Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
PuNky

VALG 09 - Battlefield.no Meningsmåling!

Valg 09  

201 members have voted

1. 1. Hvilket parti stemmer du?

• Fremskrittspartiet
      66
    • Arbeiderpartiet
      47
    • Sosialistisk Venstreparti
      11
    • Senterpartiet
      6
    • Kristelig Folkeparti
      1
    • Venstre
      18
    • Høyre
      33
    • Rød Valgallianse
      9
    • Demokratene
      0
    • Annet
      10

Recommended Posts

Helt riktig. Det butter, så vi blir stående i stampe. Mao kommer vi ingen vei.

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=594803

"Jippi". Men nå skal det sies at ikke alt der kan unngås heller. Dog irriterer en god del meg. F. eks. dette med strøm.

Problemet til zilly er at han automatisk slenger inn argumentet om rettferdighet som om de med penger er rike på en så ufortjent måte at de absolutt skal straffes. Det er en trist tilnærmning av to grunner:

1) rike mennesker bruker mer penger i butikker og skaper mer penger i omløp, noe som i det store og det hele skaper økonomisk vekst for alle generellt på en måte som jevner ut mye bedre enn en enkelt skatt som får et stort samfunnsøkonomisk effektivitetstap grunnet papirkverna den må igjennom

2) det blir som i afrika, hjelp til selvhjelp funker bedre enn direkte penger, det å skape et bilde av problemet som at det er noens "skyld" at de er rike, bidrar ikke til en konstruktiv debatt om hvordan man skal fordele pengene, og skaper heller splid og syndebukker som rimihagen.

Å bygge et palass av gull til seg selv skaper også arbeidsplasser, mener du det er greit av den grunn? Det er jo vitterlig sløsing av ressurser og sysselsetting på høyt nivå likevel. Problemet er jo at jo lenger ut på den borgerlige skalaen man kommer, jo mindre vil man fordele pengene i det hele tatt. At rimihagen er kjip er jo strengt tatt hans egen skyld.

Blir forøvrig ikke særlig lei meg når fattige i Norge syter heller. Er helst milliarden lutfattige på verdensbasis jeg har sympati for.

edit: kult med "medlemseksplosjonen" av Venstre nå forresten. 800+ medlemmer er jo endel. Ville tro det er vanskelig for dem å komme tilbake neste valg, men får håpe at Sponheimhypen og fokuset på Venstre nå i starten holder stand til 2013.

Enten lever vi i et fritt land hvor folk innenfor visse grenser kan bruke sine egne eiendeler som de selv vil, eller så kan vi leve i et diktatur.

Det er ingen store partier i norge som er særlig langt ute til høyre på skalaen. En fra det demokratiske partiet i usa som prater med en høyrepolitiker fra norge vil jo si at høyrepolitikeren er en treg sosialdemokrat.

Her jeg sitter og ikke kjenner deg er det lett å tenke at ditt politiske syn er farget av at du ikke tok en seriøs utdanning fordi det var gøyere å drive med timeshare i syden, og nå er det plutselig kjipt å være bakpå når alle kompisene begynner å komme i jobb, og da er jo spis de rike en enkel ryggmargsrefleks. Men samtidig så var jeg jo rød og teit for bare noen år siden selv.

Selvfølgelig er det langt mer synd på de. Verken tror eller håper at noen er uenige med deg på det. Nå er det som Ghad sier, at selv den borgerlige siden her i Norge er ikke særlig borgerlig fra et verdensperspektiv. Med en borgerlig regjering blir det heller ikke snakk om et slikt scenario du beskriver, Zillyduck, om et palass av gull som Røkke sikkert har veldig lyst på. Så der drar du det veldig langt, og det er et stort gap fra det til årsakene som qed nevner.

Nå er det veldig sannsynlig at formueskatten kommer til å øke enda mer. Du snakker om lite fordeling av pengene jo lengerut på høyresiden man kommer, men jo lengre ut på venstresiden man kommer, jo nærmere kommunismen kommer du. Som flere har nevnt, så nytter verken ideologien eller snillismen til f.eks. SV. Det er så stort fokus på å gjøre det bra og likt for alle, noe som ikke er en dårlig ting, for alle skal ha det bra, men hva mener du er rettferdig? At du skal straffes for å ha gjort suksess og opparbeidet deg en formue? Det er jo en grunn til at det er ytterst få McDucker her til lands, og det hjelper heller ikke på saken at vi pisser på alt som er nyskapende og kan bidra til utvikling. Derfor er også utsagnet "mer sosialisme er veien å gå" et grusomt utsagn. Ihvertfall for min del.

Masti har nevnt et skremmende eksempel. Nå later det til å bli enda verre.

Hva slags omstendigheter ser dere for dere en "fattig" eller "en som klager med sneip i kjeften" er i egentlig? Høres jo ut som det er en stor generalisering fra flere her, hvilke konkrete kunskaper og erfaringer har dere på det området?

Her jeg sitter og ikke kjenner deg er det lett å tenke at ditt politiske syn er farget av at du ikke tok en seriøs utdanning fordi det var gøyere å drive med timeshare i syden, og nå er det plutselig kjipt å være bakpå når alle kompisene begynner å komme i jobb, og da er jo spis de rike en enkel ryggmargsrefleks. Men samtidig så var jeg jo rød og teit for bare noen år siden selv.

Riktig, du kjenner meg ikke. Kan godt bli kjent med deg, om du vil det.

Hvorfor jeg har mine syn er jo fullstending likegyldig i debatten. :lol:

Reis dere opp fra stolen og gjør noe! Ikke bare sitt å vent på at trygden skal dumpe inn på kontoen hver måned.

småkvalmt og veldig generaliserende.

Det er veldig lett for deg og si som er i jobb det !!

Reis dere opp fra stolen og gjør noe! Ikke bare sitt å vent på at trygden skal dumpe inn på kontoen hver måned.

småkvalmt og veldig generaliserende.

Det er veldig lett for deg og si som er i jobb det !!

:lol::);)

Qed mente selvsagt det var Jimi Xs innlegg som var småkvalmt... :happy:

Tja, mange vil være veldig uenig.

Tja, mange vil være veldig uenig.

ok tobben.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...