Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
zillyDuck

Retrospill

Recommended Posts

Selv født i 93. Husker ekstremt godt at jeg spilte alle DOS-spillene som mamma hadde på Windows 95 Pc'en sin. Spesielt Putmun(Hvis det er slik det staves.) der man var en liten lilla bil og skulle komme seg hjem fra månen. Husker ekstremt godt da broren min skaffet seg SNES og vi spilte Supermario og Donkey Kong. Må innrømme at jeg faktisk aldri spiller noen slike gamle spill mer. Hender at jeg spiller litt Den lengste reisen som var det første spillet jeg ble skikkelig facinert av.

Blir 17 om 3 måneder.

Hm, poenget var jo å høre om dere liker spill fra før deres generasjon, ikke hvilke spill fra deres generasjon dere liker. Altså om du vokste opp med need for speed - om du da liker å spille Street Rod og Stunts.

Vi som er over 20+ og har spilt siden vi var små teller ikke, siden spillene før vår tid var så dårlige at de knapt kan kalles spill.

Men mimretråd er jo like greit det. Fint å høre minner fra gamle dager. :christmasph34r:

edit:

Derfor må vi over 20+ mimre, det er det vi gamlinger er best til. Og som gamlinger flest, har vi selektiv tolkning av det vi hører og leser, og oppfatter sjelden poenget. :)

Men for å yte tråden full rettferdighet, så liker jeg fortsatt et slag PONG i ny&ned, det kom før min generasjon. :christmasph34r:

ÅÅå ja nå kom det endel flere minner opp ja :)

Åå husker jeg grodde Stunts en rekke timer ja.

Og må inrømme det gikk en heel del timer til Gran Turismo 2, OG tekken

Vet ikke om det ernoen av dere som har spilt Bubsy til super nintendo?

Dette var vel favoritten min på den maskinen. Det eller Donkey Kong 3 <3

Eide ikke egen konsoll før PS2, men før denne tid skulle man spille konsoll på samme maskin og ikke over noe live horeri, derfor utnyttet jeg f.eks bloo for å spille NES, SNES og N64.

PC har vi alltid hatt i huset, started med spill som Stunt(bil spillet), wolfenstein 3D osv.

Virker som om spill var mye bedre før år 2000 og CS(ja jeg vet CS kom før 2000) :)

Jeg er 16, og jeg vokste opp med PCspill som GTA 1/2, Heroes of Might and Magic, Warcraft, Diablo, RA2, Q3, SimCity etc.

Noen av de spiller jeg enda, og noen finnes det mye bedre alternativer til idag, selv om jeg finner de fram av og til.

De spillene jeg spilte på PS1 (som var litt mer "barnevennlig", som f.eks Rayman, Spyro etc.) synes jeg rett og slett er blitt dårlig idag iforhold til hvordan de var før. Prøvde et nytt Rayman i en butikk for en stund siden. Fant fram PS1 når jeg kom hjem og satt i det gamle. Fy faen, det gamle var SÅ mye bedre. :)

Første gangen jeg rørte et DOS-spill er forresten bare et par måneder siden eller noe sånt.

Spilte forresten Tekken Arcade på Tekken 5 her om dagen (Altså Tekken, Tekken 2 ver. 3(?) og Tekken 3). Jeg må ærlig innrømme at at det Tekken blir bare bedre og bedre.

Mario, TMNT og Zelda på NES med fattern var nok første spillopplevelsen min. Var nok ikke mer enn 4-5 år gammel, men husker det fortsatt den dag i dag. Men blir nok mer riktig å si at den første konsollen min var PS1. Resident Evil (1 og 2), MGS, Crash Bandicot. Husker fortsatt da broren min kom hjem med GTA1 og det første Tony Hawk spillet. Kom litt i trusa. Er 19 år gammel og blir ikke skikkelig glad over spill lenger. Savner det. :)

Når det kommer til PC aner jeg ikke. Duke Nukem 3D kanskje.

Edit: Og warcraft 2! Spilte mot bots og trodde jeg var dritgod.

