Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Lygre

Ingen dedikerte servere i MW2

Recommended Posts

Protestliste til Infinity Ward ang. dedikerte servere,punkbuster mm kan signeres her Protestliste

Snart 30k underskrifter på 1 døgn....

Edited by FadeOne

Ble det nevnt en eneste grunn til hvorfor dette skulle være en bedre grunn enn en vanlig server browser som det som har blitt brukt i alle MP spill de siste 10 årene?

Vel dem nevnte at det var grunnet at de ville ha alle servere med lik versjon, sånn at servereiere skulle slippe å lete etter patcher og installere de. Noe som er et totalt latterlig argument. Hvor ofte kommer det patcher? Hver 3-4 måned og tar 5 sekund å installere. Dessuten bruker dem Steam plattformen og den sørger jo for lik versjon, så hvorfor ikke gjøre som CS Source? Der er alle på lik versjon men også muligheter for dedikerte servere.

Det må være noe mer bak dette, at de vil fremme IWNET eller noe annet mystisk. Er helt absurd at dem skal gi fingeren til modmiljøet som har sørget for at COD4 har blitt såpass populært. Men denne nyheten kom i helga, og det er mye som kan misforståes. Så jeg håper og tror at Infinity Ward gir et bra svar imorgen og at vi får dedikerte servere. Noe annet klarer jeg ikke å akseptere, jeg gleder meg såpass til COD6 og så for meg å satse med klan igjen.

Dette er kanskje kjipt for noen, men dette vil nok skje flere og flere spill i fremtiden for å slippe servere for piratkopierte eksemplarer. Det fantes/finnes hundrevis av slike servere for Call of Duty 4, så jeg skjønner godt hvorfor de gjør dette. Lan-spilling vil mest sannsynlig forsatt være lokalt uten internett-tilgang og custom maps vil forsatt være mulig, men det vil nok være begrenset med serversettings. Selv har jeg ikke noe i mot dette og etter alle de modifikasjonene for klanspilling som fjernet og ødela alt det gode i spillet blir nok det mye bedre nå. Perks vil garantert være noe man kan slå av og på slik man føler for i en private match. Jeg gleder meg og det blir helt klart et kjøp.

er ikke iw servere det er snakk om her ut fra lesingen på div forum.

iw net servere setter bare opp matchmaking.

ca slik som eks xbox live gjør.

DVS at den som starter servern er hosten, på sin egen pc og linje.

klanspilling osv blir jo totalt fjern på dette systemet.

Dette er jo totalt tragikomisk for pc brukere.

Forhånds bestilling er herved avbestilt.

At ting blir mer konsollifisert er grunnet piratkopiering. Det var, i følge Infinity Ward var det gledelig å se at så mange faktisk spilte COD4 til PC, noe som ikke var like gledelig var antall piratkopierte versjoner som det ble spilt på.

Er det noen som har skylda her folkens, er det piratene.

En ting jeg undrer meg over, er at konsollfolket har levd med lignende system før, flere kjøper til konsoll, og attpåtil er spillene ofte flere hundre kroner dyrere.

Om dere ikke vil kjøpe spillet, så iallfall ikke last ned spillet da. :)

Dette handler vel mest om å få inn mer penger fra PC markedet dvs mulighet til å selge map packs, add ons, og mods, mulighet til å stenge for piratversjoner. At man stenger ute klan-scenen og muligheter for brukergenererte mods er i økonomisk sammenheng irrelevant. For det første representere PC spillere en mindre og stadig synkende gruppe kunder (klaner/modder en enda mindre gruppe). "Ja, men modder forlenger levetiden til spillet" sier mange. Ja, det er riktig, men er det ønskelig fra utvikleren sin side? For utvikleren/utgiveren er det kanskje økonomisk mer lønnsomt at du går lei i løpet av 6 månedere og heller kjøper ett nytt spill neste år istedet for å spille brukergenererte modder som utvikler/utgiver i hvert fall ikke tjener penger på.

Til slutt til alle dere som sier at "da skal vi boikotte PC og kjøpe det på konsoll i stedet". Dere gjør jo akkurat det IW/Acticision ønsker. Det ett fett for dem om de får pengene dine fra et PC kjøp eller et konsol kjøp. Derfor skal man boikotte kan du ikke kjøpe noen versjoner av spillet.

Jeg kommer nok til å kjøpe dette spillet. Men hvis det koster penger må jeg vurdere det sterkt!

De sier at man kommer til å få mye støtte fra Steam, men ikke noe mer. Enda.

Jeg kommer nok til å kjøpe dette spillet. Men hvis det koster penger må jeg vurdere det sterkt!

:)

Kommer nok til og stille meg sammen med de hundretusenvis av clanspillere, runt omkring i verden. Boikott dette spillet avbestill forhåndkjøpt spill.tapte Inntekt må de nok skjønne. Tplpeters gammel clanspiller fra 2002 til idag.

