Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
[wcip]Angel

Black Clouds and Silver Linings

Recommended Posts

Dream_Theater_-_Black_Clouds_&_Silver_Linings.jpg

Nå er albumet tilgjengelig både i butikker og på Spotify. Har fått hørt gjennom de 6 sangene og har godfølelsen etter bare 1 gjennomkjøring, noe som er ganske sjeldent med DTs album. Wither og The Best of Times er nok favorittene foreløpig. Er noen jævlig flotte soloer av Petrucci. Gleder meg til å se dem live i Oslo Spectrum i slutten av september.

Andre prog-fans som har falt for det siste DT-albumet?

dq3mnr.jpg

Jeg kremet litt i buksa i det jeg fant det ut. Etter gjennomhøring var ikke iveren mindre. Jeg HÅPER jeg får anledning til å stikke til spektrum 26/9!

Mine favoritter er så mange. Jeg liker A nightmare to remember for sine deilige metal-aner. Samme gjelder a rite of passage. The best of times slenger meg tilbake til Six degrees tiden. Liker også veldig godt Stargazer på bonusdiscen.

Jeg er kanskje fanboi. Men det er bare noen få elementer inni sangene jeg ikke liker. Ellers liker jeg hele skiva.

smile.png

HURRA!

Jeg kremet litt i buksa i det jeg fant det ut.

Jeg kremet i buksa nå!

Finner ikke på Spotify, er det kun for premiums enda?

Special edition:

http://www.play.com/Music/CD/4-/9692282/-/...html?P36=EUJG6V

Collector's edition:

http://www.play.com/Music/CD/4-/9768358/-/...html?P36=EUJGBF

Sistnevnte inneholder

Dream Theater mouse mat.

Find a silver foil ticket (100 lucky fans win a M&G w/ band)

Lithograph of cover art, numbered (100 lucky winners will find a litho signed by Hugh Syme)

Limited edition audiophile 180-gram double-LP set with exclusive artwork from Hugh Syme.

Ikke mye musikk som gis ut på LP lengre :cool:

Jeg og skal mest sannsynelig på konserten i Oslo spektrum. Gleder meg som en liten unge!

Synes at den nye plata var helt grei, a rite of passage og a nightmare to remember var meget bra må jeg inrømme. Synes i grunn at DT har skiftet stil litt for mye etter Systematic Chaos og burde heller hold seg til de første utgivelsene selv om Systematic Chaos faktisk var at utrolig bra album med Constant Motion, Dark Eternal Night og selvfølgelig In Presence of Enemies pt.1 og pt.2 osv. tror jeg muligens det kunne vært enda bedre hvis de hold seg til slik de en gang var.

Vanligvis liker jeg ikke musikk som de første albuma(utenom awake, syntes jeg er dritt rett og slett)men Dream Theater har et eller annet spesielt som gjøre det til et av mine yndlingsband og faktisk fikk meg til å like prog. musikk veldig godt. Håper fortsatt på et nytt album likt Images and Words, noen jeg tror kun er å glemme.

A rite of passage musikkvideo:

Hvis jeg måtte gi albumet et terningkast tror jeg det hadde landet på 4/6

Ikke så dum så langt, har aldri vært noen megafan, men de lager fin musikk. smile.png

Lenget etter litt ny prog nå, venter i spenning på den nye PT plata..

Da har jeg bestilt billetter til konserten, ståplasser, sammen med Panic. Middag som vanlig i forkant? smile.png

Forøvrig er det nye albumet veldig bra, helt klart av det bedre de har gjort de siste årene. Gleder meg veldig til konserten!

Book'er du bord? :cool: Fra min side er vi 6, så hvis du og Panic er med og eter, så blir vi 8. (*flink i matte*)

Vi har sitteplasser da. Har funnet ut at jeg er for kort til å ha ståplass. Også er det jo kjekt å oppleve en konsert sittendes også. Nå har vi tatt de forrige 3 stående. Men det blir nok kjekt uansett. Spiller de Spirit Carries on, så kommer jeg i buksa. smile.png

Syns de har drevet litt for langt vekk fra den gode gamle stilen.. De to siste albumene har vært gode, men langt ifra like god som de eldre albumene.

Savner den gode gamle prog-følelsen, de nye albumene er for mørke syns jeg

SPOILER
Er trøtt og bakfull, kan ikke formulere.. tongue.png

Syns det var greit, men har de vanligvis så lange sanger? Nesten 20 min samtlige jo!? :S Blir i det lengste laget for meg.

Book'er du bord? :cool: Fra min side er vi 6, så hvis du og Panic er med og eter, så blir vi 8. (*flink i matte*)

Vi har sitteplasser da. Har funnet ut at jeg er for kort til å ha ståplass. Også er det jo kjekt å oppleve en konsert sittendes også. Nå har vi tatt de forrige 3 stående. Men det blir nok kjekt uansett. Spiller de Spirit Carries on, så kommer jeg i buksa. ' />

Får ikke bestilt bord på Fridays tror jeg, men det ordner seg sikkert. Blir kult det Vurderte

Opeth varmer opp ' />

Bestilte meg sitteplass jeg og. Foretrekker det på DT konserter. Er ikke samme drivet nede på parketten som på f.eks en Korn/slipknot konsert kan du si. p

Opeth varmer opp :D

Faen, jeg visste ikke at denne konserten var en del av PROGRESSIVE NATION 2009! med Opeth og Bigelf. Fantastisk, den kvelden blir bare bedre og bedre :D satan det blir fett!!

Ble faktisk litt skuffet jeg. Jeg savner de store "An evening with Dream Theater"-konsertene på 3-4 timer. Jeg har ikke noe forhold til Opeth. Har ikke hørt noen sanger. Nå blir det mindre DT. :D Syns det var kjipt når Symphony X varmet opp for DT for 2 år siden. Galilee: Det var du som fikk meg hektet på Dream Theater med Overture 1928. Hva er Opeths tilsvarende? :D

prøv deg på "dirge of november" "bleak" og Windowpane" Da får du et godt inntrykk av diversiteten i musikken deres :D

Gode forslag det.

Opeth er jo en temmelig annen type musikk enn DT, men de har ganske mye prog-elementer i musikken sin.

Synes for øvrig Spektrum kunne vært flinkere med å informere om konserten, står jo ikke et ord der om Opeth og Bigelf.

Helvete!! De kommer ikke til å spille en av de beste sangene fra albumet i Oslo Spectrum. Så nettopp et youtube-interview med MP og han sa at The Best of Times ligger fremdeles for nært hjertet til å spille sangen på konsert. :wub: Har jo forståelse for det, men det blir et stort savn for min del.

En annen ting: Er det noen som kan fortelle meg hva The Count of Tuscany handler om? Jeg har gjort meg opp noen tanker og lest litt på nettet, men føler jeg ikke er helt i mål enda med å forstå hva den handler om...

lillefetters med 4 år gitar på baken covrer In the presence of enemies part1, han begynner komme seg :wub: