Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
PuNky

VALG 09 - Battlefield.no Meningsmåling!

Valg 09  

201 members have voted

1. 1. Hvilket parti stemmer du?

• Fremskrittspartiet
      66
    • Arbeiderpartiet
      47
    • Sosialistisk Venstreparti
      11
    • Senterpartiet
      6
    • Kristelig Folkeparti
      1
    • Venstre
      18
    • Høyre
      33
    • Rød Valgallianse
      9
    • Demokratene
      0
    • Annet
      10

Recommended Posts

Vi bor i verdens beste land.

Vi har Europas laveste ledighetstall.

Selvfølgelig - la oss kaste regjeringen...! NOT.

ooog det er oljen sin skyld, ikke regjeringen, det betyr ikke at man ikke skal kunne være kritisk til ideologi. Som sagt tidligere, når man bor i et land der grunnleggende behov er såpass bra dekket, så blir dette et nisjevalg. Det må være lov. Den dagen dere kan vise noe data som viser at avgifter som arveavgift og formueskatt bidrar på en unik måte til velferden, og ikke er strategiske ideologiske skatter pga jantelovtanker om alle med litt penger, så skal jeg være mindre kritisk, men inntil videre er jeg skremt av at et så radikalt ideologisk parti kan sitte som sjef i finansdepartementet.

Slenger meg på den.

Og Reinsdyr, det må jo en reinspikka idiot til for å hovere over en så knepen seier.

AP skal ha creds for å ha mange tilhengere. Samtidig som jeg er litt skeptisk til at så mange stemmer AP av gammel vane.

Halvparten gidder ikke engang lese partiprogrammet, de bare stemmer samme dritten som da Gro styrte skuta.

Alle elsker Gro wub.png

Men jeg lurer på én ting: Tror dere FRP hadde hatt større oppslutning om Siv`s personlighet hadde vært som Erna`s nye? Altså en rolig Siv - med fløyelsmyk stemme og babyhud. Eller tror dere mange av velgerne er så harry at det ville trukket feil vei?

For er det noe som irriterer meg med FRP- så ere fremtoningen og stemmen til WhiskySiv.

Forøvrig så venter jeg fremdeles på konspirasjonsteorier om at Siv Jensen egentlig er en tyskertøs

Det er slike etterkrigsvaner som slår inn, generasjonen som kun har hatt en kilde til informasjon har ikke noe grunn til å tvile på den ene og ordet "arbeider"

"jeg er en arbeider, derfor stemmer jeg arbeiderpartiet"

ARBEIT MACHT FREI

slenger på et bilde uten mening siden knut tydeligvis glemte underbygge sin påstand med et slikt et i denne posten:

pepe_and_chipmonk_11.JPG

Håper de borgerlige partiene fortsetter å være så dårlige til å samarbeide de neste årene at vi får en rødgrønn regjering om fire år.

De er jævlig flinke til å klage på hva de rødgrønne gjør feil hele tia, men minst like flinke til å kritisere hverandre. De er mer opptatt av å finne en syndebukk blant sine egne, og da Venstre fikk så få stemmer fikk de mye av skylda. "Hvis bare de hadde gjort sånn og sånn og sagt det og det, så hadde vi vunnet!" blablabla.

Noe som aaaldri hadde kunnet skje hvis feks sv hadde ryggrad til å stå for det de mente og feks trekke seg ut av regjering på alle klimatiltak de har måttet se ap trumfe igjennom. Tipper jensemann hadde skrytt sv opp i skyene da :lol:

Man vinner på noen områder og taper på andre.

AP er mye større enn SV og SP, så de må nesten regne med at AP har mer å si.

De satt fire år i regjering sammen, og jeg syns fortsatt at det er ganske greit å bo her i Norge.

Det at Venstre ikke vil være i regjering med FRP er en annen sak. Det er bare bra for Venstre. Jeg hadde heller ikke ville vært i regjering med de (eller Høyre for den sags skyld).

Slenger meg på den.

