Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
zillyDuck

OL Vancouver 2010

Recommended Posts

var i utgang av en sving, og det var to tak, under tre er lov, i tillegg var det uten staver, reglene sier at det skal være fartsøkende for at det skal være disk. Tror neppe det er noe å satse på.

edit:

njaa, nå så jeg det igjen, er kanskje mer enn tre tak, poenget er at man ikke må regne med så lenge det er retningsskifte, for det er lov, men særlig de tre siste takene der to er med staver er veldig på kanten. Dog er spørsmålet videre om det hadde innvirkning på sluttresultatet, og med tanke på at hun tapte 4 sekunder på skiskifte så er det vanskelig å argumentere for.

Tjah, vil tro den fartsøkningen kan gi et forsprang på ei tå...

Oh btw.. Litt off.-topic kanskje, men det er hvertfall OL-stoff..

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/202399/

Egil Hegerberg er en genial mann ;)

Skofterud ble disket for en lignende forseelse i Tour de Ski, så hvorfor skal ikke reglene gjelde for Kowalczyk? Regler er regler - og det er absolutt ikke patetisk av Norge å bringe den diskusjonen videre. Nordmenns naivitet er som alltid stor, vi tror alle vil oss godt og at alt "ordner seg". Forunderlig at det skal være fyfy å stille spørsmål til om hvorvidt regler har blitt fulgt. Blir det samme som å si at gullmedaljen til Estil&Alsgaard i Salt Lake bar bismak over seg, noe som er latterlig - for juks er juks, og regler er regler.

saa du hvordan han halta i maal eller?

Vi kan krangle til vi dauer, og ingen vil noen gang vite det, men han saa ikke ut til aa ha klart aa sprinte til noe gull der for min del

Jeg tror derimot ikke det. Northug er IKKE i toppslag i OL. Han mista ikke sååå mye tid på den stavknekken.

Bra vi har trønderdamer som gir oss edelt metall i hvert fall.

Hadde meg et godt flir av han som sto og rakka ned på smørerne flere minutter i strekk. Blir nok herlig stemning i laget der fremover ja.

Herlig jobbet av svenskene, de andre har ingen andre å takke enn seg selv.

rett og slett et kjempeløp av svenskene det her, en northug i toppform hadde tatt igjen luken lett, en northug i ok form hadde tatt spurten hvis han hadde vært med inn. Men, man kan ikke alltid ha hellet meg seg hundre prosent, og da trenger man toppformen, den har han ikke inne atm. Veldig synd ;)

Jeg tror derimot ikke det. Northug er IKKE i toppslag i OL. Han mista ikke sååå mye tid på den stavknekken.

Bra vi har trønderdamer som gir oss edelt metall i hvert fall.

Hehe sant nok blitt litt lite "barneskirenn" i det siste ;)

Hellner sier selv at han tror han kjørte over staven til Northug i en sving. Altså et uhell. Når ikke Petter har sagt noe selv, så velger jeg å tro at det var uflaks. Tror jeg at det hadde noe å si for utfallet? Ja, han lå jo i gruppa på 4-5 stk. som tok igjen svensken som leda. Men da han måtte bytte stav mista han litt fart og noen meter og ble hekta av. Om han hadde dagen eller ikke skimessig vet vi ikke. Alt vi vet er at han mista noen meter når uhellet inntraff, og vi vet at Petter normalt sett er veldig sterk i en spurt.

Kjedelig at slike ting skal skje i et OL. Synd for Petter, men tror ikke det var en bevisst sabotasje.

Så klart han mistet tid på staven. Når du først er i farta og får et avbrekk er det ikke bare bare å komme inn igjen. Der i slutten Northug er sterkest og hadde han kommet seg enda lenger fram, tviler jeg ikke på at han hadde tatt dem i spurten som er det han er aller best på.

Fy faen til en sutreunge Northug er. Mindre profesjonell fyr skal man lete lenge etter.

Og så burde det vært en egen OL-gren i å dytte skyld på andre. Der hadde vi pwna.

Staven var da ikke årsaken til at han havnet langt bak i leksa, guttens evner var årsaken. Blir uvel over at vi alltid på skylde på noe annet når det går dårlig.

Merklig hvordan alt og alle er perfekt når vi vinner, men så fort vi suger - så er smøregutta evneveike, svenskene mordere og været håpløst.

Kjenner jeg blir flau på Northug sine vegne, siden han tydligvis ikke blir det selv. Gutten og hans totalt fraværende evne til å ha selvinnsikt er faen meg fantastisk.

DEILIG å se at sympatiske svensker vinner noe så til de grader.

DIGGET forøvrig den norske deltakeren som brukte 5 min på å trashtalke smørerne.

Bøkko var 3 hundredeler bak Davis.

Har Northug sagt noe? Han sa ikke et pip til media etter målgang, ei heller en time etter løpet da han satte seg i bilen. Mulig han sutrer, men han har ikke lagt skyld på noen andre, isåfall ikke enda. Han var sikkert kjempeskuffa/irritert etter målgang, så han følte vel ikke for å prate med journalister. De fleste utøvere stopper jo for pressen for å si litt om løpet, men Northug er Northug. Lett å elske han når han knuser dem i en spurt, men også lett å misslike han når han oppfører seg slik han gjør i dag.

Han vant ikke i dag, men om han hadde vunnet om ikke staven hans hadde blitt kjørt av vet vi ikke. Han lå godt an i hvertfall.

Lykke til neste gang, Northug. Han kommer nok til å vinne en god del ganger i framtida hvis det ikke skulle skje noe spesielt.