Sign in to follow this  
Lygre

Ingen dedikerte servere i MW2

Recommended Posts

Ca 10-15 i sekundet, igår var det 3 i sekundet. Aldri sett pc-communities verden før stå samlet på denne måten. Er jævlig bra at vi sammen setter foten ned.

Make a final stand against the consoles! (utenom ps3 seff :) you longtime)

Dette er vel ett problem som for det meste går utover spillcommunities rundt om, da de, og Battlefield.no ikke kan hoste servere. For systemet i seg selv er jo veldig greit syns jeg personlig, iallefall hvis det fungerer på samme måte som Playstation 3.

Men tror dere Battlefield.no, Gamespy etc. vil falle av denne grunn? Det tror ikke jeg, forumene er her fortsatt, og miljøet vil fortsatt stå som før, så tror mange her tar dette litt for tungt, litt redd for nye ting. Skal vi ikke la de få en sjangse til å gå videre i technologien som alle andre? Skriver ikke dette for å provosere på noen måte, men syns systemet skal komme ut, la seg teste og prøves før vi tar helt av :(

Spilte i clan på Playstation 3 jeg, fungerte veldig greit, inviterer bare alle til samme party, og starter serveren. Ikke verre enn det :)

Men jeg har signert listen, dedikert er en ting jeg er godt vant med :)

-Potetmos1-

Veldig bra skrevet Entreri :)

Håper IW skjønner at de har lagt seg ut med feil folk!

Er det noe som dreper spillet deres så er det å ta vekk supporten fra pc folket.

Personlig tror jeg ikke at de kan overse oss etter denne massive kampanjen som startet i helgen.

Jeg som mange andre har sett frem i mot denne releasen og de bør snu i denne saken etter all den dårlige PR de nå har fått.

Stå på og alle dere som ikke har signert! Gjør det nå!

Petition

Jeg tror IW jobber på spreng med å få fikset dette innen release. Vent og se :)

Tror nok vi må vente på en patch med dette over nyåret gitt :(

Men etter å ha lest svarene fra IW, så er jeg mer positiv, faktisk. Vi får vente å se :)

Hvis det er holdningen deres, så får jeg finne noe annet å bruke penger på.

Er man så redd for å scrolle gjennom en serverliste, så kan man jo bare kjøpe spillet på konsoll, for pokker!

Det morsomste var at DICE forsøkte å kjøpe billige poeng ved å drite ut IW, når DICE etter all sansynlighet frem til nå har vurdert akkurat det samme. ( Bare se på Heroes og 1943 )

Cheat / Hack Free Games: The biggest benefit of using IWnet by far is the fact that you don’t have to worry about joining a server full of aim-bots, wallhacks, or cheaters.

Så fordi sytete unger har klagd om "oh noes HES CHEATIN WALLHACK IN CAR!!!" så skal alt som heter community rævkjøres med en staur?

Mest tafatte "unnskyldningen" jeg har hørt. Og dette matchmakingopplegget, si at klan X alle er lvl 60 mens klan Y har spillere fordelt på forskjellige levels, betyr dette at noen av spillerne fra klan Y ikke kan spille da eller? Eller er det bare jeg som har misforstått elendigheten her?

Matchmaking funker i 99% av gangen forferdelig dårlig, det er i hvertfall min erfaring fra spill. Det blir alltid ujevnt, men hvordan skal man bli bedre da? Du kan ikke forvente å delta i Strongman om du kjører med de samme vektene hver dag, på samme måte så kan du ikke forvente å bli ESLproklikk om du bare spiller mot spillere på ditt eget nivå, da lærer du mer eller mindre ingenting... Du trenger en vanskelighetsgrad for å avansere og ha en stødig progresjon, og den forsvinner (i mine øyne) med et slikt matchmakingopplegg.

Forøvrig, creds til DICE:

#Battlefield You're dedicated to your game, why shouldn't your servers be dedicated too? We understand your pain #MW2 PC fans. (Twitter)

Spesielt "morsomt" er det at han skryter av at matchmakingen tillater at de bruker VAC. Og det gjør liksom ikke andre spill med dedikerte servere?

huff jeg som gledet meg til å spille her på bf.no :)

Det virker som IW ikke tok helt poenget helt.

Mods greitnok det skal jeg klare meg uten, men hvordan i huleste skal jeg få spilt med Steiner og resten av gjengen her på bf.no ? Invite alle sammen og la meg hoste? Og hvis jeg får besøk så faller hele servern ned?

Hva med klanspilling? Hva med turneringer? Skal en person hoste? Han vil jo få en jævlig stor fordel da han kommuniserer med servern raskere enn resten.

