Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
JR

Recommended Posts

Kan jo ikke være såå overrasket, Cameron er jo tidenes regissør!

er helelr ikke så overrasket, men det er mere pga ressursbruk og pengebruk. Cameron kan da ikke menes å være tidenes regissør, da det eneste han har laga som er værdt nevne er Alien 1 og KANSKJE en terminatorfilm.

Ja, og siden Titanic bare vant 11 oscarer (Oscar!) teller den ikke!

fordi det er en suppe av en drittfilm teller det ikke.

edit: STOR IMO!

Nettopp sett den. Ok, den er "Danser med ulver" IN SPACE!, men får to tomler opp fra meg for å være spektakulær og underholdende :grr:

Sooo, regner med at flesteparten her inne skal se denne filmen. Er overrasket over hvor mye positiv omtale den får av kritikere, så jeg tror at dette kan bli en skikkelig godbit :grr:

http://www.metacritic.com/film/titles/avatar

At kritikerne i media gir den god omtale er jo som regel en god grunn til å styre langt unna.

Laster den vel ned når den kommer på HD-rip.

Flotte effekter, dritlame storyline og ufattelig cheesy. 3+ av 6 fra meg. Virker som alle syns den er helt fantastisk tho.

Flotte effekter, dritlame storyline og ufattelig cheesy. 3+ av 6 fra meg. Virker som alle syns den er helt fantastisk tho.

kan tenke meg at det er noe sånt jeg også vil oppleve det.

Premiere idag aka igår. Tror ikke man kan kjeltre seg til det så tidlig uansett.

Har den kommet på kino alt, eller er dere kjeltringer hele gjengen? :grr:
Premiere i dag. Måtte jo ses på kino, om ikke annet for den faktisk ganske velfungerende 3D-effekten.

EDIT: Ok, i går, da :grr:

Filmen er bra laget og det var gøy å se den i 3D, men det betyr ikke at filmen er bra.

Det irriterer meg at samme mannen som lagde Titanic også klarer å lage en blåkopi(bokstavelig talt) 15 år etterpå. Historien er helt lik.

Forskjellen er at det handler ikke om rik eller fattig ombord på en båt som synker, men om mennesker og blå plastelinafigurer på en annen planet.

Du har en intro som gir litt bakrunn av karakterene.

Så blir man satt inn i selve utgangspunktet for historien.

Etter en god stund så smeleter hele historien over til å bli en diger pose med sukkersøte karameller.

Hvor det bevises nok en gang at kjærlighet ikke har noen grenser...

Så ender selvfølgelig en storfilm i det alle storfilmer gjør...jo i en diger battle. De gode vs de onde.

Og jeg trenger ikke hinte om hvordan det ender, for det tror jeg de fleste her kjenner til som har sett litt filmer.

Det finnes ikke en liten tvist i historien en gang...ikke en bitte liten vri. Jeg fikk også ganske store assosiasjoner til Bravehart et stykke inn i filmen(sier ikke noe stygt om Bravehart, for den filmen er faktisk bra).

Filmer laget av "store" regissører har alltid den samme storylinen. Slik at det er flest mulig mennesker som går å ser den, slik at de tjener mere penger.

De beste filmene er de som er laget på budsjett milevis unna "store" filmer.

Mulig jeg er litt sutrete akkurat bå, for jeg stod akkurat opp :)

i bye og Godt Nytt År!

du klarer og sammenligne denne med titanic? hvafaen har du røyka?

så du ikke den direkte linken til pocahontas eller danser med ulver? som med starwars, har avatar en klassisk good vs evil story uten at for mange krever noe mer, når det SER SÅ JÆVLIG bra ut. pluss Cameron har ett sykt øye for detaljer, helt rått hvor mye som foregår i hvert shot i den filmen. 30% liveshot og resten CGI, og jeg storkosa meg uansett. noe jeg ikke har gjort særlig i effect filmer det siste 10året.

