Sign in to follow this  
Kurre

Post en sang: Elektronisk

Recommended Posts

Mmmmdubstep. Burde ha en egen tråd egentlig :grr:

Min favoritt for tiden er Bar 9 - Murda Sound. Driver å mikser litt selv, men kun live. Kan poste noen av miksene etterhvert. Selv om de fleste er sånn passe hårete og random i forhold til en sikspack innabords :grr:

Kjør på! Hadde vært interessant å høre det :grr:

Når vi først er inne på Bar 9; Bar 9 - Shaolin Style

hører dere på dubgreiene lenge om gangen? makan til slitsom musikk spør du meg.-

Må si at dubstep imponerte meg. Men så er jeg jo fan av klassisk dub (avart innen reggae) så ikke så ekstrem overgang for min del, blir som en videreutvikling av samme prinsippene. :grr:

Dub er phett det og :grr: Ser flere DJer som bruker dub og reggae sammen med dubstep i miksene sine. Ikke overraskende er flere dubsteplåter inspirert og remixer av dub og reggae.

Etter eksamensperioden starter jeg en egen tråd med en miks eller to :grr: Julekos for folk som liker dubstep.

Kjør på! Hadde vært interessant å høre det :grr:

Når vi først er inne på Bar 9; Bar 9 - Shaolin Style

Shaolin Style er nærmest en klassiker å regne. Digg låt.

Sånn for de som vil ha litt mer allmennvennlig dubstep anbefaler jeg:

Stenchman - Puking Over

Rusko - Cockney Thug

Caspa - Cockney Violin

Var det rap/hiphop du likte viVa? Sjekk ut Caspa - The Takeover (feat Dynamite MC). Låta finnes på albumet Everybody's Talking Nobody's Listening

MEN! Siden dette er en topic med DnB i undertittel må jeg vel bidra med noen av mine DnB favoritter. Riktignok liquid DnB (for de som liker å luske rundt i skogen av undersjangre):

Verdt å se selv om du ikke liker DnB

Mistabishi - Greed

Mistabishi - No Matter What

Camo & Krooked vs Body N Soul - The Reward

Sjekk også ut navn som Mistic, Smote, Break og ikke minst Calibre.

Enjoy :grr:

Overraskende mye "populærmusikk" som henter inspirasjon eller til og med har dubstepbeats nå for tiden. Snoop er jo et glimrende eksempel i linken din BcK, og det er flere rap-artister som bruker dubstep. Tror det er fordi dubsteplåter har nok bass til å få samtlige til å schæike æssen om de vil eller ikke (med riktig størrelse på basselementene vel og merke)

Originalen til Snoop Dogg Millionaire: Chase & Status - Eastern Jam er i det hele tatt en deilig låt.

BacktotopicmedjuleDnB:

. Vanligvis liker jeg ikke remixer av julelåter, men denna er akkurat passe "ironisk" til at jeg liker den.

Når det gjelder dubstep, så er jeg veldig glad i DatsiK og Exicision egentlig. Den lyden de klarer å produsere fenger meg veldig innenfor dubstepsjangeren.

Vet ikke helt hvor jeg vil plassere denne låta hen, men føler den hører hjemme her i tråden så djun som den er :grr:

Gorillaz - 68 State

(Bleh crappy youtubekvalitet)

Spotify

- MIIKE gutta leverer som alltid. fantastisk track

- Kom over denne random på nett. Sikkert ikke innenfor sjanger (mere house dette kanskje) men jeg liker den.

ædit:

. mye fetere. såjnn sett bortifra at han ser ut som dust med guitar.

Denna tråden bør vel strengt tatt omdøpes til "Post en sang - elektronisk musikk" sånn at folk slipper å skrive at låtene kanskje er utenfor sjanger?

Crookers og Phonat er mere electro house :)

EDIT: For de av dere som bor i Oslo eller i nærheten og liker klubbmusikk anbefaler jeg å ta turen innom Blå når det arrangeres Sunkissed. En bedre samling av house og elektronisk musikk skal man leite lenge etter. Sunkissed undet by:Larm bli stort!

Nja, er bare delvis enig, men skal ikke krangle for mye i forhold til hva som gjelder på "folkmunet" :) Elektronisk musikk eller elektronic dance music (EDM) er paraplyen som favner over alle undersjangrene. Elektronika er en subsjanger av elektronisk musikk :)

Nja, er bare delvis enig, men skal ikke krangle for mye i forhold til hva som gjelder på "folkmunet" :) Elektronisk musikk eller elektronic dance music (EDM) er paraplyen som favner over alle undersjangrene. Elektronika er en subsjanger av elektronisk musikk :)

Helt sant, men Electronica favner igjen over feks DnB, Techno osv... menmen, fra nå av kan vi vell bare si at all elektronisk musikk godtas da :lol:

OT: Pendulum - The island Ny låt fra pendulum, fra live showet deres sist fredag/lørdag. Helt fantastisk.

Hører vanligvis ikke så mye på deadmau5 (er jo tross alt mye prog house der), men dette var en låt som fenger ganske mye, bare oppbygginga til klimakset hvor alt slippes løs er helt syk. Den er litt lang, men pytt pytt, Gentlemen! I giveth thou:

Helt sant, men Electronica favner igjen over feks DnB, Techno osv...

Det er her jeg er uenig og mener electronica er en egen sjanger på lik linje med DnB, Techno, House osv ' /> Men den diskusjonen blir man aldri klok på p

Og her er et fint eksempel på melodisk electronica, norsk sådan:

(jeje, litt P3-ish)

Digger forresten tråden her. Mye godmusikk som dukker opp :)

Hehe, Røyksopp er ganske electronica ja ' /> Men helt enig, vi kan sitte å diskutere sjangere i en evighet. Så lenge det blir posta elektronisk musikk er jeg happy! mye bra her til nå p

OT:

Lærte å like dubstep gjennom denne sangen. Den kiler meg akkurat på de rette stedene (KLITORIS).

Hehe, Røyksopp er ganske electronica ja :) Men helt enig, vi kan sitte å diskutere sjangere i en evighet. Så lenge det blir posta elektronisk musikk er jeg happy! mye bra her til nå ' />

OT:

For de som liker Gorillaz, så kommer dem snart med ei ny plate.

Her er en lekket låt (det taes forbehold om at det kanskje forsvinner rimelig fort):

[url="http://www.youtube.com/watch?v=8PYK4_OhQl0'>Gorillaz - Stylo