Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Vladskij

Battlefield 3 tråden

Recommended Posts

Må vel si at jeg ikke har funnet flyten i bf3 enda, bc2 synes jeg var bedre spillmessig.

Tror kanskje det har med at det er mye enklere å drepe folk på de fleste avstander nå, mens i bc2 så var det litt mer kunst å få inn nok kuler. Prone og den generelle følelsen av at folk kan komme overalt og du har ikke sjanse på å reagere pga av rask død, slår ut for meg i det minste.

Hadde jeg vært k/d orientert så hadde jeg sikkert hatt det gøy, men jeg foretrekker å fokusere på målet/score foran kills, noe som jeg tror har blitt nedprioritert i det store spilldesignbildet. BF3 er et spill laget for å "drepe" mw3, så de har ofret en del battlefield for å lokke til seg kunder der.

Menmen, skal holde ut et par måneder til, prøve å justere opp K/D ratio'n og bli en bedre camper(jeg springer og dør for mye virker det som, så da må jeg vel crouche og sikte i stedet. Battlefield tankegangen kombinert med mw skyting er ikke helt bra).

Håper de tar en nærmere titt på in-air reparering av helikoptre, vi var 3 stk med stingers som ikke klarte å ta ut et helikopter nå fordi det hadde sveisere ombord. Vet ikke hvor glad jeg er i det.

BF3 er et spill for campere, det er vel slått fast for lenge siden. Jeg synes det ser ut som om spillet har "dabbet av" hos mange allerede nå, og det må være ny rekord i kort levetid for et battlefield spill. Selv BF2142 holdt vel ut lenger enn dette. Men, det er ikke så rart, de har laget noe som er veldig langt unna battlefield som vi kjenner det fra før av, og veldig mange er nok skuffet. Ironisk nok så er de som trolig liker BF3 best sånn det er nå, også de som har størst sjanse for å hoppe over til MW3.

In-air reparering av heli har de drevet med så lenge de har hatt heli, og det er og blir like idiotisk som alltid. Dice derimot tror tydeligvis det er en "feature". Tviler på at man ser det fjernet. En grei måte å få dem ned på er dog å sørge for å få heli'et laserdesignert, og så bruke en guided shell på en tank. Da blir det ikke gammelt samme hvor mye de sveiser.

Camping er da virkelig ikke veien å gå for en god stats i bf3. Løpe på å skyte alle funker jo fjell.

!

titt titt btw

prøver å få til litt bf3 mellom eksamenslesing og sånt nå.

Men desember mnd er reservert kun til gaming! :D

Er det mulig å restricte mortar på servere? Seine Crossing large og det sitter 5 stk i spawn med mortar. Ene hadde 24-0. GG.

Siden det er ranket server , så kan man vel ikke restricte noe som hels våpen. Men beveger man seg litt så er mortar såpass ufarlig da. Men siden du kan ta ut dem som camper i spawn med våpen / HW så er det bare å kjøre på..

Nadar: Man kan helt klart få mye kills med camping - recons med god aim / timing kan ta mange, for all del.

Samtidig tror jeg ikke jeg har spilt et spill hvor man kan være såpass aggresiv / mobil og få godt betalt for det.

Og da blir man i tillegg godt belønnet poengmessig for capping av flagg :)

Er i tillegg ingenting jeg elsker mer enn å skyte folk som er i mortaren sin. Det slår til og med det å knive en sniper. Har du fi som har virkelig slått opp telt i egen leir med bombekasteren sin er det bare å dra frem sin egen, fyre av ett skudd, løpe 3 meter, nytt skudd, og slik går no daganj... Til slutt gir de opp :p

Nadar: Man kan helt klart få mye kills med camping - recons med god aim / timing kan ta mange, for all del.

Samtidig tror jeg ikke jeg har spilt et spill hvor man kan være såpass aggresiv / mobil og få godt betalt for det.

