Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
pinadø grett

Denne artikkelen bringer det nordiske pisset mitt til kokepunktet.

Recommended Posts

Det er jo totalt uinteressant om kriminaliteten innvandrere står bak utgjør 1 % eller 20 % av totalen.

Helt 100% uinteressant.

Når man får opphold i et land så bør man oppføre seg deretter.

Nordmenn er nordmenn og kan selvsagt ikke sendes ut dersom de gjør noe galt, men det kan vi absolutt gjøre med innvandrere.

Jeg kan godt rote i mitt eget hus, men om jeg får gjester som roter så kaster jeg dem på dør!

Ja, og turister kaster vi ut.

Jeg er forøvrig helt enig i at vi bør sende hjem kriminelle asylsøkere også.

sååå, kombinert de to postene, sett bort fra alt våset og personangrepene, så mente du bare i førsteposten din at du bare rett og slett kjenner du begynner å få nok av vold? Isåfall har du få motstandere i debatten :lol:

Helt utrolig, fantastisk!

Hva om vi sender kriminelle innvandrere hjem og norske statsborgere i fengsel?

Bare en tanke. RACIST!! talg. Du vil ha færre kriminelle asylsøkere i landet talg. RACIST!!!

For all del, bruk skattepengene deres på folk som kommer til dette vakre land for å spre død og fordervelse. Personlig har jeg nok med å bruke mine på de som allerede blir født her.

Hey, hvorfor kan vi ikke bare snike inn alle våre i Sverige med falske papirer??? :) Kjempeidé, siden det tydligvis er dritfett å ta inn gærninger inn i et land - så blir sikkert svenskene happyhappyjoyjoy!

Alltid driiit-tøft å ta en liten detalj ut av en stor kontekst og gjøre narr!oneone!!11

Sikter til disse innvandrerne som tydligvis har et aggresjons/markerings-behov som ikke likner grisen.

Åja, da misforsto jeg. Men hva da med nordmenn som "har et aggresjons/markerings-behov som

ikke likner grisen?" Kan vi sende dem til Svalbard? Er det ok? Nøyaktig hva må man gjøre for å få

lov til å bo her i landet selv om man begår en forbrytelse? Er det nok å bli født her? Holder det å

bo her 5 år, 10 år eller bør vi heller se på hvor stor prosentandel av livet man har bodd i Norge?

Kanskje man må kunne trekke slektslinjene tilbake til Halvdan Svarte? Burde vi ikke funnet en

enkel måte å kvitte oss med *alle* forbryterne på, uavhengig av hudfarge?

Hvorfor sende de til svalbard? Vi har da fengsler, og mer enn plass nok om kriminelle asylsøkere soner i eget land/bor i eget land (sikter da til fødested/morsland).

Igjen så siktet jeg til dette fenomenet rundt at enkelte østeuropeiske land topper statisikken over enkelt type kriminelle handlinger. Politiet selv har flotte statisikker på dette, men klart du vet nok best.

Jeg setter min lit til de menneskene som faktisk må hanskes med disse gærninga - ofrene og politiet.

Hva det anngår statsborgerskap, så synes jeg det er en fin greie. Du vet hva det er?

Les svaret mitt til Qed.

Og det er vel ingen her som har påstått at ALLE innvandrere bør sendes hjem, så hvorfor sitte å påstå/hentyde at det er hensikten?

Det er vel heller ikke poenget. Men ved at du og dine meningsfeller til stadighet trekker fram

eksempler på innvandrere som voldtar, så stigmatiserer det dem som gruppe, og skaper

såkalt fremmedfrykt. Dette gjelder uansett om man snakker om innvandrere som gruppe,

16-åringer, taxi-sjåfører, jenter med gule kjoler eller hva som helst slags gruppe det er

snakk om.

Og bare så det er helt klart: Å dra en større gruppe under én kam på grunnlag av hva et

*mindretall* gjør, (for det er det det er snakk om her, sant? Jeg antar ingen seriøst tror at

over 50% av innvandrerne er voldtektsmenn?) er selve definisjonen av stigmatisering.

Og når man stigmatiserer en rase, er det igjen selve definisjonen av rasisme. Så unnskyld

hvis noen blir såra og vonbråtne av dette, men det er faktisk opptil flere rasister i denne tråden.

