Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
halvors

Norwegian Conflict update!, Vinn en plass i lukket 0.1 BETA

Recommended Posts

Heisann!

Alle dere som sikkert gleder seg til Norwegian Conflict modden, jeg må skuffe dere.

Nei den vil ikke bli lagt ned, men der er blitt besluttet at ver. 0.1 vil bli lukket BETA.

Derfor vil vi utlyse en liten konkuranse med meg som dommer.

Den er ganske enkel: Den som finner på den beste ideen som vi kan gjenomføre når det gjelder gameplay vinner en plass i den lukkede BETA'n.

Gameplay ting som allerede er inne i modden:

Du mister gradvis liv når du er nede på 15%

Headshot = 4 poeng

Hvis du er skutt i hodet er det ikke mulighet for å bli healet

Når du blir "revived" får du bare 20% liv, ikke 100%

Gameplay ting som skal inn i modden:

Supply gir deg like fort liv som en medic pose eller ammo pose

Det er bare å tenke så det knaker tongue.gif

Det andre som kan sikre deg en plass i den lukkede BETA'en, er å bli med i teamet. For øyeblikket trenger vi sårt en flash modder happy.png

MVH

sosser

Community manager i Norwegian Conflict

PS: I det øyeblikk jeg skriver dette er vi kommet til 0.0.34

Edited by halvors

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulig at når du blir skutt i beinet at du bare kan krappe ettersom beinet er ødelagt. Vist det er en liten skade kan det hende at du går 40-60% saktere pluss at du ikke kan hoppe eller gå i stiger?

Kan jo ha at vist du blir skudd i armen så mister du hitbox pluss at du reloader og skyter saktere, det hadde man gjort på ekte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hva med "heart shot"? du får 6 poeng for å treffe en fyr i hjerte, og når han blir treffi der så dør han mommentant :), og han begyner å syl blø ' />:):

Share this post


Link to post
Share on other sites
deployable AT

du gjer sånn som FH2 har gjort med mg.

bare med at kittet.

41.jpg

Hva mener du med deplayable?

Betyr at AT-kittet må pakkes ut før det kan brukes. F.eks en MG42 på en tripod, der man setter opp et støttesystem for maskingeværet, som gjør at man kan skyte nøyaktig med stor skuddtakt. Ikke så praktisk å skyte en tow-rakett fra hofta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synes dere bør ha med Barret M82

Som kan man kan skyte ned Helikoptre med, å ta ut lett pansrede kjøretøy :)

m82a1_09.jpg

Edited by Shady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vis oss noen pics da. Men greia med lukket beta skjønner jeg ikke. tror ikke interessen er SÅ stor at dere må begrense hvem som skal få tilgang. tror heller dere skal være glade dersom dere får inn nok folk til å spille større matcher på testbasis. Men det er bare min tanke.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vis oss noen pics da. Men greia med lukket beta skjønner jeg ikke. tror ikke interessen er SÅ stor at dere må begrense hvem som skal få tilgang. tror heller dere skal være glade dersom dere får inn nok folk til å spille større matcher på testbasis. Men det er bare min tanke.

Ja får se om vi åpner opp for åpen beta.

Barrett M82 er med i modden allerede =)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vis oss noen pics da. Men greia med lukket beta skjønner jeg ikke. tror ikke interessen er SÅ stor at dere må begrense hvem som skal få tilgang. tror heller dere skal være glade dersom dere får inn nok folk til å spille større matcher på testbasis. Men det er bare min tanke.

Ja får se om vi åpner opp for åpen beta.

Barrett M82 er med i modden allerede =)

Ahhh ' /> Supert! da skal denne moden prøves når den kommer p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hva med å kunne velge ammunisjon i panservogner? Man kan for eksempel velge mellom HE (høyeksplosiv som har mye splashdamange og funker fett mot inf, men dårlig måt tungt panser) og AP (lite splashdmg, men penetrerer tykkt panser).

Dette har blitt brukt av mage BF2 modder og fungerer utmerket bra. Bruker bare "f" tasten eller "scroll" på musa til å skifte ammotype.

Dette gir mye mer dybde og strategi til pansertøser og er i tillegg realistisk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dette blir jo litt som å ramse opp ønskelisten for BF2. Jeg kan starte med 26 småting jeg har tenkt på siden spillet ble lansert:

1 - Jeg ønsker meg mulighet til å bruke sidearmen i stiger. Kanskje med begrenset mulighet til å klatre mens den er fremme. Da er det pistol det er snakk om, ikke noe sniper-rifle eller SRAW. Ikke noe som er så irriterende som å bli pwned når man klatrer, uten å ha sjanse til å gjøre noe. Likewise i vann. Mythbusters testet det.

