Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
pinadø grett

Denne artikkelen bringer det nordiske pisset mitt til kokepunktet.

Recommended Posts

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3277876.ece

_Norge_tittel_jpg_1110430x.jpg

Hatkriminalitet. Regjeringen innrømmer over for FNs menneskerettighetsråd at Norge har problemer med «hatkriminalitet og hatefulle angrep mot spesielle minoritetsgrupper i Norge», og at det er store mørketall

I en overraskende selvkritisk rapport til FN, innrømmer Norge en rekke brudd og problemer med menneskerettighetene.

Bildet av «Drømmelandet Norge» sprekker etter at Stoltenberg-regjeringen har gjennomgått menneskerettighetssituasjonen her i landet. I en uvanlig «selvpiskende» rapport til FN, peker utenriksminister Jonas Gahr Støre og regjeringen på en rekke brudd på menneskerettighetene i Norge.

Dette er Norges første rapport til FNs menneskerettighetsråd, som i desember skal evaluere hvordan ett av verdens rikeste land følger opp menneskerettene. På en rekke områder gir Regjeringen meget kritiske synspunkter på forholdene i Norge:

* For mye familievold, overgrep og voldtekter mot kvinner.

* For store lønnsforskjeller mellom kjønnene.

* Innvandrere blir diskriminert.

* For mye hatkriminalitet.

* Barn blir for dårlig behandlet i fengsler.

Kinesiske, russiske, saudiarabiske, cubanske og pakistanske diplomater i FNs menneskerettighetsråd får seg trolig en overraskelse når de ser hvordan Stoltenberg-regjeringen svinger pisken over Norge, blant annet når det gjelder forholdene for norske kvinner.

–Den største forskjellen er at kvinner er underrepresentert i styrende posisjoner, at langt flere kvinner jobber deltid, og at kvinner i gjennomsnitt tjener bare 85 prosent av hva det menn tjener i måned, konkluderer Regjeringen.

Regjeringen slår også fast at ni prosent av alle norske kvinner over 15 år har vært offer for alvorlig vold, enten av deres nåværende eller tidligere partner.

–Vold i hjemmet er et alvorlig sosialt problem i Norge, konkluderer Regjeringen overfor FN, og påpeker at «de siste fem årene er antallet rapporterte voldtekter i Norge økt med 34 prosent».

Diskriminering.

Personer med minoritetsbakgrunn har dessuten «en særlig risiko for å bli utsatt for diskriminering i Norge, særlig i arbeidslivet», mener Regjeringen.

–Norge står overfor utfordringer i forbindelse med hatkriminalitet og hatefulle angrep mot spesielle minoritetsgrupper, skriver Norge til FN.

Funksjonshemmede i Norge møter dessuten altfor mange barrièrer og risikerer diskriminering. –Det er vært relativt liten oppmerksomhet om dette spørsmålet i Norge, både offentlig og privat, bemerker Regjeringen.

Regjeringen viser også til at bruken av tvang i innen psykisk helsevern er høy i Norge, sammenlignet med mange land. Mange klager fra pasienter, pårørende og helsepersonell, samt «mangelfull og feil» rapportering, tyder på at tvangsbruken kan reduseres, heter det i rapporten til FN.

Barn i fengsler

. Regjeringen tar særlig sterk selvkritikk når det gjelder hvordan Norge behandler mindreårige og barn som er dømt til fengselsstraff, samt fanger med psykiske lidelser. Det påpekes at barn under 18 år må sone i fengsler sammen med eldre fanger. –Mange barn er innesperret langt fra deres hjem og deres foreldre og slektninger, de tilbringer for mye tid i isolasjon i fengselscellen og oppfølgingen etter at de slipper ut av fengsel er mangelfull.

Norsk skole får også gjennomgå i rapporten. Regjeringen peker på at det er behov for bedre opplæring av norske barn om menneskerettigheten.

–Norge mangler en oversikt over kurs, lærerkvalifikasjoner, opplæring og kunnskap om i hvilken grad lærere har nok kompetanse til å identifisere mulige brudd på menneskerettighetene.

Stille i valgkampen.

Paradoksalt nok ble de færreste av temaene Regjeringen peker på overfor FN nevnt i valgkampen. Hverken familievold, diskriminering i arbeidslivet, fengsling av barn eller forholdene for utviklingshemmede ble knapt omtalt av mediene eller de politiske partiene. Samtidig er det flere områder hvor Regjeringen i liten grad tar selvkritikk, blant annet når det gjelder asylpolitikken og eldreomsorgen.

