Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
pinadø grett

Denne artikkelen bringer det nordiske pisset mitt til kokepunktet.

Recommended Posts

Mannen er i midten av 20-årene, han har mørkt kort hår, mørke trekk og snakker gebrokkent norsk, kanskje med litt østlandsdialekt.

Enig med Talgmar: Har fått nok av disse folkene som snakker østlandsdialekt - de står for ekstremt mange voldshandlinger.

Nå er det der bare ett av veldig mange angrep på bussjåfører/drosjesjåfører som har vært her i Bergen. En kollega av meg som jeg anså som noe så sjeldent som en intelligent drosjesjåfør, en veldig hjelpsom og skikkelig fyr sluttet etter å ha hatt ikke mindre enn 4 slike episoder. Han ble f.eks slått bevisstløs for å ha bedt en kunde rydde opp etter å ha tømt ut posen sin med skrot i bilen. Andre ganger ble han ranet med kniv. Til slutt greide han ikke jobben lenger fordi bare det å ha et fremmed menneske i bilen gjorde at han kaldsvettet. For dere som ikke løper noen slik risiko så er det sikkert veldig lett å bare kødde det hele vekk...

Rusmisbrukere generelt (de sa på nyhetene at fyren som angrep bussjåføren var betydelig beruset forresten) er utrolig skummelt å ha med å gjøre når de mister fatningen. Jobbet i en butikk som var like ved tilholdssted for mange narkomane. Hadde egentlig full kontroll på når trygden ble utbetalt, da var de nøktern som aldri før.. Kom innom butikken og blåste av 2000 glatt på øl og tobakk. Hadde en lei tendens å komme innom senere samme dag dritings og selvsagt aggresiv i tillegg.

Slapp heldigvis å møte noen som var bevæpnet, men flere av de kunne langet ut en hånd, ikke vanskelig å se det..

Kanskje enda verre med de som faktisk ikke er beruset men kun er ute etter faenskap? De er jo langt mer utilregnelig.. Rusmisbrukere kan man til en viss grad se når de går av hengslene. Det er dessuten også mulig å godsnakke litt med de..

Faktisk har denne saken fått meg til å snu. Det er høyst på tide disse ekle mørkemennene blir sendt hjem der de kommer fra. Sånne mørkhudede voldsmenn kan vi rett og slett ikke ha på gata! Jeg mener, det er tydelig at dette er en asylsøker, det sier seg jo selv.

Det er jo bare de som gjør sånt.

http://www.ba.no/nyheter/article4600290.ece

Mannen er i midten av 20-årene, han har mørkt kort hår, mørke trekk og snakker gebrokkent norsk, kanskje med litt østlandsdialekt.

Enig med Talgmar: Har fått nok av disse folkene som snakker østlandsdialekt - de står for ekstremt mange voldshandlinger.

Alltid driiit-tøft å ta en liten detalj ut av en stor kontekst og gjøre narr!oneone!!11

Sikter til disse innvandrerne som tydligvis har et aggresjons/markerings-behov som ikke likner grisen.

Men for all del. Er jo stas å få knust trynet sitt fordi du har kjørt bussen litt for langt frem, eller sett i feil retning, eller sett for rar ut, eller vært for treg osv. Slikt irriterer meg også, neste gang skal jeg reagere på en treiging ved å stikke ut øya hans/hennes. Slikt er jo akseptabelt og helt i tråd med "nordisk" væremåte.

Til dere andre, gidd å være så sneversynte og passivaggresive rundt forrakt mot kriminelle så fort de har innvandrer-bakgrunn.

Jeg hadde reagert helt likt om den store innvandringsgruppen av svensker plutselig gikk bananas og voldtok alt som rørte seg.

Og det er vel ingen her som har påstått at ALLE innvandrere bør sendes hjem, så hvorfor sitte å påstå/hentyde at det er hensikten? Er vel enklest slik når man ikke klarer å diskutere som en relativt oppegående person.

Jævla ryggradløse pingler.

Regner med dere ikke har noe imot at deres familiemedlemmer blir knivstukket/voldtatt/grisebanket av totalt absurde grunner.

Vil tro deres familiemedlemmer setter pris på en slik holdning.

Igjen, jeg reagerer på at en "innflytter" tydligvis ikke bryr seg en dritt om hvordan man oppfører seg i dette land, og istedet overreagerer til de grader ved å knuse inn trynet på en stakkars bussjåfør - og tro meg, jeg har ikke mye til overs for bussjåfører selv.

