Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Vladskij

Battlefield 3 tråden

Recommended Posts

FF = HC. gtfo.

FF = BF. Dere ønsker vel også FF off når BF2-kartene blir utgitt? Killcam on og FF off på Wake og Karkand. Høres moro ut.

Herregud, pub heroes. Spiller nok med FF til daglig, til at jeg ikke føler det er noe jeg skal bry meg om public også.

Det er så jævla mye folk uten peiling som uttaler her, og antar dette automatisk gjelder mine evner til å ikke gjøre TK (lol som om jeg bryr meg om SNIPER_[GER] eller BF.no_PUBHERO_1 dør av å bli rygget over av tanken min). I 99% av tilfellene er det deres feil at de døde av meg uansett. Det er irriterende at noobs løper inn steder en tank skyter, at de camper bak tanken din, at folk kaster seg ut foran biler (bokstavelig talt) og at ingen klarer å kaste en jævla granat rett. RPG eller noobtube fra BF.no_PUBHERO_1 er jo også en klassiker.

Konklusjon: det er ikke gøy å skulle spille med en innstilling om at "alle andre er idioter".

Har aldri skjønt hvorfor man vil ha ff on på publicservere, men vet jeg er i mindretall. Scav - dine argumenter er egentlig ikke noe gode, for folk flest er ikke klanspillere, og det er heller ikke klanspillere vi først og fremst skal rette oss mot som serverpark. Dog tror jeg personlig at ff on skaper mye mer splid og dårlig stemning på en server enn den bittelitte ekstra gleden man måtte føle av å føle at man ikke kan skyte på alt. Er også totalt uenig i at det på en eller annen måte øker skillnivå eller gjør ting så vanskelig, slikt jevner seg ut i begge retninger.

FF burde absolutt ikke være et problem i BF3! Har dere ikke spilt co-op? identifiser target før du åpner ild! Jeg tagger alltid alle targets, både de jeg åpner ild mot og de jeg ser jeg ikke klarer å drepe!

yes, du må gjøre ting, man må innstille seg på nytt og gjøre noe nytt i forhold til 90% av andre servere. Så, hva tjener man på det. Hva er utbyttet? Det er det jeg ikke forstår med argumentasjonen deres.

edit:

og plz vei evnt argumenter om utbytte opp mot det faktum at mange spillere vil mislike det, det vil bli irritasjon av at folk tk-er, etc.

Har aldri skjønt hvorfor man vil ha ff on på publicservere, men vet jeg er i mindretall. Scav - dine argumenter er egentlig ikke noe gode, for folk flest er ikke klanspillere, og det er heller ikke klanspillere vi først og fremst skal rette oss mot som serverpark. Dog tror jeg personlig at ff on skaper mye mer splid og dårlig stemning på en server enn den bittelitte ekstra gleden man måtte føle av å føle at man ikke kan skyte på alt. Er også totalt uenig i at det på en eller annen måte øker skillnivå eller gjør ting så vanskelig, slikt jevner seg ut i begge retninger.

Hæ? Jeg er jo i mot FF.

vet det, men argumentene dine er av liten verdi fordi de gjelder så få (klanspillerne som spiller så mye med ff on ellers)..

For meg er bf FF=on ellers er det bare spray and pray

For meg er bf FF=on ellers er det bare spray and pray

og plz vei evnt argumenter om utbytte opp mot det faktum at mange spillere vil mislike det, det vil bli irritasjon av at folk tk-er, etc.

:p

Skyt først og spør etterpå pleier jeg å gjøre på alle servere :(

morsomt og ralle ut av ru spawn med tanken på caspian og skyte et random skudd mot antenna og treffe en teammate :(

Hvis det er enighet du er ute etter, qed, så tror jeg du blir skuffet - man trenger ikke falkeblikk for å se at det er to fraksjoner her, og de kommer ALDRI til å bli enige.

Personlig foretrekker jeg FF on, og jeg tror FF=on-spillere gir mer interessant gameplay. Ergo: jeg kommer til å foretrekke FF=on servere, enkelt og greit. For de som er uenige: trist, skal like å se den som kan vise til statistikk som beviser det ene eller andre.

Derimot hva slags innstillinger bf.no skal ha er en annen sak, og denne går litt til det Stjernegris sier, for ser man på antallet spillere som er på bf.no sine servere nå for tiden så er det ikke nok til at du kan ha 2 sett med servere og forvente et målbart resultat av hvilken som velges, det er i grunn mer enn nok jobb å holde 3-4 stk. fylte på daglig basis. Så hva bør vi gjøre? Vel i gamle dager avgjorde vi mye ved en enkel poll, hvorfor ikke her? Hvis pollen viser 80% stemning for FF=off kan man f.eks. gjøre det enkelt og ha FF=off på 80% av serverparken. Så kan jeg sitte alene på FF=on serveren og surmule mens de andre sprayer på FF=off serverne :(

@Nadar: så claymores gir ikke TK? Har ikke peiling selv, akkurat unlocket dem og har ikke turt å sette dem ut noe annet sted... jeg kan jo alltids finne det ut på bekostning av en TK :sadolf:

vet det, men argumentene dine er av liten verdi fordi de gjelder så få (klanspillerne som spiller så mye med ff on ellers)..

Jeg snakket for meg selv, det kom vel også tydelig frem i posten min?

FF on/off er så subjektivt at argumentet mitt uansett er like vanntett som alle andres argumentasjon i denne tråden.

