Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
qed

Obama faktisk..

Recommended Posts

Tanker?

andre enn :) ?

Begrunnelse:

Han får prisen for sine visjoner, og sitt arbeid for en verden uten atomvåpen, han har lagt et nytt internasjonalt klima, diplomati har fått en ny status i verden og en ny kontruktiv rolle i de utfordringene verden nå møter. Han har gitt sitt folk et håp om en bedre fremtid. Det står i Nobels testamente at prisen skal gå til den som det siste året har gjort mest for internasjonalt samarbeid og forbrødring

Bakrom-begrunnelse:

plzplzplz kom på norgesbesøk!

Føler vel kanskje at dette kom litt tidlig. Riktig nok HAR han bidratt mye til fokus på de områdene,

men det er vel mer pga folks sterke ønske om en ny retning enn hva han faktisk har rukket å utrette.

Om han klarer å gjennomføre visjonene sine mens han er president,

ville jeg nok klart si at han kunne fortjent en slik pris.

plzplzplz kom på norgesbesøk!

This.

For all del, en god kandidat i utgangspunktet, men vil sikkert være my bedre kvalifisert om et års tid...

Kan jo være dei vil belønne med fredsprisen, for å inspirere til vidare arbeid i riktig retning.

Ellers syns eg òg at det var litt tidleg med ein pris...

så lenge det står i Nobel sitt testamentet at prisen skal være retrospektiv, så må jeg innrømme jeg stusser litt.

tipper btw oslo politi akkurat fikk noia, der framforhandles jo budsjettet for neste år, det ble akkurat mye mindre :)

For tidlig....

Høyre-leder Erna Solberg mener prisen først og fremst er et kompliment til Obamas planer må si jeg er enig men det setter jo litt press på fyren da!

Støtter valget av Obama.

Men klart, han har jo mer enn tre år igjen der han virkelig kan tabbe seg ut.

-Og da kan det jo i ettertid vise seg underlig med en fredspris... :)

Fett å vinne prisen basert på planer da.

Skal selv sende inn mine planer.

Han har jo ikke fått utrettet MYE ennå, ja han har fått istand avtaler og bringer et friskt pust inn i hele diplomatiet, men mye er jo ikke satt igang ennå og det må da være andre folk på kandidatlisten som har gjort MER.

Vi gikk nok litt ned på kriteriene nå, ifjor var jo Martti Ahtisaari faktisk en verdig vinner som har fått utrettet mye.

Synes dette blir som da FNs klimapanel fikk prisen. Blir liksom så politisk korrekt at det er til å grine av. Man skal ikke vinne en pris for hva man har tenkt å gjøre, eller sier at verden bør gjøre (men som man selv ikke gjør noe med), men hva man faktisk har gjort. Et like dristig, men bedre valg, hadde i så måte vært Tsvangirai.

Politimester Bastian for fredspris neste år? rolleyes.gif

Fett å gi fredsprisen til en som har jobbet for å føre en enda hardere krig i Afghanistan...

Jeg trodde dette var en pervers form for dårlig humor når jeg først så det, men det sier seg selv, TPTB trenger 40000 nye menn til den ulovlige krigen de fører i Afghanistan, derfor er Obamessiah det naturlige valget.

Helt latterlig synes jeg vel ikke det er. Obama er helt sikkert en verdig kandidat og han gjør mye bra, men vanlig praksis har vel vært at man venter til man har sett de litt mer langsiktige effektene av en persons arbeid før man gir dem en pris? Han har jo ikke vært president i 10 måneder engang, og før president-kampanjen var det vel få utenfor USA som ante hvem han var..

Man kan jo argumentere med at en slik pris vil inspirere Obama til videre godt arbeid for fred osv, men det burde man vel også kunne gjøre ved å gi litt hederlig omtale i talen talen, så han skjønner at han har muligheten hvis han fortsetter arbeidet og faktisk får gjennomslag for noe?

Det er mange som har gode visjoner, men det er bare noen svært få som klarer å gjennomføre noe. Nobels fredspris bør være forbeholdt de som faktisk har gjennomført store og varige ting (ting er et dårlig ord, men jeg kom ikke på noe bedre i farten).

Lo høyt i bilen av en kommentar fra en engelskmann på nyhetene klokka 16. Sånn ca: "Neste år kan vi la Miss World vinne prisen. Hvert år står

jo Miss World fram og ønsker fred i verden og nei til atomvåpen. La oss bare innse det: Dette er en pris for å ikke være George Bush"

Edit: Fant den her: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=573280

Men la oss gi prisen til Miss World neste år. Hvert år kommer Miss World på scenen og sier at hun ønsker verdensfred og en verden fri for atomvåpen, og det er selvfølgelig et håp og noe å hige etter. Men dette er en Nobels fredspris som deles ut fordi Obama ikke er George Bush.

Dette var et lavmål, ho dama fra Afghanistan hadde fortjent den mye mer. Han har jo ikke egentlig gjort noe ennå som fører til at dette er noe han fortjener. Han har fått nobels fredspris fordi han..... var den første afroamerikanske presidenten? huh.png

Nuvel, selv synes jeg hele opplegget er litt suspekt og merkelig, men det får nå gå sin gang..