Paz, har noen påstått at det kun er innvandrere som kun gjør slikt?

Hvis du vil, kan jeg sikkert med Lores hjelp finne statisikker og linker som beviser anntall overgrep og nasjonal-bakgrunn. Så kan vi ha linkefest. GG.

En Quiz: hva gjør du om du tar inn 10 tyskere inn i din leilighet for å bo der, og 4 av de tømmer leiligheten din, dreper kona di og voldtar dattra di?

A: Sender du de 4 ut.

B: Snur ryggen til og konstaterer at flesteparten ikke er kriminelle. (Her er deres naturlige valg)

C: Runker på en mariekjeks (mitt valg)

sååå, kombinert de to postene, sett bort fra alt våset og personangrepene, så mente du bare i førsteposten din at du bare rett og slett kjenner du begynner å få nok av vold? Isåfall har du få motstandere i debatten :lol:

Alltid driiit-tøft å ta en liten detalj ut av en stor kontekst og gjøre narr!oneone!!11

Sikter til disse innvandrerne som tydligvis har et aggresjons/markerings-behov som ikke likner grisen.

Åja, da misforsto jeg. Men hva da med nordmenn som "har et aggresjons/markerings-behov som

ikke likner grisen?" Kan vi sende dem til Svalbard? Er det ok? Nøyaktig hva må man gjøre for å få

lov til å bo her i landet selv om man begår en forbrytelse? Er det nok å bli født her? Holder det å

bo her 5 år, 10 år eller bør vi heller se på hvor stor prosentandel av livet man har bodd i Norge?

Kanskje man må kunne trekke slektslinjene tilbake til Halvdan Svarte? Burde vi ikke funnet en

enkel måte å kvitte oss med *alle* forbryterne på, uavhengig av hudfarge?

Og det er vel ingen her som har påstått at ALLE innvandrere bør sendes hjem, så hvorfor sitte å påstå/hentyde at det er hensikten?

Det er vel heller ikke poenget. Men ved at du og dine meningsfeller til stadighet trekker fram

eksempler på innvandrere som voldtar, så stigmatiserer det dem som gruppe, og skaper

såkalt fremmedfrykt. Dette gjelder uansett om man snakker om innvandrere som gruppe,

16-åringer, taxi-sjåfører, jenter med gule kjoler eller hva som helst slags gruppe det er

snakk om.

Og bare så det er helt klart: Å dra en større gruppe under én kam på grunnlag av hva et

*mindretall* gjør, (for det er det det er snakk om her, sant? Jeg antar ingen seriøst tror at

over 50% av innvandrerne er voldtektsmenn?) er selve definisjonen av stigmatisering.

Og når man stigmatiserer en rase, er det igjen selve definisjonen av rasisme. Så unnskyld

hvis noen blir såra og vonbråtne av dette, men det er faktisk opptil flere rasister i denne tråden.

Sånn, der var det sagt. Ingen navn nevnt, ingen glemt. Og dere det gjelder men ikke vil innse

det selv, klarer det ikke av den enkle grunn at dere tror at for å være rasist må man i minste

fall være glattbarbert på hodet og gå med springkniv på lomma.

Så får man heller vurdere om man bør kategorisere rasister på ulike nivåer. Er vel selv en

Lvl 3 på WoW-skalaen.

Jævla ryggradløse pingler.

Søren heller, du gir deg ikke? Der klarte du å fornærme alle ryggradsløse som gruppe

basert på et fåtall eksempler!

Regner med dere ikke har noe imot at deres familiemedlemmer blir knivstukket/voldtatt/grisebanket av totalt absurde grunner.

Vil tro deres familiemedlemmer setter pris på en slik holdning.

Jeg tror det vil være nokså det samme for de aller aller fleste om det er en innvandrer,

en gjennomnorsk nordmann eller en pitbull terrier som drepte et familiemedlem, for like

vondt ville det uansett være.

Igjen, jeg reagerer på at en "innflytter" tydligvis ikke bryr seg en dritt om hvordan man oppfører seg i dette land, og istedet overreagerer til de grader ved å knuse inn trynet på en stakkars bussjåfør - og tro meg, jeg har ikke mye til overs for bussjåfører selv.

1. Hvordan *er* det egentlig vi oppfører oss i dette landet?

2. Hvem har ansvaret for å informere innvandrere om dette?

3. For å gjenta: Hva skal vi gjøre med dem som er oppvokst her men fortsatt ikke klarer å oppføre seg?

4. Nok en gang stigmatiserer du en gruppe mennesker på svært tynt grunnlag. Denne gangen

bussjåfører.