Edit: Tekken (1&2) turneringer! Hahaha, tapte alltid pga psyikisk terror. :christmasph34r:

Jeg er 17 år og vokste opp med Supernintendo og Playstation 1. I 1. klasse barneskolen husker jeg at jeg alltid byttelånte (:)) supernintendospill med en fyr i klassen. Jeg fikk låne Donkey Kong (1-3?) og han fikk låne Super Mario, Bubsy og SimCity. Og i feriene husker jeg at jeg alltid inviterte en venn til overnatting der vi spilte Super Mario 1 og 3 hele natten. Det var tider, det. Vi har aldri klart å runde noen av dem enda.

Da vi fikk PS1 gikk det i Tekken 1, Croc, Spyro og Rayman.

Ryktes at du er rå i counter strike, Maxi!

Såklart, spilt siden beta 7.2 så da MÅ jeg jo ha blitt bra?????????????

Eide ikke egen konsoll før PS2, men før denne tid skulle man spille konsoll på samme maskin og ikke over noe live horeri, derfor utnyttet jeg f.eks bloo for å spille NES, SNES og N64.

PC har vi alltid hatt i huset, started med spill som Stunt(bil spillet), wolfenstein 3D osv.

Virker som om spill var mye bedre før år 2000 og CS(ja jeg vet CS kom før 2000) :)

Stunt sitter godt i hodet, ekstremt gøy som 7åring. Ellers har vi jo spillt spill som Chip's Challange, TIM (the incredible machine), Tetris og NES-spill hos naboen. Synd det er dritt-kjedelig å dra opp spillene igjen nå, nostalgi magien varer liksom bare i 10 minutter føler jeg.

God of Thunder Commander Keen 1-7, Duke Nukem 1, 2 og 3D, alle Doom spillene, Wolfenstein 3D, Sim City rekka, Sonic the Hedgehog, Alex Kidd samt Duck Hunt.. Alle geniale spill som jeg neppe kommer til å spille igjen uten å vrenge meg i drittsinne over å ikke få til lenger. Og føtte hælvette så jævlig det ser ut nå når jeg finner screenshots av det.. Hadde også et spill som het Hugo som var omtrent det samme spillet man kunne ringe inn til TVNorge (ellno) og spille over telefonen.

Men Sid Meier's Colonization fra 1994 må være det beste spillet nøørn sinne så det tar jeg frem av og til ennå..

Hehe, aj aj... Kom nettopp på et spill som jeg kommer på var en skikkelig kult-klassiker. Noen som har spilt "The Neverhood" før?

Det er fra 1996, så det er ikke gammelt da men. :)

The Neverhood
neverhood06.jpg

Ble crash bandicot, need for speed 1 og 2, gta 1, tomb rider og andre ps1 spill. Hadde ikke pc da ps1 kom ut så det ble bare konsoll spilling. Er 17år.

Ooooh magnemann "The Neverhood" det husker jeg faktisk jeg spilte ! Dette hadde jeg heeelt glemt.

Spill er vel som filmer, noen tåler aldringsprosessen bedre enn andre, men man setter sjelden pris på dem før man selv begynner å bli litt voksen og utvider sin horisont. Men jeg kan se at ikke ALT for gamle spill vil appellere, da så og si identiske spill har blitt utgitt i nyere tid, men med mye bedre lyd, grafikk og kontroller.

Jeg vokste opp med c64 og elsker fortsatt mange av spillene, men forventer så absolutt ikke at noen under 20 kommer til å se to ganger på disse.

C&C:RA x2

PS1 x2

PS1 Linkcabel x1

TV 28"x2

Sittestoler x2

Epic fun med faren sin hele helgen mens moren din disker opp mat og drikke.. Jeg var gudebenådet med en Far som er gamer.. husker fortsatt Light tanks rushene mine mens faren min bygde verste jævla Mammut hæren i basen sin..

Good times..!