Og Reinsdyr, det må jo en reinspikka idiot til for å hovere over en så knepen seier.

AP skal ha creds for å ha mange tilhengere. Samtidig som jeg er litt skeptisk til at så mange stemmer AP av gammel vane.

Halvparten gidder ikke engang lese partiprogrammet, de bare stemmer samme dritten som da Gro styrte skuta.

Hvordan vet du hvorfor folk stemmer Ap?

Jeg kan hovere så mye jeg vil, for den rette siden VANT. Blir det dårlig stemning av at en skiløper som vinner med 1/10 sek er stolt?

Og folkens (qed osv.), cut the Ayn Rand crap. Arbeidere har altfor dårlige vilkår i dette landet, og det er urimelig at noen skal sitte på et berg av penger mens hardtarbeidende folk må spare i 5 år for å få råd til å dra på ferie. Sosialisme ER veien å gå, men vi har ikke gått langt nok på den enda. Renter på aksjehandel + 25% toppskatt vil få litt fart i sakene, men siden Rødt ble værende godt under sperregrensen blir nok ikke det et tema med det første.

Du tar feil, nasjonalsosialisme er den eneste og bærekraftige løsningen, det er også en forenende kraft hvilket er sårt tiltrengt.

Denne internasjonalsosialismen kommer til å velte over i sin egen avføring veldig snart.

Og folkens (qed osv.), cut the Ayn Rand crap. Arbeidere har altfor dårlige vilkår i dette landet, og det er urimelig at noen skal sitte på et berg av penger mens hardtarbeidende folk må spare i 5 år for å få råd til å dra på ferie.

Hvis du virkelig mener at skatter som arveavgift og formueskatt bidrar med en lort for å bedre dette så er du så indoktrinert i sv sin spleiselagteori at det ikke er håp. Sosialismen funker i Norge fordi oljen finansierer alt, den dagen vi er tomme for den så har vi et jævlig stort problem når alt regjeringen har fremmet er barnefamilier og toglinjer. Vi pisser på alle som ønsker starte noe nytt.

Hamsun, for hver gang du åpner kjeften så mister borgelig side en stemme.

Hamsun, for hver gang du åpner kjeften så mister borgelig side en stemme.

haaper jeg inderlig ikke

Slenger meg på den.

Hvordan vet du hvorfor folk stemmer Ap?

Jeg kan hovere så mye jeg vil, for den rette siden VANT. Blir det dårlig stemning av at en skiløper som vinner med 1/10 sek er stolt?

Og folkens (qed osv.), cut the Ayn Rand crap. Arbeidere har altfor dårlige vilkår i dette landet, og det er urimelig at noen skal sitte på et berg av penger mens hardtarbeidende folk må spare i 5 år for å få råd til å dra på ferie. Sosialisme ER veien å gå, men vi har ikke gått langt nok på den enda. Renter på aksjehandel + 25% toppskatt vil få litt fart i sakene, men siden Rødt ble værende godt under sperregrensen blir nok ikke det et tema med det første.

Jeg blir sjokkert over å lese det du skriver. Er du virkelig så ignorant? Det du skriver her, det skremmer meg virkelig. "Sosialismen er veien å gå" er et grusomt utsagn.

Hvis arbeiderne i dette landet har altfor dårlige vilkår, så må du skylde på den regjeringen som har vært smile.png Og hvis du tror at en borgerlig regjering vil føre til at vanlige arbeidere må spare i 5 år for å få råd til å dra på ferie, så tar du skammelig feil. Bort med en avgift ingen ser poenget med, og ned med skatter som vil sikre arbeidsplasser gjort korrekt og vil gi folk litt bedre råd.

Slik det er i dag, så er det veldig lite rom for noe nytt. Det er veldig få gründere i Norge, spesielt noen som virkelig får det til. Hvis du mener sosialisme er veien å gå, og at +25% toppskatt samt renter på aksjehandel vil gjøre ting BEDRE, så er du så blendet av den sosialistiske vil-være-god politikken at det er snakk om et håpløst tilfelle. Det samme gjelder for arveavgift og formueskatt. Med mer sosialisme, så vil det ikke lønne seg for noen å gjøre det bra. Det slites nok med nyskapning i dette landet allerede.