Sånn, der var det sagt. Ingen navn nevnt, ingen glemt. Og dere det gjelder men ikke vil innse

det selv, klarer det ikke av den enkle grunn at dere tror at for å være rasist må man i minste

fall være glattbarbert på hodet og gå med springkniv på lomma.

Så får man heller vurdere om man bør kategorisere rasister på ulike nivåer. Er vel selv en

Lvl 3 på WoW-skalaen.

Går ut ifra at det du mener med meg og mine likemenn er meg, politiet, media og forøvrig halve norge.

Vi har sett oss lei på at mennesker utnytter naiviteten til nordmenn, som dere så flott presenterer og representerer, og poengterer rett og slett at vi ikke synes de bør få lov til å ha oppholdstillatelse i landet.

At enkelte grupperinger i samfunnet er overrepresentert i enkelt typer kriminelle handlinger krever jo bare tiltak - ikke ignoranse/likegyldighet/naivitet. Men igjen så tror jeg dette henger sammen med liten forståelse denne type vold/kriminalitet. Er vel ingen her andre enn overgriperne som faktisk skaper frykt, og det er jo iofs bra om dere føler frykt - for da kanskje dere handler istedet for å sitte med henda i lomma/på penis før disse gærningene stikker ned et familiemedlem på trikken uten grunn. Og en annen ting, dere sammenlikner voldeligheten av enkelt type innvandringsgrupper med typisk nordisk voldelighet - dette er bevist at er ukorrekt. Igjen sikter jeg til nivået til voldshandlingene, politiet har oversikt på dette. gewgle it.

Rasismekortet dras alltid frem av de som ikke makter å ha forståelsesevne utover sin egen nese. Her trodde jeg virkelig bedre om deg Kybber. Jeg tør ihvertfall sitte å påstå jeg vil sende kriminelle asylsøkere ut av landet, og det har ingen ting med rase og gjøre (herregud så tåpelig). Hvis du virkelig tror noen her har sin begrunnelse i at vi hater hudfarge eller rasetype så er det rimelig ignorant Kybbe.

Man kan jo begynne å lure noen ganger.

Regner med dere ikke har noe imot at deres familiemedlemmer blir knivstukket/voldtatt/grisebanket av totalt absurde grunner.

Vil tro deres familiemedlemmer setter pris på en slik holdning.

Jeg tror det vil være nokså det samme for de aller aller fleste om det er en innvandrer,

en gjennomnorsk nordmann eller en pitbull terrier som drepte et familiemedlem, for like

vondt ville det uansett være.

Mener dere dønn seriøst at ALLE grupperinger av mennesker oppfører seg kliss likt, samme faen hva uansett bakgrunn?

Altså jeg vet at statistikken, politiet og andre forklarer at dette ikke stemmer - og at bakgrunn, kultur og fødested har mye å si for hvilket syn de har på vold i alle former. Men dere er altså orakler som faktisk sitter på fasiten som trumfer fakta og virkeligheten?

Please share with us racists!!!!

En kjapp titt på tv2nyheter kommer opp med mange artige saker, som feks denne om en kosovoalbaner: http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/krim/t...kt-2920467.html

Seriøst Kybber, du er en oppegåendes mann med lang fartstid på dette forumet. Men i dette innlegget ditt så har du klart å lire av deg at vi er rasister og sammenlikner deg selv med en wow-karakter. Det blir litt vanskelig å ta deg seriøst.

Igjen, jeg reagerer på at en "innflytter" tydligvis ikke bryr seg en dritt om hvordan man oppfører seg i dette land, og istedet overreagerer til de grader ved å knuse inn trynet på en stakkars bussjåfør - og tro meg, jeg har ikke mye til overs for bussjåfører selv.

1. Hvordan *er* det egentlig vi oppfører oss i dette landet?

2. Hvem har ansvaret for å informere innvandrere om dette?

3. For å gjenta: Hva skal vi gjøre med dem som er oppvokst her men fortsatt ikke klarer å oppføre seg?

4. Nok en gang stigmatiserer du en gruppe mennesker på svært tynt grunnlag. Denne gangen

bussjåfører.

