Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
tykjen

Aliens vs. Predator

Recommended Posts

ok hva sjer'a - AVP er ute 2 dager før egentlig release? holder på å laster ned nå

http://store.steampowered.com/news/3470/ :

Aliens vs Predator Now Available on Steam

February 17, 2010, 4:21 pm - Valve - Product Release

Two of sci-fi's most iconic characters are back in Aliens vs Predator, now available worldwide on Steam.

AvP features three outstanding single player campaigns and hours of unique 3-way multiplayer gaming. The game also includes Steam Achievements, Stats, Leaderboards, and uses the Steam Cloud to store your game's information.

Hunter. Survivor. Prey. Which will you be?

LOL - jaja sånn går det når mann ikke følger med

Det første jeg har gjort i spillet er å fyre opp singleplayer på hard som marine. Sliter akkurat passe med å holde meg i live, har til tider det veldig kos og til tider det veldig frustrerende. Alle mine bange anelser om at aliens ville være for lette å drepe har i alle fall blitt gjort til skamme.

Så langt liker jeg stemningen i spillet veldig godt. Det jeg likte best med de forrige var å være marine i singleplayer, det var skummelt som fy. Det er det også nå, men de har gjort en ting som irriterer meg grenseløst: De har lagt inn random skremselslyder som overhodet ikke gir mening. Og hva er det med den perverse pustingen i bakgrunnen? Er det fyren jeg spiller som lager de?

En annen ting er kontrollene. Man kan velge om spillet skal fjerne lagging på musa. Jaha. Lurer veldig på hva dette er for noe. Slår jeg det av, så lagger det. Slår jeg det på er ting smooth, men jeg får en følelse av at det innebærer museaksellerasjon. I tillegg føler jeg at tastaturet responderer dårlig i spillet også. Skal definitivt ikke være noen grunn til dette. Snakker vi faktisk konsollport her?

Det siste jeg lurer på er om det kun er jeg som føler det er for mye random deviation i spillet? Føler ikke jeg treffer der jeg sikter, men så langt har jeg ikke egentlig mulighet til å være sikker. Jeg får tross alt puls på 200 hver gang jeg møter aliens, og skvetter av hver eneste skygge. Blir ikke mye aim av sånt ;)

Sånn alt i alt så kjenner jeg definitivt igjen spillet fra de to forrige, og det er et stort pluss. Jeg koser meg med spillingen, men spillet har sine små irritasjonsmomenter som gjør at det ikke er så bra som det kunne vært. På den annen side har jeg kun spilt et par timer som marine i singleplayer, så potensialet til dette spillet er fortsatt enormt for min del.

Jeg spiller gjennom Predator og det har alt jeg ønsker meg. Åpne landskaper med jungel jeg kan leke meg på ;)

Gameplayet er perfekt, du kan gjøre alt Predatoren kunne i filmene og du har full kontroll over alt.

Synest uten tvil at enkelte spillkritikere har slaktet spillet uten god grunn, spillet har sine feil og er kansje ikkje så nyskapende men føler på ingen måte at det er noko dårlig spill.

Det som overasket meg mest med multiplayer var "species team deathmatch" den modusen som fallt mest i smak :tafse:

Dynamikken i Species TDM er ganske morosam der du har Marines som er særdeles effektive om dei holder i lag menst Alien og Predator klarer seg ganske bra aleine. Alien var den eg hadde mest morro med i demoen, men i det siste etter at eg fekk spillet så har Predator blitt den eg spiller mest. Litt uvanlig å spille i begynnelsen men når du lærer deg den så er den ganske givandes å spille ;)

Ja spesielt gameinformer tviler jeg spilte noe annet enn demoen. For spillet er veldig bra gjennomført.

