Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Nirex

Hva ville du gjort dersom det ble Zombieapocalypse?

Recommended Posts

Hadde nok tømt våpenskapet, deretter funnet en bil, deretter dratt innom den lokale våpenbutikken for litt ammunisjon..

Vet ikke hva jeg hadde gjort i lengden :)

eg ville reist heim til suldal. det er eit trangt dalføre med mengder av tunellar, fjordar og elvar du må over for å komma til.

Vil anslå at ca 50-60% har våpen i hus, der sikkert 20% har opptil fleire våpen i hus. Er stort jakt og skyttarmiljø her, så dei fleste kan handtere våpen.

Er eindel gårdar her + masse jakt, så mat ville ikkje vore det største problemet (måtte berre kvitta oss med litt daudkjøtt først)

Me har også norges største kraftstasjon og ein mengde småkraftverk, så når resten av norge er uten straum har me plenti.

Olja, bensin o.l. ville bli eit problem, men berre for transport (og det har ein jo hest til)

Dette her er det eneste forslaget jeg anser som et godt gjennomtenkt og et gjennomførbar plan av alt jeg har lest her.. :p

Bygge bunker når ting begynner å gå til helvette? hvordan i alle dager skal du få tak i alt du trenger av sement og verktøy, treverk? nope.

Personlig, så har jeg planlagt det meste for å ha ting klart.. Har hatt litt mye fritid.

Jeg stikker til nærmeste kompis som har 4 rifler, 3 hagler, to sabler og en dyktig jakthund. Stikker til nærmeste butikk som ligger lengst unna folk/sentrum og så stikker innom felleskjøpet for å ta våpenskapet der og en del utstyr. Masse macheter, tau, diverse redskap etc. Det er også firhjulinger der, som er greit å ha til fjells.

Stikker til hytta, som er 1 times kjøring innover i fjellet, og er der mens man venter til at kaoset roer seg, for så å dra tilbake til bygda til et hus som er ca 3 km unna sentrum. jeg har sett meg ut det som det beste, mtp oversikt, muligheter for vollgraver, etc og sikkerhet i husets bygning. Det er også et fjøs der, med over 300 sau, så det er greit med mat. fjøset må selvsagt gjøres zombietrygt. Må prøve å lage en slags tunnel eller en overgang fra hus til fjøs, der zombier ikke kan komme seg inn.. kanskje en slags taubane..

I en radius av 200 meter fra huset, ville jeg hatt bur med levende dyr på kasser på 1,5 meters høyde, med spisse påler stikkende ut, slik at zombier blir stuck der når de vil ha snack. Enkel måte å holde noen av zombiene unna huset, selv om det krever litt arbeid.

Har kompiser med lik interesse som er med på planen, og vi skal ha vaktrullering i nærområdet med walkies. ca 200 meter over huset er det et stort gjorde, som er forholdsvis bratt, som gir bra utkikkspunkt etter horder med zeds/bandits.

I nærheten finnes det lignende hus og fjøs som har "ok" muligheter, der eventuelle overlevende som kommer kan sendes til å jobbe å gjøre nytte for seg. Det vil selvsagt bli samarbeid om de viser at de kan være til hjelp og nytte, og ikke blir dødvekt. Repopulering av bygda blir viktig, der jeg stiller som 1. :p

Sørgelig har jeg ikke lest "zombie survival guide", men har bestilt den nå, så jeg får lest den og oppdatert om noen av delene av planen min er teit.

Forøvrig bor jeg i Oppdal, der det er typ 6500 innbyggere og kan vell si at 10-15-20 % har våpen i hus av noe slag. Flesteparten har slagvåpen som kan brukes.

Våpenvalg:

Jeg vil unngå å bruke våpen i annet en situasjoner i krise eller mot bandits. Hele overlevelsesstrategien min går ut på stealth. bue/crossbow, spyd, machete (ikke sverd), og lignende. Det vil bli forandret med tanke på hvordan zombieviruset smitter. Er det bare bitt? Eller bitt og blodkontakt? eller er det likt walking dead? man er infisert uansett? påvirker valgene av våpen veldig.

Zombier: jeg tror ikke at det kan være "raske" zombier som på FILMEN WWZ. Zombier er døde, og dermfor treige. PUNKTUM. :p

Ps. yaaaaaaay zombietråd! :D

og BUMP

Senator og jeg, samt noen andre kompiser har allerede tenkt ut dette for mange år siden. Vi har kjennskap til et hus som ligger strategisk til, så vi må først ta over det huset, sikre det. Deretter skaffer vi oss en humvee av noe slag før turen går rett til xxl for hamstring av våpen og tørr-for.

• Like 1

Jeg sover sikkert da alt dette skjer og kommer garantert til å bli spist opp mens jeg sover. :)

Med andre ord, jeg vinner og slipper alt styr, slipper å lukte vondt og evt. bli spist levende mens jeg er våken/skutt i ryggen av han karen jeg trodde var til å stole på.