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Grunnen til at mange har det bra og mener at den nåværende politikken fungerer som hakka møkk er mye pga oljen. Den vil dog ta slutt, og da er det kun oljefondet som er sikkerhetsnettet. Det er ikke stort mer å falle tilbake på. Se på Sverige, de har det ganske bra, til tross for at de ikke har noe særlig til olje. Med de rød/grønne ved roret, er vi rompekjørt (og det er ikke tafsbart i dette tilfellet!) når olja tar slutt.

Norge er ikke akkurat verdens eneste oljenasjon. Ville ikke flytta til Russland eller et arabisk land hvis olja tok slutt her.

Dårlig argument å si at grunnen til at vi har det bra er kun pga. oljen.

er dog ikke saa vanskelig aa forstaa at FRP ikke er USA, og at roed ikke er sovjet...

Partiene har ikke saa stort sprik, og du ville nok ikke lagt veldig stor merke til en annen regjering som enkeltperson.

Tror heller ikke at en borgelig regjering de siste 4 aara hadde gjort det noe daarligere paa de punktene som er nevnt, er jo veldig mange virker det som, som har et helt feil syn paa hva det er de borgerlige staar for.

Sikter da spesielt til visse neper paa de foregaaende sidene her som sammenligner privatisering av sykehus med systemet de har i USA, er jo saa langt fra sannheten som du kommer, og det aa aapne for private sykehus ville jo minsket sykehuskoene og sikkert gjort det bedre for hvermannsen

Norge er ikke akkurat verdens eneste oljenasjon. Ville ikke flytta til Russland eller et arabisk land hvis olja tok slutt her.

Dårlig argument å si at grunnen til at vi har det bra er kun pga. oljen.

at ap var flinke med å forvalte pengene på tidlig oljealder og dermed utviklet et flott fundament for en nasjon er en ting, at det skal bli en sovepute og at man ikke skal kunne se litt framover nå er noe helt annet. Dessuten søkte de støtte på høyresiden i denne perioden og ikke sosialistene.

vi fortsetter å klappe for de som gjør det dårlig på skolen, vi gir flere titalls millioner til kommunene som gjør det dårligst i pisa-testene istedetfor å belønne kommunene som gjør det bra, og alt av grundervirksomhet og sparing i kapital som kan brukes på ekspandering av annen industri enn oljen knebles. Sosialisme var veien å gå når vi var et uland og oljen dumpet ned i huet vårt, det er IKKE ensbetydende med at man må fortsette den retningen i all framtid.

Belønne kommunene som gjør det bra og straffe de som gjør det dårlig? Hvordan da? Mer/mindre penger? Kjipt for befolkningen i de kommunene som taper da. "Nei, sorry, det er ikke så viktig med dere. Vi har nemlig en konkurranse om hvilke kommuner som gjør det best, og det er de vi heier på. Befolkningen er det ikke så nøye med".?

De skal ikke straffes, men de skal nå jammen meg ikke få tidenes sovepute i form av masse penger for å gjør en shitty job heller. Kommunene som skårer dårligst på pisatestene har under regjeringen fått mange millioner i bevilgning til videreutdanning av lærere, som om det er der problemet ligger. En gulrot til flinke kommuner som har tørt gjennomføre reformer og fått undervisning til å funke er mildt sagt en bedre vei å gå sett fra et motivasjonelt synspunkt.

Til de av dere som går rundt å tror på at Norge er "verdens beste land".

Hva faan er det vi er best i verden på?

Jo det er et par ting:

1. Langrenn.

2. Syting.

3. Pottit.

4. Gå rundt og tro vi er verdensmestre.

5. Fårikål.

6. Pottit.

Disse tingene er vi gode på... Ikke rart AP styrer dette landet og at alle innvandrere ler av oss.

Edited by Jimi X

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...