Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
PuNky

VALG 09 - Battlefield.no Meningsmåling!

Valg 09  

201 members have voted

1. 1. Hvilket parti stemmer du?

• Fremskrittspartiet
      66
    • Arbeiderpartiet
      47
    • Sosialistisk Venstreparti
      11
    • Senterpartiet
      6
    • Kristelig Folkeparti
      1
    • Venstre
      18
    • Høyre
      33
    • Rød Valgallianse
      9
    • Demokratene
      0
    • Annet
      10

Recommended Posts

1 265 345 stemte Rød/Grønt.

1 314 240 stemte Sentrum/Borgerlig.

Flertallet av folk i Norge vil ikke ha rødgrønn regjering.

Likevel sitter Jens med sine 2 kvinner å smiler...

Det er alt for mange alternativer å stemme på, som gjør at folk ikke gidder å stemme, som igjen fører til at vi ikke lever i et demokrati.

Men i et land hvor de som leker best også bestemmer.

FU Jens og co, jeg håper dere driter dere skikkelig ut!

Måtte det komme en finanskrise til!

Tror faktisk Jens har mer bein enn vi tror i nesa, problemet er disse skrekk-kjerringene han har på lasset. Ja, og Sponheim da - frem til i går.

Iofs enig, sprøtt at vi har en rødgrønn regjering når flest stemmer gikk til borgerlig.

Funker jo ikke å plusse sammen alle sentrumspartier og borgerlige partier og si at alle disse stemte borgerlig. Funker ikke engang å snakke om at borgerlig fikk mange stemmer, siden de borgerlige partiene faktisk ikke vil samarbeide.

Jimi X sin logikk blir også absurd, det er bare å snu den på hodet: Det er kun et mindretall som vil ha en hvilken som helst regjeringskonstellasjon, med mindre man begynner å gjøre rare ting som å putte AP og FrP sammen. Alternativene er altså regjering med de partiene som samlet fikk størst andel stemmer eller ingen regjering. Å snakke om étt borgerlig alternativ når det faktisk er to forskjellige blir bare feil, og de to alternativene ble hver for seg mindre enn den rødgrønne.

:):lol:

Litt ironisk at dem som roper høyest og er mest kranglete (og virker mest voldelige) her på forumet, det er dem som støtter frp. Frp vil jo ha flere politi for å sette i fengsel slike voldforbrytere som dere biggrin.png

Si meg darkblue, er du betalt av FRP for å drite ut venstresiden på dette forumet ? For du kunne virkelig ikke gjort en bedre jobb om du var det.

Si meg darkblue, er du betalt av FRP for å drite ut venstresiden på dette forumet ? For du kunne virkelig ikke gjort en bedre jobb om du var det.

virker som det er andre som driter seg ut her biggrin.png

Nei, vi vil vel se flere teit avgiftspolitikk tenker jeg. Som f.eks. rushtids- og andre avgifter relatert til miljø og ting de ikke liker at vi gjør.

Og hvem går dette utover? Dem med dårligst råd selvsagt! Da har "de fattige" som de rød-grønne liker å omtale dem som, plutselig ikke råd til å kjøre bil, langt mindre å kjøre bil i rushtrafikken, reise med fly, drikke alkohol eller røyke. For "de rikeste", betyr dette ikke en dritt uansett siden de alltid vil ha råd til de feteste bilene, kjøre når de vil, fly når de vil, drikke det de vil og røyke så mye de orker...

Så at folk med dårlig råd stemmer rød-grønt fremstår for meg som komplett idioti!

virker som det er andre som driter seg ut her biggrin.png

Av en eller annen grunn kommer det gamle ordtaket "mot dumskap kjemper selv gudene forgjeves" til minne når jeg ser på det du skriver. Hele personligheten din kunne blitt byttet ut med en enkel bot som kastet ut en tilfeldig frp/høyre fornærmelse med en eller annen form for smiley bak med jevne mellomrom.

Mon tro om de presterer å gjøre noe godt i Bergen mtp kollektivtrafikken.. Bybanen har foreløpig skapt langt mer kaos enn godt (ja, jeg vet den ikke er igang enda.. men tror pokkern meg ikke den får unna trafikken uansett).

