Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Vladskij

Battlefield 3 tråden

Recommended Posts

De er ikke mye stilig i multiplayer, for å si det mildt. "friendly fire" blendinga fra dine lagkamerater er spesielt irriterende.

De er ikke mye stilig i multiplayer, for å si det mildt. "friendly fire" blendinga fra dine lagkamerater er spesielt irriterende.

Enig der! Jeg snakket om sp-delen.

Herregud for et sinnsykt spill! Jeg hadde problemer med at spillet låste seg etter hver endt multiplayer match, men fikk fiksa det.

Om noen sliter med det samme og har Asus Smart Doctor og OSD tools installert, avinstaller disse.

Greit at det er en del bugs og folk sliter en del med spillet/origin/battlelog, men det er et par dager siden release.

Nå som jeg har blitt godt kjent med battlelog saken også, må jeg bare innrømme at dette er noe av det råeste jeg noensinne har spilt.

For ikke å nevne grafikken.. har tatt meg selv i å bare stoppe opp enkelte ganger å nyte det visuelle.

Gled dere, de av dere som enda ikke har spilt det :)

Til dere som installerte den nyeste beta-driveren til Nvidia under BF3 beta, last ned den nyeste som har kommet ut.

Forresten, kan dere fjerne mappet Tehran Highway fra cycle? Mappet gjør at serveren lagger for alle.

digger 64 player metro conquest, this is battlefield!

Tja, vil vel heller kalle det rein kaos, men man kan jo rake inn poeng som bare rakkern :p

Stingers tar 50% av HPn til fly når de treffer, og flyet begynner å brenne på 50% (ingen måte å fikse det på utenom extinguisher), det byr på svært passivt spill fra piloter iallefall!

Tror ikke de gir 50 skade... Veldig nærme, ja, type 48 eller noe, men ikke 50. Og synes det er flott at jeg (og alle andre) blir "tvunget" til å fly litt passivt. Sirkler kartet, ser etter fiendlig AA, finner et mål helst langt vekke fra den, og stuper inn så raskt jeg kan og gjør det jeg kan før jeg flyr avgårde igjen ut i sikkerhet. Men de kunne godt ha satt taket på luftrommet enda høyere enn det det er på baner som Kaspian og Firefly synes jeg

seine crossing er jo herlig, jeg sanker inn over 6000 poeng nesten hver runde på den. HK416, med packs, og utenkelig mange revives og for ikke å glemme captures gjør susen skal du se!

Fikk limited ediotion til PC på fredag og installerte det umiddelbart. Har blitt noen timer i løpet av helga, men desverre veldig lite på BF.no sine siden de har vært mer eller mindre konstant fulle. Må si jeg liker det meste, men er spesielt en ting jeg misliker, killcam. Det skal gå an å gjemme seg bort litt mener jeg. Siden jeg ikke har spillt så mange minutter på BF.no sine servere og faktisk ikke rakk å bli drept så veit jeg ikke hvordan det er med killcam, men at du kan se hvem som drepte og til dels hvor en ble drept fra... Liker ikke. Spesielt ettersom jeg ble litt kjent på de forskjellige kartene var det ikke noe stort problem å finne ut hvor det var en ble skutt fra. Recon/Sniping innebærer fort en del camping, og at killcam kan være et verktøy for å få slutt på det blir bare feil. Dette er en klasse som skal kunne gjemme seg bort og jobbe litt i det skjulte, i større grad enn assault, engineer og support i hvertfall. Selvsagt så skal killcam være likt for alle, og da etter min mening av...

Kunne kanskje vært en ide å ha noen servere med killcam og noen uten killcam?

Liker spillet men syns det er litt arkade og ubalansert i forhold til recon klassen. Engineers tror jeg må være mest komplette klassen noensinne ? Ikke har engineers bare raketter som kan ta ut både tanks og fly, men de kan reparere kjøretøy i tillegg og faktisk eneste klassen som har Mortar. Assault og Support kan legge ut medpacks og ammo hvor på en 64-player server blir til ca 200 poeng tvert du legger ut noe. Ja og Assault kan i tillegg revive ja !

Recon har snipere ...... thats it . De har ingen ekstra funksjon. De som sier "Spot!" kommer jeg til å slappe om munnen. Alle klasser kan spotte, det er ikke noe Recon exclusive. Har unlocket ekstravåpen som Mp7 via coop men har altfor lite ammo til å være effektiv i nærkamp, man må treffe fra første skudd til siste skudd ender i magasinet for å drepe. Jeg ser vi får et automatgevær på level 45 men det er leeeeenge til.

Vi får marksmanship bonus men mens andre klasser kan kaste fra seg en boks som automatisk gir masse poeng, så må vi treffe et bevegende target på 300m avstand for å få tilsvarende poengsum. Glemte jeg å si at vi må treffe headshot ?

Ja og så har vi killcam i tillegg ja som funker veldig dårlig mot en klasse som er ment til å holde seg på skjulte steder .

For all del jeg kommer aldri til å skifte klasse, jeg liker utfordringen men dette er ikke særlig balansert.

