Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Vladskij

Battlefield 3 tråden

Recommended Posts

Var det jeg trodde :) Så da ryker jo Scav kjapt ut :p

Så da gjenstår utfall #2: han som ikke vet men allikevel går inn. ...og der må jeg løpe for å rekke noe, men jeg skal prøve å fullføre denne senere :)

Han som går inn uten å vite hva "FF" i servertittel indikerer, hvor mye frustrasjon lager vedkommende? Og hvis/når han skjønner at han faktisk kan drepe teammates med sprayingen, kommer han til å skjerpe seg? (han kan seff bare quit'e også) Det spørsmålet kan vel strengt tatt ikke besvares da det kommer an på om det er Shitkid[ger] eller [bFno]lovlydig som kom på. Skal vi da ta "utgangspunkt" i at brukermassen vår er så dominert av random smacktards at de _ikke_ kommer til å oppføre seg? Eller skal vi gi random Joe såpass mye cred/tillit at vi regner med at vedkommende tilpasser seg? Hva er for øvrig default serverinnstilling? Hvis 90% av public servere kjører FF=off er det vel mulig at vi enten A) kjemper en tapt kamp, eller B) tiltrekker oss spillere som liker den ekstra utfordringen.

En rask titt på TV2 sine servere viser 14 med FF=on, ingen av de indikerer det i navnet. I skrivende stund er det 3 (av 56(!) servere) med folk på, den ene av de er FF=on. Sånn sett er vi vel egentlig flinkere til å flagge FF ettersom vi har det i navnet på *nesten* alle de serverne som har FF=on. Dog har vi vel kanskje ikke så mye kontakt med andre communities at vi kan "utveksle erfaringer"...

Uansett, hva gjelder argumentasjon for/mot, så ser jeg ikke noen grunn til at det må være enten/eller her, men jeg sitter ikke med svarene heller. Kanskje det er positivt at vi skiller oss litt fra den gemene hop og tiltrekker oss spillere som er ute etter mer-tenke-mindre-spraye? Eller kanskje andelen av shitkid[ger] er så høy at vi mister de fleste spillerne? Jeg syns i hvert fall ikke vi skal ta minste motstands vei her, bare fordi det er mer behagelig å administrere servere hvor man ikke kan få TK...

Hadde det ikke vært 7658678 forskjellige uniformer i bf3, hadde ff.on vært mye bedre.
Dette er, dessverre, et veldig godt poeng, og mye av årsaken til at FF=on er en større utfordring nå enn det var tidligere.

Var det jeg trodde :) Så da ryker jo Scav kjapt ut :p

Det var da voldsomt, er du sinna? :(

Jeg ryker jo ikke ut, er jævla lett å unngå TK. Greien er vel heller det at jeg gir faen i om jeg får et TK om jeg f.eks har mulighet for å få flere kills på en gang. Jeg bryr meg heller ikke om å bremse tanksen om en eller annen fyr løper ut foran meg, når jeg er avhengig av å være i bevegelse. Det er jo selvsagt uhell, og det føles jo mer pro å unngå det, men det er ikke noe fokus.

Jeg vedder på at jeg ikke er alene, men jeg er sikkert en av de få som tør si det. "Jeg driter i om jeg dreper deg om du er i veien for meg."

:lol: Slemme Scav... blottlegger sitt sanne jeg!

I bet you're the kind of guy that would fuck a person in the ass and not even have the goddamn common courtesy to give him a reach-around

Jeg skriver som regel i chatten min feil hvis en tank gjør meg flat scav. Mitt ansvar å holde avstand. Jeg syntes det går meget smertefritt jeg på #1 :) Så jeg ser ikke problemet da det går bedre enn jeg hadde forventet!

Hver sin smak, jeg synes FF er for subjektivt til å føre noe saklig diskusjon på det, men dere har jo brukermassen her til å kjøre en troverdig vote på temaet. Lag en poll og be bf.no si sin mening. Evt. reklamer for denne voten på serverne også, i admin spammen.

Det er jo ikke irriterende at en må tenkte seg om. Irritasjonen ligger jo i at 90% av alle de andre spillerne ikke gjør det. Sleng opp poll som Scav sier.

Hoi. Ser det er en annen diskusjon som pågår, men skyter inn et spørsmål og håper det går bra.

Har fått veldig sansen for å fly jets, men sliter med å ta det til "neste" nivå alene. Noen som vet om noen som har litt greie på fly? Evt. tutorials o.l? Har sett en del på youtube, men det meste er for helt ferske piloter. Leter etter noe info som f.eks: avledningsmanøvre, anbefalt flyhøyde, anbefalt hastighet ved skarpe svinger osv.