Dette er seriøst skuffende uten like. Dette spillet havner ikke på min hylle... Finnes ingen grunn for dette. Hvis spillet er bra nok vil folk kjøpe det. Folk som piratkopierer vil betale prisen etterhvert.

Hør på denne podcasten hvis du vil høre noen opplyste snakke om MW2.

Edited by chi3f

Skal bli spennende å se om Infinity Ward går tilbake til dedikerte servere etter alle disse underskriftene, men jeg tviler på at de gir seg så lett. De vet at spillet blir kjøpt uansett og at de taper mye penger på piratkopiering hvis de gjør det samme som med Call of Duty 4.

Hvis dette skal fungere må virkelig veldig mange boikotte hele spillet til de fikser dette, men jeg har på følelsen av at det ikke kommer til å skje.

PC gamere gjorde COD serien populær så de gir nok ikke faen i oss.

:)

Pirater har skylda for dette. Derfor er det ekstra morsomt å se på folk som Zenox.

"HÅHÅHÅ, DE FÅKKE PENGA MINE, NÅ SKAL JEG VISE DEM Å LASTE NED SPELLET DEMS!!!!11"

Ja, se hvordan det går. Gjør det som er grunnen til dette, det er smaaaaart.

Signert: 71488

Ikke at jeg kommer til å spille det selv, men pga prinsippet.

For meg, og for SVÆRT, SVÆRT mange spillere - er det miljøet og communityet som er avgjørende for spillgleden.

Sykt at ikke utviklere / distibutører ser hvor mange som har tilknytning til et community og forstår verdien av dette.

Samtidig er det også overraskende hvor lite respekt og takknemlighet communities får.

Bare i BF og HF er det over 100 aktive folk, som står på GRATIS for å promotere spillene og skape spillglede.

Hvor mange er det da worldwide?

Hvilken sinnsfrisk person sier nei til en slik ressurs, som BER om å få gjøre noe for produktene til andre, vederlagsfritt?

Valve har skjønt dette, og bruker communities og miljøene aktivt. Dette har gjort de til en av de DESIDERT beste utviklerne / distributørene i markedet,

med produkter som mange vil ha og stor lojalitet fra kundene = GOD økonomi.

IGN, Gamespot og Gamespy har alle postet rimelig hard kritikk mot IW også nå så IW er nok under veldig stor press tenker jeg.

Spennende å høre uttalelsen fra IW når det kommer.

Entreri, skriv akkurat det der, bare på engelsk og send det til Infinity Ward/Activision.

Kanskje de da skjønner hvor mye de tjener på dedikerte servere og støtte til nettsamfunnene i lengden.

Mest sannsynlig har de tusenvis av e-poster hver dag nå og kommer bare til å videreføre det meste til søplekassa, men kanskje du er heldig og at faktisk noen leser den og "ser lyset". Skulle gjerne ha tatt en prat med Robert Bowling eller noen andre i Infinity Ward og si hvor mye gratisreklame spillene deres får ved at nettsamfunn får dra nytte av servere til spillene dems. Jeg hørte på hele podcasten, og de forklarte jo hvor mye det betyr for dem, så kanskje Bowling tar det opp innad i IW denne uka. Jeg vet ikke hvordan et utviklerselskap fungerer, hva de prioriterer og hvordan de jobber. Nå går mesteparten av tiden på finpussing av produktet som snart går gull, og Activision driver med reklamekampanjer osv.

Hva er viktigst for utgiver? At spillet selger og helst tjener så mye penger som mulig. COD4 solgte vel over 10 millioner eksemplarer på PC, PS3 og 360 til sammen - ikke sikker hvor mange millioner det solgte på PC vs. 360, men det ble i hvertfall en veldig populær tittel på konsoll. Jeg føler meg ganske sikker på at MW2 vil selge mer enn 10 millioner også, sannsynligvis enda mer siden det er fler folk med en Xbox 360 eller PS3 nå enn da COD4 kom ut. Hvis det selger bra til PC også, så tror jeg ikke IW stresser veldig med å få til dedikerte servere - med mindre de faktisk bryr seg om nettsamfunnene. Hvis Activision sier "Jobb med MW3 + tilleggspakkene til MW2. PC-folket kommer til å slutte å mase om dedikerte servere", så er det vel ikke så mye IW skal ha sagt selv om de kanskje virkelig vil gjøre det mulig.

Kommer vi til å se dedikerte servere for MW2 neste år? Er det i det hele tatt mulig å få til med tanke på IW.net? Eller må noen "flinke" folk der ute knekke spillet og legge det ut på servere slik at folk kan legge ut modder og at man spiller det på den måten? Kanskje vi allerede får et svar fra IW eller Activision denne uka angående dedikerte servere o.l. med tanke på hvor mye oppmerksomhet intervjuet med Robert Bowling fikk.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...