Wolfenstein3d, Doom og Q1 er alle gode gamle klassikere jeg har brukt mye tid på :)

var en ihuga c64 og amiga bruker gjennom 80 tallet.

og lasta nettopp ned Pinball Dreams og Pinball Fantasies for ps3 :) HELT nøyaktig kopi av originalene på Amiga. vil ha mere slikt, mere retro for oss som fremdeles elsker gameplay over grafikk. jeg vet vi bare er en nisje bla bla, men noen utviklere og codere der ute fixer fint og skaffe oss de gamle klassikerne i ny form. monkey island 1 var meget bra, og jeg ser MAX fram mot Alien Breed remaken som er på vei.

Tok lang tid før jeg fikk min egen spillkonsoll. Husker vi leide en NES av en fra jobben hvor jeg spilte Mario bros, et spill hvor man var en alien som løp på en bane med noen sopper (wat) og et par andre spill. Mesteparten av tida ble tilbringt med Zelda, Goldeneye og Conkers Bad fur day på N64 hos venner. Etterhvert fikk jeg min egen PS1, og av klassikere her så kan jeg huske særlig RC-Revenge, MOH: Underground, Driver 2 og Spyro the dragon. Ble også endel spilling av Crash Bandicoot hos en kamerat, husker fortsatt hvor lenge vi slet med av de siste banene kjempelenge uten å klare den. Tror ikke vi klarte den i det hele tatt.

Jeg tar fortsatt frem PS1-en i ny og ne for å spille gjennom noen gamle spill. Men ting er ikke som man husker, for forrige gang jeg spilte Syphon Filter II så var hodene runde - og ikke firkanta slik de var da jeg dro frem spillet igår :)

Vi har nok blitt litt bortskjemte med grafikken de siste årene, men dette til tross - Jeg storkoste meg med å spille som Gabe Logan en siste gang!

Dere må teste PixelJunk - Shooter på PS3. Får litt vibber tilbake til gamle Gravity FOrce og Tubo Raketti på "Amiga back in the days"! Og selvsagt Worms da, men det er litt for "nytt" til å være old School Amiga... Spilte Worms 1 på PS 1 mye før. Konge vorspiel-akvivitet det.

Hehe, aj aj... Kom nettopp på et spill som jeg kommer på var en skikkelig kult-klassiker. Noen som har spilt "The Neverhood" før?

Det er fra 1996, så det er ikke gammelt da men. :)

The Neverhood
neverhood06.jpg

Ah! Det var fantastisk kult ja! Spilte det mye den gangen (jobbet i en PC-butikk som solgte spill) Angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte det da, bare for å ha det som episk samlerobjekt :christmasph34r:

Ikke akkurat så veldig gammelt, men Oddworld Abe's Oddysee fra '97 var episk.

Ble også endel spilling av Crash Bandicoot hos en kamerat, husker fortsatt hvor lenge vi slet med av de siste banene kjempelenge uten å klare den. Tror ikke vi klarte den i det hele tatt.

561135.jpeg

Husker fortsatt de gode, gamle stundene med Crash Bandicoot hjemme oss meg. :)

Er 15 år.

Husker jeg var rundt 4-5 år og pappa hadde data på kontoret. Selvsagt var jo stolen hans veldig lav for meg så jeg hadde altid haka oppe på skrivepulten. Han var også venstrehendt så jeg ble automatisk venstrehendt på musa jeg å. :) Bruker den dag i dag musa på venstre side. Husker ikke så mye fra den tiden...

Husker jeg spilte et alladin spill men husker ikke mere enn det. Jo og når pappa skulle kjøpe seg ny data i 2000 og da fulgte det med et spill som het No one lives forever. Ble veldi hekta på det! Når han da kjøpte seg ny data så fikk jeg den gamle! Og i 2002 kom oppfølgern til NOLF 1. Spiller den dag i dag forsatt NOLF 2 på nettet og single player. Vi er en liten gjeng som spiller det men alle kjenner alle. :christmasph34r:

Ikke akkurat så veldig gammelt, men Oddworld Abe's Oddysee fra '97 var episk.

Ah ja, husker jeg spilte masse Abe's på Playstation!

Det ligger faktisk på steam nå, kjøpte det for en liten stund tilbake. Det er faktisk fortsatt ganske morro :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...