Så den sammen med ei venninne i går kveld. Knallbra film, vi digget den begge to :)

Filmen er bra laget og det var gøy å se den i 3D, men det betyr ikke at filmen er bra.

Det irriterer meg at samme mannen som lagde Titanic også klarer å lage en blåkopi(bokstavelig talt) 15 år etterpå. Historien er helt lik.

Forskjellen er at det handler ikke om rik eller fattig ombord på en båt som synker, men om mennesker og blå plastelinafigurer på en annen planet.

Etter en god stund så smeleter hele historien over til å bli en diger pose med sukkersøte karameller.

Når du fremstiller det på den måten; så kan vi jo ta med Terminator 2 også i samme slengen. Så egentlig har han laget samme filmen 3 ganger nå. :)

Når du fremstiller det på den måten; så kan vi jo ta med Terminator 2 også i samme slengen. Så egentlig har han laget samme filmen 3 ganger nå. :)

Det vil ikke være drøyt å hevde at Avatar har en ekstremt enkel og hollywoodsk storyline. Karakterene er flate og karikerte, og fortellingen er der nærmest bare som en unnskyldning for å vise frem CG-blomster som lyser i CG-mørket. Jeg syntes Na'viene var irriterende harmoniske, og jeg endte nærmest opp med å heie på den onde obersten.

3d'en fungerte ikke spesielt bra. Hvis man fokuserer en millimeter til venstre for sentrum av skjermen ser alt temmelig idiotisk ut, med vegger som flyter i løse luften og pyramideformet "3d". Jeg tror ikke det kommer til å være mulig å lesse 3d oppå dagens fremviserteknologi, men at den eneste måten å få til dette på er å utvikle helt ny teknologi. Hologrammer er for eksempel fullt mulig å lage (men krever per dags dato helt ekstreme datamengder).

Alt i alt syntes jeg filmen var en OK actionfilm med et fascinerende CG-univers, men den gav meg hodepine og jeg har ikke lyst til å se den flere ganger.

Mitt inntrykk er at 3D-opplevelsen er litt avhengig av hvor man så filmen og hvilket 3D-system som brukes (er en 2-3 forskjellige på norske kinoer). Har selv kun sett den på Ringen i Oslo, og det var helt fantastisk rått visuelt sett. Har også hørt lignende begeistring fra venner som har sett den på Colosseum. Hva angår tarvelige bygdekinoer så kan vel de ofte ødelegge opplevelsen noe.

PS: Var du så dum at du ikke tok på linser eller er dømt til å bruke "colabunner" og derfor må "dobbeltbrille" - it sux 2 be you!!!

Mitt inntrykk er at 3D-opplevelsen er litt avhengig av hvor man så filmen og hvilket 3D-system som brukes (er en 2-3 forskjellige på norske kinoer). Har selv kun sett den på Ringen i Oslo, og det var helt fantastisk rått visuelt sett. Har også hørt lignende begeistring fra venner som har sett den på Colosseum. Hva angår tarvelige bygdekinoer så kan vel de ofte ødelegge opplevelsen noe.

PS: Var du så dum at du ikke tok på linser eller er dømt til å bruke "colabunner" og derfor må "dobbeltbrille" - it sux 2 be you!!!

Jeg bruker lesebriller (brytningsfeil) og det er nok derfor jeg fikk hodepine ja, så jeg dømmer ikke teknologien på bakgrunn av det. KP1 på Konsertpaleet er vel ikke akkurat en bygdekino. Og for de som greier å fokusere midt i sentrum av lerretet under hele filmen uten å se bort fungerer sikkert 3d-forestillinger sånn noenlunde. For de som i utgangspunktet har en mer skeptisk holdning og er interessert i å finne ut om teknologien faktisk fungerer ser det hele nokså kjipt ut.

De ulike typene 3d du nevner er vel henholdsvis Imax og digital 3d, og jeg lurer virkelig på om det er kinoer som fremdeles viser Imax-3d :). Imax ble en total flopp og fungerte rett og slett ikke i det hele tatt.