Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Homer Killsome

[LØST]Bug/Feil ved klassevalg og engi

Recommended Posts

Hei

Når jeg skal velge klasse blir klassen valgt før jeg rekker å flytte musa opp til den klassen jeg vil. Jeg må trykke mange ganger på komma-tasten og flytte musepekeren og klarer til slutt å velge klasse.

Noe lignende skjer når jeg skal velge hvilket byggverk engien skal bygge. Etter å ha valgt byggekit får jeg opp menyen som vanlig hvor jeg velger om jeg skal bygge sentry, dispenser, osv. Jeg rekker ikke å velge hvilket byggverk, det blir bare valgt. Løsningen her er nesten lik den som er for klassevalg. Jeg må trykke 4 for å få opp byggekit og være rask som lynet for å velge riktig byggverk.

Når jeg tenker meg gjelder det som spy også. Feilen oppstår når jeg skal velge hvilken klasse jeg skal forkle meg som. Ca samme løsning som for engi.

Har noen andre vært borti lignende feil eller hørt om den og som vet hva jeg kan gjøre for å fikse det?

Edit: Fant ut etter litt grubling hva det kunne være som forårsaket dette og voila! Dro ut joysticken fra USB-huben og da ordnet det seg.

har aldri vært borti det men har aldri vært noe reinstalation kan fikse.

i det minste så kan du "verify integrety of game files"

Høres ut som ett eller annet i forhold til tall-tastene henger seg opp. Har du mappet disse funksjonene til andre knapper?

Høres ut som ett eller annet i forhold til tall-tastene henger seg opp. Har du mappet disse funksjonene til andre knapper?

Første jeg tenkte også. Start Notepad og se om tastaturet ditt skriver tall av seg selv tongue.png

Prøv å slett config filene for å resette alle binds/instillinger til standard smile.png

Hvor finner jeg disse og er det trygt å slette alle?

Steam\steamapps\<username>l\team fortress 2\tf\cfg

config.cfg sikkert. blir lasta ned på nytt når du starter spillet igjen

Najs traj, men det hjalp dessverre ikke. Får prøve reinstall da.... sad.png

Da tror jeg at det er hardwaren din, du kan alltids prøve en reinstall .. men tvilsomt.

Reinstall hjalp nok ikke. Hva pokker er galt med pc'en min da???

Heldigvis har jeg nytt hk, cpu og minne liggende. Venter bare på ledig tid til å installere Windows 7 på den. Ikke lett å få tida til å strekke til når man har mer lyst til å spille samt er gift og har barn sammen :)