På grunn av stortingsvalget er det ennå ikke avgjort hvilke statsråder som skal forsvare Norge i FNs menneskerettighetsråd under høringene i desember.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Her er min generelle komentar, familievold og voldtekter av kvinner sier du? ja, da kan det vel være verdt å få med seg at 100% av samtlige overfallsvoldtekter de siste årene har vært utført av mennesker av annet opphav annet enn nordisk, men dette er vel rasistisk å påpeke i og med at det peker i den hvite befolkningens favør?

lønnsforskjeller mellom kjønnene er bare naturlig, kvinner kan ikke jobbe like masse som menn av fysiske årsaker og tradisjonelt sett i så og si alle kulturer så er det mannen som har stått for maten i heimen mens kvinnenen har vært hjemme og tatt seg av kulllet, hvor regjeringen har fått for seg at flere tusen år med skrevet historie plutselig er ugylidg forstår ikke jeg, men det er ikke overraskende at slike tankebarn blir født i det rødgrønne klimaet som dominerer.

Videre så kan vi lese at innvandrere blir diskrimert i Norge, jeg lurer på hvordan i alle dager de blir diskriminert og hva de ville kalt det om de måtte oppholde seg i Russland.

Det kan vel tenkes at med diskrimert så mener de at Gode Nordmenn har tatt fra dem godt jaktomårde i hovedstaden, de hvite feltene på dette bildet illustrerer hva jeg mener.

9260x.jpg

Her i Vancouver lever folk helt fint med over 50% innvandrere. Håper Norge også greier å matche de tallene etterhvert.

Flott rapport. Usminket og fin.

Godt å se at vi får frem litt lys på disse problempunktene. Norge er et relativt nytt land m.t.p innvandring og vi er langt fra perfekt.

Tydeligvis har vi et godt stykke å gå på flere andre områder også.

Her er min generelle komentar, familievold og voldtekter av kvinner sier du? ja, da kan det vel være verdt å få med seg at 100% av samtlige overfallsvoldtekter de siste årene har vært utført av mennesker av annet opphav annet enn nordisk, men dette er vel rasistisk å påpeke i og med at det peker i den hvite befolkningens favør?

Er ingen som fornekter at overfallsvoldtekter i oslo i all hovedsak er utført av innvandrere, mesteparten somaliere. Men det er en bitte bitte liten prosentdel av antall voldtekter som skjer, for hvor skjer de fleste? I hjemmet og mellom bekjente.. Der er det ingen ting som tyder på at innvandrere er i flertall, heller tvert imot mtp at alkohol ofte er involvert.

lønnsforskjeller mellom kjønnene er bare naturlig, kvinner kan ikke jobbe like masse som menn av fysiske årsaker og tradisjonelt sett i så og si alle kulturer så er det mannen som har stått for maten i heimen mens kvinnenen har vært hjemme og tatt seg av kulllet,

Med mindre du tror at arbeid fortsatt er tømmerhogst og tunge løft så er du på sykt ville veier..

Videre så kan vi lese at innvandrere blir diskrimert i Norge, jeg lurer på hvordan i alle dager de blir diskriminert og hva de ville kalt det om de måtte oppholde seg i Russland.

Det er ikke noe bombe at du ikke har fått med deg at innvandrere blir diskriminert i stor grad på alt av intervjuer og arbeidsplasser i forhold til både selve ansettelsen og i lønninger. Det er heller ingen bombe at du ikke ser sammenhengen mellom dette faktum, og det faktum at de er overrepresentert på kriminalstatistikker.

Å ja, det gode gamle argumentet om at nordmenn begår overgrepene sine hjemme og i skjul, mens innvandrere gjør det mere i det åpne, derfor er det også større mørketall blandt oss nordmenn.

også, fremmedfrykt, integrering og debatt og dialog, det er viktig.

Det er fint med innvandere hvis de bare kan oppføre seg ordenligt. Her i Danmark har vi også mye bøvl med dem, å hvis jeg selv skulle si det, tror jeg 75 % av alle innvandrere i Danmark ikke kan oppføre seg ordenligt.

* Voldtekt

* Vold

* Tyveri

* Overgrep

* Penger

De tingene er nokk det største problemet.

Problemet er jo kulturkræsj og forskjellig oppvekst.. Man er ikke født drittsekk.

jodda zaxo, muja har da flere ganger argumentert seg fram til at vi er en bedre rase enn de andre

... og poenget ditt var hva, nøyaktig? "Se, jeg kan finne et eksempel på at en utlending var slem mot en nordmann,

ergo er alle utlendinger slemme og alle nordmenn snille"?

For folk som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp, så er det kanskje vanskelig å se 2 cm under den artikkelen som

du linka til? Der du finner denne:

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/-nordma...ll-2916617.html

"Se, jeg kan finne en artikkel som viser det motsatte"

For ikke å snakke om dette asiat-hatende individet:

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/her-spi...en-2916618.html

... og poenget ditt var hva, nøyaktig? "Se, jeg kan finne et eksempel på at en utlending var slem mot en nordmann,

For folk som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp, så er det kanskje vanskelig å se 2 cm under den artikkelen som

"Se, jeg kan finne en artikkel som viser det motsatte"

Veldig uenig her.

http://www.youtube.com/watch?v=L3NFCfjs7Us...feature=related

Hva så? Det er i tilfelle Thailand sitt ansvar å passe på at slike ikke kommer inn i landet dems.

