Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Vladskij

Battlefield 3 tråden

Recommended Posts

Stingers tar 50% av HPn til fly når de treffer, og flyet begynner å brenne på 50% (ingen måte å fikse det på utenom extinguisher), det byr på svært passivt spill fra piloter iallefall!

Tror ikke de gir 50 skade... Veldig nærme, ja, type 48 eller noe, men ikke 50. Og synes det er flott at jeg (og alle andre) blir "tvunget" til å fly litt passivt. Sirkler kartet, ser etter fiendlig AA, finner et mål helst langt vekke fra den, og stuper inn så raskt jeg kan og gjør det jeg kan før jeg flyr avgårde igjen ut i sikkerhet. Men de kunne godt ha satt taket på luftrommet enda høyere enn det det er på baner som Kaspian og Firefly synes jeg

Da tror du feil, for stingers gjør akkurat 50% skade på fly når de treffer.

Jeg har ingenting i mot passivt spill, men når man generelt sett har et dårlig arsenal mot bakkestyrker, og appåtil ikke får spots av infantry i fly, så er det noe som skurrer. Fly skal være en trussel, ikke en litt plagsom mygg.

Jeg har ingenting i mot passivt spill, men når man generelt sett har et dårlig arsenal mot bakkestyrker, og appåtil ikke får spots av infantry i fly, så er det noe som skurrer. Fly skal være en trussel, ikke en litt plagsom mygg.

Du har rett, er 50 :(

Men med treff på 8-10 missiler fra rocketpodden så klarer du jo å dra ned livet på stridsvognene med rundt 60 prosent, så er jo litt mer enn bare en mygg da :p

Du har rett, er 50 :(

Men med treff på 8-10 missiler fra rocketpodden så klarer du jo å dra ned livet på stridsvognene med rundt 60 prosent, så er jo litt mer enn bare en mygg da :p

14 treff med rocketpods tar tanksen ned til 48%, altså disabled. Det er OK skade på HW. Jeg skulle however ønske at fly kunne se spottede infantry, og at disse faktisk tok skade fra raketter og MG slik at jeg i lufta kan hjelpe klankamerater på bakken.

Nei nå må jeg protestere her. Gir mer skade enn det. Disabled senest på onsdag en tanks med en kamerat inni, og da så jeg at jeg bommet stort med værtfall 3 av rakettene mine. Da har det heller noe med hvordan en treffer tanksen. Kanskje du har uflaks og treffer forann eller noe, men jeg har for vane å værtfall disable en tanks på en salve med podsene. Hender det ikke skjer, men det er unntaket.

Disable er jo det eneste en ender opp med i 99% på av tilfellene vs all hardware i dette spillet. Når jeg treffer både jets og helis med main gun på tanken, så forventer jeg faktisk one shot one kill, men det er jo som oftest bare en jævla disable og ingen belønning. Det samme med tanks, om alle disable jeg har var kills, ville jeg sikkert vært lvl 40 snart.

Det er fordi alle bailer før kjøretøyet dør at dere ikke får kills. Jeg får masse både disable og destroy på kjøretøy, er dog enig i at ikke alt er riktig balansert, men det grunnleggende problemet er at folk bailer. Jeg tenker som så: Dersom jeg ikke får kill når jeg får destroy så er det faktisk bedre enn om jeg får kill. Det betyr nemlig at den forenværende sjåføren/piloten nå loker rundt til fots og ikke står klar til å hoppe inn i nytt hardware når det spawner om få sekunder. Er motspilleren god i sitt hardware kan dette være en stor fordel, da sjansen er at en eller annen som ikke vet hvordan det skal brukes tar det i stedet er stor. Drit i stats og score, det er så utrolig uvesentlig og viser på ingen måte noen annet enn hvem som spiller for å få nettopp det.

Så det jeg ville si, til dere som evt. ikke har skjønt det: BF3 er utviklet for konsoll og portet til PC.... det hele var en løgn

Tre kjappe:

- Er det bare meg eller er det nesten umulig å få roadkills med biler? Kjører på folk og bilen blir kastet veggimellom o.0

- Opplevde flere ganger i går i bli limt til bakken. Som om jeg sloss mot serveren for å bevege meg. Er dette en type lagg, eller er det et weird clusterbug? Opplevde ikke at andre lagget, og jeg traff de jeg siktet på. Bare soldaten min som hoppet frem og tilbake når jeg prøvde å bevege meg.

- Får man extended mag på standardvåpnene som medic, eller er ikke dette tilgjengelig? Spiller så og si kun med disse, og det er latterlig irriterende å måtte reloade hele tiden.

Jeg smashet inn i en fyr med en jeep (mot noen steiner), tok det for god fisk at han var død... rent bortsett fra at fisken spratt frem og plantet noen kuler i meg. Det føyer seg inn i en kort, men usedvanlig tallrik rekke av "var ikke han død?" øyeblikk...

Har kjørt over personer uten at jeg har vært klar over det (så faktisk en helt annen vei, og hey presto, double kill :) ), men kan ikke si jeg har hatt problemer med å mose mostanderen under hjul/belte når jeg har gått inn for det.

Krasjet et kampheli rett på en fiendtlig soldat (ikke med vilje). På killcam så jeg at han stod rett på det svarte punktet der jeg krasjet. Døde han? Neida! Sprang videre han!

Ellers er jeg enig i at fly og helis er underpowered. Feks så skal det mye til for å ta ut inf med raketter på helien. å ta ut noe annet en andre fly og helis med fly er totalt sjanseløst.

Etter mye crash, og frustrasjon over tom lommebok, så fant jeg ut at jeg klarte å kjøre bf3 på

medium grafikk. Spilte sammenhengende i 4 timer i dag. Hardt for rygg, men faeeen så gøy.