Og da blir man i tillegg godt belønnet poengmessig for capping av flagg :)

Jeg har tydeligvis ikke helt samme oppfatning av aggressiv/mobil som deg. Altså, jeg camper i veldig liten grad uansett, rett og slett fordi jeg begynner å kjede meg etter ca 2,7 sekunder med camping. Men, jeg er allikevel nødt til å "snike"/lure en god del når jeg beveger meg, når jeg blir lei av det også og bare gir gass så lever jeg for det meste enda kortere enn 2,7 sekunder. I BC2 f.eks kunne jeg ofte ha stor suksess med samme fremgangsmåte som bare gir død her, stort sett fordi om jeg går for fort frem så kommer jeg ganske snart til en som ligger inni en busk eller inni en vegg og skyter meg bakfra som jeg ikke har sett. Har man først kommet seg til et sted fienden ikke forventer at du er, er det selvsagt en annen sak, men det er på mange maps ikke mulig å få til pga. trangt og "chokepointprega" design.

Til dem som mener at BF3 mapsa er konsolifisert: På de store mapsa er det for lite folk på konsoll. Virker som om det ble litt midt i mellom...

Til dem som mener at BF3 mapsa er konsolifisert: På de store mapsa er det for lite folk på konsoll. Virker som om det ble litt midt i mellom...

Jeg mener de er laget for konsoll, og så har de laget en "PC versjon" som de kaller "Conquest Large" hvor de har slengt på en base eller to og litt mer/annet hardware. Derfor har vi store kart med alt dumpet midt på (fordi det er designet for å fungere med 24 spillere), og den såkalte omgjøringen til 64 spiller kart er bare venstrehåndsarbeide som har blitt gjort i all hast.

Forøvrig er jeg nå rank 44, snart 45.. er det bare jeg som husker feil, eller sa Dice tidligere at dette ville blir den lengste "rankstigen" noen sinne??? Jeg har spilt..74 timer, og jeg har IKKE gått etter poeng, snarere tvert i mot. Jeg har loka rundt med alt mulig og forsøkt å teste ut et bredest mulig utvalg av våpen/taktikker. Jeg kan ikke huske noe spill i BF serien der man har nått "topp rank" så fort.

Det er ikke det at jeg bryr meg så mye om det, jeg har fortsatt noen få våpen til å låse opp og driter forøvrig i hele ranken. Og, ja, jeg vet at de fortsetter å "telle" etter man når rank 45 sånn at man får et lite tall ved siden. Men, det lille tallet fører ikke til nye unlocks eller tilgang til noe som helst nytt, så jeg kan ikke forstå hvordan det skal kunne sees som en "uendelig" ranking. Det tok meg vesentlig lenger tid å nå rank 50 i BC2 så vidt jeg husker, vesentlig lenger tid å bli "Brigadier General" i BF2142 og i BF2 er jeg fortsatt bare "Lieutenant Colonel" (ikke topp rank) etter 1048 timers spilletid.

Poenget mitt er: Alt dette er forsåvidt ikke viktig, det betyr lite for spillet og dets underholdningsverdi eller gameplay. Men, hvorfor Må Dice på død og liv lyve om alt mulig? Hvorfor må de, når de har den korteste rankstigen i et BF spill så langt, gå ut å si at det er den lengste? Jeg fatter det ikke. Er det jeg som har dårlig hukommelse, eller er Dice's markedsavdeling besatt av mytomane?

Jeg mener de er laget for konsoll, og så har de laget en "PC versjon" som de kaller "Conquest Large" hvor de har slengt på en base eller to og litt mer/annet hardware. Derfor har vi store kart med alt dumpet midt på (fordi det er designet for å fungere med 24 spillere), og den såkalte omgjøringen til 64 spiller kart er bare venstrehåndsarbeide som har blitt gjort i all hast.

Forøvrig er jeg nå rank 44, snart 45.. er det bare jeg som husker feil, eller sa Dice tidligere at dette ville blir den lengste "rankstigen" noen sinne??? Jeg har spilt..74 timer, og jeg har IKKE gått etter poeng, snarere tvert i mot. Jeg har loka rundt med alt mulig og forsøkt å teste ut et bredest mulig utvalg av våpen/taktikker. Jeg kan ikke huske noe spill i BF serien der man har nått "topp rank" så fort.