Akkurat som det burde være norske myndigheters ansvar å ikke slippe inn svina her til lands. Men nei, her tas de imot med åpne armer, krigsforbrytere, terrorister, kriminelle alt i en fin multikulturell miks.

(...)Det er ikke noe bombe at du ikke har fått med deg at innvandrere blir diskriminert i stor grad på alt av intervjuer og arbeidsplasser i forhold til både selve ansettelsen og i lønninger.(...)

http://www.forskning.no/artikler/2009/januar/207810. Scorer aldri høyt på å synse.

hendig med forskning på de fire gruppene som har vært her lengst og er best integrert.. Dessuten er hovedfunn basert på lavtlønnede jobber, der denne typen innvandrere jobber mest, noe som i seg selv jo er et hint om hvor problemet ligger. Et tredje poeng er at forskeren legger til grunn like lang arbeidserfaring og lik utdannelse som utgangspunkt for sammenlikning, mao brukes aktivt de som har jobbet lenge som datagrunnlag, det er alle de som ikke kommer til intervju som er risikogruppen. Hjelper ikke at en nordmann tjener like mye som en utlending på mcdonalds når andelen utlending/nordmenn i den type stilling er skjev, samme gjelder poenget om utdanning. Feks er det ikke krav til innvandrere om at de må ta prøven etter at norsk-kurs er ferdig, det stimulerer ikke akkurat til mer utdannelse, og på den måten vil andelen ufaglærte - og dermed lavtlønnende holde seg stor.

dog hyggelig at forskning viser at det går riktig vei, trekker gladelig tilbake poenget om ulik lønn for likt arbeid :lol:

"hendig med forskning på de fire gruppene som har vært her lengst og er best integrert"

Si meg, hvilken rolle har det å si om man har vært her i Norge i 1 år eller 10 år? Alle startet med å være her før første gang når det gjelder førstegenerasjons innvandrere. Over tid vil nettopp innvandrerkohortenes lønnsnivå akkumulere, så jeg forstår ikke helt hva du vil med den kommentaren. Uansett, jeg leder den videre: det er holdningene til førstegenerasjons innvandrere det er noe feil med, for tallmaterialet her viser nettopp at dersom de vil jobbe for å lykkes, så vil de lykkes.

---

Skal dog nevnes at jeg skrev denne kommantaren før du oppdaterte med en "andre del" av innlegget ditt - med andre ord; jeg holder meg til din første del.

--

Virker egentlig som vi er ganske enig QeD :lol:

Edited by brn

Det skjer uten tvil veldig mange voldtekter i Sverige, men la oss iallefall se litt på hva slags grunnlag de 6% er basert på:

"Över 2 000 unga kvinnor och nästan 1 000 unga män som besökte någon av nio utvalda ungdomsmottagningar våren 2007 ingår i undersökningen. Ungdomarna har fått besvara detaljerade frågor om våld och noga gradera hus allvarligt våldet har varit. Det visade sig då att sex procent av flickorna utsatts för det grövsta sexuella brottet, regelrätt våldtäkt."

Seks prosent av dem som oppsøker et ungdomsmottak, vil slett ikke være representative for befolkningen som helhet.

Det er tydelig at vedkommende har store psykiske problemer. At han skal være representativ for norges innvandrere finner jeg kvalmende.

Det er en himla lang vei fra at "alle utlendinger står bak voldektssaker" til en så utrolig ille sak som den på dagbladet, kan nesten ikke sammenlignes.

Hvor mange av disse som har uttalt seg negativt om innvandrere har du kastet på sjøen til nå da zilly ?

Det skjer uten tvil veldig mange voldtekter i Sverige, men la oss iallefall se litt på hva slags grunnlag de 6% er basert på:

"Över 2 000 unga kvinnor och nästan 1 000 unga män som besökte någon av nio utvalda ungdomsmottagningar våren 2007 ingår i undersökningen. Ungdomarna har fått besvara detaljerade frågor om våld och noga gradera hus allvarligt våldet har varit. Det visade sig då att sex procent av flickorna utsatts för det grövsta sexuella brottet, regelrätt våldtäkt."

Seks prosent av dem som oppsøker et ungdomsmottak, vil slett ikke være representative for befolkningen som helhet.

ikke kom her å begynne forvirre muja med faktaopplysninger om bakgrunn for artikler lore, bruk i allefall et meningsløst bilde på slutten.