Jeg vil utfordre enhver politiker i Bergen til å komme seg på bussen rundt 4-tiden ut fra byen.. De tror folk ikke tar kollektiv? Jeg har enda til gode å se en ledig sitteplass... rephrase: ståplass, på bussen hjem fra byen. Det er ikke ledig, vi liker det bare jævlig intimt på bussen. Jeg har strengt tatt ikke noe imot å stå da jeg er i prime time åra, men eldre og gravide kvinner (sett begge tilfeller måtte stå et godt stykke.. De kom seg rett og slett ikke bak i bussen hvor mennesker ville viket for plassen sin. Fremre seter er fyllt med eldre som skal til sykehuset/sykehjem).

Obs: det tar meg 20 min å sykle til byen, 40 min hjem. Det tar 45 min buss ned og nærmere timen hjem på gode dager.. Ikke kom og si kollektivtrafikken er bra i Bergen by.

Måtte bare blåse av meg litt steam smile.png

Avgiftene på drivstoff er enda alt for lavt og det å reise med fly er alt for billig.

Alkohol-avgiftene bryr vi oss ikke om, det finnes jo andre plasser å få tak i billig brennvin til 1/4 del av prisen biggrin.png

:lol:

Faen meg det beste jeg har lest på lenge. ny sigg!

Vet det blir dårlig stemning av slikt som dette, men: HAHA! In your FACE, FrP'ere! Folk flest har talt: Partiet for "folk flest" er slett ikke for folk flest.

Avgiftene på drivstoff er enda alt for lavt og det å reise med fly er alt for billig.

Alkohol-avgiftene bryr vi oss ikke om, det finnes jo andre plasser å få tak i billig brennvin til 1/4 del av prisen biggrin.png

Finnes foreløpig ingen fornuftige alternativer til å kjøre bensin/dieselbiler og ta fly her i landet, når man først skal kjøre bil eller reise langt. Jfr. mitt innlegg om venstresidas "miljøpolitikk" for noen sider tilbake.

Avgiftene på bensin og diesel kan økes når alternative drivstoffer er konkurransedyktige nok. Med plugin-hybriden kommer det første store steget, og avgiftene kan gradvis økes for å finansiere rabattene som burde gis på de nye bilene. Tilsvarende kan flyavgiftene økes når et evt. høyhastighetsjernbanenett er ferdig utbygd. Men da har kanskje flymotorene gjennomgått en miljørevolusjon...

Hadde en og annen høyrevelger stemt Venstre taktisk, og ikke så mange Venstre-velgere stemt AP taktisk, så hadde vi hatt borgerlig flertall. Men siden Venstre havnet under sperregrensa og ikke klarte og ta noen distrikskandidater, så er det bare en ting og si: stryk de 107.000 stemmene til Venstre fra regnestykket, sammen med de Rødt og andre småpartier fikk, og du vil se at fordelingen av stortingsmandater er rimelig rettferdig.

Oppfordrer samtlige til å holde en god tone her, ingen grunn til å bli leie i kjeften ... smile.png

Vet det blir dårlig stemning av slikt som dette, men: HAHA! In your FACE, FrP'ere! Folk flest har talt: Partiet for "folk flest" er slett ikke for folk flest.

Nå er det vel slik at de borgerlige fikk flere stemmer da smile.png Forhåpentligvis vil derfor AP få gjennomført mer av sin politikk, og SV vil få gjennomført langt mindre av sin egen. Jeg leser nå at det er en mulighet for at SV må trekke seg ut av regjeringen pga. den lille størrelsen.

Kristin Halvorsen irriterer meg noe sykt. Hun satt der og smilte bredt fra øre til øre og sa hele tiden "vi har vunnet valget", når det hovedsaklig er AP som har dratt i land hele den fordømte seieren. Forbanna trollkjerring. Håper virkelig ikke hun får fortsette som finansminister. SV er et grusomt, horribelt parti, som ikke burde sitte i regjering uansett hva.

Lurer på hvordan disse neste 4 årene blir. Blir garantert mange tomme løfter denne gangen også, men dette er jo ikke til å unngå. Det som gjelder, er hvor mange av de viktigste sakene de vil få gjennomført. Det er jo så mye galt ved politikken deres at man vet jo ikke hvor man skal begynne, men mye mindre SV denne gangen danner utgangspunktet for noe bedre ihvertfall.

Norge er vel nå den eneste sosialdemokratiske staten igjen i Nord-Europa? Forhåpentligvis endrer dette seg i 2013 dog. Med V ute av bildet (synd med Lars Sponheim, har sansen for han) kan det derimot bli et tydeligere regjeringsalternativ fra de borgerliges side. KrF er et lite parti, og jeg er redd de vil stadig miste velgere siden de sliter med å rekruttere nye.

