Spitfir3 0 Report post Posted July 29, 2009 Heisann. Så etter å ha stukket innom min favoritt gitarsjappe idag får jeg vite at de har lagt av to hjelpefolk og er på utkikk etter nye. Jeg som selv er musiker, arbeidsløs og pengetrengende så mitt snitt og sa jeg skulle komme tilbake imorgen med en knakende bra arbeidssøknad. Problemet mitt er: jeg har aldri søkt jobb før, og aldri skrevet arbeidssøknad. Kan noen her på bruket med litt mer arbeidsærfaring hjelpe meg lande drømmejobben ved å gi meg noen rettningslinjer når det kommer til dette med arbeidssøknader og slikt? Share this post Link to post Share on other sites
Spitfir3 0 Report post Posted July 29, 2009 (edited) Peder Landsverk Måltrostveien 14c 0786 Oslo Riff Prinsensgate 2 0151 Oslo SØKNAD PÅ STILLING SOM EKSTRAHJELP Etter å ha fått høre om en mulig stilling som ekstrahjelp den 29.6 vil jeg tillate meg å søke på den nevnte stillingen. Jeg er 16 år, og bor I holmenkollen. Jeg går på allmenlinjen ved Ullern VGS. Grunnen til at jeg søker hos dere er at jeg gjerne kunne tenke meg en jobb for å finansiere musikervirksomheten min, og at jeg har lyst til å jobbe med noe som interesserer meg. Som person er jeg utadvendt og liker å prate om instrumenter og musikk. Om jeg skulle bli tilbudt stillingen kan jeg tiltre øyeblikkelig, og kan kontaktes på tlf. *mobilnummer*. Vennlig hilsen Peder Landsverk Edited July 29, 2009 by Spitfir3 Share this post Link to post Share on other sites
Kayman 2 Report post Posted July 29, 2009 Ser bra ut det, kanskje bortsett fra at det ikke er så veldig lurt å nevne penger i en jobbsøknad (med mindre man nærmest vet at arbeidsgiveren ikke kan unnvære akkurat deg). Dvs. kanskje kutt ut det med å finansiere musikervirksomheten. Men nevn gjerne likevel at du spiller mye på fritida, det vitner om interesse. Hvis du har hatt noen tidliger jobber så nevn gjerne disse, med evt. kontaktpersoner. Btw, småpirk: er vel vanligere å skrive på Holmenkollen enn i Holmenkollen (med stor H)? Og det heter allmenn. Og i den anledning istedetfor tillate meg å. Rettskriving kan gjøre underverker når det kommer til førsteinntrykk på jobbsøknader. Share this post Link to post Share on other sites
Spitfir3 0 Report post Posted July 29, 2009 Peder Landsverk Måltrostveien 14c 0786 Oslo Riff Prinsensgate 2 0151 Oslo SØKNAD PÅ STILLING SOM EKSTRAHJELP Etter å ha fått høre om en mulig stilling som ekstrahjelp den 29.6 vil jeg i den anledning søke på den nevnte stillingen. Jeg er 16 år og går på allmenlinjen ved Ullern VGS og begynner i 2 klasse til høsten. Grunnen til at jeg søker hos dere er min interesse for musikk, jeg spiller bassgitar I to band og bruker mye av fritiden på musikk og instrumenter. Familien min har drevet butikk i 3 generasjoner så jeg har de grunnleggende kunnskapene om salg og kundebehandling. OmS jeg skulle bli tilbudt stillingen kan jeg tiltre øyeblikkelig, og kan kontaktes på tlf. 90075618. Vennlig hilsen Peder Landsverk Revidert av min far som ser over arbeidssøknader i forbindelse med jobben sin. Håper inderlig dette går bra... Share this post Link to post Share on other sites
Maxi 2 Report post Posted July 29, 2009 Peder Landsverk Måltrostveien 14c 0786 Oslo______________________________________(skal ikke være noe strek her)12/12/2032 Riff Prinsensgate 2 0151 Oslo BALBLALBLABAOVERSKRIFT Jeg viser til en utlyst annonse blablabalbalblablalba og søker stilling som ballbalba. Jeg er en 23 år gammel shemale, som vedlagt CV viser balbalbalbalbal. Med andre ord litt om deg selv og motivasjon om jobben du søker på. Jeg går på skole blalbalbal ingen erfaring i arbeidslivet balbalbal. Med andre ord utdanning og yrkeserfaring Jeg er en flink shemale som er pliktoppfyllende etc etc. Med andre ord dine personlige egenskaper Æ sjer fram t å hør fra dåkk Med Vennlig Hilsen (sign.) Pelle Helgason Vedlegg: CV, Attest, blalba Ca sånn skal det se ut Share this post Link to post Share on other sites
ProstGotvin 67 Report post Posted July 29, 2009 Du snakket med dem i butikken? I såfall ville jeg begynt med noe slikt: "Viser til hyggelig samtale i butikken den 29. juli, og sender som avtalt søknad på stilling som ...". Forøvrig ser siste-utkastet ditt (det du lagde sammen med din far) ganske bra ut. En liten kommentar til Kayman: Jeg har aldri hørt noen si "på holmenkollen" (med mindre setningen fortsetter med "restaurant" eller "Park Hotell"), og jeg har bodd i 25 år bare et par kilometer derfra. Husk at de fleste ikke bor på toppen av kollen, men i de første par hundre høydemeterne. Share this post Link to post Share on other sites
Kayman 2 Report post Posted July 29, 2009 En liten kommentar til Kayman: Jeg har aldri hørt noen si "på holmenkollen" (med mindre setningen fortsetter med "restaurant" eller "Park Hotell"), og jeg har bodd i 25 år bare et par kilometer derfra. Husk at de fleste ikke bor på toppen av kollen, men i de første par hundre høydemeterne. Ok, da er du nok mer kvalifisert til å gi et sikkert svar. Vi som ikke bor i tjukkeste Oslo synes ihvertfall at i høres merkelig ut, da en kolle er et høydedrag man vanligvis bor på, og ikke i, uavhengig av hvordan bebyggelsen faktisk er utforma. Men som bydel som uansett må følge terrenget, så er i i den forstand riktig. Men anyways, har sikkert ikke allverdens å si for selve søknaden. Skrevet av oslofolk, til oslofolk. Share this post Link to post Share on other sites