Ehm support klassen får også tilgang på mortar da jeg stort sett bare spiller som support selv og har mortar ;)

Mye feil der ja Avean - som nevnt er det support som har mortar (hvilket forøvrig aldri skulle vært i spillet), sniper har T-UGS (motion sensor), SOFLAM (laser designator) og MAV (UAV) samt at man kan bruke andre våpen som f.eks UMP-45 eller haglene om man ikke vil ligge og lame. Jeg synes det er flott at sniper er "nerfet" litt fra BC2, da klassen jo hadde alle leketøya hvilket gjorde at alt for mange på død og liv skulle spille sniper, men det er fortsatt lovlig mange leketøy igjen i klassen. Nå skal det sies at så langt så synes jeg SOFLAM ser helt useless ut, og at T-UGS'en har veldig lite dekningsområde, men det kan justeres.

Det jeg allikevel stusser mest på er det du sier med "aldri skifte klasse"? En hver noenlunde oppegående spiller skifter klasse hele tiden alt ettersom hva som trengs å gjøres. Dersom man går inn med den holdningen at "jeg skal alltid spille klasse x" uansett hva som behøves, vil jeg faktisk mene at man er en belastning fremfor en ressurs for laget.

Jeg synes forøvrig BF3 er veldig dårlig så langt, først og fremst fordi man har designet maps'a så utrolig talentløst, den massive lag'en, at spillet er alt for campervennlig og fordi man er mer opptatt av å lage hollywood effekter enn et spillbart miljø (tenker på alle mulige idiotiske effekter). Mye av det kan nok og vil kanskje bli rettet opp noe underveis, men den massive bom'en vedrørende mapdesign skal det nok mye til at de biter i seg og gjør noe med. Jeg er derfor ikke sikker på om BF3 blir noe mer enn nok en døgnflue.

Tror ikke jeg har fått noen assists med TUGS ennå, ubrukelig greie som piper i tillegg.

SOFLAM er også rimelig dårlig siden den må stå i line of sight, den blender føreren så de ser den jo med en gang den kommer opp og skyter den.

Det er også noe krøll med animasjoner til tanks o.l. som skal benytte seg av locken SOFLAMen gjør, så ingen vet om skuddene går av.

Også rimelig tafatt range på SOFLAM.

MAV kan bare spotte og du er ubrukelig når du står og styrer den, cooldown på spot gjør også MAV dårligere. Hadde det vært en BC2 UAV så kunne jeg sett nytten da man kunne skyte med de.

Har ikke fått unlocket så mye enda, så har kun prøvd SOFLAM og ja skal si meg enig i at den ikke har så mye for seg, enda... Kan godt være at en bare må bli litt kjent med hvordan den brukes først. Men camping=lame?? Vel, å være sniper innebærer camping, det er i klassens natur. Så det er nok noe en bare må regne med, så å si at det er lame synes jeg blir litt feil. Det vil alltid være skarpskyttere på slagmarken, og ja de vil finne sine taktisk fordelaktige steder og bli der i stor grad.

Desverre så ødelegger killcam litt her, spesielt på bykartene. Hvis du er litt kjent er det ikke noe problem å finne ut hvor vedkommende er og handle deretter. Utrolig kjedelig da snipere må kunne operere skjult for å være effektive. Så igjen, killcam off please. Jeg kommer også i stor grad til å forholde meg til Recon klassen, på de kartene der det har noe for seg å være sniper.

Så må i grunnen si meg enig med Avean, Recon har blitt en svakere klasse, mens de andre har blitt betydelig forsterket, den største forbedringen her er at US også har en semiauto sniper i MK11, savnet det til tider i BF2. Men plager ikke meg. Ettersom jeg i all hovedsak unngår å gå i nærkamp.

Nå har jeg ikke spilt BC2 i noen stor grad så skal ikke uttale meg noe om det...

Etter et par timers spilletid har jeg allerede disse effektene i vrangstrupen... det hele blir et tilfeldighetsbasert kaos når man ikke lenger har cola-reflekser (nå kan jeg ikke opp-ned på kartene heller, hvilket ikke akkurat hjelper...) Kort fortalt har jeg samme feelingen som jeg hadde med BF2 - det fenger ikke, jeg savner 1942 og DC.

Man konkluderer selvfølgelig ikke etter så kort tid, men jeg håper virkelig det snur for så langt har jeg ikke hatt det moro i det hele tatt. Pen grafikk tar deg bare -så- langt...

:lol:

Nadar fornekter ikke sin egen tittel i allefall. Du er en belastning avean, en belastning I tell u!

Neimen seriøst, spillet vokser mer og mer på meg. I starten synes jeg det ble litt for mye hollywood og litt for lite spillevennlig, men etter en del timer ingame må jeg rett og slett si at det begynner å bli særs vanedannende. Nok av utfordringer, masse spillbarhet, fantastisk deilig med alle spesialiseringer man kan gjøre innenfor og på tvers av klasser etter hva slags oppgaver man skal løse, heli er tilbake som en skikkelig trussel og samme med tanks.

Må virkelig inrømme at jeg savner et litt større inf map i en by. Ikke et med trange gater, men litt mer åpent som karkand for eksempel.

Må virkelig inrømme at jeg savner et litt større inf map i en by. Ikke et med trange gater, men litt mer åpent som karkand for eksempel.

Karkand ble litt for spammy for min del, men Mashtuur var OK. Om vi bare kunne fått Muttrah.... :p