Det er ikke det at jeg bryr meg så mye om det, jeg har fortsatt noen få våpen til å låse opp og driter forøvrig i hele ranken. Og, ja, jeg vet at de fortsetter å "telle" etter man når rank 45 sånn at man får et lite tall ved siden. Men, det lille tallet fører ikke til nye unlocks eller tilgang til noe som helst nytt, så jeg kan ikke forstå hvordan det skal kunne sees som en "uendelig" ranking. Det tok meg vesentlig lenger tid å nå rank 50 i BC2 så vidt jeg husker, vesentlig lenger tid å bli "Brigadier General" i BF2142 og i BF2 er jeg fortsatt bare "Lieutenant Colonel" (ikke topp rank) etter 1048 timers spilletid.

Poenget mitt er: Alt dette er forsåvidt ikke viktig, det betyr lite for spillet og dets underholdningsverdi eller gameplay. Men, hvorfor Må Dice på død og liv lyve om alt mulig? Hvorfor må de, når de har den korteste rankstigen i et BF spill så langt, gå ut å si at det er den lengste? Jeg fatter det ikke. Er det jeg som har dårlig hukommelse, eller er Dice's markedsavdeling besatt av mytomane?

Enig med deg. Ble rank 45 selv før i kveld etter litt under 80 timer. 80 timer i BF2 så hadde jeg vell knapt nok låst opp 3 våpen. Driter vell i on det er mulig å få opp til 100 bak den lille ørnen min, det spiller ingen rolle, selv om det nå er 230.000 poeng til jeg får et lite tall bak.

Camping er da virkelig ikke veien å gå for en god stats i bf3. Løpe på å skyte alle funker jo fjell.

Nei? Min erfaring de...13 timene jeg har spilt er akkurat motsatt av hva du sier. Folk presser aldri fremover, de står på samme spot og skyter. De stakkars tullingene som prøver å presse frem, for å ta nye flagg eller holde fi's unna, blir drept med en gang. Slår man opp telt ved et hushjørne eller liknende, plukker man ett og ett kill med enkelthet.

Kjedelig at spillet er sånn, og det er imo det som ødelegger mest. Det fungerer ikke å være agro fordi det er folk overalt, og det skal så lite til for å bli tatt ned. I BF2 hadde man i det minste mulighet til å bevege seg fortere, for å unngå kuler (bunnyjumping og dolphine dive 4tw).

En annen ting som irriterer meg grenseløst er at folk dukker opp fra ingensteder. Si at det spilles et map X med flaggene A, B og C som ligger på en linje i den rekkefølgen. US kontrollerer A og B, mens det kjempes rundt flagg C. Da er det overhode ingen grunn til å tro at det skal være fiender som surrer rundt ved flagg A eller B? Så alt for ofte ingame er det en eller annen tulling som springer rundt på egenhånd og plukker meg når jeg tror jeg skal være 100% safe. Det gir ingen mening hvor folk kommer fra. I BF2 var det mer begrenset på denne måten, i maps som Mastuur, Karkand visste man alltid (til en vis grad) hvor fienden kom fra.

De to tingene kombinert (og den forp... flashlighten) ødelegger hele spillopplevelsen for meg.

Skjønner virkelig ikke den der jeg altså.. :huh:

Jo mer jeg spiller, jo mer aggresiv har jeg blitt, og jo bedre ender jeg ut på scoreboard.

Selvsagt stopper jeg opp litt og holder chokepunkter hvor jeg antar det kommer fiender trekkende fra flagg de har,

men generelt sett har jeg sprinten inne svært stor del av tiden.

Ja, det er en god del spillere som ikke beveger seg særlig, men de hjelper ikke til å ta noen flagg for laget.

Og når du kan brettene sånn noenlunde, vet du jo også hvor sånne spillere stort sett befinner seg.