Og ja, en rød/grønn regjering er så ille som vi skal ha det til!

Litt ironisk at dem som roper høyest og er mest kranglete (og virker mest voldelige) her på forumet, det er dem som støtter frp. Frp vil jo ha flere politi for å sette i fengsel slike voldforbrytere som dere biggrin.png

du er saa blaast i hodet at jeg faar vodt.

Og folk maa slutte aa quote hamsun (brukeren), en grunn til at han er paa ignore

Føler jeg har det rimelig bra jeg etter fire år med en rød-grønn regjering, kan ihvertfall ikke si at livet mitt har blitt noe dårligere. Nå kjenner jeg jo selvfølgelig etter på hvordan jeg har det selv og ikke hvordan besserweisere i media sier at jeg har det da.

Litt ironisk at dem som roper høyest og er mest kranglete (og virker mest voldelige) her på forumet, det er dem som støtter frp. Frp vil jo ha flere politi for å sette i fengsel slike voldforbrytere som dere ' />

Og folk maa slutte aa quote hamsun (brukeren), en grunn til at han er paa ignore

,

noen ganger gidder jeg skifte til norsk keyset om jeg maa skrive mye paa norsk, men er saa mange taster som blir idiot av det, saa jeg gjoer det bare naar jeg maa ;p

Jeg finner det komisk med folk som ignorerer meg fordi at de ikke tåler at jeg har en annen mening enn dem, det er vel akkurat det samme med dere som det er med flertallet innen norsk politikk, totalt ignorante for andres meninger og dermed årsaken til at dette landet er såpass splittet.

Finnes foreløpig ingen fornuftige alternativer til å kjøre bensin/dieselbiler og ta fly her i landet, når man først skal kjøre bil eller reise langt. Jfr. mitt innlegg om venstresidas "miljøpolitikk" for noen sider tilbake.

Avgiftene på bensin og diesel kan økes når alternative drivstoffer er konkurransedyktige nok. Med plugin-hybriden kommer det første store steget, og avgiftene kan gradvis økes for å finansiere rabattene som burde gis på de nye bilene. Tilsvarende kan flyavgiftene økes når et evt. høyhastighetsjernbanenett er ferdig utbygd. Men da har kanskje flymotorene gjennomgått en miljørevolusjon...

Og når man starter med å lage såkalte "miljøvennlige alternativer" syns jeg de kutter ut så enormt mye av utslipp fra mellomledd at jeg blir kvalm..

La meg ta et eksempel med el-bilene: Det går hardt utover forekomsten av mineraler. De bruker faktisk såpass mange uvanlige mineraler til batteriene at de blir så og si "utryddningstruet". Jeg finner jeg faktisk ikke artikkelen jeg leste om dette, men det var snakk om store mengder per bil.

Samme med disse hydrogenbilene, hvor tror man hydrogen kommer fra? Selve forbrenningsprosessen er jo flott og slipper ikke ut annet enn vann, men for å skaffe hydrogen bruker man (foreløpig) strøm som igjen kommer fra kullkraftverk (nei, norges fosser driver ikke hele verden..).

Flyene bør virkelig kunne bli forbedret, de har hatt samme form i 35 år (merk; på hvermannsmarkedet). Det er svært mye man kan gjøre for å redusere drivstoffutslippene ved fly og det har det også være forskning på i lang tid. Tar jeg ikke helt feil burde man kunne ta noe av formel1 forskningsresultatene til bruk i fly, der snakker vi mye penger som blir tatt i bruk for å minske luftmotstand...

Høyhastighetstog hadde vært utrolig moro i Norge, men hadde helt sikkert tatt ekstremt lang tid. Og selvsagt sluppet ut en god slump med giftige stoffer på veien til målet. Hva som er best vet jeg ikke... Utrolig mange utfordringer med høyhastighetstog ihvertfall.

Jeg liker togene som drives av elektromagnetisme (mao de flyr og man eliminerer veifriksjon). Yepp, dyre de også å produsere og krever helt sikkert sitt av giftstoffer å få på plass..

Om man først skal gi miljøvennlige alternativer bør de være bedre enn hva som faktisk er på markedet for øyeblikket.

noen ganger gidder jeg skifte til norsk keyset om jeg maa skrive mye paa norsk, men er saa mange taster som blir idiot av det, saa jeg gjoer det bare naar jeg maa ;p

Loadkeys no-latin1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...