Men jeg trumfer herved all stigmatisering i denne tråden ved å gjenta et mantra jeg har

holdt på i mange år nå: "Folk flest er teite".

madammen skrev faktisk sin oppgave om dette, ca gjeldende konsensus er at alle kunne blitt en nazist, men et bittelite fåtall går ekstra skrittet og blir nazistenes torturansvarlige, sagt på en _veldig_ ufaglig måte. Det er altså noe ved den enkelte person som gjør at man er kapabel til de spesielt grusomme handlingene.

det gjør at jeg ikke ser din link lore, mellom dette at alle kan la seg lede av en totaliær stat, til at vi skal kunne generalisere noen enkeltpersoners handlinger til et helt folkeslag, særlig ikke når disse i stor grad ikke lever i samme miljø og ikke har vært utsatt for samme oppvekst i en slik grad som man må forutsette for at poenget ditt om å la seg lede gjelder.Undertrykkelse av kvinne: ja kanskje, drap og overfallsvoldtekter: ikke faen. Da snakker man om enkeltindividers syke sinn, som det dessverre er flere av blant innvandrere i norge i dag pga ingen psykisk oppfølging etter tiår med krig, og en total neglisjering av oppfølging etter ankomst norge.

Du får det til å høres ut som om jeg prøver å knytte oppførsel til gener når du snakker om folkeslag, men det er nå en gang kulturen/ideologien som er det viktige her. Innlegget mitt handlet heller ikke om å generalisere på noen få enkelthendelser. Det handler om å generalisere når det blir så mange enkelthendelser at man ser en klar trend og man ikke kan unnskylde trenden på at der er så mange i gruppen. For man kommer til en punkt der man ikke lenger kan lukke øynene og si at dette er nok en enkelthendelse begått av nok ett enkeltmedlem av en gruppe. Spesielt ikke når handlingen i stor grad er akseptert av gruppen de tilhører.

Så man kan la seg lede av ideologi til å undertrykke kvinner, men ikke til å drepe eller voldta. Så en kultur der man leder tilhengerne til å tro at kvinner er mannen underdanig. At kvinnen skal dekke seg utenfor hjemmet med religiøst bestemte plagg for å forhindre at menn ser på henne med lyst i blikket. At kvinner som går uten følge av mannlig slektning og i tillegg er lettkledd ber om å bli voldtatt, at de som ikke går med de religiøste bestemte plaggene er kuffars. Ingenting av dette kan ha noe å si for voldtekter altså, kun tiår med krig i barndommen som leder til syke sinn og for dårlig kapasitet hos det offentlige til å følge opp hver enkelt. Du benekter totalt ideen om at kvinnesyn kan ha noe med voldtekter å gjøre, det er fantastisk.

Der fins så mange eksempler på at ideologi fører til massedrap at du kan ikke unnskylde det med enkeltindividers syke sinn. Når hutuene drepte 1 million tutsier i Rwanda, mener du at det var en håndfull som utførte det ? Nei det krevde nok laaaangt flere. Når nazistene angrep Europa og samlet inn Jødene for å gasses til døde var det verket til kun en håndfull syke mennesker ? Nei det var titalls millioner som stemte og millioner som utførte krigshandlinger og atter en gang endte totalen på mange titalls millioner døde totalt.

Likevel benekter du at vanlige mennesker skal holdes ansvarlige. For på en eller annen finurlig måte så både utfører mange i gruppen drap, men er unnskyld som en av mange som ble ledet, samtidig som grusomme handlinger som drap kun utføres av noen enkeltmennesker som er syke på sinnet. Fordi samboeren din har skrevet oppgave om at kun noen få blir torturister, mens alle kan la seg lede. Send meg gjerne denne oppgaven, jeg får antagelig mer fornuft ut av den enn av en enkelt linje om at den er skrevet.

For å ta argumentet videre må du jo da også ta alle vanlige palestinere og frikjenne de fra alt av hat og handlinger, fordi de bare er ledet dit av et sykt sykt hamas som indoktrinerer tanker i de fra barnsben av. Isåfall er du jo i stor grad enig med meg, noe som hadde vært en ny sak :lol:

Så fordi folk er feige og likegyldige så har de ikke ansvar for egne handlinger ? Ikke en logikk jeg kan gå med på, og aldeles ikke ett sted jeg må ta argumentet mitt videre.