2 - Kraftig økning i kjøretøyenes fremkommelighet. Noen ville kalle dette fullstendig tilbakestående tanker, men jeg ville likt å se en Abrams meie ned trær og klatre 50%. Kanskje litt raskere biler?

3 - Mørke kart. De av oss som aldri har prøvd Special Forces husker garantert ikke at nattbriller er en del av noe kit, ei heller at det eksisterer mørkere kart enn "Midnight Sun", som nylig ble offentliggjort for vanlige folk. Jeg hadde likt et kart som foregår på nattestid, hvor nattbriller ikke gir et like krystallklart bilde som i Delta Force 2 (lyser opp 100% uansett hvor du ser). Putt "special forces" i Special Forces og "midnight" i "Midnight Sun".

4 - Laserpistol i specops-kitet. En liten pistolformet dings man kan bruke til å låse mål på alle kjøretøyer o.l. sine radarer. Infanteristen kan peke på et mål, og alle jagerfly, commandere, tankser, APC-er og lignende vil få opp dette målet på minimap og HUD (hovedbildet). Dette gir infanteristen mulighet til å tilkalle hjelp og peke på hva problemet er.

5 - Mulighet til å veksle kit uten å dø, evt. veksle enkeltvåpen på tvers av kit. Kanskje gi / få våpen av samme type (på tvers av kit)? (Granater, ekstra clips til AK-en...)

6 - Desert eagle.

7 - Mer ammunisjon i ryggsekken. Når alle clips er tomme kan du innlede en lang og kjedelig prosess med å ta løsammo ut av sekken og fylle nye clips. I begrenset opplag, kun i nødstilfeller?

8 - Hvisking på radioen hvis du ikke er stresset. Det skjer av og til at fiender finner deg fordi du står og kauker på sambandet.

9 - Fysiske rotorblader. Som helipilot vil jeg bli frustrert av dette, men la oss ikke feie under teppet at rotorbladene IKKE tåler at man svaier inni en flaggstang. Instant kill med 4 poeng hvis man klarer å fange en person inni dem. :)

10 - Mer avansert fysikk i helikoptere. Som helipilot vil jeg etc., men la oss bla, bla, bla og hvis man ferdes over bakken skaper man en luftpute under heliet som gjør det lettere å holde i ro. Omvendt over åskammer og lignende. Mer turbulens.

11 - Blackouts, redouts, brownouts. Blackout ved for mange negative G-krefter (fly), redout ved for mange positive G-krefter (fly), brownout hvis man flyr heli over sand / støv (sikten ødelegges fullstendig).

12 - Kikkert, med zoom og HUD.

13 - MD530 Littlebird, as seen in Armored Fury. ' />

14 - Basert på forrige punkt, gi helikoptere den samme (kanskje bedre) muligheten til å dreie sidelengs i luften uten å endre retning.

15 - Defusing av miner. Kanskje en jobb for spesialstyrkene? På samme måte som engineer kan defuse AT-miner, kan man også plukke ned claymores. Forbaskede snipere.

16 - Mulighet til å plukke opp og kaste granater i retur. Lunten stanser ikke. Vær rask.

17 - CS-gass. Enda en greie fra Special Forces som jeg ikke har vært borti.

18 - Mer avansert fysikk i fly; gå hurtigere i stall når man flyr rett opp (stall-warning-lyd), jet-wash (som sett i Top Gun). Ikke tegn etterbrenner bak flyet med mindre den er i bruk. Instant kill hvis man klarer å burne noen med motoren. p

19 - Fritt hode i kjøretøy. Det er greit at det stasjonære våpenet ikke kan flyttes uendelig langt, men jeg vil da kunne snu hodet mitt fordet? Mulighet til å bruke håndvåpen selv om man sitter ved en stasjonær MG?

20 - Search & Resque-modus, i stedet for å ta disse kjedelige flaggene hele tida, må man redde en strandet medspiller fra fiendens hovedkvarter. Som en kombinasjon av CS sine VIP- og hostage-modus. Hvis dét høres tamt ut kan det alltids dreie seg om noe annet, så lenge poenget er at lagene ikke har det samme oppdraget (som i CS). Kanskje ett av lagene har en verdifull pakke som må hentes og fraktes ut med Black Hawk (som i Delta Force).

21 - Fjerndetonering av claymore, på samme måte som C4. Den kan også gjøre litt større skade og ha lengere rekkevidde. Jeg sa det var plagsom, ikke realistisk.

