Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Incom

Svineinfluensavaksinen

Recommended Posts

hahaha, tenkte faktisk på akkurat den der mens jeg skrev det :)

lurer på om den holder vann fortsatt, mener det har blitt kaldere siste året og det har jo vært en økning av pirater utafor somalia

itsaconspiracyd.jpg

Om jeg skal ta vaksinen eller ikke? Svaret er et helt klart NEI. Jeg har faktisk aldri tatt en så enkel "stor" avgjørelse før tror jeg. Planen min er overhodet ikke å påvirke noen til å velge det ene eller det andre, men jeg kjenner altså at jeg blir så forbanna på myndighetene i denne saken. Først og fremst på de tyske og norske myndighetene i denne sammenheng.

I det siste har jeg prøvd å få noe vettug informasjon fra norske nettsider, aviser osv, men det er jo stein, stokk umulig. Det er en stor mølje med virvar og bare tull. Ikke bare det at de ikke klarer å bestemme seg, men de holder jo tilbake informasjon, og det til de grader. Det myndighetene åpenbart prøver på er jo å skjerme oss fra panikk(?), men jeg mener at det er helt feil måte å gjøre det, ettersom at denne vaksinen en gang ikke holder mål.

Det som er skremmende er at denne vaksinen er hentet opp igjen fra 1967 hvor den ble tatt ut av bruk fordi den fremkalte en ekstremt smertefull sykdom(som jeg ikke husker nanvet på). Denne vaksinen er heller ikke testet over lengere tid, nærmere bestemt nesten ikke testet i det hele tatt. Dette fører oss selvsagt til spørsmål om det kan være noen sene bivirkninger. Det kan ingen vite, men svaret er foreløpig til en viss grad "ja". Det er ganske mange kilder som har gått ut og sagt at det er store muligheter for at det kan være sene bivirkninger. Å dette er bivirkninger som ligger i kategorien "MS" osv (Multippel skelose).

Ikke nok med det, leste senest for noen timer siden om 2 stykker som hadde mistet livet etter å ha tatt vaksinen. Dette var to svensker i 50 årene hvis jeg ikke husker feil. Greit nok at de begynner å bli litt opp i åra, og at en av de hadde problemer med hjertet, men jeg mener at det fullstendig uakseptabelt å oppfordre alle til å ta denne vaksinen. Bare for å nevne det også; Denne saken fikk et bittelite hjørne nede på VG siden og ble fjernet etter ca 30 minutter. Det er jo heller ikke mer enn et par dager siden vi fikk beskjed om at de med egg-allergi overhodet ikke måtte ta den, pga at den kunne være dødelig for de med allergien. Det finnes heller foreløpig ikke noe alternativ vaksine å ta for disse menneskene. Kjempebra...

Kronen på selveste verket her, må vel være det at vår kjære tyske "nabo" myndighet har handlet inn en egen vaksinen, som kun blir utdelt til de som jobber i tysk myndighet. Altså, en vaksine omtrent helt uten tilsettningsstoffer. Å de sier det ikke er noe annet alternativ. Kjempebra...

Kan jo også nevne at vaksinen det norske folk blir tilbudt, kun er 70% sikker. Er det verdt det?

PS! Det eneste som mangler nå er vel kilder, og mange av de vil komme om kort tid. Det er dessverre mange av kildene som jeg ikke får hentet opp igjen, fordi mange av nettsidene rett og slett er fjernet... Noe som også i seg selv er ganske skremmende. Jeg er ingen konspirasjon fanatiker, å det er jeg heller ikke når det gjelder denne saken. Det eneste jeg mener er at myndighetene håndterer dette på en helt feil måte.

:)

Glimrende parodi på en paranoid konspirasjonsfantast.

Jeg så denne komme... :(

Tatt vaksinen i dag ' /> Er litt småuggen, trøtt og svimmel. Også litt øm i armen og litt små vondt i hodet. Også sjuUuuUukt trøtt p

Ellers føler jeg meg fin tongue.png

Eneste bivirkninger jeg har lagt merke til dag to er at jeg føler meg "støl" i armen og er hoven på injeksjonstedet. Jeg har også vært hjemme fra skolen i dag pga sjuk trøtthet. La meg klokken 8 på kvelden i går, og sov til 8 og måtte bli dratt ut av senga. På skolen sovna jeg sittende i skolen, også var det veldig scetchy å kjøre moped. Sov sånn ca 5 timer etter jeg kom hjem og nå er jeg bare hoven og litt småtrøtt.

Jaja og litt generell sliten i hele kroppen.

Kjenner ingen "ifluensa" symptomer.

Btw, selve sprøyta gjør ikke vondt i det hele tatt, forventet at den gjorde vondt, men kjente den så vidt selv om jeg fokuserte på det :) Alle sprøyter/vaksiner jeg har tatt før har vært mye mer smertefulle i injeksjonen.

Meh, ender vel med å ta vaksinen. Like greit, er bare 50kr. Kjekkere å være frisk og ta en fest enn å ligge på rommet i isolasjon

Dama tok vaksinen i forrige uke, hun ble stiv\støl i armen, svimmel og hodepine.(Hører folk snakke om at den "framkaller" migrene), og for hun er det vondt/ømt rundt selve stikket.. Uansett er gått en uke nå, og hun er fortsatt like støl\stiv i armen. Og noe hodepine.

Hahahaha, tror det blir morsomt å ta vaksinen hvis jeg blir så trøtt (jeg ELSKER å sove), og hvis jeg får hodepine så bare propper jeg meg full av smertestillende :)

Det er noen som sier at vaksinen er gratis, noen andre sier at den koster 100kr og SpookyManooky sier at den koster 50kr. Koster det noe? og hvis det gjør det hvor mye?