Alle svar tas i mot med takk :)

Må bare legge til i all FF diskusjonen at dagens patch faktisk ser ut til å ha gjort mye bra. Avanserte filtre er nå på plass i server browser, og det åpner muligheter man ikke har hatt siden 2142, nemlig at man faktisk får besøkende selv om man har fravikende serversettings. Det kan veldig godt bety en renessanse for FF=on og lignende instillinger, bare folk får tid til å finne ut at den er der. Nå kan hver og en sette opp filtre med servere slik vedkommende ønsker å spille, og bare få opp de serverne som har det. Takk, det tok noen år, men omsider er det på plass.

Det er også en helt ny opplevelse å spille inf. Har ikke testa heli/jets så langt, men uten IRNV og flashlight er det faktisk et helt nytt spill. Ser dog ikke ut som om USAS Frag nerfen har vært spesielt effektiv, og vi har jo stadig massiv spam av M320/RPG - men jeg finner stadig flere servere som forbyr det heldigvis.

Ja, og ikke minst: Jeg kunne connecte på første forsøk :iiiiik:

• Like 1

og vi har jo stadig massiv spam av M320/RPG - men jeg finner stadig flere servere som forbyr det heldigvis.

Come on. Det er skjeldent det finnes noe bedre på public servere enn å fyre av en lottoshot der du TROR er fi og du treffer 1-2-3 stk : - D

Særlig er det fett med M320 på B punktet i Bazzar. Clears shit out easily : - D

Ojive er den største pubhero of them all.. Han er på min KOS liste og bør være på alle andre sin også!

Hoi. Ser det er en annen diskusjon som pågår, men skyter inn et spørsmål og håper det går bra.

Har fått veldig sansen for å fly jets, men sliter med å ta det til "neste" nivå alene. Noen som vet om noen som har litt greie på fly? Evt. tutorials o.l? Har sett en del på youtube, men det meste er for helt ferske piloter. Leter etter noe info som f.eks: avledningsmanøvre, anbefalt flyhøyde, anbefalt hastighet ved skarpe svinger osv.

Jeg har grei erfaring fra fly, både fra DC, BF2 og BF3.

Avledningsmanøvre (manøvre for å riste av deg fly som er bak) er ikke like lett som i tidligere BF spill da man ikke har muligheten til å se bak flyet. For å bli kvitt en motstander som ligger bak deg er det svært viktig å ha et øye på "Air Radar" for å time svingen riktig. Du er nødt til å vri inn i en ny retning 1-2 sekunder etter flyet ditt har nådd optimal svinghastighet på 315 knots / 10G. En annen ting jeg vil anbefale deg er å fullføre svingene dine. Alt for mange piloter svinger små svinger her og der og forventer at han bak skal miste oversikten. Det er mye lettere for han bak å tilpasse seg din flystil enn man tror, så å ta lange dype svinger er en mer effektiv måte å riste av fienden på :)

Når det kommer til flyhøyde så varierer det fra hva du ønsker å oppnå. Dersom du dominerer luften og ikke er redd for å bli tatt ut av fiendtlige fly anbefaler jeg deg å fly til en høyde på 750-800, snu nesa nedover, senke farten til det laveste og bruke rocket pods / MG på det du ser av HW. Fokuser på ett HW av gangen.

Dersom du vet at de fiendlige pilotene er gode blir denne taktikken risky, og en lavere flyhøyde er å anbefale. å komme ut fra skogen i lav høyde overrasker de fleste piloter, hvorpå han blir tatt ut og du kan ta ut tanks / helikopter.

Dersom du vet at de fiendlige pilotene er gode blir denne taktikken risky, og en lavere flyhøyde er å anbefale. å komme ut fra skogen i lav høyde overrasker de fleste piloter, hvorpå han blir tatt ut og du kan ta ut tanks / helikopter.

Jeg foretrekker å holde høy fly høyde godt ut i siden av banen å se til venstre/høyre. Da for jeg som regel fort øye på andre fly, så er det bare å stupe ned etter dem. Dette føler jeg funker like bra mot både gode og dårlige piloter, men skal prøve din måte neste gang jeg flyr mot gode piloter.

@ phantom, tusen takk! Mye ny og super informasjon der! Hvordan gjør du det når du skal bremse for å svinge? Bremse ned til ca 315knots, svinge litt også afterburner? Eller bruker du ikke afterburner i det hele tatt?

