Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Sofakommandanten

Vekas Andlet - Zaxo

Recommended Posts

(Battlefield.no): Battlefield.no har funnest sidan 2002 og er bygd på dugnadsarbeid. I dag består foreininga Battlefield.no av omtrent 180 personar fordelt på 8 driftsgrupper. Me skal dei næraste månedane verta litt meir kjent med nokre av eldsjelene bak Battlefield.no.

DSCF1227_0.img_assist_custom.JPGZaxoNick: Zaxo

Namn: Lars Petter

Alder (fødselsdato): 22

Sivil Status: Samboer
(dog er hun langt langt unna for tiden.. så litt ensomt smile.gif )

Født og oppvekst: Nord-Trøndelag 7år -> Bergen 11 år samt 3 år i Stavanger

Utdanning:
Bachelor i petroleumsteknologi fra Stavanger og går nå videre master på samme linje i Bergen

Jobb:

Fulltidsstudent, men er på utkikk etter deltidsjobb, som viser seg å være vanskelig å få..

Korleis kom du på nicket?

Begynte med Zaxowen egentlig. Det var en blanding av uvanlige bokstaver rett og slett, ville ha et unikt nick (dette var 8 år siden eller så, ikke så uvanlig med slikt lenger tongue.gif). Spacebase tok til å kalle meg kun Zaxo og da skiftet jeg like så godt til det, syns det var langt lettere.

Kan egentlig legge til at jeg også går kjent under Knallpose i en del andre spill, eksempelvis HoN.. Spillte med en fyr som kallte seg likpose i Dota og vi skulle gå under samme type nick.. Da syns jeg Knallpose beskrev meg ganske bra..

Kva ville me ikkje trudd om deg? DSCF1241_0.img_assist_custom.JPGZaxo med fuRias lue
At jeg faktisk kler fuRias lue..

Yndlingsspel:
CSS er vel det jeg har spillt mest, med Dota (HoN) og Diablo2-LoD som gode andreplasser.

Kva er ditt fyrste og beste spillminne?
Første:
Hadde en gjeng spill på min fars maskin på midten av 90-tallet. Da snakker vi Prince of Persia, Aldo, Summer games.. 2 pixlers figurer all over smile.gif
Beste:
Bør være blant alle gangene på VT med gamleklanen FoD/Lyse. Kadetten, Spacebase, intr0, fxwz og riks gav mange gode minner.

Korleis oppdaga du Battlefield.no?

Spillte en del på battlefield sine 1.6 servere og kom i kontakt med overnevnte spillere. Det var også på den tiden jeg ble admin for counter strike serverne etter litt godsnakking med korden og anbefaling av Space og Gandhi.

Kva er arbeidet ditt her på bruket?

Admin på CSS servere, generell masekopp på adminforumet og nå også med i info crew til HellfraggerLAN (hvor jeg håper å møte en god del av dere på smile.gif )

Korleis fekk du jobben hos Battlefield.no?

Sendte søknad til Kong Kord i en tid hvor det var trangt om plassen. Anbefaling fra vedkommende som hadde styringen på en god del av serverne hjalp helt sikkert wink.gif

Er det nokon episodar du hugsar særleg godt i løpet av di tid på Battlefield.no?

Til tross for at det står ".no" der vil jeg gjerne ta med Meet and Greet i Oslo som ble holdt på vårparten anno 2009. Det var utrolig koselig å møte så mange flotte mennesker bak battlefield.no. Beklageligvis kunne jeg ikke komme på voksenLAN, da hadde nok det også blitt beskrevet med en stille linje.

Er det nokon her på bruket du har eit ekstra godt auge til?

Kan jeg velge bare èn? Neeh.. Nå er det jeg som bestemmer tongue.gif

Qed er en flott og rettferdig person og gjorde en makeløs jobb som hovedadmin den tiden han var det. (Home gjør en god jobb han og smile.gif ). I mang en diskusjon har vi vært både enig og uenig, mest enig tror jeg. Møtte ham også på M&G, ble ikke direkte skuffet!

Spacebase og Kadett har vært 2 flotte personer å være i klan med. Spacebase har jeg allerede møtt, så nå må kadetten karre seg ned fra vidda og hilse på smile.gif
Coolspin er vår alles mystiske person jeg har hatt mye å gjøre med på msn. En svært selvofrende person man kan stole på.

Det er mange flere som fortjener å være på denne listen, det er bra sikkert, men har vel ikke muligheten til å ta med alle? Dere vet uansett hvem dere er!

På Hellfragger LAN har du møtt mange kjente og kjære personar frå Hellfragger miljøet. Har du fått deg nokon overraskelsar?

Er så mange personer jeg har hatt gleden av å møte på LANet av battlefield sine brukere. I.o.m. at jeg stod i infobua og tok imot deltagerne vil jeg si jeg har fått en rimelig grei oversikt over flerparten av spillerne som var der.

Bloo, forumets råtass, ble dog noe av en overraskelse. Her har jeg sett for meg en rappkjefta trønder, en skikkelig rampegutt og så møter jeg en artig person med god humor. Husker spesielt godt jeg ble servert god årgang saft fra Dille personlig i kjent kelnerstil, overraskende! Innlegg vil fremdeles bli lest med respekt, men jeg vil i fremtiden ha problemer med å ikke dra på smilebåndet! smile.gif

En god del av de nye hadde jeg vel sett fra før av på bilder på nettet også, så det var ikke all verden som klarte å overraske meg egentlig. Men svært mange hyggelig fjes ble det stiftet kjennskap med som; Gengus, Del Casa, Freeplay, Henrix, Nirex, Arthe, Entreri, Spardame.... Kunne i grunn fortsatt med hele crewlista her altså! Redd for at noen blir glemt så lar det være med det. Husker dere uansett alle som en og gleder meg til neste gang vi møtes! smile.gif

Det skal legges til at hver gang jeg nå leser innlegg skrevet av noen jeg har møtt, så popper fjeset deres opp i hukommelsen. Har endelig fått en skikkelig knagg å henge profilen deres på, vel verdt helgen og alt arbeidet!

DSCF1228_0.img_assist_custom.JPGTøff ZaxoKva er ditt forhold til tegneseriefiguren Dilbert? (Som du bruker som avatar)

Godt spørsmål! Har hatt Dilbert som avatar utrolig lenge, ikke helt sikker på hvorfor jeg syntes han passet. Jeg er noe av en kontorgutt som sitter mye med studier over en pult. Dessuten er jeg også noe rotere (det kan mange i crew skrive fint under på). Da ble det rett og slett Dilbert! Sosete kontorunge!

Hellfragger LAN er over for nå. Kva er din oppfatting, som chief for Info, av Hellfragger LAN så langt?

Med min bakgrunn fra LAN som er mer eller mindre svært mangelfull hadde jeg noen startproblemer. Fikk dog god drahjelp av flere fra Crew; Nirex, Henrix og alle jeg ellers spurte om ditt og datt. Jeg var vel heller mer stresset enn noen andre under åpningen, men det gikk, i mine øyne, meget glatt. Åpnet ti over ca og innsjekking av flesteparten av deltagerne var over på 2 timer. Tar jeg ikke helt feil så så jeg deltagere skyte hverandre kvart over 4, ingenting å utsette der ihvertfall.

Med skryten satt til side er det helt klart en rekke situasjoner vi ikke hadde forutsett og mange vi helst ville ha hatt løst på andre måter. Vi tar med oss erfaringen og vil gjøre HellfraggerLAN til en braksuksess til neste år med enda bedre opplegg. Tilbudet skal være kanonbra og deltagerne skal kunne gå hjem igjen med en skikkelig godfølelse!

Korleis ser du på muligheten for Hellfragger LAN 2?

Så og si besvart denne, det er nødt til å skje. Hadde det utrolig artig og det håper jeg virkelig flere hadde det. Var i det minste plenty fint lydnivå når HS'ene gikk inn på rekke og rad på scenen.

Planleggingen må startes tidligere, dog tipper jeg vi alle trenger å få oss litt søvn først smile.gif

Julebrusen er allereie i butikkane. Kva er din favorittleskedrikk?

Per definisjon leskedrikk er jeg usikker på om den er korrekt, men kaffe er uten tvil den væsken jeg fyller kroppen min mest med.. Tipper blodet mitt er halvveis brunt!

Som erfaren DotA spiller ser vel framtida spennande ut med tanke på at både Heroes of Newerth og League of Legends nermar seg release, og hyheten om at IceFrog (skapar av DotA) har gått inn i sammarbeid med Valve?

Jeg er veldig glad DotA blir videreutviklet da det strengt tatt kun var et map til Warcraft III. En rekke innlysende innstillinger manglet selvsagt og HoN har tenkt på en god del av disse. Grafikken kunne heller ikke bli forbedret og Warcraft III er strengt tatt ikke det nyeste spillet i butikkhyllene... Det blir en del HoN fremover på meg ja... Kan også ses i tråden om HoN smile.gif

Jeg har enda til gode å teste League of Legends.. Kan hende det må installeres asap zulu honolulu?

Korleis trur du framtida ser ut for Battlefield.no?

Så lenge battlefield fortsetter å utvikle seg med tiden tror jeg samfunnet stadig vil bli mer populært. Det som kreves er å kunne gjøre oss populære blant spillerne og det har vi klart ganske bra hittil, håper jeg.

Kor lenge trur du at du vil halde på med speling og data?

Så lenge det fins strøm fins der Zaxo..

Kva er di favorittårstid?

Kunne vært vintern, men den er ikke særlig pen i Bergen forutenom de få dagene det virkelig er snø i jula..

Sommeren er definitivt den flotteste årstiden med fotball og mye uteliv!

På ein skala frå 1 til 10 (der 10 er høgast), kor tøsete er du:

På nett; rimelig tøsete
I virkeligheten; sta som bare pokker og av og til svært vanskelig å ha med å gjøre..
Får allikevel bli en 7 kanskje..

Kven er din helt?

Høres klisjèaktig ut, men; frua!

Nokre siste ord?

Det er så mange flotte personer som står bak et slikt community og det har alltid vært koselig å møte på disse i virkeligheten. Gleder meg til HellfraggerLAN for å treffe enda flere!

http://www.battlefield.no/forum/index.php?showuser=5983' target="_blank">

Aww, jeg har alltid sett for meg at Zaxo ser nogenlunde ut som Dilbert.. Jaja, der var den fantasien ødelagt.

Kom deg på vt og spill HoN med oss. LoL suger, trust me. :)

Zaxo-stumpen, så søt på Lanet :) Neste gang skal du ha din egen pc klar så vi får gamet skikkelig!!!!!

Supert intervju!

Må si at Zaxo var en utrolig trivelig og flink kar - var hyggelig å møte en som verdsetter livets vann (les: kaffe) like mye som undertegnede :)

håper mange kommer på tg2010, da får jeg sjansen til å møte flere! har bare møtt lygre,jack baur,zenox,zoet,crazy man og nirex. vil møte fler og disse igjen!!!!

en av de første jeg møtte på våre servere, og har elsket han siden, herlig engasjert kar :)

Stiller meg bak alle de andre her, Zaxo er en fantastisk hyggelig kar med masse humor og en ståpåvilje, som ikke vokser på trær akkurat...!

Veldig artig å treffe han på HF-LAN - og jeg håper jo at han stiller til neste år med like bra engasjement som i år. :)

Zaxo <3 Kosligste kranglefanten man kan sitte ved siden av på en flytur. Sikker på at det tok maks 5 minutter fra Trondheim til Bergen...

[°C] = ([°F] - 32) × 1,8

[°C] = ([°F] - 32) × 1,8

Er det hvordan du "omdanner" Celcius til Farenheit? Da har jeg lært noe totalt verdiløst idag óg. :)

skylde mæ en pils! og du var da tafsete i RL å du da. var jo koz på subway på stavangerbrygga :)

:)

Takker for gode tilbakemeldinger!

Hilser dere fra en nettcafe paa flyplassen i Hong Kong, going on to Brisbane, Australia og treffe madammen.

Artig aa ha noe aa lese paa..

(begynner aa fatte at photon syns det er irriterende med disse engelske tastaturene :()

dotA zaxo? hva faen?

Ikke f om du får bli med i vri 8er-compoen på neste hf-lanet

hvis du ikke skjerper deg as!

hihi

men satan for en koselig fyr :)

:)

Takker for gode tilbakemeldinger!

Hilser dere fra en nettcafe paa flyplassen i Hong Kong, going on to Brisbane, Australia og treffe madammen.

Artig aa ha noe aa lese paa..

(begynner aa fatte at photon syns det er irriterende med disse engelske tastaturene tongue.png)

Er ikke "å" det samme som [alt+0229] i resten av verden også, kanskje?

Hilsen kongen av Character Map

å omg, det er jo sant jo. Funket. :) Lærer alltid noe nytt på data.

Zaxo :(

[°C] = ([°F] - 32) × 1,8

Er det hvordan du "omdanner" Celcius til Farenheit? Da har jeg lært noe totalt verdiløst idag óg. :)

Da får du litt unyttig lærdom fra meg, og.

[°C] = [K] - 273.15

Zaxo :(

Gengus

Zaxo <3 =D

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...