Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Vladskij

Battlefield 3 tråden

Recommended Posts

Jeg er veldig enig. BF3 er et spill for campere og hardware delen er mer eller mindre kjedelig. Man ser at de har gjort et halvhjertet forsøk på å lage noe med SOFLAM/3.person i tank som alt mulig skal kunne benytte seg av, men det tror jeg aldri kommer til å fungere i praksis. Kort sagt er det alt for mye "auto aim" våpen på hardware siden, det har aldri og kommer sikkert aldri til å bli morsomt og utfordrende med "lock on" våpen og countermeasures uansett hvordan de utformer det.

I tillegg har man IR siktene som etter hvert alle kommer til å bruke. De er så dumt laga som det kan få blitt, jeg skulle gjerne visst hvordan det hadde seg at alle områder på kroppen avgir like mye varme, og ikke minst at forskjermen på en HUMVEE holder samme temperatur som ansiktet til en person. På toppen av det hele lyser miner og eksplosiver opp. Jeg skulle gjerne likt å høre forklaringen på hvordan det har seg at en mine som ligger på bakken holder en annen temperatur enn bakken den ligger på. Hele IR systemet er simpelthen en modus hvor man får merket alle trusler med sterke farger, mye likt en cheat. Hvorfor i innerste granskauen legger de først masse jobb i å lage fin grafikk og masse effekter, for så å introdusere noe som gir så mye fordel at alle må bruke det som gjør at hele verden ser ut som en kjele brun saus som har stått for lenge på benken med noe lysende gult/hvitt i?

Jeg synes IR siktene gir så stor fordel at det nesten er idiotisk å ikke bruke det, samtidig som jeg synes spillet blir så stygt at jeg ikke vet om jeg skal gidde å sitte å skyte på gule ting i grøten særlig lenge...

Enig i det du sier om IR-sikte. Sannsynligvis er IR det nærmeste du kommer lovlig wallhack i et onlinespill. Har ingen problemer med å spotte fiender på laaang avstand gjennom busker og trær. I Battlefield er det viktig å spotte fienden før han spotter deg og med IR lyser jo fienden opp uavhengig av avstand.

Jeg bruker IR sikte på alle mine våpen. Er sååå lett å spotte fienden.

Er enig at den er altfor bra innstilt, når man kan se miner etc.

hehe... jeg tror ikke alle bruker IR... Når jeg blir drept av folk er det ikke ofte at de har brukt dette når jeg ser utstyret til jævelen. Og det er ikke ofte jeg har brukt den selv heller, rett og slett pga at det ser for jævlig ut.

Enig med Nadar ang IR-siktet. Fjern det, eller gjer slik at det ikkje virker i dagslys på uteområder.

Mulig jeg ikke helt har vært så uheldig å blitt meid ned av folk med IR-siktet, men finner det på ingen måte slitsomt å spille imot. Det er jo en del av spillet, så da må vel folk få bruke det. Selv bruker jeg det ikke da jeg blir helt kokos i øya av å se på det. Om alle fikk gjennomslag for sine ting som skal fjernes, så sitter vi vel igjen med sprettert og en colaflaskebunn til sikte.

hehe... jeg tror ikke alle bruker IR... Når jeg blir drept av folk er det ikke ofte at de har brukt dette når jeg ser utstyret til jævelen. Og det er ikke ofte jeg har brukt den selv heller, rett og slett pga at det ser for jævlig ut.

Alle bruker ikke IR enda, både fordi folk ikke er ferdig med unlocking og fordi de "utforsker" spillet generelt. Men, dersom ikke noe drastisk gjøres med IR siktet, så kommer det til å bli mer eller mindre standard i alle fall som inf. er min påstand. Det er trist, da det suger å spille med det.

Liker heller ikke IR siktet (liker som i hvordan det påvirker spillet). Syns FPS handler om evnen til å reagere på små bevegelser eller detaljer som ikke hører hjemme, ikke gule figurer som klart står frem fra en grønn bakgrunn.

Er ikke tvil at IR er ett stor flopp ja , men en ting er sikkert . Ligger den 3-5 snipere å camper eller generelt campere på bykartene ja da drar jeg fram IR siktet . Er en av de tingene jeg ikke liker så er det den campingen folk driver med . Da prater jeg flag by flag, koker i toppen når det er den samme campern , samme plass (hvis det er plass der han ligger, er som regel fult der) - Rush er greit nok . Aldri opplevd så mye camping i ett spill . Er killstats alt i verden? Man ranker like greit opp når man tar flag. Kan være at halvparten jeg har møtt som har ligget i hjørne har ventet på helse , men det er dem som ikke rører seg en meter fra steden hvil. Nå er jeg vant med å springe å ta flag , spiller fortsatt BF2.

Jeg er helt enig i at det er det mest "campete" spillet jeg har spilt, og det er ikke vanskelig å forstå hvorfor. Når de lager det sånn at man kan prone inni busker og vegger samtidig som bipod gir enorm forbedring av accuracy og at man generelt tåler lite før man dør. Kombiner det med detaljert grafikk med masse skjulesteder, og man har lagt opp til camping. Det endrer ikke det faktum at jeg synes camping gir forferdelig kjedelig gameplay, og at jeg for det meste heller kaster meg ut og dør enn å ta frem sovepose og telt. Jeg forstår at IR er et effektivt virkemiddel mot det, men jeg synes bare at det er trist at "alle" vil ende opp med IR til slutt - også camperne, sånn at vi alle bare spiller i en verden som ser helt skit ut.

IR fungerte ikke på denne måten i beta/alpha, da ble man faktisk blenda av lys og det fungerte kun når det var mørkt. Mulig det er bare en "bug" som følgte med release versjonen.. Håper i så fall det, for det er alt for enkelt for de som bruker det..

