Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Vladskij

Battlefield 3 tråden

Recommended Posts

Hei, kan noen admins argumentere for FF på 64 player public server?

Droppa å logge på en "FF" server fordi det bare blir tull. Logga på HW isteden og der var visst FF=on også, gulle runde med 13-0 i score så blir man kjørt over av en tulling og 5 sekunder etter spawn blir man skutt av en tulling... FF=on på 64 player server er desverre så negativt for meg at jeg dropper å spille på bf.no :(

Wat er det ff på? Så tullete trodde jeg ikke bf3-ledelsen var. Hvordan noen kan tro at det skal fungere i et så uoversiktlig spill som bf3, når det renner over med tk på en oversiktlig css-server er utrolig. FF=on er no play.

at en utvikler lager en sak for å skape litt liv på forumet er vel ikke så veldig mye å være bekymret for imo..

Dersom du tror det er for å "skape liv på forumet" så tror jeg du kjenner systemet dårlig. Det er veldig mye "liv" på det forumet fra før av primært fordi folk er oppgitte over alle feilene med BF3, at Dice neppe ser noe behov for å lage noe mer. Dessuten er det lite som tyder på at de i det hele tatt leser det. Dette var heller ikke et utspill på forum, men en tweet: https://twitter.com/#!/Demize99/status/143484310530428928

Forøvrig er det nettopp sånn det har pleid å virke - man får noen løslige idéer via Twitter, og så er det plutselig implementert. Det er ikke sikkert det blir akkurat dette, men det viser jo at de mener det er behov for å "buffe" sniperne - hvilket jeg mener er totalt feil. Sniperne i BC2 var totalt OP, i BF3 er det en av de tinga de har fått noenlunde bra til. Her er det engie som er OP.

Droppa å logge på en "FF" server fordi det bare blir tull. Logga på HW isteden og der var visst FF=on også, gulle runde med 13-0 i score så blir man kjørt over av en tulling og 5 sekunder etter spawn blir man skutt av en tulling... FF=on på 64 player server er desverre så negativt for meg at jeg dropper å spille på bf.no :(

FF=on skaper litt forvirring når folk er vant til å spille uten det, men jeg synes forøvrig det er sånn det burde være. Det FF=on først og fremst bidrar til er å begrense spamming med granater, noobtube, mortar, kjøretøy, rpg etc... noe BF3 forøvrig sliter veldig med at det er alt for mye av. Personlig synes jeg det er rimlig idiotisk at man kan kaste f.eks en granat inn i et rom med begge parter i, hvorpå motstanderne blir drept mens ens egne forblir uskadd. FF=on krever at man tenker litt mer, og det er positivt i et spill som krever så lite tenking. At man må regne med å bli TK'et eller få noen TK som følge av det synes jeg er en liten pris å skulle betale.

FF on og Killcam off bør etter min mening være standard på samtlige servere. FF gjør at man er nødt til å tenke seg en smule om før man fyrer løs og spammer mortar og granater i hytt og gevær, men jeg forstår at det til tider kan være frustrerende på uoversiktlige, trange kart, som mange av kartene i BF3 faktisk er. Men at killcam er påslått på en eneste server, kan jeg faktisk ikke fatte eller forstå. Var det killcam i BF2? Nei. Klagde noen på at det ikke var killcam i BF2? Nei. Så hvorfor i alle dager skal man ha en funksjon, hvis eneste mål er å avsløre personer som forsøker å spille litt taktisk, påslått i BF2s oppfølger? En funksjon som ingen hadde etterlyst hvis den ikke var med i spillet i utgangspunktet? Jeg ser faktisk ikke poenget. Tre sekunder før man kan spawne får man se hvor fienden som drepte deg sist befant seg. Ja, da sier det seg selv at man har et skrekkelig stort overtak når man nøyaktig vet hvilken retning man skal bevege seg i etter å ha spawnet, mens personen som drepte deg, må forberede seg på å bli skutt fra alle mulige vinkler.

FF off på enkelte servere: Greit nok. Killcam on: Helt bak mål.

Killcam er det som irriterer meg mest i hele spillet. blir bare forbanna av å se på han jævelen som drepte meg i evigheter uten mulighet for å cancelere det. Blir sikkert det som får meg til å parkere hele spillet

Killcam suger, på alle mulige måter. FF derimot er en av de få tingene som gjør at spillet krever litt tankekraft. Uten FF blir det bare for dumt - spray'n'pray: gjør ikke noe om du planter 80% av skuddene i kompisen din hvis du treffer han ved siden av med resten. Eller eksempelet over med granat inn i en haug med folk: FI dør og kompiser står igjen? Oh please, da kan jeg like gjerne spille MW på playstation eller kjøre en syl inn i øyeeplet...

I vanilla-dager var FF on standard på serverne våre: hva skjedde som tilsier at det må være annerledes nå?

Har spilt mesteparten av tiden min i det siste på bf.no's store servere (64p) med FF on, og selv om jeg har min håndfull med TK's på samvittigheten (godt hjulpet av et labert fargesyn), syns jeg ikke TK er et problem i det hele tatt. I grunn er det største problemet smacktards som TK'er for kjøretøy, de får vi dog "hjulpet" ut av serveren uansett.

