Sign in to follow this  
Mastiphal

Hva er din største fartsbot?

Recommended Posts

La meg gjette, sad0lf; Du er en av de som ikke vet hva blinklys er for noe...?

Du overholdt ikke vikeplikten din der akkurat - med den setningen. :D

La meg gjette, sad0lf; Du er en av de som ikke vet hva blinklys er for noe...?

Du overholdt ikke vikeplikten din der akkurat - med den setningen. :D

Jeg bruker alltid blinklys, og aldri tåkelys. Når du kjører så fort som meg er det viktig å gi signal i tide vet du. :D

Å kjøre for fort er cirka like tøft og populært som å bestille pølser kokt i melk på en jødisk restaurant ffs!

1. gong fekk eg ei bot medan foreldra mine sat i bilen, og eg køyrde mamma sin bil... var fattig student, så mamma tok heldigvis hand om bota.

2. gong fekk eg 2600,- pga. 92 km i Fløyfjellstunellen (80-sone) ca 0500 om morgonen... jævlig bittert når eg tenker på at eg køyrer i den tunellen ca 500 gongar pr. år og ikkje brukar køyre for fort... (ikkje noko særleg over 90 på nåla iallefall)

Alle som ikkje brukar blinklys må dø, og alle med tåkelys/grøftelys må blø.

Det er kanskje ikke så veldig tøft å kjøre for fort, i tilfellet ungdommer i gamle rånebiler på den lokale Essoen så er det ekstremt teit.

Likevel er det utrolig mye tøffere enn å sitte på internett og være v3zLev0kZ3n.

Aldri fått bot. men har bare hatt lappen i 1 år.

ang. hva som er tøft eller ikke, det eneste som virkelig er tøft er Sex, Drugs and Rock'n'roll. nuff said.

Å kjøre for fort er cirka like tøft og populært som å bestille pølser kokt i melk på en jødisk restaurant ffs!

Er ikke tøft å dra på jødisk restaurant i utgangspunktet da :D

Aldri fått bot og aldri tenkt å få det heller. Å brenne ivei pokkers over fartsgrensen er heller idiotisk.

Men KVINNFOLK BAK RATTET, det burde faen ikke vært lov. Jeg og mor mi har diskutert dette lenge og de siste 1,5 årene har vi ført en uoffisiell statistikk over hvilket kjønn som gjør mest feil. SURPRISE det er kvinnfolka som gjør mest tekniske feil. Gutta er verst på råkjøring og alle de falige situasjoner det kommer med.

Men her i storbyen er det faktisk kvinnfolka som skaper de større problemene. Vi menn er ikke feilfrie og det er mye rødkjøring og slikt fjas, but my point still stands^^

/rant

Når man har bevist at man er flink sjåfør i byen, får man lov til å kjøre 10% over fartsgrensene på landevei. Når det er sagt, så er jeg ikke fan av 150 i 70-sone og slik galemannskjøring. Har ei venninne som skal i tingretten for noe sånn, hun fortjener det hun får...

Dette høres så diskriminerende ut som overhode mulig, men det er faen ikke til å ta feil av at hver gang et løkhue nesten dreper meg i trafikken med total amøbekjøring så er det en dame.

Min høyst subjektive liste over folk som tydligvis har sugd seg til lappen:

1: kvinner i suv/freshe nye biler som tydligvis ikke kan en eneste regel i trafikken. De har som regel et forskrekket uttrykk i ansiktet der de forsøker å lukeparkere, rygge eller rett og slett holde seg på veien. (bilen har ofte 10-20 relativt store bulker)

2: gamle skrell som er helt eller delvis blinde. (en slik mann, smalt inni meg en gang jeg kjørte Range Rover Sport - er rimelig sikker han var over 100).

3: Audioter, som tydligvis tror deres A4 stasjonsvogn er en sportsbil som gir de lov til å bryte omtrent alle trafikkregler.

4: yrkessjåfører som tror 3-sekunders regelen er hvor fort man bør aksellerere opp til 120

5: Buss/taxi, som tror veien er tom - alltid.

6: Ronny/Achmed, standard rånern som kjører 85mod bmw/Golf 2 GTI/Volvo 240/740/940 - dyrere wonderbaum enn bil og selvfølgelig alltid i blendehumør med grøftelysa.

Det som kjennetegner alle disse, er total ignoranse av blinklys - og hensyn i trafikken generelt.

Dette høres så diskriminerende ut som overhode mulig, men det er faen ikke til å ta feil av at hver gang et løkhue nesten dreper meg i trafikken med total amøbekjøring så er det en dame.

Min høyst subjektive liste over folk som tydligvis har sugd seg til lappen:

1: karriærekvinner i suv/freshe nye biler som tydligvis ikke kan en eneste regel i trafikken.

2: gamle skrell som er helt eller delvis blinde

3: Audioter, som tydligvis tror deres A4 stasjonsvogn er en sportsbil som gir de lov til å bryte omtrent alle trafikkregler.

4: yrkessjåfører som tror 3-sekunders regelen er hvor fort man bør aksellerere opp til 120

5: Buss/taxi, som tror veien er tom - alltid.

6: Ronny/Achmed, standard rånern som kjører 85mod bmw/Golf 2 GTI/Volvo 240/740/940 - dyrere wonderbaum enn bil og selvfølgelig alltid i blendehumør med grøftelysa.

Wtf, jeg er 100% enig med deg, hva skjer... :D

Nei, mente at mange BMW-eiere tydeligvis har fått utlevert Veitrafikkloven - BMW Edition, som inneholder spennende nye regler som å ikke bruke blinklys, kollektivfeltet er for forbikjøring i kø, alle andre har vikeplikt osv..