Men jeg trumfer herved all stigmatisering i denne tråden ved å gjenta et mantra jeg har

holdt på i mange år nå: "Folk flest er teite".

1. langt bedre som folkeslag iflg politiet, mye grunnet vårt syn på hva et menneskeliv er verdt. ref innvandrere fra f.eks. rumenia. igjen, spør politiet.

2. De bør vel bli informert når de ankommer landet, og videre informert om at om de ikke vil integrere seg med vår livsstil så får de pelle seg himmat. RACIST! talg.

3. Bure de inne slik vi alltid har gjort.

4. teit. bare teit.

Konklusjon: talg ønsker kriminelle asylsøkere hjemsendt.

Talg og hans likesinnede er rasister, siden å ønske kriminelle innflyttere ut igjen er det samme som å hate raser.

Når det er sagt, så ønsker jeg også at en voldtektsmann som bryter seg inn i mitt hjem og voldtar kona, ut av leiligheten - dette gjør meg også til rasist.

Faktisk så er jeg så rasist at jeg ønsker en haiker som sitter på med meg i bilen min UT av bilen når han har knivstukket meg og drept kona. Jeg hater disse rasene!!!!!!

Dette må jeg fortelle min søramerikanske kone, født i Bogota. Tror ikke hun vet jeg er rasist. btw så ønsker også hun kriminelle innvandrere ut av landet. SELFHATER-DOUBLERACIST.

Vakke mange som svarte på min fabelaktige quiz.

btw, så er mannen som overfalte bussjåføren norsk statsborger.

Se her, enda et fylke med rasister. Til og med politiet:

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/krim/v...st-2921909.html

"Vil kontrollere østeuropeiske kjøretøy

Kontroll av østeuropeiske kjøretøy, observasjoner av personer og varsling mellom distriktene er noen av virkemidlene som blir satt i gang i nord. En ting politiminister Fyhn kan garantere at de som blir tatt kan vente seg alt annet et nordnorsk gjestfrihet.

– Vi kommer til å gå knallhardt ut mot dem vi tar, det blir varetekt og dom. De skal få seile i vårt system på førsteklasse også ut av landet, forklarer Fyhn til TV 2 Nyhetene. "

Makan! rasistjævler.

2. De bør vel bli informert når de ankommer landet, og videre informert om at om de ikke vil integrere seg med vår livsstil så får de pelle seg himmat.

Jøss, du bringer uttrykket "open minded" til en ny dimensjon, Talgmar.

Konstruktivt innlegg Zilly. Fyldig, forklarende, begrunnende, utfoldene og konstruktivt.

Seriøst Kybber, du er en oppegåendes mann med lang fartstid på dette forumet. Men i dette innlegget ditt så har du klart å lire av deg at vi er rasister og sammenlikner deg selv med en wow-karakter. Det blir litt vanskelig å ta deg seriøst.

Det er vel det som er hele greia her: Å påstå at det eneste man kan gjøre er å kaste

samtlige innvandrere som gjør noe kriminelt ut av landet, og late som om det er en

enkel ting å gjøre, er en så ufattelig tåpelig idé at jeg *klarer* ikke holde meg seriøs

i slike "debatter". Hadde jeg tatt deg, Masti og gjengen seriøst, så kunne vi hatt en

skikkelig diskusjon, men jeg har ingen interesse av å diskutere seriøst med mennesker

som har som hovedmål å fyre opp og agitere, og som samtidig ikke har det minste

begrep om at alle "voksen-ting" er mer komplisert enn det FrP vil ha det til, f.eks. at

grensevaktene i Thailand umulig kan skue en knivstikkende nordmann på hårene.

Jeg skulle gjerne latterliggjort slike holdninger inn i grålysningen. Men så morsom er

jeg dessverre ikke, og begrenser meg derfor til WoW-humor :lol:

Beklager, men vil du diskutere med meg, så blir du nødt til å gjøre en innsats på å se

at en sak gjerne har mer enn én side, étt problem og én løsning.

Og for å gjøre som jeg preiker: Ja, jeg skulle *også* gjerne sett at åpenbare kriminelle

innvandrere som vi ikke har noen grunn til å tro at vil kunne rehabiliteres og kunne

bidra positivt til samfunnet kunne kastes ut for fote. Vi er faktisk ikke uenige der. Problemet

er at da møter vi som sagt en rekke kompliserte problemstillinger som f.eks.

- Hvor alvorlig skal forbrytelsen være?

- Hvor lenge skal vedkommende ha bodd i landet?

- Hva vil skje med vedkommende der han kommer?

- Hvor skal vedkommende sendes? Hva med de som man ikke kjenner nasjonaliteten til?

- Hva med rettsikkerheten i tilfelle justismord? Skal de få komme tilbake hvis de klarer å bevise sin uskyld i etterkant? Hvordan skal de klare det?

- ...

Men dette er ting som dere er åpenbart uinteresserte i å tenke på. Som jeg sa tidligere: Det

enkle *er* ikke alltid det beste, og selv om det hadde vært en *drømmesituasjon* (ja, det

mener jeg oppriktig!), om vi bare kunne kasta dem på huet ut, så blir det for lettvindt. Beklager.

Men det er i og for seg ikke noe problem for meg. Det forteller meg bare at dere ikke har fått

med dere enkelte elementære ting her i livet, f.eks. at livet ikke er en tegnefilm hvor samme

hva man gjør så får det i verste fall morsomme konsekvenser. Det som *er* problemet mitt er

at dere (husker ikke om du har gjort det her i tråden, men jeg velger ironisk nok å plassere deg

inn i den allerede stigmatiserte gruppa :)) klarer å fremheve enkeltsaker i media som om de er

beskrivende for alminnelige innvandrere og derved trekker konklusjoner om grupper av mennesker

på bakgrunn av noen få. Hvis du faktisk *leste* avsnittet mitt om rasisme, så poengterte jeg at

det var nettopp dette - stigmatisering av en folkegruppe på bakgrunn av hvordan enkelte av dem

oppfører seg - og ikke at man ønsker kriminelle innvandrere ut av landet, som gjør en til rasist.

Det er dette jeg reagerer på, ikke at dere vil ha asylsøkende voldtektsmenn ut av landet. Som

du jo bruker halve innlegget ditt på å latterliggjøre og motargumentere.

For å eksemplifisere hva jeg mener blir så utrolig feil når man bestemmer seg for at en gruppe

er slik og slik fordi de tilhører den og den gruppa: I USA hersker det en nokså utbredt enighet

om at den svarte befolkningen begår flere kriminelle handlinger enn de hvite. Ikke så helt ulikt

det vi snakker om her, altså. Men hva viser forskningen? Jo, det som har høyest korrelasjon

med kriminalitet er sosial status. Er man fattig og bor i belastede områder, så har man også

større sannsynlighet for å være kriminell. Og hvem er overrepresentert blant de fattige? Jo,

nettopp: De svarte.

Det er helt klart at kulturforskjeller vil kunne være en medvirkende, og sikkert i mange tilfeller

også en avgjørende faktor, til at noen innvandrere begår kriminelle handlinger. Men kan det

tenkes at det ikke er så enkelt? Kan det tenkes at det er flere årsaker? F.eks. at de i større grad

enn oss har dårlige jobber eller er arbeidsledige? Eller at de kommer fra krigsrammede områder

og har såpass mye ballast at de ikke takler hverdagen? Er det noe annet vi i så fall kan gjøre

istedet for å bare lempe dem ut?

Edit: Ser dette ble et alt for langt og seriøst innlegg ifht hva jeg sa i første avsnitt. Jaja...

Tror vi konkluderer med at da har vi forskjellig synspunkt på hva vi vil bruke skattepengene våre på Kybber.

Enig med deg, når ingen av oss tar hverandre seriøst - så er heller ikke en diskusjon konstruktiv.

Det er vel ikke værre enn at vi er uenig på de fleste punkter. Du/dere kaller oss rasister og ønsker ikke at f.eks kriminelle asylsøkere skal sendes ut av landet, men det ønsker vi.

Så får begge respektive sider håpe at de beslutninger som tas står i samsvar med egne holdninger.

Foreløpig ser det ut til at naiviteten til kriminelle asylsøkere/asylsøkergrupperinger er på vei til å forsvinne. Takk gud for det.

LOL

Tråden begynner med at hamsun og masti prøver seg på den gode gamle "det er flest innvandrere som gjør kriminalitet x, ergo er de fleste innvandrere kriminelle" hvorpå denne holdningen blir besvart. Nå skal altså talgis ha det til at kybber er den som mener 'utlendinger' er en homogen gruppe?

Hvordan skjedde dette?

Forbrytelse som kvalifiserer til fengselstraff.

Irrelevant.

Ikke Norges problem.

- Hvor skal vedkommende sendes? Hva med de som man ikke kjenner nasjonaliteten til?

Educated guess.

- Hva med rettsikkerheten i tilfelle justismord? Skal de få komme tilbake hvis de klarer å bevise sin uskyld i etterkant? Hvordan skal de klare det?

Hvorfor skal de komme tilbake hit? De kan bli der de er.

Det er vel ikke værre enn at vi er uenig på de fleste punkter. Du/dere kaller oss rasister og ønsker ikke at f.eks kriminelle asylsøkere skal sendes ut av landet, men det ønsker vi.

Si meg: Leste du i det hele tatt det jeg skrev over?

LOL

Tråden begynner med at hamsun og masti prøver seg på den gode gamle "det er flest innvandrere som gjør kriminalitet x, ergo er de fleste innvandrere kriminelle" hvorpå denne holdningen blir besvart. Nå skal altså talgis ha det til at kybber er den som mener 'utlendinger' er en homogen gruppe?

Hvordan skjedde dette?

Tullball, jeg har aldri gjort et poeng av om innvandrere gjør mest kriminalitet eller ikke. Det er totalt uinteressant.

"er de fleste innvandrere kriminelle", du liker visst godt å tillegge folk meninger de ikke har eller forfekter?

Alt er lov for å nagle meningsmotstandere til rasismestempelet?

Si meg: Leste du i det hele tatt det jeg skrev over?

Jeg fulgte normal forumprosedyre, så svaret er selvsagt: Nei!

Burde jeg gjort det mener du? Trodde vi var i det useriøse hjørnet jeg.

Satt egentlig og skreiv ett langt innlegg, men Einar gjorde det overflødig. :lol:

Jeg fulgte normal forumprosedyre, så svaret er selvsagt: Nei!

Burde jeg gjort det mener du? Trodde vi var i det useriøse hjørnet jeg.

Konstruktivt innlegg Talgmar. Fyldig, forklarende, begrunnende, utfoldene og konstruktivt.

Forbrytelse som kvalifiserer til fengselstraff.

Irrelevant.

Så f.eks. hvis en innvandrer kom til Norge som spedbarn, og kjører for fort på

motorsykkel, så skal han altså ut.

Ikke Norges problem.

Det mener jeg faktisk det er. Flykter man fra et land av redsel for sitt liv, så vil en

tilbakesendelse kunne være ekvivalent med dødsstraff. Fortjener man dødsstraff

for å ha kjørt for fort?

Educated guess.

Og hvorfor skal så de ville ta imot vedkommende? Kanskje fordi det er et land i

samme området, og derfor fortjener de ham?

Hvorfor skal de komme tilbake hit? De kan bli der de er.

Hvis de ikke gjorde noe galt, og ble kasta ut av landet på feil grunnlag, så mener

du altså at de skal bli værende? Like uskyldige som da de kom til Norge for første

gang og fikk slippe inn, men nå plassert tilbake i sitt eget hjemland? Eller for å

trekke konklusjonen helt frem: De burde ikke fått slippe inn i utgangspunktet.

Ingen burde slippet inn.

Jo, her har du tenkt deg nøye om. Eller det vil si: Jeg forventer ikke noen reflekterte

og gjennomtenkte svar fra deg, ettersom jeg gjennom din historie her på forumet ikke

kan huske en eneste post fra deg som ikke lyste gjennom av ren skadefryd ved å få

lov til å være agiterende og terge andre på deg. Helt innerst inne er du nok en øm og

koselig liten snekker, men det er sikkert kjekt for deg å være badass her inne. Den

gleden skal jeg ikke ta fra deg. Og det personangrepet kan du svelge. :lol:

Så f.eks. hvis en innvandrer kom til Norge som spedbarn, og kjører for fort på

motorsykkel, så skal han altså ut.

Ja, dersom det er såpass grovt at det kvalifiserer til fengselsstraff. Er du tatt i mot her med åpne armer, skal du ikke utføre kriminalitet. That simple.

Det mener jeg faktisk det er. Flykter man fra et land av redsel for sitt liv, så vil en

tilbakesendelse kunne være ekvivalent med dødsstraff. Fortjener man dødsstraff

for å ha kjørt for fort?

Hva vedkommende fortjener er irrelevant. Norge bør ikke være opptatt av hvilke konsekvenser vedkommende risikerer i sitt hjemland. Det bør vedkommende vurdere før han begår kriminalitet.

Og hvorfor skal så de ville ta imot vedkommende? Kanskje fordi det er et land i

samme området, og derfor fortjener de ham?

Man kan jo spørre? Om det blir umulig å avlevere og vedkommende ikke er behjelpelig med å identifisere seg selv, så kan man kanskje friste med en avsideliggende leir på en dertil egnet øy langt vekk fra sivilisasjonen?

Hvis de ikke gjorde noe galt, og ble kasta ut av landet på feil grunnlag, så mener

du altså at de skal bli værende? Like uskyldige som da de kom til Norge for første

gang og fikk slippe inn, men nå plassert tilbake i sitt eget hjemland? Eller for å

trekke konklusjonen helt frem: De burde ikke fått slippe inn i utgangspunktet.

Ingen burde slippet inn.

Ja, det er dit vi burde ende opp. At vi ikke slipper inn noen på andre grunnlag enn opphold med arbeidstillatelse (og visum opp til 3 måneder for de land man har avtaler med. Og ja, dette betyr at jeg ønsker at man sier opp Schengen-avtalen).

At hjemsendelse av kriminelle innvandrere ikke er så enkelt, kan vel skyldes dagens lovverk og praksis. Å få til et system som virker raskt og effektivt er ikke gjort på en dag, men likevel, er det ikke verdt å gå løs på oppgaven istedetfor å bare se på den, sukke, gi opp og håpe at en selv ikke blir offer? Eller er det også greit å se at andre blir ofre? Prosentandelen kriminalitet som begås av innvandrere er liten, men den er der likevel. Og den oppfattes som MYE større, kanskje mye på grunn av at det virker som det gjøres så lite med saken. Her sier dere venstreaktige folk at vi ikke må stigmatisere innvandrerene. Har ikke fått noe godt svar fra dere om det ikke ville vært veldig lurt å bli kvitt disse kriminelle, slik at de lovlydige kan oppnå den fulle tilliten og respekten de har krav på? Kanskje man ender opp med så liten prosentandel kriminelle innvandrere at vi etniske nordmenn etterhvert blir stigmatisert? :lol:

Som nevnt tidligere bør et statsborgerskap være beviset på at en i stor grad har lykkes med tilpasningen til det norske samfunnet; ihvertfall ikke mislykkes totalt. En slik anerkjennelse burde kunne ta bort stempelet "innvandrer", da en har oppnådd akkurat de samme borgerrettighetene som "vanlige" nordmenn som belønning for å bli en av oss. Selvfølgelig skal det være muligheter til å dyrke sin egen kultur, så lenge den ikke strider med norsk lov og sentrale vestlige prinsipper.

Siden Norge har forpliktelser overfor en rekke FN-konvensjoner, kan vi uansett ikke sende tilbake de som risikerer dødsstraff i hjemlandet sitt. De får vel bare sitte i fengsel eller på institusjon da, ihvertfall holdes borte fra gata. Tror uansett denne andelen er veldig lav.

Denne topicen er virkelig noe for seg selv.

50F7F5A2-0327-411F-A77E-E458049ADAFD.jpg

For aa legge til min egen mening uten aa begrunne den:

Er for at asylmotakene skal bli lukkede, slipper man noe kriminalitet fra den gjengen. Alle kirkeasylanter burde blitt kasta paa doera paa dagen btw, har null med norsk lov aa gjoere.

Naar det gjelder integrering av invandrere: Er for saa stor integrering som mulig, og motarbeid av parallelle samfunn.

