Metallgir 0 Report post Posted July 22, 2009 Litt drøyt kanskje med en tråd om kryssord når det finnes så utrolig mange kule spill i verden, men jeg føler allikevel at det er her jeg får svar fra folk med peiling. Og da snakker jeg om kollegaen min som like før ferien hadde vært å kjøpt ja gud vet hvor mange brettspill. - Nå skal det bli familiekos med peis og spill, var det siste han sa når han dro med et lass spill stablende som et skjevt tårn i Pisa. Før dette vitset jeg med at jeg tar med kryssordboken min, praktisk og mange mange flere spill. Han så ikke helt humoren i dette, og kontret raskt med at kryssord ikke er et spill. Enkelt og greit fordi kryssord har en løsning. Er dette en gylden regel jeg aldri fikk med meg i barndommen? Det må jo være et slags form for spill. Er ikke kunnskapsspill som TP og Geni løsningsorienterte spill da? Quote Share this post Link to post Share on other sites
barezell 21 Report post Posted July 22, 2009 tja. kryssord er vel spill akkurat som kabal? du spiller jo på en måte mot deg selv. du har jo scrabble er jo et kryssord spill, men alikavel ikke helt som kryssord:P Quote Share this post Link to post Share on other sites
Metallgir 0 Report post Posted August 4, 2009 tja. kryssord er vel spill akkurat som kabal? du spiller jo på en måte mot deg selv. du har jo scrabble er jo et kryssord spill, men alikavel ikke helt som kryssord:P Jau, men fortsatt et spill ikke sant? Jeg mener det er ER et spill uansett hvordan man snur og vender på det Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sorro 0 Report post Posted August 4, 2009 Kan du spille et kryssord? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Its a war out here 234 Report post Posted August 4, 2009 Det høres hemma ut bare fordi du aldri sier det på den måten. Du løser et kryssord på samme måte som du løser en kabal Quote Share this post Link to post Share on other sites
ProstGotvin 67 Report post Posted August 4, 2009 Min mormor sa altid "gjette kryssord". Det kan vel kalles et ordpuslespill (ville kalt det word puzzle på engelsk, og jeg tror ikke vi har noe bedre norsk ord for puzzle enn puslespill). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Metallgir 0 Report post Posted August 14, 2009 Min mormor sa altid "gjette kryssord". Det kan vel kalles et ordpuslespill (ville kalt det word puzzle på engelsk, og jeg tror ikke vi har noe bedre norsk ord for puzzle enn puslespill). Gjette kan vi gjøre i kirken, her skal vi løse hehe Quote Share this post Link to post Share on other sites