Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
FearHawk

Ny sykkel

Recommended Posts

Jeg har akkurat kjøpt en ny sykkel, som er en Blue CUBE Acid MTB. 7000 DKK kostede den. Jeg er fornøyd!

cubemtbacidblue.jpg

Hva syns dere?

Blir sikkert fin å ha i alle de bratte bakkene.

HAHAHA :cool:

Faktisk danmark er ikke så flatt oppe i nord mot jylland og der så er det bakke topper.

Men seriøst danmark er en drøøøm og sykle i, vertfall for oss uten kondis :cool:

Mange takk! :cool: Jeg er mye fornøyd. Her hvor jeg lever, er der nesten ingen bakker å sånn. Men, kjører man 30 km inn i landet finner man nokk noe. Bor jo på østsjælland.

Fin var den, men jeg lurer mer på hvor lenge gira kommer til å vare? Er det som er det værste, og etter min erfaring har ikke gira vart mer enn et år før de begynner å trøble, uansett om sykkelen kosta 6k eller 1,5k. For min del kjøper jeg da heller en ny sykkel annen hvert år til 1-2000,- Så er det heller ikke noe stress _om_ den skulle bli stjelt, eller totalvraka.

Girene trøbler? No offence, men da tror jeg ikke du tar vare på sykkelen. Pleier å ha mine sykler i mange år (relativt, ja. Det kan fint være en sykkel holder i 10 år for den del).

Det er jo også mulig å skifte de deler som går i stykker. Det verste som kan skje er i grunn at sykkelen blir stjålet.. Pokkers tjuver, de ødelegger så ufattelig mye for alle andre.. Måtte de brenne!

Hadde jeg bodd i danmark hadde jeg heller kjøpt landevei ihvertfall. Evt. en fixie. Trenger verken gir eller bremser når det er så flatt ^_>^_>^_>

Men joda, søt sykkel så lenge du fjerner all plastikkdriten og holder den ren. Skitten hvit sykkel ekke fint tongue.png

Hehe, mange takk ' /> Veit at den lett blir beskidt. Girane holder lenger, ettersom jeg har noe av det beste utstyr på sykkelen. Har jo opp til 27 gira... ehe. Gira kan alltid skiftes ut. Sykkelen er kjøpt for å holde i mange år, og derfor også et fint låsesystem med hele moletjavsen på body

Trenger ikke være så bra fordi det er 27 gir da :> Men ja, XT går vel for å være greit det. Selv om SRAM knuser Shimano ned i grusen happy.png

tja, nå har jeg vært sykkelmekaninker fra før av så kjenner jo til sakane, men virker da som en ok doning, vet ikke heeeeelt hva av utstyr, men alt er som sagt etter behov..

å er man tilfreds med det, holder det lenge =) men som sagt tidligere, ta vare på sakene, folk tar fort forgitt at når en sykkel er kjøpt skal den leve evig, uavhengi av bruk og vedlikehold =)

For å sitere Armstrong:"It is not about the bike"

Jeg har vært borti altfor mange sykler som har blitt dårlig vedlikeholdt. Ofte er det små ting som gjør at folk dumper syklene og kjøper nye istedenfor.. Blir som å kjøpe ny bil fordi stereoanlegget rusker, håpløst!

Husk på å rengjøre sykkelen ofte. Av med gammel olje og skitt og smør på ny olje. Om du ikke kan stille bremser/gir selv, spør noen andre. Det tar kort tid å utføre. Selve girsystemet og bremsesystemet på en sykkel er svært enkelt satt opp. Slikt går ikke i stykker uten at det er mulig å reparere (med mindre man virkelig ødelegger det fullstendig da..)

Ps: har faktisk ikke vært borti skivebremser, så her får noen andre komme med råd heller. Vanlige V-bremser er ihvertfall greit satt opp. Nye bremseklosser og fintuning er nesten alltid det som skal til for å få bremsene til å bli som nye.

var en meget fin sykkel.

siste året har jeg vært borti meget my rep. av sykkel. En vintersessong med masse salt er ikke bra for sykkelen. Så har kommet over dirtwash citrus . knall å ha en slik boks stående for å få fjernet oljesmuss. samt bruk teflonspray på kjea (eller symaskinolje)

sitter bare å tenker på hva som kan ryke neste gang på sykkelen min så jeg kan kjøpe det inn i forkant hehe. tongue.png

Mange fine kommentarer, som helt sikkert kan brukes til noe bra. Jeg kjørte en liten tur her til morn, på en 35 km. Sykkelen klarte det utrolig bra! Kjøre i noe som kalles hedeland, med utrolige mange bakker å sånn.

Skivebremser er jo noe av det beste man kan få, etter min mening. Så intet problem der. Tror jeg la den sykkelen stå inne om vinteren, og så bruker jeg min gamle, for å skåne den nye :cool:

Neida, jeg vet at 27 gira ikke er bedre en 21. Ramsede det bare opp da det er det alle har nutildags.

PS sykkelen er akkurat blett rengjort for dust n shit :cool:

Girene trøbler? No offence, men da tror jeg ikke du tar vare på sykkelen. Pleier å ha mine sykler i mange år (relativt, ja. Det kan fint være en sykkel holder i 10 år for den del).

Det er jo også mulig å skifte de deler som går i stykker. Det verste som kan skje er i grunn at sykkelen blir stjålet.. Pokkers tjuver, de ødelegger så ufattelig mye for alle andre.. Måtte de brenne!

Vasker, oljer og skrur ofte nok, tar godt vare på sykkelen, men etter 500mil gjennom alt mulig vær, alt fra sol til 50-60 effektive minus så tærer det på. Klart kan bytte ut gira, men når sykkelen kosta 1500 så ser jeg ikke poenget. ' />

Bremsene ryker støtt og stadig, men imo er det uviktig, er værre med gir som hakker eller kjede som mister grepet på tannhjulenen slik at man faller rett ned på stanga! :cool:

gir som hakker eller kjede som mister grepet på tannhjulenen slik at man faller rett ned på stanga

Var på min gamle sykkel. Gjett hvorfor jeg kjøpte ny tongue.png

Skivebremser er jo noe av det beste man kan få, etter min mening.

Det er ingen tvil om at skivebremser er overlegent når det gjelder bremsekraft, brukbarhet og slitestyrke. Er dog store forskjeller på skivebremser og skivebremser. Hydraulisk > mekanisk osv. Osn bremser har du?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...