Skjønner ikke at jeg orka, men jeg ble litt provosert av det blogginnlegget og posta et svar i tråden til Entreri. Får håpe noen leser det.

Det som virkelig suger mest med dette er at IW selv kan stenge alle serverne sine når de selv vil det - f.eks, når et nytt CoD spill blir released.

Jeg spiller enda CoD4 fra tid til annen, men tenk dere det at når IW releaser ett nytt spill i CoD serien, så vil sannsynligheten være stor for at de fleste serverne de hoster til MW2 blir lagt ned for å tvinge videre kjøp til det neste spillet.

Mye lesestoff på steam som kverrulerer grunnene til IW ang dette.

Det som virkelig suger mest med dette er at IW selv kan stenge alle serverne sine når de selv vil det - f.eks, når et nytt CoD spill blir released.

Jeg spiller enda CoD4 fra tid til annen, men tenk dere det at når IW releaser ett nytt spill i CoD serien, så vil sannsynligheten være stor for at de fleste serverne de hoster til MW2 blir lagt ned for å tvinge videre kjøp til det neste spillet.

Mye lesestoff på steam som kverrulerer grunnene til IW ang dette.

jeg hadde spilt ra2 på netter enda hadde ea holdt oppe serverene!

selv om det er noe annet da :)

Og dette matchmakingopplegget, si at klan X alle er lvl 60 mens klan Y har spillere fordelt på forskjellige levels, betyr dette at noen av spillerne fra klan Y ikke kan spille da eller? Eller er det bare jeg som har misforstått elendigheten her?

Klanspilling tas i private kamper, ikke i matchmaking som er det dere kaller "public".

Ola fra Klan A setter opp en privat lobby og inviterer f.eks fire personer fra klanen sin for å øve på Search and Destroy. Det nærmer seg kampstart, og Ola inviterer Per fra Klan B (som igjen inviterer sine folk igjen) slik at de kan få spilt klankampen.

Hvilket "nivå" man ligger på har ingenting å si i private kamper.

huff jeg som gledet meg til å spille her på bf.no :)

Kjipt at du ikke får spilt på servere fra BF/MG, men du kan fortsatt spille med folk fra BF.no. Inviter folk herfra til vennelista di. Da har du alltids noen online i MW2, men på den andre siden er det jo ingen herfra som skal kjøpe spillet på lovlig måte, så da blir det litt vanskelig igjen.

Det virker som IW ikke tok helt poenget helt.

Mods greitnok det skal jeg klare meg uten, men hvordan i huleste skal jeg få spilt med Steiner og resten av gjengen her på bf.no ? Invite alle sammen og la meg hoste? Og hvis jeg får besøk så faller hele servern ned?

Hva med klanspilling? Hva med turneringer? Skal en person hoste? Han vil jo få en jævlig stor fordel da han kommuniserer med servern raskere enn resten.

Jeg vet ikke om PC-versjonen skal ha "host migration" som konsollversjonene, men regner med det siden IW har sagt at alle utgavene skal være omtrent identiske. Så la oss si du er vert, Avean, så får du besøk av noen fine ninjaberter og må stikke. Hvis det er host migration til PC, så vil da spillet finne en ny vert. Den med beste linja regner jeg med. Ikke helt sikker på om det er slik i private kamper, men hvertfall i matchmaking. Men skulle man uansett måtte gå midt i en kamp, så tar det ikke mange sekundene for en annen å sette opp en ny lobby og få folk inn igjen. Det er gjort på 1-2-3.

Ikke sikker på hvor stor fordel verten har. Selv har jeg vært vert i COD4 ganske mange ganger, men har ikke merka at jeg har hatt noen merkbar fordel i forhold til de andre. Hvis verten sitter på Hawaii er det mulig at jeg kan "føle" at jeg skyter han først, men dør nesten hver gang selv og at det er urretferdig. Men da finner jeg med bare en ny server på to sek.

Jeg vet ikke helt hvordan det blir med IW.net og om IW kommer til å stenge serverne til MW2 om et par år. Har de sagt at det er noe de kommer til å gjøre, eller kan gjøre? IW.net-systemet fungerer ganske likt som Xbox Live etter det jeg har forstått, og vi har fortsatt servere til spill fra den første Xboxen. Spill fra 2003/2004. Så hvis folk fortsatt spiller MW2 etter at MW3 er ute, så tror jeg ikke at IW vil stenge serverstøtten til MW2 bare for å få folk til å kjøpe MW3. Det høres litt drøyt ut. Jeg skjønner at de hadde stengt det om bare 100 stk. hadde spilt det, men ser for meg ganske mange tusen spillere i MW2 i lang, lang tid, med mindre IW.net flopper helt.