Ikke meg det ble referert til, men har et par kommentarer:

Men hva da med nordmenn som "har et aggresjons/markerings-behov som

ikke likner grisen?" Kan vi sende dem til Svalbard? Er det ok? Nøyaktig hva må man gjøre for å få

lov til å bo her i landet selv om man begår en forbrytelse? Er det nok å bli født her? Holder det å

bo her 5 år, 10 år eller bør vi heller se på hvor stor prosentandel av livet man har bodd i Norge?

Kanskje man må kunne trekke slektslinjene tilbake til Halvdan Svarte? Burde vi ikke funnet en

enkel måte å kvitte oss med *alle* forbryterne på, uavhengig av hudfarge?

Her kommer statsborgerskapet inn. Dette bør henge MYE høyere enn i dag, og om man først har fått det så vil man ikke måtte risikere hjemsendelse. Tingen er at statsborgerskapet skal fungere som en "kvalitetsgaranti", der staten Norge går god for at den som mottar det kommer til å tjene landet godt.

Ingen statsborgerskap - ingen rettigheter utover diverse FN-konvensjoner mot å bli sendt i retur.

Og det er vel ingen her som har påstått at ALLE innvandrere bør sendes hjem, så hvorfor sitte å påstå/hentyde at det er hensikten?

Det er vel heller ikke poenget. Men ved at du og dine meningsfeller til stadighet trekker fram

eksempler på innvandrere som voldtar, så stigmatiserer det dem som gruppe, og skaper

såkalt fremmedfrykt. Dette gjelder uansett om man snakker om innvandrere som gruppe,

16-åringer, taxi-sjåfører, jenter med gule kjoler eller hva som helst slags gruppe det er

snakk om.

Derfor, bli kvitt de få som ødelegger for de mange. Å la kriminelle innvandrere bli i landet og i tillegg få latterlige dommer, eller tilogmed henleggelse av diverse grunner, hjelper ikke akkurat på fremmedfrykten. Argumenterte for dette på forrige side.

Skal innvandrere få et entydig godt rykte, er det viktig at de ikke må framstå som mye verre enn oss etniske nordmenn på viktige områder. F.eks. voldsstatistikken.

Jeg tror det vil være nokså det samme for de aller aller fleste om det er en innvandrer,

en gjennomnorsk nordmann eller en pitbull terrier som drepte et familiemedlem, for like

vondt ville det uansett være.

Spørsmålet er vel graden av "nødvendighet", om man kan kalle det det. Pitbullterrier kan forbys (er vel allerede forbudt) siden det er nok av andre hunderaser å velge mellom, og kvalitetssjekken på innvandrere kan bli bedre. Nordmenn blir født med statsborgerskap og hører hjemme her uansett, så kan ikke gjøres noe med det utenom en bra sosialpolitikk som sørger for at færrest mulig faller utenfor.

Men jeg trumfer herved all stigmatisering i denne tråden ved å gjenta et mantra jeg har

holdt på i mange år nå: "Folk flest er teite".

:lol:

"Og bare så det er helt klart: Å dra en større gruppe under én kam på grunnlag av hva et

*mindretall* gjør, (for det er det det er snakk om her, sant? Jeg antar ingen seriøst tror at

over 50% av innvandrerne er voldtektsmenn?) er selve definisjonen av stigmatisering.

Og når man stigmatiserer en rase, er det igjen selve definisjonen av rasisme." - Kybber

Så om 50.1 prosent var voldtektsmenn så hadde det vært ok å snakke om at vi har ett problem med at enkelte innvandrergrupper er overrepresentert på overfallsvoltekter ? Mens om 49.9 prosent gjør det er alle som mener at dette er et problem knyttet til en gruppe rasister altså ? Jeg er glad vi fikk definert hvor grensen går ? Hvilken rase er forresten innvandrere ? Er alle innvandrere samme rase, og vi nordmenn en helt unik rase ? Hvordan i all verden begynte dette å handle om raser forresten, er dette en diskusjon om hundeoppdrett på kodespråk( det ville forklart MYE ?) ? Eller var behovet så sterkt for å slenge en rasssissssme inn i diskusjonen siden det eneste du har å komme med er tusenspørsmåltaktikken at du følte at du måtte variere litt ?

