a-Z-z 0 Report post Posted July 18, 2009 Tenkte å spille litt Championship Manager 98 igjen men det er et såkalt "Dos Spill" er det noen som vet om noen programmer som gjør at jeg kan gjøre spille DOS spill i Windows 7? Eller er det noen som har noen erfaringer med DOS Spill i Windows 7? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dokteur Kill 0 Report post Posted July 18, 2009 DosBox funker greit i XP og Vista i hvert fall. Ikke prøvd i 7. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nirex 26 Report post Posted July 18, 2009 Dosbox er et genialt program, men selvsagt må du ha grunnleggende dos kunnskaper for å få det til å fungere. cd <mappenavn> - åpne en mappe cd.. - gå tilbake en mappe dir liste opp filene på nåværende plassering dir/p - liste opp filene med pause (funker om det er mange filer). mount h: d:\navnetpåspilletditt Da lager du en H disk (virtuell dos disk) som du da mounter til mappen der dosspillet ditt ligger. ' /> Deretter er det bare å skrive cd h: eller bare H: for å komme inn på disken deretter cd mappenavnet og skrive navnpåspillfila.exe så er du i gang Quote Share this post Link to post Share on other sites
a-Z-z 0 Report post Posted July 18, 2009 Min erfaring er at spillet loadet utrolig seint i dosbox, er det blitt bedre de siste par årene? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nirex 26 Report post Posted July 19, 2009 Har testet det senest i år og det funker fjell Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dokteur Kill 0 Report post Posted July 19, 2009 Kan ikke uttale meg om CM, men X-COM Apocalypse laster nå kjapt nok i DosBox i hvert fall. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kybber 65 Report post Posted July 19, 2009 Anbefaler deg og andre som er interesserte i gode gamle spill om å ta turen innom http://dosspirit.net/ som spesialiserer seg på denslags. I likhet med Battlefield.no og Hellfragger.no, er også dosspirit.net med i Community Nanny. Quote Share this post Link to post Share on other sites