Jeg er fargeblind og i et spill som BF3, så sliter jeg mer enn normalt med å få orden på alle farger og alt som skjer. IR gjør dagen min enklere siden den fjerner forstyrrelser. Jeg ser fortsatt ikke folk like godt som de med normalt fargesyn, men jeg føler at jeg kan være med litt mer i reaksjonen på det som skjer.

Generelt foretrekker jeg rødpunkt eller HOLO, men enkelte maps med mye action, så er det ok med IR.

IR er jo med i arsenalet, alle kan bruke det, så det er et eget valg. BF3 er moderne krig, og som vi sier i Axemen: "War is hell".

Jeg er fargeblind og i et spill som BF3, så sliter jeg mer enn normalt med å få orden på alle farger og alt som skjer. IR gjør dagen min enklere siden den fjerner forstyrrelser. Jeg ser fortsatt ikke folk like godt som de med normalt fargesyn, men jeg føler at jeg kan være med litt mer i reaksjonen på det som skjer.

Generelt foretrekker jeg rødpunkt eller HOLO, men enkelte maps med mye action, så er det ok med IR.

IR er jo med i arsenalet, alle kan bruke det, så det er et eget valg. BF3 er moderne krig, og som vi sier i Axemen: "War is hell".

Da bør isåfall denne unlocken låses opp bare med brev sendt til Dice, medfølgende legeattest med påvist fargeblindhet :lol: Pga den ødlegger spillet. Om man spiller ein klankamp på et inf-dominert kart, og det ene laget bruker IR og det andre ikke, så er fordelene så enorme med IR sikte at det andre laget blir tvunget til å bruke det også = alle bruker IR = jævli kjedelig spill..

Vi løser alt slikt ved å avtale hva som skal være med eller ikke, og det har ikke vært noe problem enda med våre kamper - så lenge alle er klar over hvilke egendefinerte regler som er satt før start.

IR-sikter har jo klare begrensninger med at man rett og slett ikke ser fiender overhodet hvis de ikke er ganske nære deg. Kan være noe sånt som 50m eller noe den ser. Gir fordeler up-close men ikke over distanse. Test f.eks på Grand Bazaar hvor på midterste flagget i gangen der, hvis du står helt bakerst der og ser på enden av gangen så vil du ikke kunne se folk før de beveger seg mot flagget. Så kan ikke skjønne at det gir såpass til fordeler når det kommer med såpass ekstreme ulemper.

Tro meg, det er ikke pga fargeblindhet at du ikke ser noe. Jeg ser farger helt fint, men kamuflasjen i bf3 er helt drøy og det er helt himmelsk for campere.

IR-sikter har jo klare begrensninger med at man rett og slett ikke ser fiender overhodet hvis de ikke er ganske nære deg. Kan være noe sånt som 50m eller noe den ser. Gir fordeler up-close men ikke over distanse. Test f.eks på Grand Bazaar hvor på midterste flagget i gangen der, hvis du står helt bakerst der og ser på enden av gangen så vil du ikke kunne se folk før de beveger seg mot flagget. Så kan ikke skjønne at det gir såpass til fordeler når det kommer med såpass ekstreme ulemper.

Vi snakker først og fremst om spillere, ikke snipere. Man ser da fiender på ganske så god avstand med IR sikte, og selv om de ikke er like gule på lenger avstand så kan man fint se dem også et stykke videre. For å være helt ærlig så bryr jeg meg mindre om jeg kan se en som ligger på 150 meter, da han knapt er noen trussel for meg uansett. Disse begrensningene er uansett så små at de ikke på noen måte endrer det faktum at IR er totalt OP og er et must under mange omstendigheter.

IR meg langt oppi rom+a..

Jeg irriterer meg grønt av Lasere og Flashlights..

Og da dem som tilhører mitt eget lag.

Hvor reelt er det at dine egne blender deg med sitt eget taktiske utstyr?

Det gjøres ikke med vilje. Men står du foran eller løper mot en som har slikt utstyr blir du blendet.. Fantastisk gøy i CQB..

Det jeg synes er det verste med blendingen er: Det ser ut til at lommelykta blender i alt for stor vinkel, man er ikke nødt til å peke rett på vedkommende i det hele tatt for at den skal blende. Det er idiotisk. I tillegg blender den for mye i sterkt lys (dvs, det ser ikke ut til at lysforholdene forøvrig hensyntas i det hele tatt). Laseren synes jeg i mindre grad er slik, den tror jeg må peke rimelig rett på deg for at du skal bli blendet. Det som også irriterer meg er at man ikke kan se om man har lyset av eller på. Det burde vært en indikator på dette ett eller annet sted på interfacet, når jeg har dette equippet må jeg til stadighet peke på mørke ting for å se om det er av eller på. Til sist er det veldig irriterende at det slås på hver gang man respawner, jeg ville gjerne at det var i den tilstanden jeg forlot det.

Hadde disse tinga vært rettet på, tror jeg problemet hadde vært minimalt.

• Like 1

IR meg langt oppi rom+a..

Jeg irriterer meg grønt av Lasere og Flashlights..

Og da dem som tilhører mitt eget lag.

Hvor reelt er det at dine egne blender deg med sitt eget taktiske utstyr?

Det gjøres ikke med vilje. Men står du foran eller løper mot en som har slikt utstyr blir du blendet.. Fantastisk gøy i CQB..

i feel you.. samtidig som i virkeligheten trener jo squaden på nettop det å ikke gå i veien for verandre og blende hverandre... isteden for å løpe frem og tilbake som verpesjuke høner :p

litt off topic men hvordan får jeg stats som signatur her på forumet ? ser det er flere som har det... jeg er greit bf.no noob ;)