Måtte bare få mine tanker (og kanskje andre sine?) tanker ut på papir i min frustrasjon over at de ødelegger det spillet som jeg hadde inntrykk av kom til å bli toppen av FPS gaming. Både på public og i clanmatcher. For de som vil så post også gjerne en reply på IW sitt forum så tråden holder seg i live og øverst på førstesiden :(

Link til IW

What made you do this? Did the guys at the top say: «NO! You will not delay the game because you want to make the servers dedicated, just sell them with the same setup as consoles. After all, they do have larger salesnumbers!»

If I've understood this right, these arguments doesn't actually give us a good reason why dedicated servers got left out:

Matchmaking & Smoother Gameplay: When you want to player a multiplayer game on PC, in the past. You’d have to scroll through a Server Browser which listed every available server which was hosted by individual server admins. Each had their own private rules, mods, or ways of playing the game. Most players would also use the server browser to find just the best quality game (based on PING). With IWNET matchmaking, it takes all that into account for you. All you have to do is select the playlist (pre-set gametypes with custom rules) that fits the style of play you are in the mood for. When you do, it will automatically find you a game with the best performance, ping, and preferences based on your location and individual connection as well as matching you with players of your same SKILL. So you’re always guaranteed the best game performance for where you are and what connection you’re playing on as well as an equal game with other players of your same skill level, not rank, but skill level. It doesn’t mean you’ll just be thrown into a random game! It will put you in the game that will give you the smoothest gameplay possible without you having to manually find a server with the best ping.

If I have understood the way the game are beeing hosted, this doesn't make up for it. Not a single bit...why?

Scenario 1:

Player wants to play MW: 2

Player joins the matchmaking-system.

The last possible host has filled all the spots so there's no room for Player

The matchmaking-system then places Player as the host for a new batch of players

Now Player now has fenomenal ping (ofcourse he has, he is the «server»)

Other players join the game and Player will have a good gaming experience

Scenario 2:

Here you are SNIPER.GER playing on Player's server

SNIPER.GER come from Germany, Player is from the upper northern parts of Norway

SNIPER.GER have an average internet connection (standard ADSL)

Player have a little bit over the average internet connection (fast ADSL)

Because those kinds of internet connection doesn't have symmetrical upload/download speeds Player will have kind of a crappy offer to the players coming to play on «his server»

SNIPER.GER will lag hard on Player's server because no normal connection can host many players without lagging

Now, what is a gamers most used excuse for playing badly? You got it sir! IT'S LAG! LAG WILL MAKE ANY PLAYER PLAY BAD!

Just as a sidenote for the marketing guys in IW/Activision:

This WILL create a bad WOM-effect! (Word-of-Mouth)

Conclusion: It will NOT result in a «smoother gameplay». You take something good and make it bad...do you see a flaw?

Playlists and Private Matches: As I described above, Playlists are pre-set game modes and gametypes for public games. If you just want to jump into a public game of Search and Destroy or Hardcore Search and Destroy and you don’t care about fully customizing it, then you can utilize playlists to do that quickly for you. However, say you’re in a clan and you want to play a Clan match with another team, or you want to practice for an upcoming tournament that has specific rules in a private game. Then you can start a Private Match (which is essentially like running your own private server) where you have complete control over the rules, who can join, boot players you don’t want, and essentially control the entire game or tweak it to your liking. Once the rules are set, you can invite the other team in or just start it up with your clan to practice with the custom rules before the match. This now allows you to play custom games out of the box without the need to install mods, find a modded server with the rules you like, or worry about not being in control of the match.

This idea ain't all that bad, but it ain't good compared to what we have today. What if the guns are unbalanced according to pro's on the top? You have already mentioned that you are concerned about the major batch of players out there so don't you dare saying that you will make it good at once! Just look on what the nade launcher, red dot sights ( <= I'm actually a fan of those sights, GJ :) ) and perks did on CoD: MW. It's tiny adjustments that mods took care of, that you could see and make a good patch with more server options (though you never did with MW as far as I can recall).

A Private Match is just like ANY other clanserver. I've searched mathces in 2v2, 4v4 and 5v5. NONE of these brackets had lots of problems with the lack of servers, so why fixing it? Ain't worth fixing something that ain't broken/unbalanced/imba or what?

And to the thing with placing you into servers with players with the same skill level as you. How are you supposed to learn? Beeing better at an FPS game like this involves learning from more experienced players, or maybe getting the tactics right because you go against bad players that you easily can put in a situation you want to test.

