere" at SL tenker på resten av squad'en og holder seg i live samt velger å være et sted det er interessant å spawne, men det kommer neppe til å fungere som tiltenkt.

Sant nok.

Forestiller meg at noen dager etter release, møter jeg på en squad der alle løper i døden så SL skal få poeng, så når han har fått X antall poeng, roterer de :blink:

Nytt skjermbilde.

bf3_4.jpg

Battleblog #6... http://blogs.battlefield.ea.com/battlefiel...he-gun-out.aspx

Compared to both Battlefield 2 and Battlefield: Bad Company 2, there is a larger focus in Battlefield 3 on authenticity and real life handling. This comes down to details like reloads, mobility, bullet trajectories, and even how the caliber and barrel length of a gun determines muzzle velocity and energy. For Alan, this approach clearly leads to better gameplay.

With authenticity as a base, you get a natural balance because all real life guns are based on trade-offs. It really pulls out the personality of each weapon system to use the authentic stats and features. Each army selects a different weapon, for a different reason, and we pass those selections on to our players.

og i tillegg var det vel en pre e3-build?

Det skjermbildet over er bare helt sick, må jo nesten ha vært finpussa på

ingen ting av det betyr noe hvis ikke feelingen og flyten i kamp er der. Håper de fokuserer litt på det også og ikke bare eyecandy :blink:

Jau, gameplayet er jo det viktigste. Jeg spiller jo endel Red Orchestra enda og det ligger jo ikke på fronten når det gjelder graphix...

Tror dere det kommer til å bli en replay fra bc2 med noobtubes og cg i bf3? Starter ihvertfall ikke med tuben men at det blir en unlock skal vi vel ikke se bort ifra..

ingen ting av det betyr noe hvis ikke feelingen og flyten i kamp er der. Håper de fokuserer litt på det også og ikke bare eyecandy :blink:

Synes det følt flott jeg. Føltes naturlig å bevege seg rundt og spillet hadde en god "feel" over seg. Er spent!

Jau, gameplayet er jo det viktigste. Jeg spiller jo endel Red Orchestra enda og det ligger jo ikke på fronten når det gjelder graphix...

Tror dere det kommer til å bli en replay fra bc2 med noobtubes og cg i bf3? Starter ihvertfall ikke med tuben men at det blir en unlock skal vi vel ikke se bort ifra..

Noobtube synes jeg ikke er noe problem i BC2 om ikke man har exp. perk på. CG derimot er og blir latterlig både fordi den går nesten helt rett, går veldig raskt og har enorm splash. Jeg håper de har vett på å droppe exp. perk og mg ammo i BF3 - det gjør bare alt mye vanskeligere å balansere.

Nå tror jeg man enten må velge 40MM tube på våpnet eller Shockpaddels som Assault, så da får man nok en grei balanse..

De som velger 40mm istede for Shock Paddels bør bare bli autokicket :blink:

Nå tror jeg man enten må velge 40MM tube på våpnet eller Shockpaddels som Assault, så da får man nok en grei balanse..

De som velger 40mm istede for Shock Paddels bør bare bli autokicket :blink:

Om det blir som i BC2 hvor man ikke "mister" noen death når man blir revivet, så vil jo alle stashorene klage og bære seg om man reviver dem. I så fall er det liten grunn til å bruke Shock Paddles, for man hvem aldri hvem som blir übersur om man reviver dem.

Noobtube synes jeg ikke er noe problem i BC2 om ikke man har exp. perk på. CG derimot er og blir latterlig både fordi den går nesten helt rett, går veldig raskt og har enorm splash. Jeg håper de har vett på å droppe exp. perk og mg ammo i BF3 - det gjør bare alt mye vanskeligere å balansere.

Cg er latterlig, men 40mm er ikke langt bak - noobtube er latterlig i alle spill og bc2 er ikke et unntak. Det at CG er helt vilt OP gjør ikke 40mm mindre latterlig. Var så deilig i bf2 klankamper når ingen gikk sniper eller med 40mm...

Syns da cg'n er værst med tanke på at den går såpass rett frem og har en ganske heftig AOE. Den er jo ment for å bruke mot inf itillegg. 40mm krever jo litt mer aim når man skal knerte noen på distanse ihvertfall. Skal vel kanskje ikke uttale meg altfor mye da jeg har brukt begge deler ganske mye :blink:

Håper ikke Recon får en mortar abillity.. med en gang man stopper med tanks så kommer det et regn av bomber.

Var så deilig i bf2 klankamper når ingen gikk sniper eller med 40mm...

Tror jeg kun har møtt på sniper i klankamp i bc2 én gang, og de roflstompa vi. :blink:

Kan heller ikke huske at 40mm har vært noe problem.

Hvilken liga/cup har du spilt i hvor dette var problem?

Edited by Kongkopa

Synes det følt flott jeg. Føltes naturlig å bevege seg rundt og spillet hadde en god "feel" over seg. Er spent!

fikk ikke prøve alfaen så vet ikke, håper du har rett. Gjenstår dog å plusse på tanks og fly før man får svaret. Er mange som har konkludert med at dette må komme i beta så ea faktisk får prøvd det ut før spillet lanseres, men de har jo overrasket med uferdige produkter før :blink: