Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Lygre

Ingen dedikerte servere i MW2

Recommended Posts

Verdien rundt et community er enormt. Jeg merker selv at spill der jeg lett kan binde meg til et community (dvs. med en dedikert server) har mye lenger levetid enn spill med matchmaking. Dvs. konsoll-spill varer betraktelig kortere hos meg enn PC-spill, nettopp av den grunn at man lettere kan knytte seg til en fast gruppe man kan spille med (uten å måtte ha en uhorvelig, unaturlig lang buddyliste). Dette har overhodet ikke noe med at jeg nødvendigvis foretrekker PC fremfor konsoll, men fordelingen av spill med dedikerte servere gjør det slik. Ta feks de gode gamle SOCOM-spillene på PS2. Her hadde man ikke et matchmaking-system, men lagde selv servere (dog ikke helt dedikerte, men klaner hadde gjerne alltid et par-tre lobbyer/servere oppe man kunne joine). Disse spillene spilte jeg MYE, uten å savne noen ting. Dessverre merker jeg alltid på spill med matchmaking at jeg savner noe jeg har på PC. Jeg savner å ha den faste gruppen med folk jeg spiller med. Jeg blir fort drittlei av å spille med randoms, og jeg ønsker selv å velge hva slags folk jeg vil spille mot, ikke la spillet med et matchmaking system gjøre dette for meg.

Vel, kort sagt; dedikerte servere og communities i et spill gir en enormt større spilleglede, og derfor varer også spillet lenger (dog vil kanskje ikke Activision at dette skal skje, de vil jo så gjerne få solgt masse av COD7, 8, 9, 10, 11 og 12 også.)

@lygre: grunnen til at det ikke ble noen særlig folk på cod4 serverene (ettersom jeg husker) var at man ikke kunne finne servere med mer enn 10 tegn i servernavnet i starten, og det hadde bf.no sin server...

etter å ha prøvd matchmakinga på red faction guerilla flere ganger kan jeg lett si at den ikke fungerer i det hele tatt. jeg har kun fått spilt ETT spill, og det var alt, i tillegg på venting i 5-6 minutter

:( Jeg som gleda meg så :) forhåndsbestilt også :( avbestiller hele dritten lørdag :happybda:

Signert upprop!

Du er ikke alene om å gråte over dette tullet!

Dessverre så er det noen som tenkte at de kunne fylle lommene sine ekstra nå til Jul men ettersom ActivNissen er blitt ond og grønn så driter vi i dem... :)

@lygre: grunnen til at det ikke ble noen særlig folk på cod4 serverene (ettersom jeg husker) var at man ikke kunne finne servere med mer enn 10 tegn i servernavnet i starten, og det hadde bf.no sin server...

Det med lengden på servernavn er en myte, årsaken fant vi aldri, men ikke en eneste test underbygget påstanden.

Det er mange communitys som har tonnevis av fulle servere som nødvendigvis ikke kommer opp på våres browser search.

For ikke å snakke om alle clanserverne som hele tiden er fulle av folk som spiller kamper. jeg tipper at ikke 10% av de kommer fram i browser searchen engang.

Logg inn på mIRC undernett og skriv /j cod4.wars .. der kan du se hvor ivrige cod 4 PC fansen virkelig er for å ha clankamper.

24\7 finner du kamper der. alt fra 1vs1 til 10vs10 low\med\high og alt der imellom i skill..

Og si at cod4 på Pc er dødende\ dødt er veldig feil.

Jeg tror nok mange gir seg generellt med cod serien spesielt fra IW uansett fremmover.

Mange kommer nok til å bli værende i cod4 og evnt migrer til andre spill når de kommer.

De jeg synes aller mest synd på er folk som bor utenfor EU og USA..

Ta lenger øst fks eller bare syd afrika, det er ukjent med folk som klager der for de har jo INGEN plasser å connecte til i MW2..

p2p der blir jo som å connect til en US server for oss.. Hvor mange games finner de egnetlig der uten dedicated servers....

Nei IW.net er nok posetivt for mange, ingen tvil. Enkelt å få seg en kjapp CTF, S&D eller hva det måtte være med max 16 spillere..

Men det er så mye negativt.. Tenk alle de negative tingene.. Nesten alltig random hvem du spilelr mot.. du kan banne på at det er mye rasistiske og generell dritt slenging konstant.

Det er ingen som kan styre alle disse lobbyene.

Bare det med pingen irriterer meg max, jeg og 4-5 fra XO lager et party å joiner en match satt opp som vi vill ha det.. men vi blir grise eid alle mann på serveren for hosten har 5 i ping og vi andre har 100 + -

Forsvinner hosten blir det host migration konstant - 10 sec ventetid akkurat når du står bak en dude for å knive han..

uff nei jeg kan også whine til neste uke over hvor mye som er negativt her...

VAC......

osv osv

Ray

Typisk matchmaking opplevelse:

Searching for available servers

Searching for best available servers

Server found

Looking for players

Looking for closest players

Found pwny pwny

Found Lygre

Found Talgmar

Found xbot

Connecting

Still connecting ...

Hi!

Lygre: omg avean

Talgmar: geezes

xbot: yay ninja!

Game launching in 1...2...3

Game Starting!

Yeah pew pew pew! woohoo

(Game Freeze)

Trying to re-connect to game

Connecting ....

Still connecting ........

DISCONNECTED, Server host has left the building. Sorry for the inconvenience!

Searching for servers ....

Disconnected, lobby servers are down for maintance. Try again in 2 hours.

Typisk matchmaking opplevelse:

Searching for available servers

Searching for best available servers

Server found

Looking for players

Looking for closest players

Found pwny pwny

Found Lygre

Found Talgmar

Found xbot

Connecting

Still connecting ...

Hi!

Lygre: omg avean

Talgmar: geezes

xbot: yay ninja!

Game launching in 1...2...3

Game Starting!

Yeah pew pew pew! woohoo

(Game Freeze)

Trying to re-connect to game

Connecting ....

Still connecting ........

DISCONNECTED, Server host has left the building. Sorry for the inconvenience!

Searching for servers ....

Disconnected, lobby servers are down for maintance. Try again in 2 hours.

Og her er typisk matchmaking på Xbox Live: Finding game....BAM! Du spiller og koser deg to sek seinere :)

Vi får håpe at IW.net blir mer likt matchmakinga på Xbox enn PC, da. Siden matchmaking på PC hittils tydeligvis suger.

Bah, Lygre du lygre, er det så vanskelig og skjønne at IW.net vil bli en failure for oss som henger på bf.no regelmessig?

Hvordan skal klankamper funke? Skal 1 på den ene clanen hoste 1 map, også kan en fra den andre klanen hoste det endre, slik at ingen for urettmessige fordeler osv? Nå vil det sikkert gjøre det enda enkere for klaner og "server" cheate ved at f.eks han som er servere kan påtvinge de andre lagg ved og strupe linja. F.eks i en situasjon der han er siste mann mot f.eks 3 andre...

Nei, MW2 er nok død for CB, ESL osv..

Er det noen som kan komme på et pc spill som har en mathcmaking system som faktisk fungerer.

og nei, l4d's fungerer ikke bra

da retter vi fokuset mot BC2! YEEEI

Kommer det på PC og når? Første spillet ble vel helt failure? Eller kom det overhodet på pc?

da retter vi fokuset mot BC2! YEEEI

Kommer det på PC og når? Første spillet ble vel helt failure? Eller kom det overhodet på pc?

Mars på PC :)

og når kommer 1943 ?

Bad Company kom kun på Xbox, men der var det veldig bra faktisk :)

Kom vel forøvrig på Ps3 også da men..

Ser frem til BC2, tror det kan bli en knallhit på PC.

og når kommer 1943 ?

Q1 2010, skulle egentlig kommer i Q3 2009, men så ble det utsatt fordi de IKKE ønsket å bare lage en konsoll-port!

Å næmmen, hva er det her for noe da? :)

Kan det være grunnen til at cod4 ble så bra som det ble!?

Ja.

Helt utrolig, får jo lyst til å bryte ut en stor "FAKE" til den videoen. :(

Det intervjuet omhandler jo det første MW. Grant Collier er ikke lenger sjef for IW, så han har nok ikke hatt mye inflytelse på MW2 (dessverre).

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...