Gråstein 2 Report post Posted October 13, 2011 Operation Firestorm = El Alamein? Ikke akkurat, hvis man ser den videoen som ble posta for litt siden, der de spiller Operation Firestorm, så virker det som det er bare en klynge med flag og noen fabrikker midt i brettet. Resten er bare tomle plass for jets, og kjøre-kjøre-kjøre for tanks/apc Enig der. Må si jeg ble litt skremt nå når jeg så filmen fra operation firestorm, han sier innledningsvis at dette er ett av de større kartene, men alt er jo bare samlet i en klynge... Det tar sikkert ikke mer en 5 sekund å fly over alle flagene med jet Det ser ut til at vi må vente på noen gode map pack's for å få noen store gode baner. Litt som i BC2, banen heavy metal var en velsignelse iforhold til de originale banene. Hvis alle banene bare blir en stor klynge i midten, med mye terreng rundt så blir jeg veldig skuffet. Når man fløy i feks el alamein så kunne man omtrent bare se ett flagg om gangen fra høyt oppe i luften, her ser man jo alle tett sammen Share this post Link to post Share on other sites
Moneybags 0 Report post Posted October 13, 2011 Synes det er veldig teit av meg å tryne på sykkel så jeg brekker kragebeinet å må opereres, spess når det er så kort igjen til bf3 launch. Er jo så klart høyre armen å. Er det sant det jeg leser at tanks får guided shells?? Share this post Link to post Share on other sites
Nadar 8 Report post Posted October 13, 2011 Tanks (og det meste annet) har guided, og alle flagga ligger midt på mapsa. Men, de har kule røyk- og mørkeffekter sånn at det skal suge enda mer... Share this post Link to post Share on other sites
Loff3n 1 Report post Posted October 13, 2011 Mapsa virker ganske konsollifisert og jeg tror ikke dette blir godt tatt imot... Skal ikke se bortifra at vi får en "patch" som ordner nye cap points. Share this post Link to post Share on other sites
DaX 8 Report post Posted October 13, 2011 Poster den her og jeg Originally Posted by zh1nt0 Hello everyone! So, I´ve seen many threads on this forum regarding the maps and some of the flags being very close together. - From our reports we have gathered over the years, a lot of our players are actually infantry players or prefer to play in maps with a heavy infantry focus. Also, a big part of the community also like vehicles. We don´t want to alienate anyone from any map and that is why we are going for a rather mixed setup in the bigger and also smaller conquest maps. - Vehicles do play a large role and there are flags that are also further apart. The trick for us is not to just roll out a map for players that use many vehicles or only infantry players. The trick is to keep maintaining focus and also cadre to players who prefer either setup. Han her har skjønt det... Zzzznork ea.uk Share this post Link to post Share on other sites
Cobra. 8 Report post Posted October 13, 2011 Tror heller på en DLC med flere maps, man går kun etter penger i dagens spillindustri Share this post Link to post Share on other sites
scavenger 22 Report post Posted October 13, 2011 Ikke akkurat, hvis man ser den videoen som ble posta for litt siden, der de spiller Operation Firestorm, så virker det som det er bare en klynge med flag og noen fabrikker midt i brettet. Resten er bare tomle plass for jets, og kjøre-kjøre-kjøre for tanks/apc Ja, det var nettopp dette som ble sagt under den play through sessionen også også. Det er mye plass for hardware, men inf-hotspots rundt bygninger og flagg. De sa vel noe som at det ble forventet blodige og intense kamper om flaggene, inne i bygninger. Kan bli fett, kan bli dritt. Share this post Link to post Share on other sites
DaRKGoD 1 Report post Posted October 13, 2011 Firestorm ser ut til å bli som Al Khaji Docks, bare mer omfattende ... og uten docks Skulle likt å se de gjenskape Lostvillage og Sea Rigs <3 Share this post Link to post Share on other sites
scavenger 22 Report post Posted October 13, 2011 Sea Rigs <3 Likte du det mappet? Share this post Link to post Share on other sites
DaRKGoD 1 Report post Posted October 13, 2011 Det var vel heller det at det var unikt. 3D inf map, utrolig mange angrepsvinkler og taktiske muligheter, til forskjell fra standard pannekake-maps Share this post Link to post Share on other sites
Heradon 23 Report post Posted October 13, 2011 Firestorm ser ut til å bli som Al Khaji Docks, bare mer omfattende ... og uten docks Skulle likt å se de gjenskape Lostvillage og Sea Rigs <3 Haha Lostvillage ja, fløy over der med et lite helikopter og tok en loop, hele manskapet hoppet ut i sjøen og jeg fortsatte bare å fly ditt jeg skulle Pussies. Share this post Link to post Share on other sites
scavenger 22 Report post Posted October 13, 2011 Det var vel heller det at det var unikt.3D inf map, utrolig mange angrepsvinkler og taktiske muligheter, til forskjell fra standard pannekake-maps Det kan jeg være enig i. Du husker vel hvor ufattelig skilled jeg var som inf, det var trolig derfor jeg mislikte mappet. Share this post Link to post Share on other sites
