Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
PuNky

VALG 09 - Battlefield.no Meningsmåling!

Valg 09  

201 members have voted

1. 1. Hvilket parti stemmer du?

• Fremskrittspartiet
      66
    • Arbeiderpartiet
      47
    • Sosialistisk Venstreparti
      11
    • Senterpartiet
      6
    • Kristelig Folkeparti
      1
    • Venstre
      18
    • Høyre
      33
    • Rød Valgallianse
      9
    • Demokratene
      0
    • Annet
      10

Recommended Posts

Tenkte å lage en poll her på bruket nå som det nærmer seg crunchtime og mange allerede har stemt. Interessant å se hvor rødt, blått eller grønt dette forumet er.

Hvilket parti støtter du og forklar gjerne hvorfor :lol:

Godt valg! :)

For meg står det mellom SV, AP og Venstre. Desverre mingler Venstre med Høyre, og gjør dem av den grunn utelukket for min del. SV har mye punkter jeg liker, men er litt skeptisk til en del av utenrikspolitikken deres. Derfor AP for meg :lol:

Blei Venstre på meg!

Egentlig Rødt så det holder. Men i år blir det Ap siden det er eneste mulige gode regjeringsvalg nå :lol:

Ble Høyre på meg. Om det blir borgerlig regjering så synes jeg det er viktig at Høyre blir så stort som mulig. Infrastruktur og utdanning er mine fanesaker, og da passer også Høyre bra. Eneste jeg er litt redd er en H-V-KRF-regjering, men tror ikke det kan realiseres mtp at AP alene nok blir større enn disse tre tilsammen.

Håper på H-FRP, evt H-FRP-V-KRF, hvis de to sistnevnte lover å ikke være festbremser.

De rødgrønne har feila så totalt på viktige områder, og lover å fortsette å feile, så de kan værsågod innta opposisjonsplassene. Eneste er SP som har et bra program, men hva hjelper det når de ligger så langt nede?

Høyre! :lol:

Mer frihet, mindre og mer effektivt byrokrati. Staten vet ikke alltid best.

Grunnlag for økonomisk vekst etter oljen gjennom å tilrettelegge for næringslivet. (Kan se langt etter at det offentlige skal stå for noe som helst nyskapende, klarer ikke å bygge en skibakke en gang)

På sikt lavere skatter.

Mer restriktiv asylpolitikk og økt satsning på politi.

Forståelse for at alle ikke utvikler seg like raskt i skolen, tilrettelegning for naturlig utvikling for de beste og ekstra hjelp til de svakeste.

Hurra

høyre så lenge de går mot sentrum, noe det virker som om de kommer til å gjøre nå.

Angående forumet så er det vel rimelig soleklart frp, de vant jo vgs-valget så det sang, og er generellt korrelert med lav utdannelse/ung alder.. Passer rimelig greit inn i beskrivelsen av et gamingforum.

FrP her i gården.

Er lut lei avgiftspartiet og deres løgner.

Norge er rikt nok uten å pålegge flere avgifter på det norske folk. Vi har nok penger til å bygge 4 felts fra Kristiansand til Bodø. AP vil gi falleferdige riksveier til kommunene for å slippe ansvaret.

Kriminelle slipper alt for lett unna grunnet latterlige straffer. Er som regel ofrene som får det tyngst etterpå.

Jeg er liberalist så jeg stemte FrP, men jeg er litt i tvil, jeg er litt skeptisk når det gjelder en del av sakene deres, i tillegg til at det virker som om medlemmene styrer showet selv, i og med at flere medlemmer går ut i media og lover at de skal få gjennomslag for ditten og datten.

Angående valget tror jeg det kommer til å bli rødgrønt i fire nye år, kranglingen kommer de rødgrønne til gode.

Er det forresten noen mulighet for at Senterpartiet kan gå inn i regjering me Høyre, KrF og Venstre? Har de uttalt seg om dette?

Er det forresten noen mulighet for at Senterpartiet kan gå inn i regjering me Høyre, KrF og Venstre? Har de uttalt seg om dette?

SP er en stor vinglepetter, som stort sett allierer seg med de som ser mest ut til å komme i regjering. For 2009-2013 vil jeg tro de fremdeles holder sammen med AP og SV, men det gjenstår nå å se etter at stemmene er talt opp... :lol:

Mtp at de har et bra program, spesielt innen infrastruktur, så ønsker ihvertfall jeg de velkommen.

