Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Metallgir

Kryssord- et spill eller ei?

Recommended Posts

Litt drøyt kanskje med en tråd om kryssord når det finnes så utrolig mange kule spill i verden, men jeg føler allikevel at det er her jeg får svar fra folk med peiling. Og da snakker jeg om kollegaen min som like før ferien hadde vært å kjøpt ja gud vet hvor mange brettspill. - Nå skal det bli familiekos med peis og spill, var det siste han sa når han dro med et lass spill stablende som et skjevt tårn i Pisa. Før dette vitset jeg med at jeg tar med kryssordboken min, praktisk og mange mange flere spill. Han så ikke helt humoren i dette, og kontret raskt med at kryssord ikke er et spill. Enkelt og greit fordi kryssord har en løsning.

Er dette en gylden regel jeg aldri fikk med meg i barndommen? tongue.png

Det må jo være et slags form for spill. Er ikke kunnskapsspill som TP og Geni løsningsorienterte spill da?

tja. kryssord er vel spill akkurat som kabal? du spiller jo på en måte mot deg selv.

du har jo scrabble er jo et kryssord spill, men alikavel ikke helt som kryssord:P

tja. kryssord er vel spill akkurat som kabal? du spiller jo på en måte mot deg selv.

du har jo scrabble er jo et kryssord spill, men alikavel ikke helt som kryssord:P

Jau, men fortsatt et spill ikke sant? :D

Jeg mener det er ER et spill uansett hvordan man snur og vender på det :D

Min mormor sa altid "gjette kryssord". :D

Det kan vel kalles et ordpuslespill (ville kalt det word puzzle på engelsk, og jeg tror ikke vi har noe bedre norsk ord for puzzle enn puslespill).

Min mormor sa altid "gjette kryssord". :D

Det kan vel kalles et ordpuslespill (ville kalt det word puzzle på engelsk, og jeg tror ikke vi har noe bedre norsk ord for puzzle enn puslespill).

Gjette kan vi gjøre i kirken, her skal vi løse :D hehe