22 - Fysisk bensin i fly og helikoptere. Et heli skal vel strengt tatt klare å holde seg aktiv en hel runde, men et fly på full etterbrenner vil miste piffen ganske raskt. Dette mest for å plage 1337-pilotene som ALDRI blir borte. Refuel krever landing.

23 - Et fly tåler faktisk IKKE å bli pwned av et SAM eller A2A-missil (surface-to-air og air-to-air). Forbaskede piloter. Om du først klarer å treffe, så skal det flyet NED. Evt. fjerning av reload på flares og heller ha ammo på dem, som alt annet?

24 - A2A-missil i helikoptere.

25 - Alle kan requeste stasj fra commander, ikke bare SL.

26 - Markeringspistol, som sett i Bad Company 2. Skyter en tracer som kan spore kjøretøy på minimap og HUD.

Noe brukbart?

Støtter forøvrig Shady i saken om at et helikopter IKKE overlever å bli truffet av en .50-runde. Bør være vanskelig å treffe riktig, dog.

Edit:

I retrospekt er kanskje ikke det kapittelet om helikoptere så veldig aktuelt for "Northern Conflict", seeing as Forsvaret strengt tatt ikke har noen angrepshelier. Som et rent kompromiss kan jeg legge til mulighet for å bruke NASAMS på punkt 4, en eller annen form for fjernstyrt AA mot fly. Flyene er etter min mening alt for dominerende i BF2 public, så det hadde vært awesome å kunne "markere" fly med en laserpistol eller annen type håndholdt radar, og deretter få commander til å skyte opp SAM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ting jeg altid har hatt lyst på på BF2, så er det at det kommer blod når man treffer, og når man treffer hodet, så TREFFER MAN HODET!, samma om det er pistol eller en m24.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 - Laserpistol i specops-kitet. En liten pistolformet dings man kan bruke til å låse mål på alle kjøretøyer o.l. sine radarer. Infanteristen kan peke på et mål, og alle jagerfly, commandere, tankser, APC-er og lignende vil få opp dette målet på minimap og HUD (hovedbildet). Dette gir infanteristen mulighet til å tilkalle hjelp og peke på hva problemet er.

Veldig bra forslag!

Nattkart - med lasersikte. ' />

Jeg mener lasersikte burde være standard på flere kits enne spec.op...

Altså ikke en egen "dings" man tok frem, bare en ny knapp å trykke på når man har målet i siktet.

På den måten viser man teamet hvor den plagsomme fienden er, og samtlige på "laget" kan følge strålen og eliminere den (sikkert flinke) men plagsomme fiendesoldaten.

Tommelopp for

Share this post


Link to post
Share on other sites
Synes dere bør ha med Barret M82

Som kan man kan skyte ned Helikoptre med, å ta ut lett pansrede kjøretøy :blink:

m82a1_09.jpg

Flere snikskytter rifler enn M82 / M107 / M108 /98B - BARRETTA . 48 / 50 Cal som kan skyte igjennom Panserede kjøretøy og helikoptre. + At hvis du ser på kriger nå, så bruker mange snipere Ammunisjon som sprenger i det dem treffer .Targete dem sikter på. (f.eks kjøretøy). Fleste .50 lang distanse våpner kan har magasin og ammunisjon laget for å skyte igjennom spesielle kjøretøy og menneskelig fiendtlige trusler. Fleste snipere går med Penentration ammunisjon til å skyte igjennom kjøretøy, og vanlig targets, som mennesker.

Ligger i FFP, dreper fienden. Kommer en tanks, bytter til tyngre, lengre, hardere, større patron. Skyter. Og han som kjører det pansrede kjøretøyet er død.

Synes dere bør ha med Barret M82

Som kan man kan skyte ned Helikoptre med, å ta ut lett pansrede kjøretøy :blink:

m82a1_09.jpg

Flere snikskytter rifler enn M82 / M107 / M108 /98B - BARRETTA . 48 / 50 Cal som kan skyte igjennom Panserede kjøretøy og helikoptre. + At hvis du ser på kriger nå, så bruker mange snipere Ammunisjon som sprenger i det dem treffer .Targete dem sikter på. (f.eks kjøretøy). Fleste .50 lang distanse våpner kan har magasin og ammunisjon laget for å skyte igjennom spesielle kjøretøy og menneskelig fiendtlige trusler. Fleste snipere går med Penentration ammunisjon til å skyte igjennom kjøretøy, og vanlig targets, som mennesker.

Ligger i FFP, dreper fienden. Kommer en tanks, bytter til tyngre, lengre, hardere, større patron. Skyter. Og han som kjører det pansrede kjøretøyet er død.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...