And my guess ( please say I'm wrong ) is that with mod-made server settings, you will be able to customize so much more than you guys can think of. Not to be rude, but you have to face that the community playing your game hardcore will very often have a tad better clue of what needs to be done (what to be done with old stuff, and also new stuff that you may implement to make the game funnier, better etc.).

Party System and Friendslist: Modern Warfare 2 on PC also makes it much easier if you want to party up with your friends, or again, with your clan for a match. You can utilize the friendslist to see when your friends are online, and invite them to your Party. A Party allows you to move from game to game as a group. It’s great for clan matches, because you can party of with your clan and move from public game to public game together. Or if you’re doing a scrim, party up and invite the other clan (who is in a party) and they’ll all join at once. Set up a private match together and play. It makes setting up scrims or games with friends easier and hassle free.

This is NOT a problem atm. I've NEVER encountered problems with any other game with dedicated servers. And I've never heard about anyone having it, even though I know players from the ones playing for pure fun, to the guys playing amateure hobbystyle, to the very few guys at the top that play hardcore. Again, why try to fix this?

Cheat / Hack Free Games: The biggest benefit of using IWnet by far is the fact that you don’t have to worry about joining a server full of aim-bots, wallhacks, or cheaters. Or relying on the server admin of the server to constantly be monitoring, banning, and policing it. Modern Warfare 2 on PC allows us to control the quality of the game much more than ever before as well as utilizing the VAC (Valve-Anti-Cheat) system to keep games clean of hackers and cheaters.

You listen to mails where people complain about cheats. Guess what! I can't count the times someone have given me whine because they think I cheat (btw: I'm clean). It's just that some people don't handle very well the fact that some players are better than themselves. I find myself quite often in that position when I «meet my maker(s)».

Also a thing: I've never played an FPS game with such a low percentage of people using cheats (never actually seen one with cheats)! Take CS for an example, much more populare, YET more cheaters.

All in all, IWNET adds a load of new features that the PC version of our games have never had before and allows us an infrastructure to continue to update and improve on the game post-launch.

You add OLD features in your own NEW system.

Just a last sidenote for you guys:

You try to be innovative, but you remove the things that make PC games superior to console (my personal opinion).

If you piss off the community because you have chosen to satisfy what you have analyzed as the biggest segment. What are then the chances that communities will give your game much publicity, good reputation etc.? You are losing many players, and even whole communities because of one, and if I may say so, silly decision, instead of just keeping it the way things were...

Jeg kan på nød og neppe takle listenservere at vi spillere faktisk hoster selv om dette VIL by på problemer uten noe som helst tvil da 90% ikke kan å åpne porter, har firewalls og det verre er. Dette vet vi som spiller online med konsoll altfor godt.

Men uansett hvor bra dem får til dette IWNet systemet så hvordan kan Infinity Ward sitte å tro at det blir noe klankamper utav dette?

At jeg kan invitere venner og klanmedlemmer er forsåvidt greit, problemet er at vi har dedikerte servere av en jævlig god grunn. For å sørge for best mulig spillbarhet som mulig. På klannivå forventer vi superkjapp respons fra serverne, er en grunn til at vi sitter og spiller på enten bf.no eller leetgamer sine ultra servere med 100 tickets.

COD4 var superkjapt online, du er inn i spillet og rett på menyen på 2 sekunder, serverlisten dritkjapp med å refreshe alle servere og inn på et game på 3 sekunder. Superkjapt! Raskere enn CS. Nå ser jeg for meg at jeg må koble til IWNet og så finne et passende game som matcher meg opp mot spillere. Og vips DISCONNECT pga hosten jeg prøvde å koble meg til ikke har åpnet portene sine evt firewall. Blir kastet ut i lobbyen og jeg må begynne på nytt. Dere som har spilt GTAIV på PC vet nok sikkert hva jeg mener eller R6: Vegas spillene. Det er nok slikt IWNet blir.

Det er nok slikt IWNet blir.

Det kan vi bare spekulere i. Hvordan det faktisk er finner vi ut om ikke så lenge :)

Ingen spill har brukt Iw.net før, så vi må bare vente pent og se.

Det er nok slikt IWNet blir.

Det kan vi bare spekulere i. Hvordan det faktisk er finner vi ut om ikke så lenge :)

Ingen spill har brukt Iw.net før, så vi må bare vente pent og se.

Vi kan spekulere i det, men all erfaring tilsier at dette er tilfelle

Why fix what ain't broken er egentlig alt jeg har å si etter å ha lest gjennom denne tråden. Helt ærlig virker det som IW driter HARDT på leggen sin, eller kanskje mere renner ned innsiden av låret og lander med et klatt på foten så det kommer seg mellom tærne og lager helvete.

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this