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Interessant poeng, Lore. Du har jo allerede avkreftet at det holder med ett enkelt individ. Selv synes jeg dere skal komme frem til en grense. Hvor stor prosentandel av somalierne som har kommet til Norge er det egentlig som voldtar i dag? Lore mener jo denne prosentandelen holder til å anslå hvordan somalisk kultur er, så det hadde vært veldig nyttig å få tall på dette.

Spesielt siden vi da kan bruke samme prosentgrense til å fastslå hva som er 'typisk norsk'. På den annen side er jeg redd for at vi da etterpå pent blir nødt å sende alle nordmenn hjem :lol:

EDIT: Jeg fant tall! Jeg fant tall! Hurra!

http://www.udi.no/templates/Statistikk.aspx?id=10020

2049 somalere bodde på asylmottak i Norge per 31. juli 2009. Nå er naturligvis antallet somalske flyktninger langt større, men dette er altså tallet jeg klarte å finne som jeg kan ta utgangspunkt i.

Alt vi mangler nå er tall på hvor mange somalere som har blitt tatt for voldtekter i Norge, så vet vi hvor stor prosentandel av en gruppe mennesker som må gjøre noe galt for at Lore skal synes det er greit å stigmatisere de.

Husk så at tallet faktisk er reelt enda mindre, men jeg føler nå uansett at poenget trygt kommer frem. Kjapp hoderegning:

205 somalere må ha voldtatt noen i Norge for at det skal være usle 10% av gruppen som gjør sånt. Om 20 somalere har voldtatt noen i Norge så er det snakk om 1%

Jeg håper virkelig vi kan komme frem til dette, jeg vil vite hvor stor prosentandel Lore faktisk mener vi trenger for å si noe om kulturen i et land.

Spesielt siden vi da kan bruke samme prosentgrense til å fastslå hva som er 'typisk norsk'. På den annen side er jeg redd for at vi da etterpå pent blir nødt å sende alle nordmenn hjem :lol:

Er man på hjemmebane så bruker man den omvendte prosentgrensa. Dvs. 100% minus det vi kommer fram til. Så får vi heller diskutere etterpå hva man gjør med resten. Men siden noen viser sosialistiske/kommunistiske trekk her, så burde vel dere være glad for litt ensretting? Hiv de som ikke er enige i fengsel eller henrett de. :)

Men siden noen viser sosialistiske/kommunistiske trekk her, så burde vel dere være glad for litt ensretting? Hiv de som ikke er enige i fengsel eller henrett de. :lol:

Huff ja, Gud forby. Sosialister er verste sort. Rasister derimot er bare missforståtte verdensborgere med full respekt for alle enkeltindivider...

Interessant artikkel zillyduck, men jeg sliter med at det er en VG-artikkel og at 16000 høres veldig høyt ut (da foregår det i så fall 44,5 voldtekter hver dag året rundt...).

I følge http://www.ssb.no/lovbrudda/ så ble det anmeldt 3900~ seksuallovbrudd i løpet av hele 2008. Det er naturligvis 'store mørketall', men neppe så store.

Men siden noen viser sosialistiske/kommunistiske trekk her, så burde vel dere være glad for litt ensretting? Hiv de som ikke er enige i fengsel eller henrett de. :lol:

Huff ja, Gud forby. Sosialister er verste sort. Rasister derimot er bare missforståtte verdensborgere med full respekt for alle enkeltindivider...

Flott måte å demonstrere vranginsinuasjoner og svart/hvitt-tolkninger på. Er man ikke sosialist så er man rasist. With me or against me. Btw, den :)-en indikerer en liten overdrivelse.

Forøvrig, begge to er av verste sort.

Men, noe jeg ønsker å dra fram, er at det finnes forskjellige typer nasjonalitetsfølelser med tilhørende måter å diskriminere på. Rasist er dermed ikke et ensbetydende begrep, men må defineres videre ut fra sammenhengen.

Den typen rasisme de fleste tenker på og ofte feilaktig drar inn, er den som går på etnisitet: "Du har en annen hudfarge/religion/nese osv. og hører derfor ikke hjemme her". Dette var før i tiden typisk observert i det britiske imperiet.

Så har vi den som går på kultur: "Du gjør ting annerledes og hører derfor ikke hjemme her". Typisk fransk holdning, historisk sett.

Vil dere si at disse er like ille? Kanskje. Kommer helt an på. Nå har vi i Norge (og Vesten forøvrig) et felles verdigrunnlag vi anser som "det mest sivilierte". Vi vil derfor si at enkelte elementer av vår kultur er bedre enn andres. F.eks. rettsstaten. Derfor kan vi bruke det franske synet og si at de som ønsker sharialover her i landet ikke har noe her å gjøre. Er ikke det rettferdig? Eller skal politisk korrekthet gå foran fornuften?