Ghad 8 Report post Posted October 13, 2011 Når man fløy i feks el alamein så kunne man omtrent bare se ett flagg om gangen fra høyt oppe i luften, her ser man jo alle tett sammen Man fikk virkelig følelsen av at det var krigsspill man drev med når man spilte klankamper på de store mapsene som Alamein, Gazala et all, og den første spente stunden hvor man så på kartet at alle brikkene fløt mot sine objectives. Føler mye av krigsspill-følelsen forsvant når dynamisk spawn ble introdusert, strategi blir mindre viktig mens man får en større følelse av arcadeaction når en hel tropp plutselig kan spawne bak fiendens linjer. Ikke at jeg regner med at faste spawns kommer til å bli standard igjen, bare så det er sagt. Share this post Link to post Share on other sites
Nadar 8 Report post Posted October 13, 2011 Poster den her og jegOriginally Posted by zh1nt0 Hello everyone! So, I´ve seen many threads on this forum regarding the maps and some of the flags being very close together. - From our reports we have gathered over the years, a lot of our players are actually infantry players or prefer to play in maps with a heavy infantry focus. Also, a big part of the community also like vehicles. We don´t want to alienate anyone from any map and that is why we are going for a rather mixed setup in the bigger and also smaller conquest maps. - Vehicles do play a large role and there are flags that are also further apart. The trick for us is not to just roll out a map for players that use many vehicles or only infantry players. The trick is to keep maintaining focus and also cadre to players who prefer either setup. Han her har skjønt det... Zzzznork ea.uk Det er tragisk hvor lite Dice skjønner av det de lager... fatter de ikke at ved å forsøke å kombinere inf og hardware maps så lager de bare maps som ikke tiltaler noen av partene??? Share this post Link to post Share on other sites
Ghad 8 Report post Posted October 13, 2011 Sånn rent bortsett fra at greia med BF helt fra starten av alltid var at alle våpengrener var like viktige? Share this post Link to post Share on other sites
Kåre Willoch 1 Report post Posted October 13, 2011 (edited) Fy f*** som en del her inne klager... Personlig velger jeg heller å glede meg! Dette blir gøy! Edited October 13, 2011 by Kåre Willoch Share this post Link to post Share on other sites
scavenger 22 Report post Posted October 13, 2011 Det blir dritgøy! Share this post Link to post Share on other sites
Maxi 2 Report post Posted October 13, 2011 Regner med at Nadar har bestemt seg for å ikke kjøpe spillet, så det blir bare fryd og gammen! gleder mich Share this post Link to post Share on other sites
Nadar 8 Report post Posted October 13, 2011 Fy f*** som en del her inne klager... Personlig velger jeg heller å glede meg! Dette blir gøy! http://www.youtube.com/watch?v=NWSaZQVLh_4 Share this post Link to post Share on other sites
scavenger 22 Report post Posted October 13, 2011 Regner med at Nadar har bestemt seg for å ikke kjøpe spillet, så det blir bare fryd og gammen! gleder mich Share this post Link to post Share on other sites
Sjulimann 2 Report post Posted October 14, 2011 Fy f*** som en del her inne klager... Personlig velger jeg heller å glede meg! Dette blir gøy! Jeg gleder meg, men det må jo være lov til å påpeke ting man ikke liker eller som man mener bør endres. Om alle holder kjeft og later som man er kjempefornøyd med alt man får skuffet opp i hendene, hvordan skal spill og spillutviklere da kunne forbedre seg? Hvis ingen påpeker feil og mangler så tror Dice at de har laget et perfekt spill, og ingenting vil forbedres. Share this post Link to post Share on other sites
Sjulimann 2 Report post Posted October 14, 2011 Det er tragisk hvor lite Dice skjønner av det de lager... fatter de ikke at ved å forsøke å kombinere inf og hardware maps så lager de bare maps som ikke tiltaler noen av partene??? Enig. Det ser jo nesten ikke ut som de lærer av tidligere spill. I Battlefield 2 ble jo dette delvis løst ved at de hadde 16, 32 og 64 player størrelser på hvert map, med egne plasserte capture points på disse. 16-player mapsene var da som regel inf-maps. Ble jo ofte infkamper på de kartene hvor flaggene var litt spredt også, Gulf of Oman f.eks. Bykartene var uansett inf-vennlige. Å lage alle kartene slik at de skal passe for alle blir jo bare for dumt. Essensen i Battlefeld-serien er jo nettop det at det skal være en salig blanding av infanteri og kjøretøyer, altså et skikkelig krigsspill. Da får de som absolutt ikke tåler å ha så mange kjøretøyer spille på bykartene. Dette ble jo også løst i bf2 ved at man kunne velge "no vehicles" på serversiden. Share this post Link to post Share on other sites
Jackal.no 200 Report post Posted October 14, 2011 You will be able to pre-load #BF3 on distribution services that sell the PC game and support pre-loading. Starts 10.21. Share this post Link to post Share on other sites
Fett 24 Report post Posted October 14, 2011 Inf only er ikke bf. Share this post Link to post Share on other sites
scavenger 22 Report post Posted October 14, 2011 Inf only er ikke bf. Nei, det er CoD og alle vet CoD er mye bedre enn BF! Share this post Link to post Share on other sites