Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Ugle

Problemer med DNS på Playstation 3

Recommended Posts

Jeg har fått problemer med litt av hvert på PS3 en min når jeg skal laste ned oppgraderinger til alle spill når jeg skal spille online.

Det nedlastingen starter og kommer til 1-20% før den stopper totalt. Jeg er koblet til trådløst, og har prøvd å koble med til med ethernet kabel også.

Får ikke spilt noe online for øyeblikket, og derfor blir jeg ganske forbanna.

Noen som har hatt samme probelemer? 80710102 står det som ett av probelemene

høres ut som routern og muligens modemet trenger en skikkelig reset. har noen ganger hent at det henger seg opp både på pc og ps3 med wirelessn. bytta router til slutt, og ingen probs siden det. noen ganger må routern settes opp manuelt også.

Reset av router funker som regel! Om ikkje det funker så ville eg gått over på å oppdatere firmwaren til ruteren. Om det heller ikkje funker så ville eg søkt etter porter som skal åpnest å gitt tilgang til dei via router softwaren. Om det ikkje funker så ville eg plugga ut routeren, kasta den fra topp etasjen og skaffet ny.

Kan nevne noen typiske årsaker til feil på nettverkforbindelse:

-PS3 ligger bak 2 rutere (standard ruter, i tillegg til den som evt. er innebygd i modemet) - løsning: slå av ruterfunksjon i modemet.

-Dårlig signal til ruter - løsning: eliminer hindringer og kort ned avstand mellom ruter og PS3, evt. gå over til kabel.

-Feil nat-type - løsning: endre innstilling på ruter config. På xdsl skal det være NAT2 om jeg ikke husker feil.

Håper det er til hjelp for noen :D

Edited by Cathode