Sistepunktet ditt er veldig uforståelig.

Om det er et langstrakt kart, og fienden har spoten nærmest homebasen vår (C eller A),

samtidig som det kriges om det midterste (B), er det jo helt naturlig å gå for en av de førstnevnte?

Da er jo hoveddelen av fienden på B, slik at A eller C er lettere å cappe.

Poenget er jo å kontrollere flest mulig flagg lengst mulig, for å bleede tickets av motstanderlaget.

Dessuten; går du i det tilfellet på A eller C, vil du kunne være spawnpunkt for en squad som kan backstabbe på B.

Er ikke det helt logisk da?

Men du er CSS-oldschooler, i gamle bf2 løp man konstant rundt og plukket fi's uten problem. Jeg føler at dersom jeg stikker snuten frem nå blir jeg bare pepret med en gang.

Og jeg mente (i mitt liksom-scenario), at et lag har kontroll over flere kontrollpoints, og langt inne i eget område kan det plutselig dukke opp massevis av fiender som bare looker rundt på egenhånd. Det er liksom aldri noe mønster eller logikk i hvor de kommer fra. Innimellom angriper de med fiender i ryggen, og friendlys i skuddlinjen. Blir liksom aldri klok på hvordan folk tenker når de spiller.

Kanskje jeg bare suger.... :((((

Syns jeg løper i ring på de fleste kartene jeg, capper et flagg, løper til neste, fi capper det vi hadde, and so it goes.

Det er også en av de tingene som er sinnsykt irriterende. Capture-radiusen er så alt for stor, og det er for lett å ta et flagg. Så det blir til at man holder flagget i 2 minutter, før det bytter eier. På de fleste mappene er det slik konstant hele runden. Blah

Det er også en av de tingene som er sinnsykt irriterende. Capture-radiusen er så alt for stor, og det er for lett å ta et flagg. Så det blir til at man holder flagget i 2 minutter, før det bytter eier. På de fleste mappene er det slik konstant hele runden. Blah

Elsker det at det endelig begynner å bli en litt respektabel radius på flaggene jeg. Handler om å kontrollere et område, ikke om å stå innenfor en 3 meters radius av en pinne som stikker opp av asfalten

Meget gøy å se at det er flere enn meg som synes spillet har "mistet noe". Men det skal vel ikke mye til på internettet :)

Jeg tror hovedsaklig det er slik: Før(2142/bc2 ihvertfall, bf2 også) kunne en springe og komme seg i dekning uten å dø, hvis man da ikke møtte på noen som var en kunstner med våpenet sitt og visste å plassere kulene på deg. Nå er mye av den kunsten borte siden man trenger knapt mer enn 2-4 kuler, noe som er veldig enkelt med litt sikting og "tålmodighet".

MEN siden kartene fremdeles er veldig åpne og battlefield-designet, så får man disse frustrerende øyeblikkene hvor man i tidligere spill ville ha overlevd. Man sitter med våpen som er mer MW og kart som er mer BF, og det går heller dårlig.

Jeg skal ikke si at det ikke er mulig for raske menn å spille aggressivt og kjøre på. Men det innrømmes jo her oppe at en da må ta seg pauser til tider og være tålmodig når man kommer til problemområder...

Finnes det en øvre grense for hvor mye liv en kan sette på serveren? Tror kanskje en kunne ha kommet nærmere gode gamle om en hadde 120-140%. Vet ikke hvordan det slår ut på granater og sniper-skudd, men det hadde vel krevd litt mer av folk med rifler igjen.

Man kan stille "helse %", men om det går ann å sette den over 100% vet jeg ikke. Jeg tror fort man kunne gått for 150-200 også for å være ærlig, men da blir problemet at mange av disse våpna skyter veldig raskt og går veldig raskt tomme om man bommer litt. Men, det er vel bare en vanesak...

Ny film, 48 - 0 killstreak med MAV.

Leker litt med funksjonene i Sony Vegas, morsomt program. Skal være mulig å se filmen i HD ved å trykke nede til høyre.