Skal jeg kritisere på noe så er det vel litt dårlig human AI enest. Spiller gjennom med Predator og det oppfyller alle mine drømmer ihvertfall ;)

Skulle kanskje ønsket ENDA mer jungel og enda større omgivelser samt råere soldater. Slengt inn en Arnold eller to som kan utfordre meg.

kanskje jeg surrer med 1ern eller generelt bare surrer. er så mange år siden atte.

men, jeg kjenner hvertfall igjen predator starten. spilt den før for å si det sånn.. den army basen også den åpne jungelen. PRIKK likt som enten avp1 eller 2.

men alien starten derimot var annerledes. det spillet jeg husker så starta man som facesucker og måtte finne en stakkar(spesielt rått når man måtte bite seg ut av kassa hans:P), så ble man sånn mini dinosaur og fløy rundt til man endelig ble fullyfledged xeno.

Er dette ett spill å anbefale? er usikker på om det er verdt å kjøpe det. Er det morro en helg så spiller mann det aldri mer, eller har det lang levetid?

Kjenner ingen som spiller, så blir ikke så mye VT gaming. Fortsatt verdt det?

For multiplayeren ja. Singleplayeren er også veldig bra men multiplayer det skinner mest.

Som vanlig så er Norge litt for trege på nye spill, det er alltid CS, COD og BF serien som går igjen om og om igjen.

Men miljøene er veldig store i disse spillene selv om du kanskje ikke hører så mye om det herfra ;)

Er du fan av aliens eller predator filmene så er dette ET MUST HAVE.

@Caliente: Vil tro at det har en lang levetid siden det tydeligvis skal satses stort på dette turneringsmessig verden rundt. (ref: Avean)

Har du ikke testa demoen så last den ned. For min egen del sitter jeg som oftest igjen med et riktig bilde av spillet etter å ha testa demoen. I AvP sitt tilfelle er det flerspiller du får teste i demoen. Liker du ikke den delen må du vurdere om enspillerdelen er verdt å bla opp flere hundre kroner for.

Skjønner ikke poenget med å låse andre tråden da en hel rekke poster gikk tapt som kunne føre diskusjonen videre.

Men til Lygre: Demoen er helt feil å sammenligne mot. Det er hel rekke maps som gir deg store utendørs omgivelser som er mye bedre.

Demoen er egentlig elendig sånn sett. Så liker du demoen "ok" så elsker du hele spillet ;)

Har kun spilt avp2 før, så da må det være likt eneren i så fall, for det er definitivt ikke likt toeren. Det er klart, man finner likheter i.o.m. at AVP er og blir AVP, men det er jo et nytt spill.

En ting som slår meg er at man kan bli buttfucked med saves. Tror jeg er nære slutten som marine nå, og et par ganger har jeg opplevd å måtte restarte fra når enn jeg husket å lagre sist fordi jeg har null helse og null ammo. Grei at man bruker checkpoints, men de forventer også at du skal huske å lagre checkpoints. Det blir bare tullete, og fungerer dårlig for min del i alle fall. Resultatet er at jeg ikke tenker på lagring før det er for sent, og så sitter jeg med et save hvor jeg ikke kan klare å komme meg videre.

Greit nok, jeg kan sikkert skru ned vanskelighetsgraden for å komme meg videre, men det har jeg ikke lyst til.

Akkurat nå sliter jeg med den digre alien man møter som er større enn alle andre. Han går jo rett på og tåler alt jeg kaster på ham. Greit nok, man skal slite som marine, men det får da være grenser.

En annen ting som irriterer er at de har tatt med "combat androids". Dette er ikke star wars, FFS. Fullstendig unødvendig å ta det med i spillet, kjente jeg ble direkte sur av det.

EDIT: Jeg kunne vel kanskje forsøkt å merge de to trådene, har alltid hatt lyst å teste den funksjonen. Tenker jeg prøver det, jeg.

EDIT2: Sånn, bedre? ;)

snakka med en kompis som har runna det, fant ut at de har direkte kopiert noen få miljøer, men i helhet er det ny story og nytt spill ;)