Kan ihvertfall si at det ikke blir frp.. Om det partiet kommer til makten og faktisk gjennomfører en del av sakene sine så kommer de til å kunne gjøre svært stor skade.

En av de verste sakene er ganske enkelt privatisering av oljesektoren. Å selge ut til 27% er bak mål...

Ikke om helvete fryser til is så klarer siv å fjerne alle bompengeringene heller.. Fatter ikke hvor hun tar det fra

Der resten av partiprogrammet er tatt fra? Ikke vet jeg hvor, men rasert er hvertfall det stedet :lol:

Frp her, kan ikke se noen grunn til at når det er mulig å klare seg med langt mindre bompenger i Sverige som ikke har oljepenger at det skulle være umulig i Norge selv om vi har et mer ujevnt landskap. Den langt hardere innvandringspolitikken er det viktigste for meg sammen med samferdelspolitikken. Ja til firefelts motorveier mellom byene i stedet for tog som er langt dyrere og mye mindre fleksibelt. :lol:

FRP, synes de har sytet saa lenge naa, og folk har hetsa dem saa lenge, et det hadde vaert morro aa se hva de hadde gjort ut av saken naar noen kaster rattet i henda paa dem

FRP er som en 15årig guttevalp som vil spille fotball med de store gutta på høyt nivå. Han sier at han ska putte i krysset og runddrible hele laget. Ingen tror på ham og slenger skit tilbake "hvordan ska du liksom få til det?" "hva er du for en liksom, du har jo knapt rørt en ball!".

..men hvem vet.. kanskje han faktisk putter`n i krysset og runddribler alle, eneste måten å finne det ut på er å la ham spille :lol:

er sosialist (på grensa til kommunist), så det einaste fornuftige valet for min del er AP.

Men må innrømma eg synes det hadde vore arti å sitt FRP i regjering. Så får me sjå om kor mykje av det dei love som er gjennomførbart (sikkert 5% :lol: ). Men er stygt redd dei vil øydeleggja mykje på veien....

Ble Høyre på meg. Om det blir borgerlig regjering så synes jeg det er viktig at Høyre blir så stort som mulig.

Da vil jeg heller anbefale å stemme rødgrønt, så blir det ikke borgerlig regjering i det hele tatt (:

Edit, stemmer (skal stemme) ap

Frp. En kompis som er formann her. Tørr ikke annet.

(Nei, jeg er ikke så naiv, men mine politiske meninger er mine :lol: Og jeg har faktisk ikke bestemt meg)

Men å se på valgkamp i år er en farse. Det eneste som blir disskutert, er hva den

sittende regjering ikke fikk til i forige periode. Og ellers kommer den samme svadaen

som kommer hver gang. Er så lei av tomme løfter. Ingen som har baller til å gjøre noe.

Hvor ble det av Det Politiske Parti ???? Der har du kandidater det er morrsomt å høre på

om ikke annet :)

Blir jo gøy å se FrP prøve å gjennomføre noe da, å ødelegge et land på 4 år må jo bli ny verdensrekord :lol:

Ble Høyre på meg. Om det blir borgerlig regjering så synes jeg det er viktig at Høyre blir så stort som mulig.

Da vil jeg heller anbefale å stemme rødgrønt, så blir det ikke borgerlig regjering i det hele tatt (:

De rødgrønne har feila så totalt på viktige områder, og lover å fortsette å feile, så de kan værsågod innta opposisjonsplassene. Eneste er SP som har et bra program, men hva hjelper det når de ligger så langt nede?

----

Stemte AP ved sist valg som fersk student da de hadde en lovende studentpolitikk. Men den gang ei...

Og nei, FRP klarer ganske enkelt ikke å ødelegge landet så lenge de ikke har absolutt flertall. Like enkelt som at SV ikke klarte å herpe det totalt denne regjeringsperioden, om enn hvor hardt de forsøkte og faktisk fikk ødelagt litt. Hvorfor jeg likevel ikke stemmer rødgrønt er at jeg er uenig med det aller meste som SV står for, mens jeg kun er uenig i FRPs økonomiske politikk. Og jeg har nye prioriteringer som de borgerlige er best i stand til å innfri.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...