Er for at asylmotakene skal bli lukkede
Er for saa stor integrering som mulig

:lol:

Regner med at folket her hadde satt pris på å bli satt i fengsel i det landet de søkte asyl i, om det brøt ut krig i Norge. Høres ut som fantastisk integrering!

Er for at asylmotakene skal bli lukkede
Er for saa stor integrering som mulig

:lol:

er der jeg setter grensen mellom rene innvandrere og asylsoekere da vettu.....

Folk maa gjerne komme aa soeke tilflukt i landet, men da synes jeg de burde holde seg paa asylmotakene (sist jeg sjekket er ikke Groennland et asylmotak).

Er folk rene innvandrere uten flyktningsbakgrunn og kommer til Norge av legetime grunner, da har du integreringspolitikken for aa unngaa parallelle samfunn slik man ser begynner aa ta tak i dag, evt folk som blir screena fra asylmotakene og faar oppholdstillatelse i Norge...

Men dette skjoente vel ikke du, og foelte for aa slenge ut en lol smiley i stedet

Regner med at folket her hadde satt pris på å bli satt i fengsel i det landet de søkte asyl i, om det brøt ut krig i Norge. Høres ut som fantastisk integrering!

Nei, vi får lov til å gå på ski inn i Sverige uten noe mere "fuzz". :lol: Men så er ikke vi kjent for å knivvoldta svenske blondiner og stjele ting i butikkene deres. Er jo røverpriser der borte uansett...

Photon

Du snakker om asylsøkere som statiske objekter som på en eller annen måte plutselig skal integreres hvis de får opphold. Dette er folk som ofte kommer fra ekstreme forhold, ofte har sykt traumatiske bakgrunner med tap av familie, førstehånds erfaring med krig og drap. Gjennomsnittelig behandligstid på en asylsøknad er 10 måneder, tenk litt på hvor mye du har gjort de siste 10 månedene og hvor mange dager dette er.

I tillegg har vi en situasjon her i landet der antall søkere varierer veldig fra år til år. Samtidig har UD en målsetning om at alle mottak skal være 90% fulle eller mer for å spare penger. Når vi da tenker over at variasjonene er så store som: I 1987 kom det 8613 asylsøkere, to år etter var antall ankomster nede i under det halve. Så steg det igjen og nådde et foreløpig toppunkt i 1993 med 12 876. To år seinere var det nede i 1460. Mottak bygges opp i rekordfart - for å bygges ned like raskt når asylankomstene går ned. På rekordtid etableres det mottaksplasser rundt om i hele landet - på campingplasser, i nedlagte militærleire og på høyfjellshoteller. I 1994 var det på det meste drift ved 147 asylmottak. I løpet av en toårsperiode ble imidlertid antallet ­mottak redusert kraftig og var i 1997 helt nede i 18. Folk blir flyttet rundt som dyr, og opplever å sitte tett på et sykt antall ulike mennesker, alle med ulik bakgrunn, ofte med ulike språk og ingen felles plattform å bli kjent på.

Så kommer du her og slenger fram argumentet om at du er EKSTREMT for integrering, men EKSTREMT imot at et individ skal kunne slippes ut i løpet av 10 måneder med behandlingstid, kanskje mer.

Ser du kaaanskje at det er noen utfordringer for å ivareta et snev av etiske retningslinjer i denne situasjonen? De som slipper inn har ikke akkurat et jævlig godt utgangspunkt for å bli integrert etter 10 mnd bak et asylmottak sine murer.

Du må unnskylde min tåpelige bruk av smiley i forrige post, men det er enkelte utsagn i denne tråden som vitner om totalt fravær av innsyn i enkeltsituasjoner, faktisk et totalt fravær av refleksjon overhodet. I det man greier ta alle asylsøkere i en stor boks og argumentere for hvordan de alle skal behandles på likt, så har man tapt. Kybber har prøvd peke på et par praktiske problemer i forhold til dette argumentet med å kaste ut alle som begår noe kriminellt, men det ser ikke ut til å øke refleksjonsnivå nevneverdig. Man får i allefall ikke mindre gærne innbyggere her i landet av denne type tanker.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...