Har hatt mine beste BF3 stunder nå på BF#1 med FF=on :) Endelig litt bf feeling! jaja en tk i ny og ne også fra meg men det kan jeg leve med :) Har ikke problem om det er en blanding av begge deler noe det vel er idag ?

Å kjøre med FF=off er en gave til chopperpiloter/gunnere som kan plaffe løs uten Å ofre en tanke pÅ Å treffe en mengde vennligsinnede...

Føler personlig at FF on er det morsomste. Det minimerer cod-følelsen, og gjør at man faktisk må observere ting, ikke bare skyte på prikker og alt som beveger seg.

Å kjøre med FF=off er en gave til chopperpiloter/gunnere som kan plaffe løs uten Å ofre en tanke pÅ Å treffe en mengde vennligsinnede...

Er jo bare Å pepre løs det, inntil man har 4 TK. Betyr jo ikke en dritt om man fÅr TK. Jeg gir selv bare faen i det, hvem bryr seg om en dreper en person en aldri treffer igjen?

Hvis det er enighet du er ute etter, qed, så tror jeg du blir skuffet

På ingen måte ute etter enighet, var ute etter en argumentasjon fra en ff=on om HVA man tjener på å ha ff on, veid opp mot irritasjonen og problemer som nødvendigvis må oppstå når randoms møter på en serverinnstilling de ikke er vant til. For det er hva vi tjener på det som i bunn og grunn avgjør hva bf bør gjøre med serverparken vår, for vi trenger spillere. At noen få gamlinger her på forumet mener at det gir bedre gamingflyt fordi man ikke kan "skyte på alt lenger" er ikke nødvendigvis et vinnende argument hvis ingen andre mener det.

Ville egentlig bare løfte argumentasjonen litt fra "hva jeg liker subjektivt" til "hva tror vi gjør serverne mest besøkt".

Ville egentlig bare løfte argumentasjonen litt fra "hva jeg liker subjektivt" til "hva tror vi gjør serverne mest besøkt".

Hva som gjør serverne mest besøkt er vanskelige greier. Plutselig viser det seg at serverne er fulle døgnet rundt om vi bare kjører 9001 tickets metro CQ med kun rpg, 40mm og granater, eller Caspian 100ticks 64p MAV only.

Skjønte det qed, ville bare ha frem poenget med at det virker som en rimelig svart/hvitt fordeling her i det minste. :)

Hvis jeg skal argumentere for FF=on så er det vanskelig å ikke gjøre det ut fra personlige preferanser. Hvis noen går inn i serverbrowser og ser "FF" i tittelen på en server er det tre utfall: de vet hva det står for og går inn, eller de har ikke peiling på hva det står for og går inn allikevel. Alternativ 3 er at de ikke går inn i det hele tatt. Hva som avgjør det siste tror jeg ikke vi klarer å "synse" oss frem til her, da tror jeg noe så enkelt som en poll eller 2 identiske servere med hver sin FF innstilling kan gi bedre målbarhet. Men jeg - personlig - syns "tenkeperspektivet" på FF=on mer enn nok oppveier irritasjonen over en og annen TK. Og jeg tror at andre som (bevisst) går inn på en FF=on server har samme oppfatning (med mindre det ikke finnes andre servere å velge mellom = i så fall case closed).

Så da gjenstår utfall #2: han som ikke vet men allikevel går inn. ...og der må jeg løpe for å rekke noe, men jeg skal prøve å fullføre denne senere :)

Hvis det er enighet du er ute etter, qed, så tror jeg du blir skuffet

På ingen måte ute etter enighet, var ute etter en argumentasjon fra en ff=on om HVA man tjener på å ha ff on, veid opp mot irritasjonen og problemer som nødvendigvis må oppstå når randoms møter på en serverinnstilling de ikke er vant til. For det er hva vi tjener på det som i bunn og grunn avgjør hva bf bør gjøre med serverparken vår, for vi trenger spillere. At noen få gamlinger her på forumet mener at det gir bedre gamingflyt fordi man ikke kan "skyte på alt lenger" er ikke nødvendigvis et vinnende argument hvis ingen andre mener det.

Mindre mortar- og granatspamming, og det er mer utfordrende, både som inf og i kjøretøy, siden du ikke kan skyte på alt og alle i enhver situasjon.

Er jo bare å pepre løs det, inntil man har 4 TK. Betyr jo ikke en dritt om man får TK. Jeg gir selv bare faen i det, hvem bryr seg om en dreper en person en aldri treffer igjen?

Dette har jo noe med din respekt overfor andre spillere å gjøre. Hvis alle hadde hatt samme tankegang, ja da ville det blitt et helvete med FF on, men per dags dato opplever i alle fall ikke jeg det slik.

• Like 1

FF=on gir en annen måte å spille på for min del....

I BF2 tida så spillte jeg både på on og off servere og likte både det ene og andre like godt..

Men det er ingen tvil om at det kan være frustrerende å spille på FF=one servere når folk løper inn foran tanksen din hele tida.

For en noob på chopper så er det veldig greit med FF=off...

Da kan jeg nemlig bare gyve løs og kanskje klare å treffe en person hver runde... :)

Vi har jo admins til å adme serverene, kan serverne settes opp med automatisk kick etter max antall tk ?

Vi har jo admins til å adme serverene, kan serverne settes opp med automatisk kick etter max antall tk ?

Har vert autokick på 5 TK hele tiden ;)