Dessuten, det franske synet går på handling. Det er noe hver enkelt kan endre, og er ikke medfødt. Derfor kan hver enkelt stå til ansvar for det en selv gjør.

Forresten, det er vel artigere å diskutere innvandring enn tiltak som faktisk kunne løst problemet i seg selv. Mer politi for å begrense kriminaliteten totalt sett?

Nærmere søking har vist meg at det er langt flere voldtekter i landet enn jeg trodde. Jeg har også blitt overrasket over at folk hyler og skriker over utlendinger istedet for å hyle og skrike om noe som faktisk er langt mer relevant:

En vesentlig del av anmeldte voldtekter blir aldri etterforsket. Se, der har man noe man faktisk kan fyre seg opp over. Men da viser man jo initiativ til å ønske å hjelpe kvinner, istedenfor å 'rettmessig' kritisere utlendinger, og hvem gidder vel det? :lol:

Har alltid vært for mer ressurser til politiet pazuzu. Dette med at saker ikke etterforskes gjelder over hele linja, ikke bare voldtektsaker.

Tenk også på alle sakene folk ikke gidder å anmelde fordi de tror det er håpløst.

Så har man straffenivået, som også er for lavt, og fengselskapasiteten som også er for lav.

For å ikke snakke om kapasitetsproblemene i psykriatrien <- her burde jo qed kanskje kunne si noen ord om den virkelige tilstanden ?

Skulle ikke overaske meg om kapasiteten i rettsystemet var alt for lav til å ta imot alle sakene om de ble etterforsket og.

Så om 50.1 prosent var voldtektsmenn så hadde det vært ok å snakke om at vi har ett problem med at enkelte innvandrergrupper er overrepresentert på overfallsvoltekter ?

Tror du trenger å lese deg opp på logikk. En av grunnsetningene i logikken sier:

At A medfører B betyr ikke nødvendigvis at B medfører A.

For å speile tilbake på ditt svar på mitt innlegg:

At mindre enn 50% per definisjon er et mindretall betyr ikke at jeg synes det er uproblematisk

dersom det skulle vise seg at 49.9% av dem er voldtektsmenn. Selv jeg ville nok vært motstander

mot det, og ville forventet økt kontroll av akkurat den gruppa. Men hvis f.eks. 0.1% av en gruppe

innvandrere er voldtektsmenn, skal man da la det gå ut over de 99.9% som ikke er det? 0.1% av

en folkegruppe kan fortsatt utgjøre flerfoldige titusener, hvorav flere hundre kan bo her i landet.

Men det gir da ikke verken deg eller andre noen rett til å definere dem som del av en gruppe og

la hele gruppa i praksis få kollektiv skyld? Det er der dere feiler så stort: Ved å hisse dere sånn

opp over de få som gjør noe galt, legger dere i praksis skylda på resten også. Ikke nødvendigvis

fordi dere mener det er slik, men fordi alt av informasjon som man bombarderes med gjennom et

liv påvirker ens tankesett. Jo mer slikt blir gjentatt, og jo flere som sier det, jo flere blir påvirket

til å tro det er sant.

Hvilken rase er forresten innvandrere ?

De aller aller aller fleste er faktisk nord-europeiske med særlig sterk representasjon fra Sverige

(hmm... er det ikke der de voldtar så mye da?) Men det visste du vel?

Hvordan i all verden begynte dette å handle om raser forresten, er dette en diskusjon om hundeoppdrett på kodespråk( det ville forklart MYE ?) ? Eller var behovet så sterkt for å slenge en rasssissssme inn i diskusjonen siden det eneste du har å komme med er tusenspørsmåltaktikken at du følte at du måtte variere litt ?

Det begynte å handle om rasisme så snart noen nevnte kriminelle utlendinger og helt klart tenkte

primært på ikke-Europerere, samt Somalere ble spesifikt nevnt osv. Det var ikke jeg som slengte

inn rasisme i diskusjonen, men det var kanskje jeg som først våget å kalle en spade for en spade.

Men siden "rase" er et ullent og udefinert begrep, så kan jeg gjerne gå med på å kalle det f.eks.

nasjonsdiskriminering for å presisere at det er bestemte nasjonaliteter som er erketypiske

voldtektsmenn og knivstikkere, og ikke bestemte raser. :lol:

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...