Det gjør vondere og vondere i armen og musklene rundt stikket og veldig vondt hvis jeg tar på injeksjonstedet. Så holder meg unna det.

Men skal bli vanskelig å løfte vekter fremover altså deception? :<

Blir du fort syk, så ta vaksine med en gang.

Om du tåler en hard vinterstorm og kjenner imunforsvaret ditt noenlunde, så er det jo greit å slippe til de som er livredde og blir fort syke nå i starten. Så kan resten vente litt med vaksinen, og ta den når stormen har lagt seg.

Om vaksinen virker eller ikke er ikke noe jeg vil blande meg inn i, iallefall. Det er et medisinsk spørsmål.

Jeg drøyer'n litt og ser det an.

11 av 4.500.000 i Norge som har daua så langt. Satser på at jeg ikke blir nr. 12 eller 13.

Har ikke vært sjuk siden 05/06/elno, så det hadde vært litt typisk at jeg hadde fått svineflu nå i vinter.

Når jeg først var syk før i tida, så var det som regel et par dager før julaften og til og med skolestart i januar.

Har avtalt med en hemmelig person at jeg skal skrive ned passordene til Facebook, Twitter, BF.no osv. slik at den personen kan profilene mine hvis jeg skulle stryke med. Eventuelt hvis personen vil ha det morsomt kan den skrive oppdateringer på FB/Twitter og late som om det er jeg som poster fra nettet i himmern. Det hadde vært litt gøy.

Tok nettopp vaksinen for ca. 120min siden. Kjenner ingen bivirkninger enda og måtte bare betale 50kr :)

Like greit å ta den siden jeg er i risikogruppe 3.....................................................................

.............................................

Risikogruppe 3, hva vil det si? Jeg har astma, så jeg vet jeg er i en eller annen risikogruppe, så vaksine skal jeg ha.

Bivirkninger er vel noe man bare må regne med, det er vel slik med så og si alle vaksiner.

Jeg er sjuk atm, vondt i brystet, litt hodepine og har hatt litt feber. Vært sjuk siden mandag, da jeg kom hjem fra Oslo og MUSE konserten (helt vanvittig rå konsertopplevelse, forresten!). Tror ikke det er H1N1, dog. Har ikke feber i dag, og kjenner meg relativt ok. Skal få meg tattovering på tirsdag, håper inderlig hosten har gitt seg til da :)

Risikogruppe 3 = de med astma.

Kjenner noen som var på Muse konserten. Muse har fått flere priser for best show performance før :)

Jobben tilbyr vaksine for den vanlige sessonginflueansen og svineinfluansen når den blir tilgjengelig. De kommer faktisk på jobben vår for å vaksinere oss, slik at vi lett kan gjøre det f.eks. i pausa.....så hvorfor ikke?

De kommer på jobben hos oss også, men det koster de vanlige 250,- kronene da..

Men.. hvis jeg ikke får svineinfluensaen før jeg får tilbud om vaksine så tviler jeg på at jeg har behov for noen vaksine. Det er så utrolig mange i nærmiljøet som er syke at jeg tror det er umulig å unngå smitte, uansett hvor mye antibac man bruker. Nå her 5 naboer (alle 4 på den ene siden, og en på den andre siden)fått svineinfluensa siste uka, pluss at en hel haug av klassekamerater til ungene har/har hatt det. Datteren min var med en klassevenninne hjem her om dagen og da faren til venninna kjørte min datter hjem informerte han om at kona hans lå hjemme med svineinfluensa (jævla brødhuer!!!). Nå driver begge de største ungene her i huset og hoster, og datteren min har fått feber (foreløpig bare lett feber). Barn som er syke trenger omsorg, så hun har selvsagt fått ligge i fanget mitt og hoste.

Konklusjon: Jeg kommer ikke til å ta vaksine. Den kommer for sent. Dessuten er jeg ikke i noen risikogruppe, og jeg har overlevd verre sykdommer før.

Har astma. Er ikke veldig plaget av det, men ettersom jeg per def er i en risiko-gruppe så tok jeg vaksinen i går. Bortsett fra at jeg er litt øm og hoven på stikkstedet har jeg ikke merket noen bivirkninger, men så er jo vi e-krigere noen skikkelig tøffinger også...

(...) uansett hvor mye antibac man bruker.

Antibac fjerner bare bakterier, ikke viruser. Tror det står på pakken.

Men nå sies det jo at det er bra å pådra seg en liten forkjølelse, er det fordi kroppen blir "proppet" med hviteblodlegemer?

Jeg kommer ikke til å ta vaksinen, først og fremst fordi jeg tror jeg har svinefluensa nå. Forøvrig den mest behagelige influensaen jeg noen gang har hatt smile.png

Datteren min var med en klassevenninne hjem her om dagen og da faren til venninna kjørte min datter hjem informerte han om at kona hans lå hjemme med svineinfluensa (jævla brødhuer!!!). Nå driver begge de største ungene her i huset og hoster, og datteren min har fått feber (foreløpig bare lett feber).

Det er noe av det mest idiotiske jeg har hørt.. Når noen har svineinfluensaen er det ikke så jævelig lurt å ha besøk. Jeg blir alltid begeistret over hvor dumme folk kan være.

I går kveld begynte bivirkningene å komme litt frem. Fikk litt feber, følte meg som at jeg hadde shotta noen glass med sterk vodka og ble skikkelig slapp. I dag når jeg våknet kjente jeg at jeg bare hadde lyst til å sove resten av dagen. Føler meg fortsatt litt wasted, men ikke like mye som i går. Er litt trøtt, men er ikke så trøtt at jeg sovner sittende tongue.png + litt hodepine.

EDIT: Har noe smerter i armen som er der i noen sekuner og blir borte bare for å komme igjen 15min senere.

Edited by Incom