Hvordan flyr folk flest?(med tanke på kontroller) Nå bruker jeg bare default keybindings, også kun tastaturet. Det funker egentlig ikke noe bra, da jeg får ikke sett til sidene under en dogfight, så må finne på noe lurt der :)

Nok en gang, hjertlig takk for tips. Hvordan fant du ut at man svinger best ved 315 knots? Tar du det litt på "feelingen"? ;)

@ phantom, tusen takk! Mye ny og super informasjon der! Hvordan gjør du det når du skal bremse for å svinge? Bremse ned til ca 315knots, svinge litt også afterburner? Eller bruker du ikke afterburner i det hele tatt?

Hvordan flyr folk flest?(med tanke på kontroller) Nå bruker jeg bare default keybindings, også kun tastaturet. Det funker egentlig ikke noe bra, da jeg får ikke sett til sidene under en dogfight, så må finne på noe lurt der :)

Nok en gang, hjertlig takk for tips. Hvordan fant du ut at man svinger best ved 315 knots? Tar du det litt på "feelingen"? ;)

Jeg bruker flere teknikker når jeg flyr. Når jeg flyr i sirkler på et horisontalt plan har jeg laveste throttle og bruker kun afterburner for å kontrollere hastigheten. Når jeg flyr normalt i en dogfights, litt opp, litt ned, frem og tilbake, så ser jeg for det meste utenpå flyet og switcher inn i cockpiten for å forsikre meg om at hastigheten er optimal. Dersom jeg ligger langt etter i hastighet (250-280ish), bruker jeg afterburner for å komme opp i 310/315.

Jeg bruker joystick når jeg flyr, og bruker ikke funksjonaliteten som muliggjør det å se til sidene.

Jeg fant frem til 315(ca) som beste flyhastighet fordi flyet viser hvor mange G du er utstatt for når du flyr. Den farten som gir deg mest G er den som svinger krappest, og det ligger like rundt 315 og er på ca 10G (9,6-10G)

@Gråstein

Grunnen til at jeg ikke liker å ligge høyt er at du er mye lettere å få øye på når flyet ditt ligger mot himmelen enn når flyet ditt ligger mot bakken :)

Ojive er den største pubhero of them all.. Han er på min KOS liste og bør være på alle andre sin også!

Jeg liker ham godt nok til å la ham ta meg så mye som mulig 1v1, men det er mest fordi jeg håper han blir sloppy slik at jeg kan få inn et MAV kill på ham :D

Jeg liker ham godt nok til å la ham ta meg så mye som mulig 1v1, men det er mest fordi jeg håper han blir sloppy slik at jeg kan få inn et MAV kill på ham :D

Det har du allerede gjort!

Jeg har allerde vært hos fastlegen min og forklart han at jeg hører Scav overalt. Jeg hører Scav....overalt....den lyden.....den er der hele tiden....jeg vet ikke hvor den kommer fra, MEN DEN ER DER HELE TIDEN?!?!?!?!?! Sjekka øre/nese/hals, ingenting, alt ser ok ut. Så sjekka vi prostaten samtidig. Var helt greit der også.

Edited by Ojive

Jeg bruker flere teknikker når jeg flyr. Når jeg flyr i sirkler på et horisontalt plan har jeg laveste throttle og bruker kun afterburner for å kontrollere hastigheten. Når jeg flyr normalt i en dogfights, litt opp, litt ned, frem og tilbake, så ser jeg for det meste utenpå flyet og switcher inn i cockpiten for å forsikre meg om at hastigheten er optimal. Dersom jeg ligger langt etter i hastighet (250-280ish), bruker jeg afterburner for å komme opp i 310/315.

Jeg bruker joystick når jeg flyr, og bruker ikke funksjonaliteten som muliggjør det å se til sidene.

Jeg fant frem til 315(ca) som beste flyhastighet fordi flyet viser hvor mange G du er utstatt for når du flyr. Den farten som gir deg mest G er den som svinger krappest, og det ligger like rundt 315 og er på ca 10G (9,6-10G)

@Gråstein

Grunnen til at jeg ikke liker å ligge høyt er at du er mye lettere å få øye på når flyet ditt ligger mot himmelen enn når flyet ditt ligger mot bakken :)

Ja det er jeg klar over :) Men syns stor høyde har fungert veldig bra for meg, men det skyldes nok at jeg føler at meste parten av pilotene jeg har flydd mot ikke har vært så veldig gode. Så kommer til å prøve din metode neste gang jeg møter stor motstand i luften :)

morro scav, selvom jeg hater alle store fjortissbokstavene i nicket ditt i presentasjonen :p

Gratulerer Scav med nytt gaming community :)

kor ? :/

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...