• Like 1

Zombier: jeg tror ikke at det kan være "raske" zombier som på FILMEN WWZ. Zombier er døde, og dermfor treige. PUNKTUM. :p

haha, satt å tenkte på hvordan du skulle jobbe deg gjennom horden zombier med bil og bue, men denne løste mye. Dessverre er ikke det et kriterie du kan basere deg på, zombier vil mutere utifra egenskaper de hadde som mennesker, så her vil man finne mye forskjellig!
  • Like 1

haha, satt å tenkte på hvordan du skulle jobbe deg gjennom horden zombier med bil og bue, men denne løste mye. Dessverre er ikke det et kriterie du kan basere deg på, zombier vil mutere utifra egenskaper de hadde som mennesker, så her vil man finne mye forskjellig!

Usain Bolt som zombie, en jævel på korte avstander!

Men tror dere zombier blir flinke til å klatre? Tenker selv å bare sette betongblokker foran dørene til oppgangen min, og deretter samarbeide med militæret som et stoppested for overlevende. Faste forsyninger inn og et trygt sted å stoppe.

En mellomstor øy med allerede utbygd infrastruktur, hus til bolig, bygninger til husdyr, innmark samt havn for båt (fiske) ville jo vær perfekt. Lett å sikre, enda lettere å holde fri for walkers.

At ikke flere nevner det skremmer meg nesten, i all tidligere sett zombieapokalypse har jeg sett svømmende zombier kun en gang.

• Like 1

Qed, man må jo selvsagt utvikle planen i forhold til hvordan zombiene er.. blir det som L4D ish med flere varianter etc. Men altså. Jeg bor i oppdal. Det er 2 timer og 20 min med bil til nærmeste flyplass. Dvs at det er gode odds for å kunne dra ivei, før det blir totalt kaos. Men dersom det er kaos i Oppdal også, vil jeg selvsagt droppe å innom sentrum. Hjemme i Oppdal har jeg en del kniver, spyd, og har faktisk noen køller av stål som er grei i en kort tid. Om det er for risikabelt å inn til sentrum, så samler jeg mine de utvalgte og tar veien på sykkel og til fots. Det går en sti som er brukbar som går over fjellet og helt til veien som leder til hytta. Der er det fiskeutstyr og goood oversikt. Null skog, åpent landskap.

Gal sekt, jeg tror på treige og dumme zombier, så jeg tror ikke de vil være FLINKE klatrere, men at de blir som klumsete dovendyr.

Men om Qed har rett, så ville jeg vært forsiktige og gjort det "u-innkommelig" for mennesker samt zombier. Generelt tror jeg du bør gjøre det uansett, da i en zombieapocalypse så vil bandits være et større problem langsiktig.

Geronimo, ikke alle bor i nærheten av øyer veit du. :p Jeg bor ca 3 timer med bil unna nærmeste øy. Det er gjennom 4 bygder med innbyggertall på mellom 5-10 000 :)

Aiaiai har 2 øyer og velge i mellom jeg! Eeny, meeny, miney, moe! :hmm:

Har også en del våpen jeg kan benytte meg av! Og har båt tilgjengelig og øyene er i et supert fiskevann! Bring it Zombie apakolypse detta blir bare kos! :cool:

Dette er planen.

Det første blir å tømme våpenskapa for alt av våpen, ammo, magasiner osv.

Så finne frem alt av jakt/fiske/friluftsutstyret, samt nok drikke og mat til meg, de som er med og bikkja.

Når alt er pakket klart, feste båten til hengeren, kjøre 20 minutter nord til et fint fjellvann og ta båten ut til den øya som er på midten.

Når man begynner å gå tom for boksmat, turmat osv, jakte og fiske så man har nok til å vare en stund.

Så ta det derifra..

I et supert fiskevann! Bring it Zombie apakolypse detta blir bare kos! :cool:

...kjøre 20 minutter nord til et fint fjellvann og ta båten ut til den øya som er på midten.

Når man begynner å gå tom for boksmat, turmat osv, jakte og fiske så man har nok til å vare en stund.

Så ta det derifra..

Winter is coming...

Jævla nabbs. Her trengs det litt mer åpent hav så vi unngår at isen legger seg.

Winter is coming...

Jævla nabbs. Her trengs det litt mer åpent hav så vi unngår at isen legger seg.

la meg fortelle deg om en snedig liten sak som kalles isborr Geronimo! ;) Har også isfiske stang og maggot er det ingen problem og hamstre i store menger, og hvis man får i garn kan man også sette ut det på vinterstid selv om det er is! :)

Edited by Enradoo

Han snakket om at zombier går på isen da!