Fatter ikke hvorfor alle klager på grøftelysa.. Kjører selv med det, er fullt lovlig... Det ser jo ûberfett ut ehaeha

Fatter ikke hvorfor alle klager på grøftelysa.. Kjører selv med det, er fullt lovlig... Det ser jo ûberfett ut ehaeha

Du, min gode mann, er en løk.

Som du selv sa, at alle klager på grøftelysa, ergo betyr det at det at generelt synes folk ikke at det er tøft, jeg og veldig mange med meg har veldig lite til overs for det og finner det irriterende, spesielt med tanke på blending

Ikke ser du lysene selv når du kjører, så å stå foran bilen sin og tenke at dette er tøft, sånn vil jeg gjøre gjør deg da til en løk.

Det er forresten forbudt å bruke grøfte/kurve og tåkelys sammen med nærlys, og ni av ti jeg ser med nevnte, kjører også med nærlys. Den tiende som kjører med parklys og grøfte/tåkelys er en halvløk.

Det ser jo ikke tøft ut, ser bare.... teit ut^^ Har jo ingen funksjon utenom at de gjerne er totalt feilstilt og er med på å blende motgående.

Bruker tåkelys når det er tåke/skodde, noe det er ofte på øya mi. Ikke no galt i det vel?

Edit: Aldri fått fartsbot eller lignende før, men det er vel mer pga flaks. :D

Det er kanskje ikke så veldig tøft å kjøre for fort, i tilfellet ungdommer i gamle rånebiler på den lokale Essoen så er det ekstremt teit.

Likevel er det utrolig mye tøffere enn å sitte på internett og være v3zLev0kZ3n.

Sammenligningsgrunnlag for øvrig... :D
Som du selv sa, at alle klager på grøftelysa, ergo betyr det at det at generelt synes folk ikke at det er tøft, jeg og veldig mange med meg har veldig lite til overs for det og finner det irriterende, spesielt med tanke på blending

Ikke ser du lysene selv når du kjører, så å stå foran bilen sin og tenke at dette er tøft, sånn vil jeg gjøre gjør deg da til en løk.

Det er forresten forbudt å bruke grøfte/kurve og tåkelys sammen med nærlys, og ni av ti jeg ser med nevnte, kjører også med nærlys. Den tiende som kjører med parklys og grøfte/tåkelys er en halvløk.

Pokker! Og jeg som trodde det var ubertøft med grøftelysene på...? :D

Nei, de bruker jeg som ekstra belysning der det er mørkt som i ei bukserumpe - gjerne sammen med fjernlys - og det kjører jeg jo ikke rundt med hele tiden.

Derimot er jeg rimelig lei av å bli blendet av søplehuer bak rattet som setter på sitt ENE fjernlys fordi det ENE nærlyset har gått. Trippelløk.

Har jo absolutt aldri sagt at jeg kjører med tåkelys og nærlys/fjernlys samtidig?

Kjører med parklys og tåkelys på dagtid, hadde gjort det på natten også, men da er bare nærlys mye mer opplysende på veien, så da kjører jeg med det istedet.

Og, du ser heller aldri lysene dine uansett hvilke lys du bruker på dagtid, så det argumentet var bare tåpelig :D

Ikke min feil at du ikke bryr deg om hvordan bilen din ser ut, du kjører sikkert en sølvgrå Toyota Avensis og tror du er en bedreviter fordi du innbiller deg at du blir blendet av tåkelys på dagtid, når sannheten er en helt annen.

Bruker tåkelys når det er tåke/skodde, noe det er ofte på øya mi. Ikke no galt i det vel?

Edit: Aldri fått fartsbot eller lignende før, men det er vel mer pga flaks. :D

Nei, det er jo det som er hensikten med de. ' />

[quote name=

Kjører med parklys og tåkelys på dagtid, hadde gjort det på natten også, men da er bare nærlys mye mer opplysende på veien, så da kjører jeg med det istedet.

Og, du ser heller aldri lysene dine uansett hvilke lys du bruker på dagtid, så det argumentet var bare tåpelig :D

Ikke min feil at du ikke bryr deg om hvordan bilen din ser ut, du kjører sikkert en sølvgrå Toyota Avensis og tror du er en bedreviter fordi du innbiller deg at du blir blendet av tåkelys på dagtid, når sannheten er en helt annen.

Jeg har ikke påstått at du kjører med begge deler samtidig, jeg kommenterer unødvendig bruk av ekstralys.

Argumentet med å ikke se lysene er gyldig, poenget er at DU ikke ser dine überfete grøftelys og det store flertallet synes det er latterlig, så hvor er hensikten da? Hvordan i allverden får du til å trekke inn at jeg ikke ser mine egne lys i det argumentet? Jeg kjører med nærlysene ettersom det er påbudt, at jeg ikke ser de er irrelevant og har ikke noe med saken å gjøre.

Antagelig bryr jeg meg mer om bilen min enn du gjør, og samtidig så har jeg langt mer respekt for mine medtrafikanter når jeg er på veien enn du gir inntrykk av å ha. Samtidig så kan det være kjekt om du tolker det folk sier, så en skal slippe å mate deg med teskje, tåkelys om dagen er irriterende fordi det er en sånn bilist, om natta er det irriterende fordi det er til sjenanse (i det ligger ordet blending) for møtende trafikk.

Og, nei, jeg kjører ikke en Toyota Avensis, men siden vi er ute med fordommer så regner jeg med du ligger på punkt 3 eller 6 på Talgmars liste, og anbefaler deg å etterleve signaturen din.