Jeg tror i det lange løp at FF=on kommer til å tiltrekke folk som er ute etter å spille litt ordentlig og hever skillnivået og ikke minst underholdningsfaktoren på serveren totalt sett.

• Like 1

Skjønner det, men jeg spiller helt likt som på en FF=off server og får ingen TKs, det som derimot skjer er idioter som kjører over meg eller noe sånt unødvendig fjas.

HW servern har forresten FF, uten at det er annonsert. bf.no har ingen andre 64 player servere folk spiller på desverre.

HW servern har forresten FF, uten at det er annonsert. bf.no har ingen andre 64 player servere folk spiller på desverre.

Hvis det er #06 du tenker på, så blir det annonsert ingame.

Får dessverre ikke plass til noe mer i servernavnet.

Skal de fikse at spilet krasjer i hytt og gevær HVIS man er så heldig å få connecta?

Blir lagt på hylla snart denna driten nå.

Skjønner det, men jeg spiller helt likt som på en FF=off server og får ingen TKs, det som derimot skjer er idioter som kjører over meg eller noe sånt unødvendig fjas.
Da er du i så fall et sjeldent, hederlig unntak. På servere med FF off og mange spillere føler jeg generelt at bajas-nivået er ulidelig høyt. Folk spammer alt de har til alle kanter.

Tidligere i dag spilte jeg litt på den ene inf only serveren vår, der er FF off. Fant ut at hvis jeg bare la fra meg claymores her og der hadde det ingen andre konsekvenser enn at jeg plukket opp et random kill. Det blir for teit, det er nødt til å være konsekvenser av spillestilen min, så får man heller bare akseptere at man i blant blir TK'et av random Joe i en jeep...

My 2 cents i hvert fall. Jeg tror/håper servere med FF on får de spillerne den fortjener...

Jeg tror i det lange løp at FF=on kommer til å tiltrekke folk som er ute etter å spille litt ordentlig og hever skillnivået og ikke minst underholdningsfaktoren på serveren totalt sett.

Eller omvendt, samtlige av de jeg spiller med(casual pubhorer) snur ryggen til FF on servere. FF fører bare til store mengder irritasjon. FF=on er fint på mindre servere, men ikke 64 player.

Tidligere i dag spilte jeg litt på den ene inf only serveren vår, der er FF off. Fant ut at hvis jeg bare la fra meg claymores her og der hadde det ingen andre konsekvenser enn at jeg plukket opp et random kill. Det blir for teit, det er nødt til å være konsekvenser av spillestilen min, så får man heller bare akseptere at man i blant blir TK'et av random Joe i en jeep...

Uten å ha testa det, så er jeg rimelig sikker på at Dice har laga claymores "smarte" akkurat som miner, dvs at de bare detonerer på enemies. De er derfor ulidelige lamefaktorer uansett hvordan FF er satt. Det eneste som gjør at vi ikke har store problemer med claymores, tror jeg er at man kan sette ut 1/2 maks, og at de fleste horene derfor equipper mortar i stedet. Jeg går stort sett alltid mortar som support for å kunne kaste den ut og ta ut fi mortars når de prøver seg.

FF = HC. gtfo.

Ka de skal bety? At selv om man ikke vil spille i et evig spamhelvete, så skal man automatisk være lobotomert og ville spille uten minimap, uten crosshairs, uten å vite noe om helse/ammo etc? HC burde jo hete noe helt annet, det er sånn jeg ser det mer for noobs enn for "hardcore" spillere. Det er camping gone wild, skal det være eneste alternativ til spamming gone wild? Hva er logikken?

FF = HC. gtfo.

Ka de skal bety? At selv om man ikke vil spille i et evig spamhelvete, så skal man automatisk være lobotomert og ville spille uten minimap, uten crosshairs, uten å vite noe om helse/ammo etc? HC burde jo hete noe helt annet, det er sånn jeg ser det mer for noobs enn for "hardcore" spillere. Det er camping gone wild, skal det være eneste alternativ til spamming gone wild? Hva er logikken?

Jeg trenger ingen logikk dersom jeg diskuterer med deg.

Hva med å duplisere de mest populære servene i noen uker, ett sett med FF og ett sett uten, så kan vi evaluere hva som funket best etterpå? Ser mange tomme servere det står battlefield.no på, så det skader ikke å prøve. Eller

Liker FF on , da må folk tenke får engang skyld , men dem skulle også ha blitt straffet med minus poeng. Ser jeg en server med metro FF:OFF og 64 player ja da snur jeg i døra og roper lykke til. Har rett å slett ikke tålmodighet med å stå å spamme dritt på tickets. Skjønner ikke hvorfor de servene er så populære ? Stats er vel alt nå om dagen tydeligvis. Flott at dem har satt sånn at man må joine en squad da kan dem som vil samarbeide faktiske komme seg på samme squad enn å ende opp med en support som har kjøpt den dyreste ammoen siden han ikke vil gi noe bort eller en sniper som er waste of pixels. Går man ikke fremover men heller vil campe på samme plass , ja da yter man ikke noe hjelp. Nå som man har fått admin på plass og klagemur så er det vel på tide å slå på FF - Siden det ikke fantes noe admin programmer i starten med å adminstrere servene.