Seff. Må oppgradere, så jeg får oppleve spillet. Medium kvalitet er BC2 det.....

Etter mye crash, og frustrasjon over tom lommebok, så fant jeg ut at jeg klarte å kjøre bf3 på

medium grafikk. Spilte sammenhengende i 4 timer i dag. Hardt for rygg, men faeeen så gøy.

Seff. Må oppgradere, så jeg får oppleve spillet. Medium kvalitet er BC2 det.....

Vinner jeg i lotto i nær framtid skal jeg donere noen kroner til deg så du får oppgradert :p

Så det jeg ville si, til dere som evt. ikke har skjønt det: BF3 er utviklet for konsoll og portet til PC.... det hele var en løgn

Ingen av dere som så at jeg linket til den litt lenger opp? Forøvrig synes jeg hele BF3 stinker av konsoll, og tror mange av de tinga PC spillerne misliker skyldes at det er laget for og tiltenkt konsoll, og at PC kom i andre rekke - igjen. Dere må forstå at dette har større konsekvenser enn bare interfacet (selv om det er til å få panikk av), det betyr at alle funksjoner som anses som "for kompliserte" for konsollspilleren eller som det ikke finnes knapper å tilordne til på kontrolleren blir droppet. Derfor har vi f.eks en og samme knapp for å spotte og å sette objectives, samme knapp for bipod og sikte, "hold inne" funksjoner (som for å plukke opp kit) etc.

Jeg vil også våge å påstå at det er stor sannsynlighet for at det er derfor karta er så grasat idiotisk designet, de er tiltenkt 24 spillere på konsoll, og så er de "tilpasset" til 64 spillere ved å slenge på et par flagg og noen hardware. Derfor har vi maps hvor alle flagga er clustered i midten, og som på ingen måte ser ut til å være designet for 64 spillere.

At konsoll ville få stor påvirkning på det ferdige produktet er dog ikke noe nytt uansett, det blir nødvendigvis resultatet så lenge de insisterer på å gi ut den samme versjonen til PC og konsoll. Det som dog ER noe å hisse seg opp over, er at de har holdt på denne løgnen helt til nå. Det er intet mindre enn ren svindel sånn jeg ser det, det er nok ganske mange som ikke hadde kjøpt BF3 om de visste at det var en konsollport, og Dice har benektet det hele tiden og hevdet det er motsatt. Det er all mulig grunn til å gi de så mye pepper som mulig for å føre folk bak lyset på det måten.

Ingen av dere som så at jeg linket til den litt lenger opp? Forøvrig synes jeg hele BF3 stinker av konsoll, og tror mange av de tinga PC spillerne misliker skyldes at det er laget for og tiltenkt konsoll, og at PC kom i andre rekke - igjen. Dere må forstå at dette har større konsekvenser enn bare interfacet (selv om det er til å få panikk av), det betyr at alle funksjoner som anses som "for kompliserte" for konsollspilleren eller som det ikke finnes knapper å tilordne til på kontrolleren blir droppet. Derfor har vi f.eks en og samme knapp for å spotte og å sette objectives, samme knapp for bipod og sikte, "hold inne" funksjoner (som for å plukke opp kit) etc.

Jeg vil også våge å påstå at det er stor sannsynlighet for at det er derfor karta er så grasat idiotisk designet, de er tiltenkt 24 spillere på konsoll, og så er de "tilpasset" til 64 spillere ved å slenge på et par flagg og noen hardware. Derfor har vi maps hvor alle flagga er clustered i midten, og som på ingen måte ser ut til å være designet for 64 spillere.

At konsoll ville få stor påvirkning på det ferdige produktet er dog ikke noe nytt uansett, det blir nødvendigvis resultatet så lenge de insisterer på å gi ut den samme versjonen til PC og konsoll. Det som dog ER noe å hisse seg opp over, er at de har holdt på denne løgnen helt til nå. Det er intet mindre enn ren svindel sånn jeg ser det, det er nok ganske mange som ikke hadde kjøpt BF3 om de visste at det var en konsollport, og Dice har benektet det hele tiden og hevdet det er motsatt. Det er all mulig grunn til å gi de så mye pepper som mulig for å føre folk bak lyset på det måten.

Kom ikke som ei bombe da , når man ser taktikken dem har brukt pre-launch for å få folk til å kjøpe MOA med lovnad om at dem fikk ekslusiv tilgang til beta 2 dager før alle andre. Men alle som hadde forhåndskjøpt BF3 fikk jo det. Går man dem i sømmen så blir det vel å komme opp mere ting.

Sett meg faen meg lei av tvguided missiles!

Enten spretter den av som i videoen linket under, eller så registreres ikke hit what so ever! Her trengs en fix! :p

Sett meg faen meg lei av tvguided missiles!

Enten spretter den av som i videoen linket under, eller så registreres ikke hit what so ever! Her trengs en fix! :p

hehe , så jo lite teit ut . Mere som en hit en run det der..

teit? det er faen meg patetisk! virker ikke som om de har lagt noe tanke i hvordan den skal fungere. slik som den er nå er det bare en scout for å se hva som sjuler seg lengre frem på kartet :p

like ubrukelig som SOFLAM og air to ground missiler. Unlocket noe sånt på scout heli idag, var jo bare piss. tok ti år å reloade raketten og det måtte da minst 2 til for å bare disable vehicle ? og innen du hadde klart å reloade den jævla raketten hadde jo dusten i tanksen rukket å reparere den opp 10 ganger >.< utrolig skuffa.

TV guided funker av og til da.. og da kan den ta ut alt (inkludert tanks) med ett skudd, rimelig op :)