Men det dere ikke tenker på er at zombier fryser likt vannet. Dvs at de vil fryse til en zombieblock som tiner til høsten. Dvs, på vinteren er det forholdsvis fritt frem, dersom zombiene ikke ble smittet med vinterklær på eller at de er spesielle zombier som tåler det.. (not likely)

Hahahahahahahaha! :lol: Ok skjønte ikke det jeg da vettu, Sorry Geronimo :(

Da må jeg finne meg et annet sted! :) Veit av en bunker i nærheten som kanskje kan brukes :hmm:

Edited by Enradoo

..Når alt er pakket klart, feste båten til hengeren, kjøre 20 minutter nord til et fint fjellvann og ta båten ut til den øya som er på midten...

har ikke sett ragnarok enda du.. skeptisk!

• Like 1

Altså, snakker man trege zeds så nekter jeg for at de kan bli noe reelt problem. Folk som blir drept av trege zombier er de samme som blir drept av løver i dyreparken. Idioter.

Snakker man raske zeds med rask spredning (kort inkubasjon/transformasjon) så tviler jeg på at jeg har en sjanse i havet. Å bo i Oslo sentrum vil være en dødsdom i seg selv.

På generelt grunnlag gir det seg selv at man skaffer seg våpen, transport, folk man stoler på og reiser til et avsidesliggende strøk.

Siden jeg er komplett ubrukelig i naturen, mer enn småfeit, mangler praktisk sans eller hendige egenskaper - ja så blir jeg nødt å være han usympatiske fyren som burde dødd for lenge siden men skaper masse drama og derfor lever videre. Ser ikke på walking dead, men tipper det finnes minst en sånn en der.

Bare håper zombieproblemet løser seg før gruppa innser at jeg er mer bry enn jeg er verdt :p

• Like 1

eg ville tatt med meg et balltre og campet på rema1000 :lol:

ikje store vinduer/100 forskjellige innganger likt et kjøpesenter(lett og forsvare) + har mat som burde holde en god stund, og gitter på vinduene :Congrats:

klarer å sitte vertfall 2 dager forran pcen uten å sove, så burde nok klare flere om eg hadde hatt zombier løpende rundt meg :lol:

men tror ikje en zombie ville spist meg an fikk sjangsen anyways :yuk: har lite kjøtt på kroppen haha :p

Nort3d, ett balltre? Hva gjør du så når det knekker ? :p

Det er mange her som sier masse forskjellig om hva de ville brukt som våpen.. det jeg ærlig talt irriterer meg over er folk som sier at de ville hatt miniguns etc... hvor faen skal dere få tak i det?

Om dere skal være 100% realistiske. Hva ville dere brukt som våpen i en zombieapocalypse der zombiene smitter bare ved bitt og blod i åpne sår/øyne? Scenarioet er som følger: dere er hjemme, og lokalradioen forteller om zombier ute å går, og du ser ut vinduet og det er fult zombiekaos i nabolaget/gatene whatevs.

eg var jo faktisk realistisk der då :p balltre e jo noe alle har liggende :D

dessuten tror eg at eg kunne knekt mange skaller før balltreet hadde sviktet xD

pakke meg inn i snowboard utstyr -> hente balltre(kan jo være i stål og faktisk) -> sprinte nedover gaten mot rema1000, meeeeens eg knekker noen skaller på veien(mmmmyeah)(*kremt* pisser litt i buksen på veien OFC!) -> inn på rema1000 og låse døren -> ta knekken på alle som e der inne, og stashe de på bakrommet -> fryse ned masse mat så eg har noe ferskvare til senere -> spiser sjokolade til eg blir kvalm! -> kjeder eg meg, så åpner eg dåren og moser inn trynet på en zombie før eg pisser i buksen og løper inn og låser døren igjen :D

også må vi ikje glemme! spille angry birds på iphonen, og bli pro på å skrike(som en liten jente) når eg hører noen lyder.. :)

På stående fot så kommer jeg ikke på noen jeg kjenner som har balltre :p (selv om noen sikkert har det).

Av våpen ville jeg gått for halvautomat da det av åpenbare grunner ville vært fint om en liten horde begynner å bli vel nærgående. Det er relativt realistisk å få tak i. Videre ville en pistol (halvautomat med >10 skudd) vært greit å ha.

Ellers er spyd og høygaffel gode våpen da man kan drepe på litt avstand.

Den beste muligheten for overlevelse er dog å komme seg så langt fra zombiene som overhodet mulig, som f.eks en øy ;)

På stående fot så kommer jeg ikke på noen jeg kjenner som har balltre :p (selv om noen sikkert har det).

Av våpen ville jeg gått for halvautomat da det av åpenbare grunner ville vært fint om en liten horde begynner å bli vel nærgående. Det er relativt realistisk å få tak i. Videre ville en pistol (halvautomat med >10 skudd) vært greit å ha.

Ellers er spyd og høygaffel gode våpen da man kan drepe på litt avstand.

Den beste muligheten for overlevelse er dog å komme seg så langt fra zombiene som overhodet mulig, som f.eks en øy ;)

Ruger 10/22 med demper, rødpunkt og tønnemagasin(må få bestilt fra Canada, har ikke på midway) :lovecrazed: